Triple Speed , Triple Thermic
#61
Postat 13 June 2018 - 10:02 AM
Cat despre partea cu virajele, cred ca nu ai vizionat video de mai sus, sa vezi cum vireaza, de altfel aripile eliptice vireaza mai bine ca orice aripa.Nu am modificat decat putin la structura folosind banda de roving de carbon si incleiand cu epoxi pentru rezistenta.Partile centrale au diedru si urechile la fel, cred ca e de ajuns .
Am urmarit pe un forum german, rc-network.de,pe mai multi care au construit aceste planoare si toti ziceau ca Thermic zboara excelent si prinde termicile foarte bine, unii se plangeau ca e cam fragil , nu e construit sa fie mai robust si l-a mai intarit chesonand lonjeronul principal cu placaj pe ambele parti unii au montat chiar lonjeroane suplimentare si au pus roving la scurgere , montand baghete suplimentare in fuselajul posterior si placand ampenajul cu balsa.
Cam toti l-au scos pe la 1100-1160gr putin intarit, doar unul care l-a construit ca la mama lui l-a scos la 922g,cam toti cu baterie de 1000-1200 mah maxim, deci in principiu baterie cu vreo 100gr mai usoara.Io zic ca la mine e net superior ca rezistenta, fara un aport mare la greutate.
Pe mine bateria de 200 de gr. ma cam penalizeaza la greutate + servo eleroane, cred ca acolo se putea reduce greutatea cu vreo 100-130gr, dar la mine nu se centreaza altfel, din cauza intaririi fuselajului posterior, ampenaj placat pe ambele parti cu balsa si demontabil.
De altfel ma asteptam si de aia am construit asa.Una peste alta greutatea nu ma ingrijoreaza si astept sfarsitul de saptamana cand pote il voi incerca la Caransebes printre zoborurile 1/1.
Alte pareri critici?Pe Zippo l-am notat in carnetel ca m-a criticat.
Ciao Sorin
#62
Postat 13 June 2018 - 10:07 AM
bazaie tu putin si vezi te rog daca ar merge elice 10x6, 10x7, 11x5 , 11x6 la 3 S, 775 KW si 220 W.Acuma are 9x6.
Multumesc.Ciao Sorin
#63
Postat 13 June 2018 - 12:33 PM
Merge, chiar si 12, doar ca va trebui sa tii gazu in frau, probabil sub 2/3, deci nu va merge sa il pui pe switch la maxim, ca se da peste cap.
Eu tot sunt curios sa vad cum flexeaza o balama din asta a ta cu blenderm... cum de nu se dezlipeste, mai ales pe caldura asta. Poti face un clip macro ?
#64
Postat 13 June 2018 - 02:47 PM
Am 10x7 si 11x6 o sa vad cati amperi trag astea si o inlocuiesc pe aia de 9x6 care mi se pare cam mica.
Nu am montat inca blendermul pe aripa de Thermic dar fac daca vrei pe aripa de Speed sau pe alte 2 aripi , dar mai tarziu putin ca tre sa termin ce am inceput la 1/1.
Problema e ca videoul va fi mare , sa ti-l trimit pe email?
Ciao Sorin
#65
Postat 13 June 2018 - 04:11 PM
De ce vrei sa traga asa vartos, vrei sa urci la 200m in 30 secunde ? Nu ai structura de hotliner, sa reziste mult la asa ceva... :unsure:
O simulare imi spune ca si cu 11x6 ai tractiune supraunitara, adica urcare la verticala nelimitata, sau capabilitati de hover, daca ar fi model 3D.
Dar la un planor un asemenea nivel de tractiune impune un mix pe profundor puternic ca sa il impiedici sa nu se dea peste cap, ceeace ai putea evita cu o elice mai mica.
Nici la masini nu sunt adeptul lui "lasa sa fie acolo, sa am rezerva de putere..."
Daca ai asa multe elici, stabileste asta in casa, il tii de coada si urmaresti sa stea in hover doar fuselajul, cu gazul la maxim.
De regula un astfel de nivel de putere imi asigura o urcare placuta la 45 grade cu gazul la jumate, si rezerva suficienta ca sa devina racheta daca dau la maxim.
#66
Postat 13 June 2018 - 04:39 PM
De aia nici n-am mai lucrat la Shadow (varfurile si carlinga au un rosu intens).
#67
Postat 15 June 2018 - 09:16 PM
Am vazut imediat,2-3 secunde maxim a durat, s-a incalzit si acum merge doar ca UBEC sau SBEC dracu stie ce e , merg toate comenzile , dar daca vreau sa pornesc motorul nu merge si se incalzeste grozav.
