Modelism - RHC Forum: JIF 80 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

JIF 80

#1 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 14 June 2018 - 01:34 PM

Am in plan constructia unui velier. Pentru ca forumul abunda de informatii referitoare JIF 65, mi-am propus unul putin mai marisor. Lungime 807 mm, latime 210 mm, derivor sub coca 253 mm si inaltime catarg 1304 mm. Constructia in sine imi este clara, in schimb nu ma prind cum se manevreaza velele.
Din cate am studiat, sunt doua variante de actionare a velelor:
A. cu servo si brat lung;
B. cu vinci/troliu de vele (sail winch).

Si acum vin intrebarile pentru cazul A:
-cand trag de stick/servo, ghiurile se aliniaza cu planul longitudinal?
-cand servo este in repaus (punctul 0) ghiurile sunt lejere intr-o anumita masura?
-pe ce canal se pune acest servo?

Intrebari legate de cazul B. troliul de vele:
-cand trag de stick/servo-ul troliului intr-o directie, acesta invarte tamburul intr-un sens si invers?
-pe ce canal se pune acest servo?
-la dimensiunile date ale velierului, acest troliu este suficient de puternic?

https://s15.postimg.cc/y1lj5itiz/servo-hitec-hs-785hb-sail-winch.jpg

Vinci de navigatie: un servomecanism special utilizat la veliere.
Angrenaje carbonita
2 rulmenti
Moment foarte mare
Miscare precisa
Rotatii: 2 - 4. Cu radiocomenzi Hitec: 3 1/2
Carcasa speciala cu garnituri de etansare
Tambur cu diametru de 38 mm

Specificatii:
Dimensiuni: 59 x 29 x 50 mm
Masa: 110 g
Tensiune de operare: 4.8 – 6.0 V
Viteza operare: 1.68 / 1.38 sec @ 60 deg
Moment: 11 / 13.2 kg-cm
Consum: Idle – 8 mA; Running – 230 mA; Load – 1400 mA
Cursa spiralei: aprox 120 mm/rotatie
Moment efectiv cu tamburul de 38 mm: aprox. 5.7 kg
Recomandat pentru o suprafata a velelor pana la 6500 cm2

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 June 2018 - 10:39 AM

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2018 - 01:52 PM

Vad ca nu primesti raspuns asa ca incerc eu ceva desi sunt cel mai putin expert.

- servo de vele are o singura functie. Sa tina vela intr-o pozitie anume; intre complet deschisa pana la complet inchisa (aproape).

Asadar cand servo (stick-ul) este intr-o extrema vela este complet deschisa si in cealalta extrema, pozitie complet inchisa.

Nu exista pozitie de repaos/zero - cand stick-ul este la mijloc si vela e pe undeva la mijloc la 45 grade. Daca nu bate vantul servo e tot timpul in repaos, servo trebuie sa fie atat de puternic cat sa tina vela in pozitie indiferent cat de tare bate vantul.

Ca e cu brat sau cu troliu e cam acelasi lucru ca rezultat final, cel cu brat e un servo oarecare, deci ieftin, cel cu troliu e dedicat pentru veliere si cel putin alea de firma erau scumpe (mult mai scumpe) - acum sunt si ieftine la hobbyking. Cel cu troliu e de preferat din multe motive, ocupa mai putin spatiu (scapi de brat), forta e constanta, etc.

Asadar indiferent ce servo folosesti la fiecare pozitie a stick-ului ii corespunde o pozitie a servo-ului. La fel e si la carma dar carma sta pe stick cu arc cu revenire la zero in timp ce stick-ul de vela (si vela) ramane unde il lasi.

