problema elice
#32
Postat 19 March 2018 - 07:38 AM
davinci, la 18 March 2018 - 03:47 PM, a spus:
Scuze, se poate scoate axul de pe ce vechi, cum ?
Se poate, dar se pare că ați rezolvat deja. Așa e ?
Nu știu cum puneți pozele că... e complicat rău să le vizualizezi.
Ce e acolo ? O grilă de aerotermă ?
Aveți grijă cu temperatura că demagnetizați rotorul și slăbiți rășina.
În principiu axul trebuie să ajungă la față, dar dacă șuruburile de blocare au prins bine nu este nicio problemă.
URA şi la zbor fofezelor !
#33
Postat 20 March 2018 - 08:46 AM
Buna ziua, da, am rezolvat si totul merge foarte bine si va multumesc mult pentru sfaturi. Am pus motorul pe un ventiloconvertor, pentru poza, dar nu functiona. Acum, va trebui sa mai dau cu Locktite pe suruburi sau imbusuri ?
#35
Postat 20 March 2018 - 08:52 AM
Am reusit sa pun o pza cu cele doua elici, cea mare, cu conul rosu, este cea originala si care a ars motorul si are 26 de cm. diametru, iar cea mica, este noua elice
#37
Postat 20 March 2018 - 01:11 PM
E ceva putred în Danemarca. <_<
1. De ce a fost nevoie să cumpărați pale cu tot cu suport ? Ajungea să cumpărați pale noi, mai mici și să le schimbați pe suportul vechi.
2. Care anume șuruburi de blocare nu țineau de vă zbura elicea ? Șuruburile de blocare cu cap imbus blochează suportul port-elice care are gaura cât axul motorului. La suportul cumpărat de dumneavosatră gaura este mai mare și necesită sistem de pensetă care vine cu piuliță peste suportul port-elice și dacă e strâns bine nu iese în veci de pe ax. Suportul vechi e la fel ? Nu se vede din cauza conului.
3. Suportul vechi, cu tot cu con este la diametrul botului planorului ?
sau
Suportul nou este la diametrul botului ?
În mod normal, la motoarele electrice nu există vibrații în funcționare și în consecință nici motive pentru desfacerea elementelor de prindere.
Dacă la modelul dumneavoastră apar vibrații înseamnă că e ceva în neregulă. De obicei e vorba de diferențe de masă între pale, sau eventuale bavuri rămase pe ele din turnare. În acest caz se demontează palele, se debavurează cu șmirghel film, după care se cântăresc. Eventualele diferențe de masă se egalizează prin șlefuirea fină a palei mai grele dinspre vârf spre butuc.
Spor la meștereală.
P.S. Ajunge cu mulțumirile că sunt prea multe de acum și mi se umflă orgoliul peste măsură. :rofl:
1. De ce a fost nevoie să cumpărați pale cu tot cu suport ? Ajungea să cumpărați pale noi, mai mici și să le schimbați pe suportul vechi.
2. Care anume șuruburi de blocare nu țineau de vă zbura elicea ? Șuruburile de blocare cu cap imbus blochează suportul port-elice care are gaura cât axul motorului. La suportul cumpărat de dumneavosatră gaura este mai mare și necesită sistem de pensetă care vine cu piuliță peste suportul port-elice și dacă e strâns bine nu iese în veci de pe ax. Suportul vechi e la fel ? Nu se vede din cauza conului.
3. Suportul vechi, cu tot cu con este la diametrul botului planorului ?
sau
Suportul nou este la diametrul botului ?
În mod normal, la motoarele electrice nu există vibrații în funcționare și în consecință nici motive pentru desfacerea elementelor de prindere.
Dacă la modelul dumneavoastră apar vibrații înseamnă că e ceva în neregulă. De obicei e vorba de diferențe de masă între pale, sau eventuale bavuri rămase pe ele din turnare. În acest caz se demontează palele, se debavurează cu șmirghel film, după care se cântăresc. Eventualele diferențe de masă se egalizează prin șlefuirea fină a palei mai grele dinspre vârf spre butuc.
Spor la meștereală.
P.S. Ajunge cu mulțumirile că sunt prea multe de acum și mi se umflă orgoliul peste măsură. :rofl:
URA şi la zbor fofezelor !
#38
Postat 20 March 2018 - 07:31 PM
Buna seara, cand am comandat motorul, cei de la Sierra, au spus ca, trebuie schimbata si elice, dar si conul
#40
Postat 20 March 2018 - 07:40 PM
despre acest con este vorba, dar acum se cimporta perfect. Motorul nu vibreaza
despre acest con este vorba, dar acum se comporta perfect. Motorul nu vibreaza
despre acest con este vorba, dar acum se comporta perfect. Motorul nu vibreaza
#41
Postat 20 March 2018 - 08:35 PM
Dacă puneai de la început poza cu motorul montat nu mai munceai așa mult.
Matale ocupi inutil 4 mm din lungimea axului. Crucea de prindere a motorului nu are ce căuta acolo. Motorul se prinde direct pe panoul de tablă.
Uitasem că există și adaptor cu blocare pe imbus. Data viitoare (dacă va fi cazul, ori la alt model) luați un adaptor cu pensetă.
No așe.
Zboruri multe.
Matale ocupi inutil 4 mm din lungimea axului. Crucea de prindere a motorului nu are ce căuta acolo. Motorul se prinde direct pe panoul de tablă.
Uitasem că există și adaptor cu blocare pe imbus. Data viitoare (dacă va fi cazul, ori la alt model) luați un adaptor cu pensetă.
No așe.
Zboruri multe.
URA şi la zbor fofezelor !
#43
Postat 20 March 2018 - 11:52 PM
davinci, la 20 March 2018 - 09:02 PM, a spus:
panoul de tabla l-am adaptat pentru noul motor
După câte îmi aduc aminte despre modelul ăsta, șaiba (contra-placa) metalică o are din fabricație pentru că plasticul modelului este prea moale să poți strânge un șurub pe el.
Oricum nu mai are importanță.
La zboruri multe cu el.
URA şi la zbor fofezelor !