Turnigy er9x x762 cu Tundra Durafly
#1
Postat 12 June 2018 - 09:41 AM
Am achiziționat de curând un Tundra Durafly și as vrea sa configurez stația pentru acest tip de aeromodel. Stația Turnigy er9x cu soft versiunea x762. Modelul are și flaps și reverse pentru decolare de pe apa cu flotoare. Ma puteți ajuta va rog cu un manual, tutorial sau niște sfaturi utile pentru aceasta statie?
Un cablu pentru simulator unde as putea găsi?
Mulțumesc anticipat!
#2
Postat 12 June 2018 - 10:17 AM
#3
Postat 12 June 2018 - 10:32 AM
Am găsit ceva azi. Un manual care explica fiecare pas și abrevierile de pe stație.
Mulțumesc pentru sfat.
#4
Postat 12 June 2018 - 02:57 PM
Cristian10, la 12 June 2018 - 09:41 AM, a spus:
[...]
Modelul are și flaps și reverse pentru decolare de pe apa cu flotoare.
[...]
Asta nu am înțeles-o. Nu există așa setări pentru decolarea de pe apă. Setările sunt aceleași ca pentru decolarea de pe teren solid.
Dacă ești începător în ale zborului uită măcar un sezon de apă. Obișnuiește-te cu modelul și pe urmă caută pe cineva care a mai zburat hidro, să te învețe, că altfel îl faci submarin.
Zboruri multe.
#5
Postat 12 June 2018 - 03:28 PM
ViP_Eol, la 12 June 2018 - 02:57 PM, a spus:
Dacă ești începător în ale zborului uită măcar un sezon de apă. Obișnuiește-te cu modelul și pe urmă caută pe cineva care a mai zburat hidro, să te învețe, că altfel îl faci submarin.
Zboruri multe.
Ma refer aici la rularea aeromodel ului în re erse pentru a da înapoi. Sigur ca trebuie sa ma obișnuiesc cu el pe uscat și după sa încerc pe apa. Dar as vrea sa am deja făcute setarile. Pana acum nu am avut decât trainer și am folosit doar 4 canale. De aceea am nevoie de puțin ajutor la setările stației.
#6
Postat 12 June 2018 - 05:48 PM
Glumești ?
Să dai înapoi ? Adică marșarier ca la mașină ?
Te-ai jucat prea mult pe aplicații simulator de zbor pentru telefoane.
Sunt foarte rare cazurile când un avion face așa-ceva. În orice caz nu avioanele ultra-ușoare și ușoare. Operațiunile de garare se fac cu ajutorul unei mașini de tractare.
Există, totuși inversoarele de flux la avioanele echipate cu motoare jet, sau trecerea pe pas negativ la avioanele cu elice, dar astea sunt folosite ca frâne după aterizare.
În mod normal nu ai nevoie decât de 5 canale: 1. Eleroane (cu cablu "Y"); 2. Profundor; 3. Motor; 4. Direcție; 5 sau 6 flapsuri (cablu "Y").
#8
Postat 12 June 2018 - 06:52 PM
Nu te mai chinui să setezi "reverse" din meniul stației. Trebuia să precizezi că ai ESC cu reverse și vrei să setezi acest lucru.
Îți trebuie manualul de la ESC cu codurile de semnal sonor (la câte beep-uri să stabilești punctul "0" pentru motor).
Setarea se face din stick-ul de motor (canal 3) în funcție de numărul de beep-uri aferente. Deschizi stația și duci stick-ul pe maxim, alimentezi receptorul și ESC-ul va începe să "cânte". Urmărești numărul de beep-uri după manual și pui stick-ul de motor la mijlocul cursei (ca la elicopterele 3 D). Într-o parte o să ai motor normal și în cealaltă parte se va roti invers.
Părerea mea este că această setare nu-ți folosește la nimic, ba mai mult, complică lucrurile. Am zburat și hidro, dar nu am avut niciodată revers pe motor. Nici nu am simțit nevoia. Ce-i drept erau cu motoare termice.
Spor la meștereală.
P.S. Dacă setezi reverse pe ESC trebuie să-i setezi și frână.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 12 June 2018 - 06:55 PM
#9
Postat 12 June 2018 - 07:02 PM
Nu-mi aduc aminte să fi făcut nici școala, nici armata împreună să-ți permiți să-mi spui că fur curent, mai ales că explicațiile mele sunt reale și de bun simț, iar exprimarea dumneavoastră duce lipsă... .
#11
Postat 14 June 2018 - 08:48 AM
#12
Postat 14 June 2018 - 10:38 AM
ViP_Eol, la 12 June 2018 - 05:48 PM, a spus:
Glumești ?
Să dai înapoi ? Adică marșarier ca la mașină ?
Te-ai jucat prea mult pe aplicații simulator de zbor pentru telefoane.
Sunt foarte rare cazurile când un avion face așa-ceva. În orice caz nu avioanele ultra-ușoare și ușoare. Operațiunile de garare se fac cu ajutorul unei mașini de tractare.
