Fox_motoplanor_semiscale (My_FOX)
#62
Postat 04 November 2018 - 05:32 PM
Azi, am făcut prima probă. Nu se compară cu PETul întins cu suflanta de aer cald.
Este loc de şi mai bine. Încă nu am trimat sau pregătit nimic. Am utilizat durofol de 0,4 mm (phoenixmodels).
Cu prima ocazie voi încerca şi PET-G de 0,8 mm.
Cupola termoformata (1).jpg (212.15K)
Number of downloads: 31
Momentan, după ce lipesc cupola pe ramă, cu asta voi face primul zbor.
#63
Postat 06 November 2018 - 09:37 AM
Spor !
aurelianz74@yahoo.com
#65
Postat 08 November 2018 - 08:17 PM
Number of downloads: 29 44_Vulpita cu scufita (3).jpg (177.86K)
Number of downloads: 27
44_Vulpita cu scufita (4).jpg (146.93K)
Number of downloads: 22 44_Vulpita cu scufita (6).jpg (187.94K)
Number of downloads: 31
Cupola în poziţie şi cele două termoformări de probă: una din PET de bidon de apă plată şi una din durofol de 0,4 vacuumat.
La cea vacuumată din cauză că folia a fost relativ subţire (0,4mm), folia a rămas subţire pe capete.
Pentru produsul final am folosit tot matriţa de vacuumare dar am "întins" durofolul la cald peste matriţă. Pentru asta am folosit o ramă improvizată.
Cele trei metode sunt aproximativ la fel de bune şi rezultatele sunt pe măsura muncii depuse.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 08 November 2018 - 08:22 PM
#66
Postat 17 November 2018 - 10:04 PM
#68
Postat 18 November 2018 - 01:24 PM
Cu echilibratul am scăpat uşor datorită spaţiului generos din fuzelaj. Practic pot pune acumulatorul oriunde doresc.
Consumul cu manşa în maxim ajunge la 45 A iar cu manşa la jumătate este pe la 31-35 A. În aceste condiţii pot utiliza cu succes şi acumulatori de 2200 cu o rată de descărcare mai mare.
Tracţiunea este mai mult decăt satisfăcătoare. Cu manşa aproape de maxim, l-am simţit că stă singur la verticală.
Au rămas setările din staţie şi mixurile.
45_la aer curat (2).jpg (352.71K)
Number of downloads: 34
45_la aer curat (4).jpg (340.5K)
Number of downloads: 31
45_la aer curat (5).jpg (339.07K)
Number of downloads: 29
45_la aer curat (6).jpg (357.51K)
Number of downloads: 29
45_la aer curat (7).jpg (348.79K)
Number of downloads: 34
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 18 November 2018 - 01:22 PM
#69
Postat 18 November 2018 - 03:43 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#70
Postat 18 November 2018 - 03:54 PM
#71
Postat 18 November 2018 - 05:49 PM
Number of downloads: 41 46_interior (13).jpg (64.25K)
Number of downloads: 32 46_interior (11).jpg (51.9K)
Number of downloads: 33 46_interior (10).jpg (50.77K)
Number of downloads: 34 46_interior (9).jpg (49.6K)
Number of downloads: 26 46_interior (7).jpg (60.36K)
Number of downloads: 35 46_interior (6).jpg (37.15K)
Number of downloads: 35 46_interior (5).jpg (39.83K)
Number of downloads: 36 46_interior (4).jpg (32.5K)
Number of downloads: 36
46_interior (1).jpg (40.54K)
Number of downloads: 49
#72
Postat 18 November 2018 - 06:15 PM
Antenele sunt dispuse una spre înainte (trecută printr-un tub de pastă de pix) şi cealaltă la 180 de grade spre înapoi. Aşa merg de ani buni pe toate modelele de când am trecut la module şi receptoare FrSky fără pierdere de legătură.
Sevourile din aripă sunt aduse în fuzelaj cu mufe MPX.
Sistemul de prindere al aripilor se vede foarte bine: cârlige din sârmă de oţel ancorate în aripi cu epoxi şi elastice între.
Bateria are loc şi poate fi mutată oriunde am nevoie în fuzelaj pentru centraj. Sistemul de prindere este cu arici pe podeaua din placaj.
Sevourile din aripi sunt toate Corona MG slim pentru aripi. Da, unul are un mic joc dar nu cred să am probleme (voi vedea pe parcurs). Pârghiile de pe suprafeţele de comandă sunt execuţie proprie din tablă de aluminiu de 1mm iar furcile sunt din comerţ. Tijele sunt toate din sârmă de oţel 1.2 mm. Ramele servourilor sunt din placaj, fixate cu epoxi. Capacele sunt din textolit de 0,3mm (pur decorative) probabil că voi termoforma şi un set de capace cu apărători pentru iarbă.
