F3RES - scratch build
#61
Postat 25 December 2017 - 10:42 AM
Balamalele din folie nu m-am gandit, teoretic ar fi perfecte pentru planoarele lansate la sandou. doar sa se lipeasca bine, folia are tendinta sa se dezlipeasca la soare.
Pentru varianta electrica balamale din start.
#62
Postat 25 December 2017 - 11:04 AM
Si cu alegerea balamalelor... tot pe invers... :) la sandou in momentul lansarii solicitarea perceputa de mine este mai mare decat a unui motor. Nici un motor nu mi-a smuls avionul din mana, sau sa fi avut vreodata tractiune de 3-4 kg...
Zic de solicitarea structurii la modul general, pentru ca suprafetele ar trebui sa fie in punctul neutru, daca modelul a fost bine construit/centrat/trimat, si la lansare nu necesita corectii de directie pana ajunge sa se desprinda, eu cel putin lansez hands/sticks free, deci solicitarea pe balamalele ar trebui sa fie nula.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 December 2017 - 11:06 AM
#63
Postat 25 December 2017 - 07:30 PM
Toate cele bune şi sărbători fericite.
P.S.: Folia este combinată HK pe intrados + Ripmax (de la Sierra) pe extrados deoarece arunci asta am avut la îndemână.
#65
Postat 29 December 2017 - 08:37 PM
Zippo, la 29 December 2017 - 07:44 PM, a spus:
Pentru aripa (ARROW) am luat acum cateva luni motorul asta in varianta 1350 KV:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
32 grame, diametru 22 mm, 2-3 S si 340 grame tractiune (arhisuficient pentru un planor de 300-450 grame).
Nu mai trebuie inversat axul, e deja facut pentru firewall de planor.
Diametrul permite montarea si in fuselajele CLM-Pro cele mai fine si in fuselajul de Dynamo de la HK.
La vremea respectiva am luat parca 3 bucati, unul l-am facut cadou si raman cate o bucata pentru Dynamo si aripa F3B-RES.
10.59 USD cu Free shipping inseamna sub 10 EURO si deci pachetul ar trebui sa ajunga direct la oficiul postal de care apartineti si nu la mesageria externa...si chiar daca ajunge acolo inseamna taxe vamale si TVA 0.
La 45 de lei cred ca e cea mai buna optiune pentru un planor de 2 m sub 500 de grame.
S daca nu va incredeti in marca DYS poate va pare un pic familiara eticheta: motoarele Turnigy de la HobbyKing seriile 28xx si 35xx sunt de fapt motoare OEM DYS (designul etichetei si al carcasei e acelasi la DYS si Turnigy):
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Aceasta postare a fost editata de ender67: 29 December 2017 - 08:40 PM
#66
Postat 29 December 2017 - 08:56 PM
Cat despre motorul DYS il am si eu si e cam lesinat (am scris pe undeva pe forum)
Zippo, la 29 December 2017 - 07:44 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#67
Postat 29 December 2017 - 09:23 PM
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 29 December 2017 - 09:25 PM
#68
Postat 29 December 2017 - 11:09 PM
stiganas, la 29 December 2017 - 08:56 PM, a spus:
Cat despre motorul DYS il am si eu si e cam lesinat (am scris pe undeva pe forum)
Cum e DYS-ul fata de ADH3000L, parca le ai pe ambele... :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 December 2017 - 11:11 PM
#69
Postat 29 December 2017 - 11:11 PM
Zippo, la 29 December 2017 - 09:23 PM, a spus:
Nici sa vreau nu pot sa compar, nu trece de filtru la preturi :)
#70
Postat 30 December 2017 - 09:36 AM
Cautand putin pe net am gasit:
https://www.rcgroups...13&postcount=59
In Finland F5J-400 outrunner is restricted to 2s, 10" prop min, and with the Axi Gold 2208/20 1820kv motor and 10x6 prop on a 38mm spinner, the current draw is 32A, even if the motor is speced only to 16A... but it works fine for 30s with no overheating with a 30A MultiStar ESC
Adica e fortos tare.
Tot pe funjet e si acum. Ar trebui sa-l scot la aer. Pentru planor e cam grasut ca orice motor de 28mm.
De ADH300l nu tin minte nimic, nu sunt sigur ca il am.
Zippo, la 29 December 2017 - 09:23 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 30 December 2017 - 09:47 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#71
Postat 30 December 2017 - 09:49 AM
Si pastreaza AXI pentru ceva pe masura...
#72
Postat 30 December 2017 - 02:51 PM
stiganas, la 29 December 2017 - 08:56 PM, a spus:
Cat despre motorul DYS il am si eu si e cam lesinat (am scris pe undeva pe forum)
Depinde la ce il folosesti, la un AUP de 300 de grame (ca sa ma incadrez la 12 gr/dmp la o aripa de 25 dmp) aplicand regula de 200W/kg rezulta o putere de 60W de care pina si piticania aia e in stare.
La 2S asta inseamna cam 8 A, la 3S cam vreo 5 A, deci te poti descurca cu un ESC de 10A sau mai bine de 12-15A.
Sau pot sa folosesc alta "lesinatura" de 33 g / 100 W / 5 euro (montat extern in fata firewall-ului)...din asta am cateva bucati :
https://hobbyking.co...?___store=en_us
Oricum in ambele variante e arhisuficient, practic ai tractiune supraunitara.