Există, totuși inversoarele de flux la avioanele echipate cu motoare jet, sau trecerea pe pas negativ la avioanele cu elice, dar astea sunt folosite ca frâne după aterizare.
În mod normal nu ai nevoie decât de 5 canale: 1. Eleroane (cu cablu "Y"); 2. Profundor; 3. Motor; 4. Direcție; 5 sau 6 flapsuri (cablu "Y").
Vorbiti in necunostiinta de cauza. Modelul respectiv vine cu esc cu reverse(o raritate la aero, ce e drept)
Pentru initiatorul topicului: Uitati de reverse si flapsuri pana stapaniti bine modelul, pe uscat, in orice situatie si pe orice vant. Mai ales reverse-ul aplicat in aer poate duce la o angajare(stall) din care sa nu-l poti scoate la timp.
Apoi, cititi cu incredere manualul modelului si va va spune el ce semnal asteapta esc-ul ca sa mearga fie doar inainte fie inainte si inapoi.
Pentru flapsuri, exista nenumarate tutoriale pe YT.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 14 June 2018 - 10:39 AM
#13
Postat 14 June 2018 - 12:55 PM
Eu vorbesc în necunoștință de cauză ?
Înainte să faceți așa afirmații ar trebui să vă documentați.
Ce raritate ? Echiparea cu ESC ? Echiparea cu ESC cu revers la aero ? Nici una, nici alta nu sunt rarități. Majoritatea regulatoarelor (ESC-urilor) au posibilitatea programării pe reverse a motorului. Aveți impresia că pentru auto, sau navo se modifică linia de fabricație ? Sunt exact aceleași ESC-uri la care li se montează suplimentar radiatoare pentru răcire.
Folosirea reversului la aero nu are nicio logică cu excepția probelor unde se evoluează pe muzică și evoluțiile respective presupun zbor cu spatele. Așa cum am explicat, dacă se folosește reversul este necesar să se programeze și frâna, altfel motorul cu tot cu elice continuă să se învârtă normal, din inerție, cel puțin 2 secunde, până să treacă pe reverse.
Mai mult, pentru informarea domniilor voastre, campionii la probele de acest fel nici nu mai folosesc revers pe ESC, ci folosesc pasul variabil ca la platoul de pas colectiv al elicopterelor 3 D. În felul ăsta răspunsul este imediat și evoluția este curată și armonioasă.
Am mai spus: dacă voi sunteți superficiali, nu-i învățați și pe alții așa. Mai ales pe începători.
Dacă-mi explicați logica folosirii funcției revers la acest tip de model, mă înclin și vă dau dreptate. Numai să nu-mi veniți cu explicații copilărești că-i scade distanța de rulare la aterizare, sau raza voltei pe apă este prea mare și are nevoie să dea cu spatele.
Hai să fiți... sănătoși.
P.S. Din nou. Cristiane, nu-ți bate capul cu setarea revers-ului. Garantat, nu-l vei folosi niciodată.
#14
Postat 14 June 2018 - 01:35 PM
Functia pe Tundra e ca sa ia ochii si cam atat, daca dai cu reverse la aterizare ai sanse maxime sa capotezi. Pe apa ? O fi facand cineva parcare laterala cu el...
Tocmai faptul ca va intrebati daca pe bune are revers si face ca economia Romaniei imi confirma ca nu v-ati informat, insa rapid ii dojeniti pe pustani.
Inchei aici, daca @Cristian10 vrea mai multe detalii ma poate gasi pe privat. Am (avut) modelul.
#15
Postat 14 June 2018 - 03:44 PM
Întrebarea mea era alta și tocmai pentru că m-am documentat și am intrat pe site-uri care vând modelul, nu am găsit nicăieri să se facă tam-tam pe tema ESC-ului. Că scrie în specificațiile lui că are și această posibilitate e altă poveste. De aici și până a lăsa omul să-și bată capul cu setari inutile, pierzând timpul în loc să iasă la zbor să se bucure de model, e cale lungă.
Modelele "de duzină" . Surpriză ! Bixler are ESC cu funcție revers și aș putea să-ți înșir multe altele, dar nu am timp de aiureli.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 14 June 2018 - 03:45 PM
#18
Postat 04 October 2019 - 10:38 PM
Cristian10, la 12 June 2018 - 09:41 AM, a spus:
Am achiziționat de curând un Tundra Durafly și as vrea sa configurez stația pentru acest tip de aeromodel. Stația Turnigy er9x cu soft versiunea x762. Modelul are și flaps și reverse pentru decolare de pe apa cu flotoare. Ma puteți ajuta va rog cu un manual, tutorial sau niște sfaturi utile pentru aceasta statie?
Un cablu pentru simulator unde as putea găsi?
Mulțumesc anticipat!
As vrea sa achizitionez si eu acest model, dar vad ca se gaseste doar pe HK -Hong Kong si nu livreaza in Romania. Din alta parte, de unde l-as putea cumpara?