Canalul e acelasi tot timpul, vela se pune pe stick-ul din stanga care corespunde canalului de trotle la o statie de aero (care se foloseste si la veliere)
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2018 - 02:32 PM

Nu e chiar asa... un servo de winch are rotatie mai mare decat al unuia standard, mai exact 3-4 ture in fiecare directie.
Ar trebui pus pe un canal stick cu autorevenire la pozitia neutra, pentru ca acolo servo-ul inceteaza sa se roteasca. Poate sa ramana in orice pozitie, aceea in care l-a prins momentul cand ai eliberat stick-ul. Cat de mult actionezi stick-ul va determina viteza de rotatie.
Sau pus pe un canal asignat unui switch cu trei pozitii, caz in care viteza de rotatie va fi fixa, aproape de maxim, controlabila numai prin EPA pe canalul switch-ului.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2018 - 11:34 PM

Cred ca te inseli - fiecare pozitie a canalului corespunde la o pozitie pe vinci





Vezi postarearenatoa, la 16 June 2018 - 02:32 PM, a spus:

Nu e chiar asa... un servo de winch are rotatie mai mare decat al unuia standard, mai exact 3-4 ture in fiecare directie.
Ar trebui pus pe un canal stick cu autorevenire la pozitia neutra, pentru ca acolo servo-ul inceteaza sa se roteasca. Poate sa ramana in orice pozitie, aceea in care l-a prins momentul cand ai eliberat stick-ul. Cat de mult actionezi stick-ul va determina viteza de rotatie.
Sau pus pe un canal asignat unui switch cu trei pozitii, caz in care viteza de rotatie va fi fixa, aproape de maxim, controlabila numai prin EPA pe canalul switch-ului.

0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 June 2018 - 07:23 AM

Eu vorbeam de hitec-ul expus mai sus nu de o unul descris ca imitatie cheap.
Nu am idee cum merge cel din video daca este testat doar pe switch, pune-l pe un stick sa vezi ca este cum zic eu.

Operare unui vinci navo prin definitie cere multitura, nu pozitii in grade.
Chiar si asta din video are 3.5 ture, infasoara cam 37 cm de coarda pe tambur. Care pozitii fixe, definite cum ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 17 June 2018 - 07:45 AM

Vinci, troliu, cabestan.
Renato, e vorba de vinci de vele. Pentru asta pentru fiecare poziție a stick-ului îi corespund mai multe ture de servo. Vela se întinde și se întărește, sau slăbește în funcție de tăria vântului.
E cam așa cum spune Ștefan. Majoritatea folosesc canalul 3 cu servo desemnat. E mai comod. Există și alte posibilități, dar sunt mai complicat de realizat.
Fostul meu instructor, antrenor și conducător de club este de formare navo și la el am văzut.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#7 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 17 June 2018 - 07:56 AM

Diferența este că vinciul de vele nu trebuie să aibă doar două poziții. De exemplu la navigarea în volte, vela se întinde mai mult, iar la navigarea în vânt vela se lasă mai moale să fie "umflată".
La unghiuri foarte mari de navigație față de vânt, vela iar se lasă mai mult, sau mai puțin umflată.
Chiar toată tehnica nu o cunosc pentru că doar m-am intersectat fugar cu domeniul, dar dacă, omul, nu găsește răspuns aici, poate căuta un manual de navigație ambarcațiuni cu vele și găsește tot ce dorește să afle.

Spor la meștereală.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 17 June 2018 - 07:56 AM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2018 - 08:20 AM

Nu este cum zici tu. Nu sunt expert in veliere dar am vreo 3, am fost la cateva regate. Velistii cu experienta sunt foarte putini activi pe forum, in mod normal nu ma bagam sa raspund. Lasand la o parte chestiile astea triviale, cum opereaza si pe ce canal se pune servo-ul setarea unui troliu pe velier e o adevarata stiinta.



Servo cu brat e mult mai simplu.

Vezi postarearenatoa, la 17 June 2018 - 07:23 AM, a spus:

Eu vorbeam de hitec-ul expus mai sus nu de o unul descris ca imitatie cheap.
Nu am idee cum merge cel din video daca este testat doar pe switch, pune-l pe un stick sa vezi ca este cum zic eu.

Operare unui vinci navo prin definitie cere multitura, nu pozitii in grade.
Chiar si asta din video are 3.5 ture, infasoara cam 37 cm de coarda pe tambur. Care pozitii fixe, definite cum ?