Bineinteles ca l-am incercat pe motorul de pe Triple Speed, Thermic si se pare ca am futut si motorul care nu mai merge cu nici un ESC.Nu stiu daca motorul nu era pe gata inainte deoarece cu ESC de 20A si elice de 11x6 Nu Prea Tragea daca dadeam gaz brusc nu pornea,consuma 6,6 A ceea ce e putin. Cu 9x6 consuma 5,5 A .Cred ca era deja pe duca si cand am pus ESC ul mai mare pe care l-am alimentat invers, ca m-am gandit ca ala mic are vreum bai fiindca nu am reusit sa-l setez sa mearga motorul, s-a dus de tot.Asta e nu am mai ars nimic pana acum la aeromodele, dar trebuia sa se inatample.Nu-mi pare rau de motor, ci de ESC Leaderhobby, super fain, destept, cu card de progrmare, oare repara cineva asa ceva?Cum spuneam partea de Ubec Sbec merge ,am comenzi fara probleme dar daca dau motor scoate fum.
MultumescCiao Sorin
#69
Postat 16 June 2018 - 04:16 PM
Eu unul nu am reparat decât o dată un motor care apoi mi-a ars la rândul lui un ESC şi s-a ars şi el încă o dată. De atunci, altul nou.
#71
Postat 16 June 2018 - 05:56 PM
edisultan, la 16 June 2018 - 04:16 PM, a spus:
Eu unul nu am reparat decât o dată un motor care apoi mi-a ars la rândul lui un ESC şi s-a ars şi el încă o dată. De atunci, altul nou.
Ei nu ma gandeam sa repar motorul, doar ESC ul , am vorbit cu un amic de la noi din Arad,care face ESC uri pentru barci, si mi-a zis ca nu are feturi de care am eu in ESC, trebuie comandate si costa 8-9Ron/ buc. si sunt 9 in ESC + transportul de la TME vreo 25 Ron , cu banii astia cumpar altul nou,dar tot imi pare rau de el, nu pentru paguba ci pentru ca era fain si imi placea.
Motor voi comanda altul de la HK Olanda insa trebuie sa mai astept , deoarece se pare ca saptamna viitoare la sfarsit plec cu familia in Grecia vreo 2 saptamani sa ma dau cu un velier pe mare , in cazul asta daca ajunge coletul de la HK nu are cine sa-l ridice si merge retur si tot saptamana viitoare tre sa vina si x7 ca a trecut din Belgia in Germania asa zice GLS .Oare vine la vama sau vine acasa la mine , de la Bangood? Are cineva informatii despre livrarile de la Bangood?
Acuma mi-am montat in sarsit gimbalurile Hall in Taranis , nu am stricat nimic si functioneaza, am calibrat stickurile dar se pare ca mai trebuie sa fac mici ajustari la toate modelele, 5 planoare, un termic si un heli 450.
Ma gandesc sa schimb si antena originala de la Taranis cu una de 5 decibeli, mi-a facut ender 67 piesele intermediare de fixare si am tot ce trebuie .
Oare sa o schimb sau nu? Aici astept pareri pertinente de la voi.
Multumesc
Ciao Sorin
#72
Postat 16 June 2018 - 06:14 PM
Lasă-le arse și dă comandă de altele.
Asta vine de la un "campion" la ars esc-uri și motoare. Nu din neștiință, ci ca experiment. Dacă e un motor mai mare să zicem că se poate rebobina, dar tot degeaba. Dacă motorul a fost încălzit și s-au înfierbântat magneții ... e ... "PA".
Am încercat o singură dată să repar un esc și am descoperit că sunt făcute din plăci multistrat cu găuri metalizate. S-a ars gaura, e și esc-ul "PA". Singurul lucru pe care l-am reușit a fost înlocuirea condensatorilor electrolitici (cei de pe filtrare) distruși la diverse bușituri.
Spor la meștereală.
#73
Postat 16 June 2018 - 06:19 PM
#74
Postat 16 June 2018 - 06:41 PM
ViP_Eol, la 16 June 2018 - 06:19 PM, a spus:
Intradevar Taranis duce mai mult decat duce ochiul cel putin la mine, poate mai sunt si din cei ce au ochi de soim , dar nu e cazul la mine si la varsta mea.
Am de mult in plan sa fac o drona (avion) cu motor propulsiv si termic, (motor am de la Hirth de care vreau fiindca colaborez cu ei), pe la 3 m anvergura.
Am aripile de la un ATM, care cu usoare modificari (sa aibe si flapsuri) s-ar preta la ce vreau eu.Fuselajul anterior e usor de facut din compozite sau chiar din balsa , iar cel posterior ar fi bifuselat cu ceva segmente de undita mai groase de exemplu ,cu ampenaj in V inversat (cu varful in sus).As vrea sa fie FPV si de aia mi-am luat o antena de 5 decibeli si una de 7 ca sa am range mai mare.
Timpul e mai problematic, desi acum am gasit pe cineva la care subcontractez piesele din compozite , le face bine si la pret rezonabil, astfel ca am ceva mai mult timp de mine , de zbor, familie, etc.Ceva in genul din foto.
Ciao Sorin
#75
Postat 16 June 2018 - 06:44 PM
ViP_Eol, la 16 June 2018 - 06:19 PM, a spus:
Intradevar Taranis duce mai mult decat duce ochiul cel putin la mine, poate mai sunt si din cei ce au ochi de soim , dar nu e cazul la mine si la varsta mea.
