Imprimanta 3d din mdf
#32
Postat 15 April 2018 - 09:54 PM
La ABS e exact pe dos, temperatura de tiparire e mai mare, si temperatura de "glass transition", in general ai o aderenta buna intre straturi (chiar ma mir cum ai reusit sa ai exfoliere intre straturi) dar ai 2 probleme:
- aderenta la pat pentru primele straturi
- contractia puternica la racire.
Prima se rezolva cu (pat incalzit spre 100 grade) + suport special. Poate fi o solutie low tech (de exmplu fixativ .... cel mai puternic de 5 puncte sau stele) pe aluminu / sticla/ banda de hartie ..sau medie (resturi de ABS dizolvat in acetona si pensulat pe suprafata) ...sau high tech (suprafata speciala de PEI).
A doua chestie e cea mai complicata la ABS...de aia apare "warping" (stratul de pe pat e cald, cele de deasupra se racesc si se contracta, colturile se ridica in sus ca o coada de rata). Prima regula de baza: tiparirea la ABS se face fara ventilator pentru ca vrei sa racesti masa tiparita cat mai lent (mai ales la piese mari). A doua chestie (recomandare): tiparirea in incinta cu temperatura ceva mai mare. Modelele mai noi de imprimanta au carcase cu usite din start ...la chestiile mai vechi se poate face o carcasa gen cub fara o fata care se pune peste si pastreaza temperatura ridicata(nimic deosebit, ceva facut din policarbonat usor si lipit cu scoci e perfect).
Cu temperatiura aia de 75 nu stiu ce sa zic ...fpoti mari putin tensiunea la sursa (daca nu e de calculator). Verifica contactul termistorului la pat. Poate nu a fost selectat bine termistorul in Marlin. Poti incerca si un PID autotune pentru pat.
#33
Postat 16 April 2018 - 06:35 AM
Danieltnokia2000, la 15 April 2018 - 05:34 PM, a spus:
referitor la limita de 70 de grade, vezi sa nu fie limitata din softul imprimante
eu folosescc marlin si este setare de limita superioara pentru pat si pentru extruder
#define THERMAL_PROTECTION_HOTENDS // Enable thermal protection for all extruders
#define THERMAL_PROTECTION_BED // Enable thermal protection for the heated bed
cand am trecut la printat pteg a trebuit sa modific in marlin limitele
+ din ce am citit , la abs e bine sa ai o temperatura cat mai constanta in jurul suprafetei de printare, multa lumea fac diveste "paravane" sau chiar cutii
#34
Postat 16 April 2018 - 07:07 AM
CNC_EVOLUTION, la 14 April 2018 - 11:21 PM, a spus:
Nu am folosit niciodata abs dar banuiesc ca e mult mai dificil, pla se intareste imediat la iesirea din duza.
vezi in softul de feliere
https://3dlabprint.c...der-800x648.png
in functie de fiecare filament ( tip de filament si producator , la unele cazuri chiar si diferenta intre culori la acelasi filament) este bine sa faci teste
https://www.thingive...m/thing:2157858
https://www.thingive...m/thing:2493504
https://www.thingive...m/thing:2280529
https://www.simplify...roubleshooting/
#35
Postat 18 April 2018 - 10:39 PM
#37
Postat 19 April 2018 - 09:17 AM
Danieltnokia2000, la 18 April 2018 - 10:39 PM, a spus:
Se izoleaza termic pe dedesupt daca e de Al ,daca e de PCB asta este nu rezista la 110 grade(desi dupa specificatii ar trebui sa ajunga la 115).
http://reprapmania.r...pentru-heatbed/
Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 19 April 2018 - 09:19 AM
#38
Postat 19 April 2018 - 01:32 PM
Danieltnokia2000, la 18 April 2018 - 10:39 PM, a spus:
Da , la mine urca insa greu deoarece nici eu nu am carcasa
florianmro, la 19 April 2018 - 01:32 PM, a spus:
#39
Postat 20 April 2018 - 11:01 PM
Danieltnokia2000, la 18 April 2018 - 10:39 PM, a spus:
ce firmware ai? la repetier, cauta in config.g liniile astea:
// ############# Heated bed configuration ########################
#define HAVE_HEATED_BED 1 (1 daca ai pat incalzit, 0 daca nu ai)
#define HEATED_BED_MAX_TEMP 120 (tepm maxima cat sa se incalzeasca patul)
#define HEATED_BED_SENSOR_TYPE 1 (tipus termistorului; in general1 este NTC100k, daca nu ma insel, sfantul google o sa te ajute)
cat despre printatul cu ABS... tre sa "strici" cateva role pana te prinzi de setarile corecte. eu de ex, printez ABS cu 40-50mm/s, 245grade la hotend primele 2 layere si apoi scad la 240 si 95 grade la pat si de la layerul 5 urc la 110. asta pentru ca piesa sa aibe o temperatura ok si sa adere layer la layer.
si neaparat incinta. altfel... si curentul facut cand deschizi usa unde e imprimanta... o sa strice printul.
mai jos solutia adoptata de mine la delta, atat incinta, cat si separarea termica intre patul incalzit si electronica.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#40
Postat 20 April 2018 - 11:13 PM
#define TEMP_SENSOR_BED 1 <<< set this value to match your thermistor using a value from the table at the start of "Thermal Settings" section
#define BED_MINTEMP 5
#define BED_MAXTEMP 120
si inca o chestie. pentru aderenta printului la pat, eu folosesc asa:
PLA - banda scoci hartie si lipici (gluestick)
ABS - fixativ strong (cel mai bine imi merge cu syos sau cum se numeste)
PETG - pe sticla fixativ, pe AL cu gluestick. mai merge si cu solutie salina (apa cu sare) pe sticla, dar procedeul este mai greoi un pic.
spor la printat.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#41
Postat 22 April 2018 - 10:40 PM
Pun si niste poze cu tiparnita ...
https://app.box.com/...l0bfyociq343mti
Ps: o sursa de pat incalzit din acela de aluminiu ? Sa nu mai comand de pe ebay ca dureaza cam mult pana ajunge. Pe net pe unde m-am uitat nu mai sunt in stoc.
#43
Postat 23 April 2018 - 05:32 AM
ender67, la 15 April 2018 - 09:54 PM, a spus:
La ABS e exact pe dos, temperatura de tiparire e mai mare, si temperatura de "glass transition", in general ai o aderenta buna intre straturi (chiar ma mir cum ai reusit sa ai exfoliere intre straturi) dar ai 2 probleme:
- aderenta la pat pentru primele straturi
- contractia puternica la racire.
Prima se rezolva cu (pat incalzit spre 100 grade) + suport special. Poate fi o solutie low tech (de exmplu fixativ .... cel mai puternic de 5 puncte sau stele) pe aluminu / sticla/ banda de hartie ..sau medie (resturi de ABS dizolvat in acetona si pensulat pe suprafata) ...sau high tech (suprafata speciala de PEI).
A doua chestie e cea mai complicata la ABS...de aia apare "warping" (stratul de pe pat e cald, cele de deasupra se racesc si se contracta, colturile se ridica in sus ca o coada de rata). Prima regula de baza: tiparirea la ABS se face fara ventilator pentru ca vrei sa racesti masa tiparita cat mai lent (mai ales la piese mari). A doua chestie (recomandare): tiparirea in incinta cu temperatura ceva mai mare. Modelele mai noi de imprimanta au carcase cu usite din start ...la chestiile mai vechi se poate face o carcasa gen cub fara o fata care se pune peste si pastreaza temperatura ridicata(nimic deosebit, ceva facut din policarbonat usor si lipit cu scoci e perfect).
Cu temperatiura aia de 75 nu stiu ce sa zic ...fpoti mari putin tensiunea la sursa (daca nu e de calculator). Verifica contactul termistorului la pat. Poate nu a fost selectat bine termistorul in Marlin. Poti incerca si un PID autotune pentru pat.
Foarte clar si concret ai explicit principiile tiparirii. Usor de inteles . Felicitari !
#44
Postat 23 April 2018 - 08:22 AM
Ai motoare nema 23?
Patul este prea greu fal mai usor, si la mine incerc sa cumpar cum are prusa mk3, ca sa scap si de sticla si de banda tesa, daca nu faci upgrade-ul asta dupa o jumatate de an o sa o iei de la capat cu achizitiile.
#45
Postat 23 April 2018 - 09:48 AM
#46
Postat 24 April 2018 - 06:34 PM
djtaotao, la 23 April 2018 - 09:48 AM, a spus:
Si la mine merge cu viteza la print fara probleme. Patul din mdf este usor ca am gauri sculptate pe verso. Am uitat ca am pus poze doar pe facebook. Nu stiam ca se poate printa la asemenea viteze. Eu merg cu 60 maxim la print. O sa incerc si viteze mai mari daca materialul permite. Citisem poe undeva ca nu se pot aplica viteze mari pt ca platicul topit are si el limitarile lui, dar o sa testez sa vad ce se intampla.
#47
Postat 24 April 2018 - 10:13 PM
a. o mecanica destul de rigida
b. masele care se misca sa fie cat mai mici
c ceva ajustari la parametri de miscare (acceleratii si jerk)
d. un hotend foarte eficient (sa nu fii limtat de viteza de topire).
Un compromis intre a si b inseamna in general o configuratie in care se misca doar capul si alimentarea plasticului cu tub bowden.
Cea mai frecventa configurate este CoreXY, nu e foarte pretentioasa dar include curele de lungimi mari si care trebuie tensionate la fel (NU cu arc!!!).