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 June 2018 - 08:32 AM

0

#9 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 17 June 2018 - 12:20 PM

Nici eu nu sunt expert. La regate am participat ca ajutor. Nu m-a atras navo deși de nevoie am participat la FSR.
Indiferent de canal, vela trebuie să poată avea și poziții intermediare, nu numai pe capete. Asta știu sigur.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#10 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 18 June 2018 - 08:26 AM

Filmuletele m-au lamurit, servo-ul pentru vele trebuie sa stea pe canalul 3 (gaz la aero). Multumesc pentru raspunsuri.
Alte intrebari: cand se strang velele, adica cand se aliniaza cu planul longitudinal? Nu ar trebui sa fie permanent deschise?
Da, trebuie sa mai studiez. Pana ma lamuresc, am sa dau drumul la constructia velierului cu un topic dedicat. Mi-e ciuda ca aici http://www.rhcforum....erului-nordkap/ unde am prezentat constructia pescadorului, nu se mai vad pozele si am pus o multime. Am redimensionat pozele cu "postimages". Cum ar trebui sa incarc pozele astfel incat sa nu se mai piarda?
0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2018 - 09:52 AM

Cu pozele; pozele nu au fost postate pe forum, ci pe un serviciu extern de hosting, ai pus doar un link in postarea de pe forum, link care arata asa:

https://s12.postimg....z9wj1/image.jpg

din pacate acel serviciu de hosting nu mai functioneaza si pozele s-au pierdut, asta nu are nici o legatura cu forumul. Daca vrei sa ramana pozele trebuie sa le redimensionezi in calculator (cu un program gen irfanview) si le postezi direct aici pe forum, vor ramane aici cat timp va exista forumul.

Intrebarea cu velele nu o inteleg. Velele au doua pozitii exteme: complet stranse si complet deschise (si toate pozitiile intermediare intre cele doua extreme) reglarea celor doua vele si raportul dintre ele e o mare stiinta (asta daca vrei sa participi la competitii) sunt seminarii intregi pe youtube cu acest subiect.
0

#12 Useril este offline   dzsakéta 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 24-July 13
  • Gender:Male

Postat 18 June 2018 - 11:06 AM

Vezi postareaaurelianz, la 18 June 2018 - 08:26 AM, a spus:

Filmuletele m-au lamurit, servo-ul pentru vele trebuie sa stea pe canalul 3 (gaz la aero). Multumesc pentru raspunsuri.
Alte intrebari: cand se strang velele, adica cand se aliniaza cu planul longitudinal? Nu ar trebui sa fie permanent deschise?
Da, trebuie sa mai studiez. Pana ma lamuresc, am sa dau drumul la constructia velierului cu un topic dedicat. Mi-e ciuda ca aici http://www.rhcforum....erului-nordkap/ unde am prezentat constructia pescadorului, nu se mai vad pozele si am pus o multime. Am redimensionat pozele cu "postimages". Cum ar trebui sa incarc pozele astfel incat sa nu se mai piarda?

Nu sunt expert, dar am un velier construit de mine. Velele se poziționează aproximativ pe bisectoarea între direcția vântului și planul longitudinal al velierului. Evident la schimbarea direcției de deplasare se schimbă și direcția vântului față de navă, deci trebuie ajustate velele la fiecare schimbare de direcție. În plus nici vântul nu bate constant din același direcție.
0

#13 Useril este offline   robert15 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1167
  • Inregistrat: 21-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:veliere rc, mountain bike,

Postat 23 June 2018 - 12:02 PM

Salut! O sa incerc sa iti dau ceva raspunsuri, la care voi incerca sa atasez si niste pose astfel incat sa te lamuresti in orivinta troliului sau vinci-ului de navigatie folosit la velierele RC.

1- Noi folosim siferite tipuri de vinci-uri, unele mai scumpe, altele mai ieftine, unele mai rapide, altele mai lente, dar toate funstioneaza pe acelasi principiu: deschiderea si inchiderea unghiului velelor in raport cu directia si intensitatea vantului.

2- Vinciul se pune pe canalul " gaz" penyru a fi usor de operat si a putea oferi posibilitatea celui care foloseste acest canal de a nu tine mana ocupata in cazul in care este setata in timpul navigatiei o pozitie a acestui servo.