Am de mult in plan sa fac o drona (avion) cu motor propulsiv si termic, (motor am de la Hirth de care vreau fiindca colaborez cu ei), pe la 3 m anvergura.
Am aripile de la un ATM, care cu usoare modificari (sa aibe si flapsuri) s-ar preta la ce vreau eu.Fuselajul anterior e usor de facut din compozite sau chiar din balsa , iar cel posterior ar fi bifuselat cu ceva segmente de undita mai groase de exemplu ,cu ampenaj in V inversat (cu varful in sus).As vrea sa fie FPV si de aia mi-am luat o antena de 5 decibeli si una de 7 ca sa am range mai mare.
Timpul e mai problematic, desi acum am gasit pe cineva la care subcontractez piesele din compozite , le face bine si la pret rezonabil, astfel ca am ceva mai mult timp de mine , de zbor, familie, etc.Ceva in genul din foto.
Ciao Sorin
Fisiere atasate
-
IMG_6768.jpg (241.11K)
Number of downloads: 19
#76
Postat 16 June 2018 - 09:13 PM
Statia e putin folosita si gimbalurile vechi sunt ca noi, schimbarea cu cele cu senzor Hall a fost mai mult un moft , imi doream gimbaluri cu senzori Hall de cand aveam 9x si ziceau unii ca dupa o vreme pica gimbalurile
Fisiere atasate
-
DSCI1088 - Copy.JPG (243.46K)
Number of downloads: 21
#77
Postat 16 June 2018 - 10:46 PM
#78
Postat 21 June 2018 - 04:12 PM
#79
Postat 21 June 2018 - 05:14 PM
#80
Postat 21 June 2018 - 07:45 PM
Pai da sunt bune si la bicicleta, dar asa e.
Am pe 2 planoare cu SK3 960 Kw cu 4 S cu elice de 12 x 5 , care au 2100-2200 gr , pe un planor mai vechi din 94-95 un G 25 870 Kw , 470W 4 S cu elice de 12x6 si care are vreo 2400gr dar are suprafata mare si zboara super.
Pe o aripa zburatoare de vreo 2,4 m tot un G25 cred de 760 sau 72o Kw 4 S dar de 560 w cu elice de 13x5
.Aripa mare are sub 1 kg, e super motorizata . Nu pot sa o zbor singur ca nu o pot lansa si sa fiu si pe statie, a zburat doar o data cand am lansat eu si a pilotat un amic dar cu motor la 30-40 % ca era mai mult decat de ajuns. E de la Dululutu si e modificata de mine sa se desfaca pe la jumatete pentru transport.
Astea trag de iti smulg planorul din mana.
Si mai am un Aeolian de 1800W nu mai stiu cate Kw uri , vreo 360 -400 maxim, la 6 S pentru un acrobat vechi dar neterminat inca, din lipsa de timp si chef.
Mai am o aripa mica cu un Turnigy 2210 1650 kw 180 W 3S cu elice 7x4, ei motorul mi se pare ca tragea mai bine ca motorul de pe Speed sau poate acuma e doar o impresie ca nu am facut o comparatie atunci.
O sa ma lamuresc dupa ce vine noul motor 2236/11 ,750 kw, 220 W, 3S , atunci fac probe si masor tot ca sa nu mai am dubii.
Ciao Sorin
#81
Postat 24 June 2018 - 08:52 PM
In rest astept motorul nou pentru a face zborul de incercare.
Mi-ar trebui niste conectori, mama tata, pentru baterie 2S , din aia care se se conecteaza la IMAX B6 AC pentru a incarca balansat , oare de unde iau repede fara sa astept saptamani dupa 1-2 perechi?
Am doar de 3 S si De 4 S.
Multumesc
Ciao Sorin
#82
Postat 25 June 2018 - 06:31 AM
Spor la meștereală.
#83
Postat 25 June 2018 - 08:27 AM
Intrebarea ramane unde gasesc repede conectorii
#84
Postat 25 June 2018 - 08:32 AM
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 25 June 2018 - 08:33 AM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#87
Postat 25 June 2018 - 12:30 PM
Dar am luat azi de la Phoenix.
Multumesc de indrumare
#88
Postat 28 June 2018 - 07:26 PM
Sunt bune de aruncat amandoua.La motor se vede ca sunt arse 6 bobine
Asa ca am rezolvat tot .De ce s-au ars nu stiu, de alimentat au fost corect alimentate.Nu am noroc cu planorul asta, decat sa comand alt motor si ESC si sa mai stau 2 saptamani, mai bine cred ca il bag pe foc .Mai bine plecam in concediu chiar daca prindeam vreme de ploaie.
Ciao Sorin
#89
Postat 28 June 2018 - 07:36 PM
#90
Postat 28 June 2018 - 07:53 PM
Ma simt asa liber de vreo doi ani de cand zbor fara motor...
Ciudat ca unii vad sandoul ca o limitare, eu exact pe dos :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 June 2018 - 07:54 PM