cosmin77, la 15 November 2017 - 08:40 AM, a spus:
Scuze ca intervin...sper sa nu fiu oftopic.
Vazand postarile colegilor de mai sus, fata de adaugarea uleiului de ricin suplimentar in combustibilul gata preparat de catre producator, ma intreb de ce la motoarele in 4 timpi spre exemplu ASP/MAGNUM .61 fs producatorul nu recomanda in manual folosirea unui carburant ce contine in exclusivitate numai ulei sintetic.
Am in plan sa achizitionez un ASP .61 4 timpi, nu gasesc combustibil dedicat 4 timpi si ma gandeam daca se poate ca la combustibilul de 2t cu concentratie mai mare de nitro (15-25%), sa mai adaug "x"% ulei de ricin dinacela de la farmacie. (in sticlute mici - foarte transparent si "curat".// Am vazut la cineva care cumpara pentru tratament medical, ulei de ricin in sticla de jumate tot de la o farmacie, dar acela nu e asa curart/transparent, parca privit prin sticla e mai opac si lasa pe fundul sticlei o chestie albicioasa, ca un fel de parafina......).
E ok sau fac o mare gresala??
Redau mai jos cu copy-paste specificatiile producatorului motorului din manual; ASP=MAGNUM
Fuel can make a big difference in the way your engine performs. We recommend
using two types of fuel with the XL .61RFS. For the break-in
period you must use a fuel containing no more than 10% nitromethane and
no less than 20% Castor Oil lubricant. Use of fuel containing more than
the recommended percentage of nitromethane or any synthetic lubricants
will cause the engine to run too hot and result in excessive wear and engine
failure in a very short period of time. Once the engine has been adequately
broken in (about 1 gallon of the recommended break-in fuel), a fuel containing
up to, but no more than 15% nitromethane and no less than 16%
Castor Oil and synthetic lubricant blended fuel can be used.
Note: We do not recommend using fuels that contain only synthetic
lubricants. Synthetic lubricants have a much lower flash point than Castor
Oil lubricants. Flash point is the point at which the lubricant begins to
actually burn and loses its lubricating qualities. Using fuels containing a
blend of Castor Oil and synthetic lubricants results in an engine that runs
cooler and lasts longer. One lean run using a fuel containing only synthetic
lubricants can cause engine failure. Using fuels with a Castor Oil
and synthetic blend of lubricants greatly reduces this chance.
MARE GREȘEALĂ. :)
La motoarele pe benzină, în patru timpi nu se pune metanol deloc. Combustibilul îl cumperi de la pompă (benzinărie) - benzină de 95 și adaugi ulei sintetic. Procentajele sunt cele recomandate de producător și variază între 5 și 10 %. De obicei 10%, sau mai mult, se folosește în rodaj.
La metanol, în general, există combustibil gata preparat cu nitro și ulei. Pentru aero se folosește 10% nitro. Poate fi folosit și un combustibil mai bogat în nitro (maxim 20%), dar reduce perioada de viață a motorului și obligatoriu trebuie curățat bine după fiecare folosire pentru că nitro atacă elementele din oțel. De obicei un asemenea combustibil se folosește la probele de viteză și la navo la probele FSR.
Uleiul de ricin ar fi cel mai bun de folosit, numai că lasă depuneri care se usucă repede și dacă nu se curăță motorul după fiecare folosire, poate să se distrugă în funcționare, plus că scoate mai mult fum.
Cel mai bine este să se cumpere combustibil gata preparat, după specificațiile fabricantului, plus soluții de întreținere (curățare/conservare).
Spor la făcut fum. :good: