Salut,
As vrea sa imi iau un moto planor nou si nu reusesc sa ma hotarasc intre un Indian de la Topmodel CZ sau un Fitness de la Airtech.
Nu gasesc niste review-uri mai serioase pe net si m-am gandit ca poate cineva le are de pe-aici si ar fi dornic sa impartaseasca niste opinii. Cum se comporta in zbor? Cum este calitatea constructiei? Care din cele doua ar avea calitati de zbor mai sportive?
http://www.airtech-r...apofitness.jpeg
https://bay-tec.de/b...ges/11926_1.jpg
Multumesc anticipat.
Pagina 1 din 1
TM Indian sau Airtech Fitness
#2
Postat 05 February 2018 - 08:02 PM
Fitness e mai sprinten, si profilul si incarcarea alara ne arat asta, ca si constructia, facuta pentru solicitari mai mari ca Indian-ul, care este un floater.
Intrebare, daca nu e cu suparare, experienta pentru un model mai ghidus exista ? :)
De exemplu Ventusul care il aveti la vanzare, l-ati zburat ?
Intrebare, daca nu e cu suparare, experienta pentru un model mai ghidus exista ? :)
De exemplu Ventusul care il aveti la vanzare, l-ati zburat ?
... cu picioarele pe pamant ...
#3
Postat 05 February 2018 - 08:24 PM
salutare,
Am avut Fitness-ul de la Airtech, in varianta planor si moto-planor. L-am zburat (planorul pur) mai bine de un an.
- calitatea constructiei - nota maxima; fuselaj compozit foarte ingrijit facut; aripile (spuma placata) la fel, bine construite si cu un grad mare de prefabricare;
- excelent planor de panta; foarte armonios in comenzi, facea niste ranversari de toata frumusetea; la fel tonoul in 4 timpi; mai bun la maneabilitati decat Mini Kultul de la Tangent/Graupner (l-am avut si pe acela - de fapt inca il mai am, intr-un fel);
- suficient de solid pentru a suporta lansari cu vinci "tip F3B"; bun transfer de energie (zoom decent pentru un planor de 2 m);
- singurul repros - lipsa flapsului (al meu avea doar eleroane); era destul de greu sa-l aduci la picior fara frana (butterfly mix); cand zbori la panta poate sa fie un inconvenient; acum cred ca este disponibila si versiunea quadro-flap, versiune pe care o recomand;
- l-am dat doar pentru ca aveam nevoie sa adun buget pentru un full house F3J.
Parerea mea, un quadro-flap de 2 m anvergura trebuie sa fie in hangarul oricarui planorist de F3J, B, F si F5J.
Ganduri bune,
mack_ro
Am avut Fitness-ul de la Airtech, in varianta planor si moto-planor. L-am zburat (planorul pur) mai bine de un an.
- calitatea constructiei - nota maxima; fuselaj compozit foarte ingrijit facut; aripile (spuma placata) la fel, bine construite si cu un grad mare de prefabricare;
- excelent planor de panta; foarte armonios in comenzi, facea niste ranversari de toata frumusetea; la fel tonoul in 4 timpi; mai bun la maneabilitati decat Mini Kultul de la Tangent/Graupner (l-am avut si pe acela - de fapt inca il mai am, intr-un fel);
- suficient de solid pentru a suporta lansari cu vinci "tip F3B"; bun transfer de energie (zoom decent pentru un planor de 2 m);
- singurul repros - lipsa flapsului (al meu avea doar eleroane); era destul de greu sa-l aduci la picior fara frana (butterfly mix); cand zbori la panta poate sa fie un inconvenient; acum cred ca este disponibila si versiunea quadro-flap, versiune pe care o recomand;
- l-am dat doar pentru ca aveam nevoie sa adun buget pentru un full house F3J.
Parerea mea, un quadro-flap de 2 m anvergura trebuie sa fie in hangarul oricarui planorist de F3J, B, F si F5J.
Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
Paul MacCready
#4
Postat 06 February 2018 - 12:52 AM
Da, am zburat ventusul, dar mi se pare complicat sa intind sandoul pt fiecare lansare, si nu am avut ocazia sa il incerc la panta.
Am destula experienta, eu am zburat cel mai mult avioane de acrobatie si ma descurc destul de bine, zic eu :)) doar ca m-am cam plictisit de acro si imi plac foarte mult planoarele. Cea mai buna solutie pt mine ar fi moto planoarele, deoarece nu are cine sa ma tracteze, nu e panta pe unde zbor eu si nici sandoul nu ma prea incanta.
Si eu tot catre fitness tind, din moment ce are cate un servo pe eleron, ar fi o idee buna sa le fac sa functioneze si ca niste flaps-uri sau spoilere ?
Am citit despre niste mixaje, sa mixezi eleroanele sa se ridice sau sa coboare in functie de profundor si sa se indrepte cand ii dai gaz.
Am destula experienta, eu am zburat cel mai mult avioane de acrobatie si ma descurc destul de bine, zic eu :)) doar ca m-am cam plictisit de acro si imi plac foarte mult planoarele. Cea mai buna solutie pt mine ar fi moto planoarele, deoarece nu are cine sa ma tracteze, nu e panta pe unde zbor eu si nici sandoul nu ma prea incanta.
Si eu tot catre fitness tind, din moment ce are cate un servo pe eleron, ar fi o idee buna sa le fac sa functioneze si ca niste flaps-uri sau spoilere ?
Am citit despre niste mixaje, sa mixezi eleroanele sa se ridice sau sa coboare in functie de profundor si sa se indrepte cand ii dai gaz.
#5
Postat 06 February 2018 - 08:28 AM
Invers, profundorul se misca dupa eleroane, si numai in modul asta de airbreak/crow/butterfly.
Doar cu eleroane, fara flaps, efectul va fi cam ... ca o frana pe polei :)
De un an zbor numai la sandou, si mai putin panta, cand e vantul bun.
Am uitat de motor si nu il regret, eram un sedentar inainte, sandoul ma obliga sa ma misc ;)
Altfel de "fitness" ;)
Doar cu eleroane, fara flaps, efectul va fi cam ... ca o frana pe polei :)
De un an zbor numai la sandou, si mai putin panta, cand e vantul bun.
Am uitat de motor si nu il regret, eram un sedentar inainte, sandoul ma obliga sa ma misc ;)
Altfel de "fitness" ;)
... cu picioarele pe pamant ...
Arata acest topic
Pagina 1 din 1