3- pozitiile de montare ale vinvciului sunt diferite, in functie de model si de varianta aleasa, dar retine ca vei avea nevoie de cel putin un scripete care sa iti permita ca scotele ce pleaca din tambur sau din bratul vinciului, sa poata ajunge usor pe cele 2 ghiuri ale velelor. Pe net, sunt multe solutii pentru traseele scotelor care fac posibil acest lucru.

4-la pozitia INCHIS a vinciului ( atunci cand vantul bate travers iar modelul se inclina pe apa ), ghiurile nu vor fi perfect aliniate cu axa longitudinala a modelului, ci vor avea urmatoarele pozitii: Ghiul randei va avea cel putin 5 grade fata de axa, iar ghiul focului cel putin 10 grade, de aici rezultand ca cele doua nu vor fi paralele.

5-la deschiderea completa a velelor ( cand vantul bate din pupa), cele doua ghiuri vor forma unghiuri diferite cu axa longitudinala a modelului, atfel: Ghiul focului va avea un unghi aproape egal de 90 grade cu axa longitudinala, iar ghiul randei va avea un unghi de aprox 75 grade cu aceasta axa. Aceste unghiuri la vela deschisa si inchisa sunt diferite datorita deschiderii acestor vele in raport cu ghiurile.

Daca ai nvoie de mai multe informatii iti stau la dispozitie pe PM sau la telefon. Spor la construit! :good:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lion.gif
  • Imagine atasata: Sheetangle.gif
  • Imagine atasata: 23_gbr95.jpg

Aceasta postare a fost editata de robert15: 23 June 2018 - 12:04 PM

Stamate Robert, CSU Galati

sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
0

#14 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 25 June 2018 - 03:29 PM

Si inca o lamurire: vinciul este identic unui servo obisnuit din punct de vedere electric, deci se va opri intr-un punct corespunzator cu raportul procentual al deplasarii stickului statiei. Min-max cursa vinci corespunde cu 0-100% deplasare stick. Diferenta consta in marimea unghiulara a cursei acestui servo-winch care este de ordinul a 3.5-4 ture complete fata de numai ~90° la un servo obisnuit. Acest lucru este obtinut cu un potentiometru multitura solidar cu axul de iesire in interior, in locul unui potentiometru simplu la un servo obisnuit. Si servoul si winch-ul functioneaza la fel; sunt punti electromecanice cu autoechilibrare ce urmaresc proportional latimea pulsului de comanda preluat de la receptor, intre 1.1ms si 1.9ms cu o rata de repetitie de 20ms in mod uzual.
Ai vrut sa stii cum functioneaza, ai aflat. 😁

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 June 2018 - 03:31 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 June 2018 - 03:53 PM

M-am lamurit intre timp ca exista si cel descris de mine, doar ca e un proiect DIY cu arduino, asa a vrut respectivul sa ii mearga, neavand disponibil un stick fara revenire, asa ca i-a re-gandit comanda ca atare, ca miscarea sa inceteze atunci cand elibereaza stick-ul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2018 - 07:53 PM

Se usuca mana pe taste daca recunosti ca ai gresit ?

Vezi postarearenatoa, la 17 June 2018 - 07:23 AM, a spus:

Eu vorbeam de hitec-ul expus mai sus nu de o unul descris ca imitatie cheap.
Nu am idee cum merge cel din video daca este testat doar pe switch, pune-l pe un stick sa vezi ca este cum zic eu.

Operare unui vinci navo prin definitie cere multitura, nu pozitii in grade.
Chiar si asta din video are 3.5 ture, infasoara cam 37 cm de coarda pe tambur. Care pozitii fixe, definite cum ?



Ce treaba are un proiect DIY cu arduino cu operarea unui vinci de vele ?

Vezi postarearenatoa, la 25 June 2018 - 03:53 PM, a spus:

M-am lamurit intre timp ca exista si cel descris de mine, doar ca e un proiect DIY cu arduino, asa a vrut respectivul sa ii mearga, neavand disponibil un stick fara revenire, asa ca i-a re-gandit comanda ca atare, ca miscarea sa inceteze atunci cand elibereaza stick-ul.