La bowden trebuie o calbrare destul de precisa a avansului extruderului si mai ales a parametrilor de retractie.
Daca va intereseaza viteza de printare (pentru piese structurale) si mai putin "finetea" printarii se recomanda hotend-ul de tip Volcano (blocul de aluminiu este asezat vertical, duza are filetul mult mai lung, traseul plasticului topit este paralel cu rezistenta de incalzire si nu perpendicukar si cred ca si puterea este ceva mai mare). Exista duze intre 0,4 mm si 1.2 mm. Cu duzele de 0.8, 1.0 si 1.2 mm creste viteza de imprimare foarte mult dar piesele apar "feliate" (in schimb straturile au aderenta mult mai buna intre ele pentru ca "firul" de plastic se raceste mult mai greu). Cu duzele de 0.4 si 0.6 mm piesele arata mai "normal". Grosimea stratului intre 50% si 75-80% din diametrul duzei. Cu Volcano nu mai esti limitat de viteza de topire si poti sa tiparesti cu cat iti permite mecanica (pina la ce viteze apar chestii deranjante la colturi drepte de exemplu).
Cei mai multi se vor limita la duza standard de 0.4 mm cu straturi de 0.2 mm sau 0.25 mm ...dar e extrem de interesant sa vezi ce inseamna printarea cu duza de 0.2 mm in straturi de 0.1 mm sau printarea cu duza de 1.2 mm in straturi de 1 mm.
#48
Postat 27 April 2018 - 06:14 PM
#50
Postat 06 May 2018 - 07:55 PM
#52
Postat 08 May 2018 - 03:54 PM
nu am mai deschis un topic nou (sper sa nu se supere proprietarul pe mine!). Vrea sa cumpar o imprimanta 3D pt mici lucrari de care am nevoie in atelierul personal (de-a dreapta CNC-ului!) Am inteles ca extruderul este piesa cea mai importanta si de calitatea lui depinde calitatea lucrarii. Deasemenea am inteles ca se poate schimba ulterior fara alte modificari...(corectati-ma daca gresesc). Nu ma intereseaza piese de gabarit foarte mare doar ca as prefera ca cea ce scoate sa fie cit mai ok. Puteti sa imi recomandati o imprimanta care sa satisfaca necesitatile unui pretentios sarac?! M-am gandit la o investitie de aprox 1500 lei dar daca este important pot sa mai majorez bugetul. Am gasit pe net asta: http://www.hobbymark...r-auto-leveling ce ziceti? e ok?
Multumesc!
#53
Postat 08 May 2018 - 04:59 PM
#55
Postat 08 May 2018 - 05:42 PM
Danieltnokia2000, la 06 May 2018 - 07:55 PM, a spus:
Asa cum sugereaza si numele fisierului tau, vaza este facuta pentru printare in spirala. In Cura bifeaza "Spiralize Outer Contour" din "Special Modes". Ar trebui sa iasa cam asa:
#56
Postat 09 May 2018 - 11:39 AM
Poti sa iti faci o imprimanta high quality de banii aia bazata pe profile de aluminiu extrudate, eventual slidere liniare sau cum s-or chema etc .
O varianta ok cu piese printate este Hypercube, vezi pe celalalt topic ca isi construieste cineva acum, poti sa o scalezi la ce dimensiuni vrei tu .
O varianta si mai ok cu piese taiate la CNC ar fi 3Dup . My linkhttp://www.eclips3d.com/docs.html
#57
Postat 13 May 2018 - 10:02 PM
#59
Postat 14 May 2018 - 07:45 PM
Danieltnokia2000, la 13 May 2018 - 10:02 PM, a spus:
S-ar putea ca optiunea de PID autotune sa fi fost dezactivata. Apropo...PID autotune se poate aplica si la pat (patul si hotend-ul sunt tratate la fel, rezistenta si termistor...dar tipul si parametrii sunt diferiti).
Si trebuie sa fii sigur ca ai selectat corect tipul termistorului de la pat.
Un mic truc pe care il poti aplica sa incalzaesti patul mai repede e sa maresti putin tensiunea sursei de 12V din potentiometrul de reglaj. Nu mult, 2-3 V, dar puterea e proportionala cu patratul tensiunii . Bineinteles ca trebuie facut PID autotune pentru pat si hotend.
#60
Postat 14 May 2018 - 09:09 PM
mihaighe, la 14 May 2018 - 05:23 PM, a spus:
Am izolatie termica pentru ca patul de al sta intrun slot frezat in mdf. Are izolatie maxima :D
O sa incerc cu tensiunea sa vad ce se intampla.... La 90 grade abs inca trage puternic la piese mai mari. Asta e asa de ambitie si pt ca am o rola de abs si sa o consum insa pt ce imi trebuie moe pla este suficient...