Servourile din coadă sunt amândouă Corona MG 939.
Elicea de azi de test este de la HK (Aerostar carbon 13x6), mai am pregătită o pereche de Graupner 13x7 (la fel ca cele de pe Madslide).
Cântarul final: 2,165 Kg, puţin peste ţinta de 2 Kg (43 g/ dmp).
Ştiu cum se aude Madslide de la 70Km/h şi mi-e clar cum se va auzi Foxul în aer.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 18 November 2018 - 06:17 PM
#73
Postat 19 November 2018 - 10:07 AM
Abia astept sa-l vad pe viu. :drinks:
aurelianz74@yahoo.com
#74
Postat 19 November 2018 - 01:24 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#75
Postat 19 November 2018 - 05:40 PM
Nu, nu este greşeală. Pârghiile au câte două seturi de găuri. Momentan sunt la cele de sus toate (unghiuri mai mici) După primele zboruri în funcţie de cum se comportă pot să mai umblu la curse atât din pârghii cât şi din mixuri.
Acum flapsul ajunge la aproximativ 80 de grade fără să forţeze în capetele de cursă (din mix sunt la 60% cam peste tot).
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 19 November 2018 - 05:42 PM
#76
Postat 19 November 2018 - 06:12 PM
20181119_174436 m.jpg (222.17K)
Number of downloads: 27
Cam de aici începe totul. Atunci când mă voi decide asupra dimensiunilor voi deschide topic nou.
Nu îmi place deloc profilul nici la aripă şi nici la ampenaj, aşa că trebuie să mă decid ce vreau de la el la final.
#77
Postat 19 November 2018 - 06:16 PM
Crezi ca vanturile sunt prea puternice acolo pentru profilul original ? :unsure:
Daca vrei un plan pdf vectorial, ca sa ai punct de plecare pentru vreun taietor... da de veste ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 November 2018 - 06:17 PM
#78
Postat 19 November 2018 - 06:19 PM
Fiecare cu piticii lui. Oricum eu îi am pe cei mai mulţi :yahoo: .
P.S. : ştii foarte bine că pentru mine traforajul şi bisturiul sunt cei mai buni prieteni.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 19 November 2018 - 06:20 PM
#79
Postat 19 November 2018 - 06:25 PM
Pitici, pitici, dar sa stim si noi... :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 November 2018 - 06:26 PM
#81
Postat 19 November 2018 - 06:28 PM
edisultan, la 19 November 2018 - 05:40 PM, a spus:
Nu, nu este greşeală. Pârghiile au câte două seturi de găuri. Momentan sunt la cele de sus toate (unghiuri mai mici) După primele zboruri în funcţie de cum se comportă pot să mai umblu la curse atât din pârghii cât şi din mixuri.
Acum flapsul ajunge la aproximativ 80 de grade fără să forţeze în capetele de cursă (din mix sunt la 60% cam peste tot).
Toate cele bune.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#82
Postat 25 November 2018 - 05:03 PM
O dată fără motor, lansat din mână să-l văd cu s-a centrat şi o dată cu motor (urcat la 10-15m şi aterizat).
Concluzii:
1. Clar nu este un model lent.
2. Motorul este arhisuficiet.
3. Trebuie setată frâna pe motor.
4. Trebuie înlocuiţi conectorii cu tijele de comandă de pe profundor şi direcţie. Sunt o mizerie! / bani aruncaţi / cel de pe profundor a cedat la aterizare / norocul meu.
5. Vor urma multe zboruri de acomodare.
6. Schema de culori actuală pe ceaţă / cer lăptos nu merge (Se vede frumos ce am pus pe model dar, prea mult alb).
7. Zboară ca un vis. Nu mi-a dat încă senzaţia de model incontrolabil sau instabil.
#83
Postat 02 December 2018 - 04:29 PM
47_La aer curat (1).jpg (276.99K)
Number of downloads: 22
47_La aer curat (5).jpg (257.3K)
Number of downloads: 28
Încă ne cunoaştem reciproc.
1. Foarte stabil pe direcţie.
2. Destul de ascultător.
3. Am înlocuit palele de carbon de la HK cu Graupner.
4. Trebuie să trec lal frâne pentru aterizare (setările există). Vine foarte lung la aterizare şi dă senzaţia că nu vrea să coboare din aer.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 02 December 2018 - 04:33 PM
#85
Postat 26 May 2019 - 07:38 PM
Number of downloads: 16
Ieri am experimentat ascendenţele generate de dealuri. Ceva asemănător cu zborul la pantă, dar nu am avut la dispoziţie una suficient de lungă.
Azi în schimb am prins cu el prima termică. Senzaţia a fost una deosebită.