Intre timp au intervenit robert si gigi care stiu bine cu se mananca velierele (la Galati e epicentrul)

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 June 2018 - 07:55 PM

0

#17 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 26 June 2018 - 11:34 AM

Multumesc tuturor pentru lamuriri.
Am ales varianta cu servo si brat lung, deci nu troliu cu tambur si am cumparat asta: https://hobbyking.co...?___store=en_us
Sper ca am facut o alegere buna.
Stau si ma intreb cum inainteaza velierul cand are vantul din prova?
Cand inchid si deschid velele?
Sunt intrebari la care voi gasi raspunsuri in momentul cand voi pune velierul pe apa. Trag si eu de servo-uri si vad ce se intampla. :good:
0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#18 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 June 2018 - 03:38 PM

Vezi postareaaurelianz, la 26 June 2018 - 11:34 AM, a spus:

Multumesc tuturor pentru lamuriri.
Am ales varianta cu servo si brat lung, deci nu troliu cu tambur si am cumparat asta: https://hobbyking.co...?___store=en_us
Sper ca am facut o alegere buna.
Stau si ma intreb cum inainteaza velierul cand are vantul din prova?
Cand inchid si deschid velele?
Sunt intrebari la care voi gasi raspunsuri in momentul cand voi pune velierul pe apa. Trag si eu de servo-uri si vad ce se intampla. :good:


Navigarea în volte. E fizică pură. Nu e complicat. Trebuie doar să-ți dai seama cum să transformi vectorul vânt. Cu siguranță că nu vei putea naviga direct contra vântului. :)
Vira ancora, mola pupa și vânt bun.

Parcă așa țin minte că se spune.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#19 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 27 June 2018 - 11:21 AM

Domnule, retine, pentru aceeasi presiune a aerului in vele, in cazul sistemului cu brat lung ai nevoie de un servo care sa dezvolte la ax un cuplu mult mai mare decat un servovinci, deci nu tocmai ieftin. Nu in ultimul rand ai o precizie mai mica in pozitionarea velelor. Jocurile din angrenaje se amplifica la prelungirea bratului. Macar un servo digital sa fi luat, are o zona moarta mult mai mica in jurul punctului de echilibru. Mai ia in calcul si spatiul ocupat de un brat lung pe toata cursa utila prin comparatie cu roata de pe vinci.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 27 June 2018 - 11:26 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#20 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 27 June 2018 - 07:47 PM

Imagine atasata: 20180627_204322.jpgImagine atasata: 20180627_204325.jpgImagine atasata: 20180627_204331.jpgImagine atasata: 20180627_204335.jpg
Sultan Eduard
0

#21 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 27 June 2018 - 07:51 PM

Imagine atasata: 20180627_204342.jpg
Salut Aurelian.
Ce spune Gigi este corect.
Am postat pozele doar ca să-ţi dai seama despre ce este vorba. Când ai timp, ne vedem şi-ţi dau revistele să-ţi scoţi ce ai nevoie.
Spor la ce faci tu acolo.

P.S. Am un corp de velier care stă degeaba. Dacă vrei, vii îl vezi şi dacă-ţi place îl iei.
Sultan Eduard
0

#22 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 28 June 2018 - 08:47 AM

Am cumparat deja acest servo cu urmatoarele caracteristici:

Turnigy GY-150MG splashproof servo
Voltage: 4.8~6.0v
Speed: 0.16~0.14sec
Torque: 15.5~17.0kg/cm
Weight: 63g
Size: 40.7x20.5x39.5mm
Spline Count: 25
Gear Material: Metal

M-am bucurat ca are angrenaj metalic, ca trage 15-17 kg si nu in ultimul rand pretul modest. Initial ma orientasem catre varianta cu servo cu tambur, dar mi s-a parut mai complicata si am renuntat. Scripeti multi, ate intinse in tot corpul velierului si alte alea. Spatiu in interior pentru bratul lung al servo-ului este din belsug. Incerc pentru inceput asa, daca nu merge, modific si trec la vinci cu troliu.
0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#23 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 28 June 2018 - 09:40 AM