Motorul cu ESC si conul & palele montate au cam 55-60 grame (depinde ce pale folosesti, eu am masurat 60 g fara ESC cu niste 9x6 sau 10x5 care sunt overkill ), poti sa pui o baterie 2S high-discharge la vreo 40 de grame.
25 de grame servourile si receptorul, o aripa de 2 m se poate scoate la 175 de grame in varianta "light" (sau 225-250 grame daca vrei lansare la sandou si o construiesti ceva mai rezistenta).
Acum depinde si de CG ... pentru aripa zburatoare la modelul "full scale" de 15 m cu coarda centrala de 160 cm CG ar trebui sa fie la 142 cm, la modelul scara 1:4 la 355 mm si deci la un model de 200 cm ar trebui sa fie la 19 cm (aproape de BF). Si teoretic cica la aripa CG poate varia intr-o plaja mai mare (la 2 m probabil plaja va fi 18-20 cm fata de BA).
Asta inseamna ca in cazul meu distanta intre motor si CG este mica (sub 5 cm) si alea 60 de grame le pot compensa usor cu 15 grame puse in fata (de exemplu ESC si receptor).
Sau pot rezolva toate problemele de CG prin sistemul de balast, 2-3 piulite m8 si o tija de 10 pina la 15 cm (sau chiar 20 cm daca e vant) care se poate infileta si se poate practic pozitiona in pozitia dorita incepand de la BA si pina la BF.
Din calcule iese bine, sa vedem in practica ce va fi.
scuze daca am poluat prea mult topicul li Zippo (dar cred ca problemele astea de powertain si modul de abordare sunt interesante pentru toti).
#73
Postat 30 December 2017 - 04:49 PM
renatoa, mi-am dat seama dupa ce l-am luat ca e cam fortos pentru clasa RES insa ma indrept deja catre un F5J...
Foto pe la anul, am mesterit cate ceva si am terminat fuselajele iar pentru elektro, am laminat balsa cu carbon si cred ca va iesi ceva interesant. :drinks:
IMG_2661.jpg (153.84K)
Number of downloads: 50 IMG_2686.jpg (156.86K)
Number of downloads: 57 IMG_2688.jpg (162.28K)
Number of downloads: 62
La multi ani !
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 30 December 2017 - 04:51 PM
#76
Postat 02 January 2018 - 03:11 PM
E pe undeva ceva placaj ? Doar baghete si pereti de balsa ma tem ca nu ajuta... sau poate nu esti campion la plantat sonde ca mine :D
#77
Postat 02 January 2018 - 03:46 PM
#78
Postat 02 January 2018 - 03:52 PM
Dar structura interna este ceva gandit cu mult cap, indubitabil... linie de efort continuu de la varf pana la tubul cozii.
#79
Postat 03 January 2018 - 07:56 PM
Chiar daca este cam departe locatia pentru unii, sper sa fie concurenti mai ales ca e timp suficient pana in septembrie.
#80
Postat 03 January 2018 - 08:04 PM
#81
Postat 04 January 2018 - 12:00 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#82
Postat 04 January 2018 - 01:36 PM
#83
Postat 04 January 2018 - 03:01 PM
Nu cred ca distanta este o problema, cine e cu adevarat interesat va veni, cine nu... pe forum :drinks:
#84
Postat 05 January 2018 - 05:56 PM
Fisiere atasate
-
IMG_2756.jpg (123.93K)
Number of downloads: 56 -
IMG_2747.jpg (197.53K)
Number of downloads: 55
#85
Postat 22 January 2018 - 09:40 PM
Zippo, la 05 January 2018 - 05:56 PM, a spus:
te misti super rapid :) bravo.
Ce n-as da sa am si eu un locusor unde sa pot sa mesteresc la niste surcele din astea.. ai ha .. Pe langa carboane si toate cele uneori e frumos si placut sa iti aduci aminte de vremurile de inceput.
Aceasta postare a fost editata de Olvi: 22 January 2018 - 09:43 PM
Push your limits to a level you have never did before.
#86
Postat 24 January 2018 - 09:24 PM
IMG_2917.jpg (184.23K)
Number of downloads: 44 IMG_2915.jpg (200.66K)
Number of downloads: 44
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 24 January 2018 - 09:24 PM
#87
Postat 26 January 2018 - 09:10 PM
Uite cum se face: foloseste bagete de blsa 1-1.5mm grosime latime care trebuieste (ghicesc 5MM), le pui in apa si dupa aia le formezi pe un calapod cu bandaje elastice etc. Bineinteles ca poti sa faci 3-4 straturi de blalsa suprapuse unu peste altul. Dupa ce se usuca cu sprei tip 3M77 adaugi laminatul de carbon intre laminari si cu CA subtire lipesti straturile. Rectul se construieste normal. Ideea asta merge pentru bordul de atac bordul de fuga si le faci dintr-o bucata continu da la un capat la altul.
#88
Postat 26 January 2018 - 11:24 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 January 2018 - 11:24 PM
#89
Postat 26 January 2018 - 11:47 PM
renatoa, la 26 January 2018 - 11:24 PM, a spus:
Hai nu mai fi carcotas ca a zis omu' ca e pentru electric.... ai uitat ca face doua modele ?
Recunosc ca si eu sarisem initial sa recitesc regulile (pare a fi ceva de genul "limitarile de constructie de la aripa se aplica si la ampenaje") cand am vazut "negru" in fata ochilor ... pina cand am citit si textul, am vazut "electric" si m-am linistit.
#90
Postat 27 January 2018 - 06:55 AM