Vezi postareastiganas, la 18 June 2018 - 09:52 AM, a spus:

Cu pozele; pozele nu au fost postate pe forum, ci pe un serviciu extern de hosting, ai pus doar un link in postarea de pe forum, link care arata asa:
https://s12.postimg....z9wj1/image.jpg
din pacate acel serviciu de hosting nu mai functioneaza si pozele s-au pierdut, asta nu are nici o legatura cu forumul. Daca vrei sa ramana pozele trebuie sa le redimensionezi in calculator (cu un program gen irfanview) si le postezi direct aici pe forum, vor ramane aici cat timp va exista forumul...


Imi pare rau, nu am stiut. Pacat de multimea de poze pentru care am muncit totusi si de topicul http://www.rhcforum....erului-nordkap/ meu care a ramas fara viata.
Cam asa ar fi trebuit sa arate?

O intrebare pentru moderator: pot continua aici constructia acestui velier cu modificarea titlului din "Cum functioneaza vinciul de vele?" in "JIF 80"?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.5.jpg
  • Imagine atasata: 9.9.jpg
  • Imagine atasata: 7.7.jpg

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#24 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2018 - 10:42 AM

Gata, JIF 80 sa fie, e un model misto, a fost construit in variata JIF65 de mai multi. Cred ca servo ales cu brat merge fara nici o problema.
0

#25 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 02 July 2018 - 08:41 AM

Mici progrese...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.1.jpg
  • Imagine atasata: 11.1.jpg

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#26 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 04 July 2018 - 08:42 AM

Constructia merge mai departe:
-construit caseta derivorului din placaj de 4 mm dur si etansat la interior cu doua straturi de rasina epoxi;
-croit derivorul si mesterit dispozitivul de prindere la partea superioara a acestuia, o tija de alama in forma de "L" incastrata cu adeziv epoxi in profilul derivorului;
-ranforsari in jurul casetei derivorului.

...

...

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12.1.jpg
  • Imagine atasata: 13.1.jpg
  • Imagine atasata: 14.1.jpg
  • Imagine atasata: 15.1.jpg
  • Imagine atasata: 16.1.jpg

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#27 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 06 July 2018 - 11:28 AM

In prima poza avem derivorul in caseta, in cea de a doua se vede tija de fixare a derivorului la nivelul puntii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 17.1.jpg
  • Imagine atasata: 18.1.jpg

Aceasta postare a fost editata de aurelianz: 06 July 2018 - 11:29 AM

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#28 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 11 July 2018 - 12:00 PM

Astazi mi-au venit din China cele doua servo cum spuneam in postarea 22. Impresiile sunt bune la prima vedere, servo-urile sunt robuste si au protectie la apa. Am pus o eche pe ax si am incercat sa fortez cu mana la rece servo-ul. Nici nu se clinteste. Un servo va deservi velele, iar celalalt carma, chiar daca este prea puternic pentru asta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.1.jpg

Aceasta postare a fost editata de aurelianz: 11 July 2018 - 12:03 PM

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#29 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 13 July 2018 - 08:02 AM

Am mai lucrat cate ceva:
-axul carmei confectionat din tija de alama 3 mm, filetat la un capat de mine si pregatit cu eche si dispozitiv de prindere tija de comanda de la bratul servo;
-cavaletul din profile patrate de brad 12 mm, baituit si lacuit;
-tubul axului carmei din alama, care mi-a mancat sufletul la montajul pe pozitie. L-am mosmondit mai bine de 3 ceasuri si parca tot stramb este. Axul carmei a trebuit aliniat cu derivorul, cu planul longitudinal, planul transversal si linia puntii cu care nu trebuia sa faca un unghi perfect de 90 grade.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20.1.jpg
  • Imagine atasata: 21.1.jpg
  • Imagine atasata: 22.1.jpg

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

#30 Useril este offline   aurelianz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 14-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 13 July 2018 - 08:03 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 23.1.jpg
  • Imagine atasata: 24.1.jpg

0740126956
aurelianz74@yahoo.com
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro