Modelism - RHC Forum: F3RES - scratch build - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F3RES - scratch build

#1 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 09 December 2017 - 08:54 AM

Va salut !

A venit sezonul de mesterit si ma tenteaza si pe mine sa construiesc un planoras RES la 2M insa nu din Kit ci taiat la cutter tot.

Planuri sunt foarte putine pe internet si nu am reusit sa gasesc ceva care sa-mi placa, singurul plan free este Samba Res dar ma atrage mult X-RES.

Asa ca am plecat si eu de jos si am adaptat un ALEGRO a lui Drela cu profil BC 70 , coarda profil redusa la 200 mm, ampenajele marite ca suprafata si alte cateva modificari.

Constructia va fi in mare parte clasica, specifica RES insa nu ma opreste nimeni sa trag si doua rowing-uri de carbon la lonjeroane sau alte intarituri ascunse.

Problema va fi la infoliat, la noi nu am gasit ceva usor precum Oralight de la Hyperflight, dar pana atunci mai e.

Voi incerca sa fac un proiect gen Open Source, ceea ce-mi iese voi imparti cu voi.

Nu doresc laser, doar din lipituri simple fara mufari si decupaje complicate... cu compromisul de a creste greutatea insa voi fi atent la selectarea placilor de balsa.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 19 September 2018 - 08:17 PM

0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2017 - 10:14 AM

Suna bine. Mai e putin Solarlite la Phoenix si daca ceri mai aduce.

https://phoenixmodel...m-lite-alb.html

Eu am cumparat de pe ebay din UK dar nu l-am folosit niciodata, m-am jucat doar cu folia termocontractila de laminare.
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 December 2017 - 12:23 PM

Nu ai nevoie de intarire cu carbon nicaieri, vezi ce am postat ieri despre rezistenta Samba.
Nici nu trebuie sa le ascunzi, la lonjeron regulamentul permite, pe nervuri sau BF este interzis.

Nici cu greutatea nu trebuie sa fii stresat, la 480 grame Samba este printre cele mai grele, si nu ma plang, chiar daca nu am avut termen de comparatie.
Daca reusesc o lansare de peste 70m, fac timpul regulamentar fara ajutor de la natura.
La capitolul greutate intra si bataia de cap cu acoperire usoara... foloseste fara grija folie ieftina de 40g/mp de la HK, sau si mai bine, mylar de laminare din care popularizeaza Stefan.
Nu are rost sa dai de 5x !!! mai multe pe diverse lite-uri de firma, care nu iti castiga mai mult de 15 grame, Solite-ul are 25g/mp, dar e mai fleasca decat filmul de la HK.
Apropo de socoteli, cam un mp intra la un F3-RES, 2*2000*200 = 80dmp la aripa, si restul la ampenaje.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 December 2017 - 12:28 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 09 December 2017 - 03:17 PM

Perfect, pana la infoliat am timp sa ma decid ce voi pune.

Legat de regulament avand in vedere ca la noi nu e nimic oficializat, cu toate ca ar fi foarte fain sa se lege impreuna cu F3K de exemplu, voi respecta reg oficial si nu ma voi abate de la specificatiile de acolo.

Dorinta de a face un RES vine mai mult din a construi clasic un model ca pe vremuri :) doar ca atunci intindeam japico in loc de folii.

Am gasit balsa la LeroyMerlin identic cu cel de modelism si partea buna e ca am selectat placile... din tot stocul am gasit exact ce-mi doream. :rolleyes:
0

#5 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 09 December 2017 - 04:24 PM

O oltima intrebare renatoa, legat de comenzi, pull spring e riscant pentru remorcaje sau mai bine cu push-rod din carbon ? Diferenta de greutate-centraj e semnificativa, stiu de la DLG-uri ca salvam mult pe coada.
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 December 2017 - 07:13 PM

Am incercat pentru prima oara pull spring pe directie, si l-am abandonat, cu regret... nu mi-a produs satisfactii.
Am folosit sarma de 0.6, cu distanta de torsionare de 8 cm.
Mi-a torsionat partea fixa a directiei, nu reuseam curse mai mari de 2 cm la directie, insuficiente, pur si simplu nu reusea servo-ul sa traga... greu de crezut dar asa a fost, servo de 1.1kg tractiune... am masurat 3-400 grame necesare ca sa tina directia in neutru.
Nu mai zic ca imi consuma permanent 150-200mA, scurtand timpul de zbor semnificativ.
Am trecut inapoi la tija de carbon, 1.5mm, are sub 2 grame, si nu am schimbat CG de loc ! Se pare ca otelul de torsiune, fiind plasat taman in varful cozii, cat o avea acolo, juma de gram, are efect cat 2 grame de carbon distribuit 1/4 inainte de CG si 3/4 dupa CG.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 December 2017 - 08:22 PM

Încearcă cu țeavă de carbon. E mai rigidă.
Dacă nu găsești, vezi pe la meșterii F3P că e posibil să aibă, sau să pregătească vreo comandă.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#8 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 09 December 2017 - 09:10 PM

Eu recomand alt sistem: pull-pull. Sau pull spring dar facut cu arcuri spiralate de elongatie si nu cu arcuri de torsiune.
Si daca il faci open source pot sa te ajut cu taierea kitului la laser sa nu te chinui cu cutter.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 09 December 2017 - 09:13 PM

0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 December 2017 - 09:16 PM

Pai cat e cea mai subtire teava de carbon? 2x1, daca exista, este 33% mai grea decat cea plina de 1.5, si nu stiu daca e mai rigida... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 09 December 2017 - 09:30 PM

Atasat ai fisierele dat pentru BC70, BC50 si BC30 (cifrele nu indica grosimea ci sunt de la Reynolds 70K, 50K si 30k).
Modelul RES cu BCx0 e Baba Competition.
Programul meu de F3RES "stie" acum sa foloseasca un singur profil si fara washout...dar cred ca imi ia o zi sa il modific sa lucreze cu 3 profile si washout (nu e mare lucru).
Si in momentul ala va putea fi folosit pemtru orice proiect simplut cu 3 profile (central, la imbinare si la varf).
Daca nu e graba il fac pina la sfarsitul saptaminii viitoare (am programat niste "quality time" prin aeroporturi si prin datacentere in care nu prea aveam ce face).


BC70
The performance of the BC70 is exceeded only marginally in some points by
other airfoils. It offers excellent results over the whole range of conditions . Fast
gliding particularly stands out. There is always less drag than the AG35. With a
turbulator additional drag due to the separation bubble can be effectively
reduced .

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ender67: 09 December 2017 - 09:31 PM

0

#11 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 10 December 2017 - 01:29 AM

Am modificat programul pentru 3 profile si washout (il gasiti aici). Arhiva contine cele 3 fisiere DAT cu profilele BC70/50/30 folosite la Baba Jaga Competition si rezultatul rularii programului pentru o configuratie similara (aripa din 3 segmente 60-80-60 cm, varfurile 20-40 cm, washout gradat pe ultimii 20 cm cu maxim 1 grad la varful aripii, 2 spoilere).

Fisiere atasate


0

#12 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 10 December 2017 - 01:43 AM

Maine / luni pot taia un kit de genul asta (aripa profile BC70/BC50/BC30 si fuselaj de Dynamo). Daca sunt doritori sunt rugati sa ma contacteze pe PM.
0

#13 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 10 December 2017 - 08:55 AM

Merci ender67 , fuselajul il voi face din balsa , clasic cu 4 lonjeroane de pin 3x3 in interior... aveam optiunea bineinteles si de boom carbon dar m-am cam saturat de compozite.

Stiu ca e foarte greu din cutter sa lucrez cu seria BC datorita intradosului dar ma incapatanez si vreau sa vad ce-mi iese... daca cedez atunci doar nervurile laser <_<

Singura problema mare care o voi avea este acel washout dar ma bazez pe faptul ca folosind seria 70-50-30 nu voi fi nevoit sa fac torsiunea din constructie cu distantiere pe fiecare nervura. Am sa o fac dreapta pe planseta si sa speram ca profilele isi vor face treaba.

Voi merge cu 2 modele in paralel.

Fisier atasat  Screenshot (1).png (83.71K)
Number of downloads: 61
0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 December 2017 - 09:16 AM

Exista discutie pe tema asta pe rcgroups si concluzia este ca la clasa asta nu trebuie washout.

Un boom din segment de unditza de 16 grame merita mai mult decat o coada patratzoasa, din toate punctele de vedere... estetic, aerodinamic, rezistenta.
Sa nu fim catolici, teava e prefabricat, nu compozit in matrita. :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 10 December 2017 - 03:20 PM

cam asa va arata

Fisier atasat  res.jpg (36.15K)
Number of downloads: 76
0

#16 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 11 December 2017 - 05:03 PM

Am citit undeva unde cineva facea analize la profilele folosite in F3 RES si a comparat intre altele tot ce se foloseste in timpulactual. Printre ele era si AG si BC70 iar concluzia a fost ca AG era cel mai bun dintre toate.

Mie-mi place constructia tip PURES pentru ca este foarte usor de facut. Constructia cu tub este foarte buna in ceea ce priveste rezistenta la torsiune si greutate. Parerea mea este sa faci ceva similar. Si in plus poate plachezi primii 3cm la bordu de atac extrados si intrados sa aiba un profil mai curat. Aia ar fi usor de construit rigid fara torsiuni cu un profil mai curat.

Fuselajul poti sal faci usor mulind balsa de 1.5mm pe un calapod in doua jumatati, ca o litera C in sectiune. Daca vrei poti sa faci si botul in acleali mulaj intr-o piesa continua. Mulaje se fac usor cu placaj si spuma sau balsa ca nueste volum mare acolo. Poti chiar sa laminezi doua placi de balsa de 1mm cu Aracet diluat si cu bandaje elastice. Avantajul de a a face laminare este ca isi pastreaza forma in timp.

Pentru ca vitezele la F3 RES sint nici poti inplenenta orice sistem este folosit in DLGuri. Eu as folosi .5mm inox in tub de teflon la ampenaj orizontal si pull_spring in cirma. Orizontal uneori este compromis cin vii in picaj la viteze mairi si de aceea optionez un sistem rigid, iar uneori la aterizare cirma ete lovita uneori si pull spring ar fi un sistem mai iertator.

Succes in continuare.
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2017 - 05:27 PM

Exista o analiza pe rcgroups din care s-a concluzionat ca tubul este mai putin rezistent decat un beam clasic, la aceasi greutate.
Tubul are rezistenta egala in toate directiile, cand de fapt nu ai nevoie decat la incovoiere intr-un singur plan.
O aripa construita clasic nu se va rupe in modul asta, am avut chiar we trecut o aterizare la fel ca cea din imagine, fara nimic afectat, aparent.

Nici de construit nu e mai usor, iti trebuie sablon de aliniat nervurile si care sa le tina drepte cat dureaza lipirea.
Nici tub de carbon cu peretele de 0.5mm nu gasesti pe toate drumurile, cu tubul popular de 12x10 deja este tanc.
Nici casetele de asamblare ale urechilor nu se fac asa simplu ca la constructia clasica...

Pur si simplu este aspectul aerat care ia ochii, si cuvantul carbon, care pe unii ii umple de respect, alte avantaje nu are structura asta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 December 2017 - 01:25 AM

Vezi postareaF2B, la 11 December 2017 - 05:03 PM, a spus:

Am citit undeva unde cineva facea analize la profilele folosite in F3 RES si a comparat intre altele tot ce se foloseste in timpulactual. Printre ele era si AG si BC70 iar concluzia a fost ca AG era cel mai bun dintre toate.


NU era cel mai bun, avea performante bune in toate regimurile de zbor si e usor de construit (mai pe scurt AG35 "good performance" vs BC70 "excellent results").:

Citeaza

AG35
The AG35 shows good performances in all flight modes. It is therefore hardly surprising, that the AG35 has become a class standard profile. A turbulator can help to reduce laminar separation bubble and even the best glide and the slow gliding obtain some performance gain.
AG35 unsheeted
In an open design, the AG35 is efficient in flight conditions Min sink, in slow gliding in the fast gliding. However, while circling and during the high start disadvantages compared to planked built wing are expected. If the simple construction is considered, this profile seems to be an acceptable compromise.
BC70
The performance of the BC70 is exceeded only marginally in some points by other airfoils. It offers excellent results over the whole range of conditions . Fast gliding particularly stands out. There is always less drag than the AG35. With a turbulator additional drag due to the separation bubble can be effectively reduced .
S3021 unsheeted
The S3021 works well at slow speeds, but loses performance at higher speeds Significant drag at high start and narrow circle flight can be expected.
S3021 unsheeted, unwoven fabric covered
The differences between film and non-woven fabric were discussed in detail in paragraph "comparison between Covering with fabric and film”.
S4083 unsheeted
The S4083 in open rib construction shows very good performance in high start and in circling, but also minimum sink. Only in fast gliding there are considerable disadvantages against other profiles . A very good profile for a floater.
S7021 unsheeted
The S7021 in unsheeted design is versatile, only during the high-start and while circling disadvantages are expected.
WSM825
Compared to the AG35, WSM825 is superior at high lift coefficients. However, it loses performance in the high start altitude and faster glide.


Daca ar fi sa aleg dintre profilele enumerate m-as orienta spre BC70 sau S4083. As incerca variata open (fara D-box cu nervuri dublate)
Iar solutia constructiva preferata e cu degajari in lonjeron si nervuri pina la jumatate (cu insertie gen "pieptene" ca la Dynamo).
1 spoiler central sau 2 laterale ...juriul inca mia delibereaza (20 grame in plus vs un control mai bun la aterizare).

Aceasta postare a fost editata de ender67: 12 December 2017 - 01:29 AM

0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 December 2017 - 12:20 PM

S-a ajuns la nervuri triplate, nu stiu sa mai fie vreun model F3RES doar cu duplicate... :unsure:

De unde iei tub de 0.5 perete pentru lonjeron?
Si nu in ultimul rand... chiar aveti idee cat de slab este un tub de carbon de 0.5 peretele ? Daca va spun ca unul de 1m suspendat la capete nu rezista nici macar la 1kg atarnat la mijloc ma credeti ? Cu asemenea lonjeron nu as garanta nici macar iesirea dintr-un test de picaj mai sanatos, de peste 30m.
Am certitudinile astea pentru ca am avut tub de 12x11 la un copter de sub 1.5 kg, si au picat bratele unul dupa altul prin simpla oboseala, in zbor, solicitate doar de cele 350-400g la 30 cm lungime. Uite o mostra:
https://static.rcgro...30-DSC00015.JPG
... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 12 December 2017 - 12:39 PM

Depinde de cum este realizat acel tub, din imagine se observa ca este din carbon tesatura la 90 grade.

Normal tuburile boom pentru planoare sunt din carbon unidirectional pe lungime si probabil o tesatura pe interior la 90 pentru a nu se strivi la presiune.

Eu mi-am luat si doua tuburi de la phoenix tronconice: https://phoenixmodel...-13-g-ta02.html

Aceasta postare a fost editata de Zippo: 12 December 2017 - 12:40 PM

0

#21 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 December 2017 - 01:42 PM

Pentru nervuri triplate ar trebui sa modific programul ... nu e mare lucru dar nu cred ca merita. La 5 cm distanta intre nervurile principale ai 15-16-17 mm intre cele secundare si e cam putin. Daca maresti la 6 cm ca la Allegro lite devin cam labartate. Mai binemicsorezi distanta la 4 cm si e ok, e un bun compromis intre fragmentarea lonjeronului si distanta mica intre nervuri. Si bineinteles lonjeron pieptene capacit cu platbanda carbon (dar asta e optiune personala). Balsa de 1.5 mm lonjeron de 3 facut cu 2 straturi de balsa capacit cu carbon 3x0.5 de la Hobbyking si iese ceva usor si rezistent.
0

#22 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 December 2017 - 01:50 PM

A... si inca ceva din experienta de la Triotter si Dynamo. Balsa de 1.5 cam flambeaza la infoliere (mai mult cand ai BF carbon si mai putin la BF balsa mai lat). Un lonjeron secundar la 65% asa cum face programul meu ajuta foarte mult la rigiditate, rezistenta si acuratetea profilului la infoliere.. Ca o fi facut cu tija de carbon de 2 mm ( dar nu mai e conform regulilor F3Res), cave cu tija de fag de 3 sau din balsa gen pieptene ... nu conteazavdar a bine sa fie.
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 December 2017 - 02:04 PM

Asta inseamna ca vei face aripa din doua bucati... altfel nu vad utilizarea unui tub conic... :unsure:
Sau le-ai luat pentru coada ?

Cand iti vin tuburile, ai curaj sa faci test sa agati la capatul unuia un PET de 0.5l cu apa ? :)

Unul similar de sticla/carbon segment de unditza pe mine m-a costat 5 lei si are 16g. Perete de 0.7mm

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 December 2017 - 02:07 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 12 December 2017 - 03:05 PM

Maine imi vor ajunge insa banuiesc cum sunt... cele de la Horejsi sunt cel mai folosite la Boom-uri si rezista fara probleme.

Eu le voi folosi la fuselaj iar la 13 grame eu zic ca e mai mult decat ok. Nu stiu daca are sens sa le testez cu greutate pe capat, asta am facut la dlg-urile mele, dar acolo e altceva :D

La aripa am abandonat ideea de cuter pentru ca nu aveam cum scoate profilul precis si am dat la taiat 4 seturi. 10 buc placaj, restul de 32 balsa de 1.5.

La infoliere e un mic secret.

Se aplica folia in puncte pe capete si la bordul de atac respectiv scurgere apoi cu aer cald si o laveta se lipeste peste dbox de exemplu. Daca tragi cu fierul peste nervuri faci elice tot.
Dupa intinderea foliei, pe nervuri de trece usor in puncte peste nervura pentru a copia profilul, dar doar dupa indindere, nu inainte.
0

#25 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 12 December 2017 - 03:22 PM

Vezi postarearenatoa, la 09 December 2017 - 09:16 PM, a spus:

Pai cat e cea mai subtire teava de carbon? 2x1, daca exista, este 33% mai grea decat cea plina de 1.5, si nu stiu daca e mai rigida... :unsure:


Există. E destul de rigidă. Mult mai rigidă față de o tijă de 1,5 și... mai ușoară. :)
Am lucrat cu așa ceva așa că știu. Nu mai țin minte de unde am luat.
Mult mai bine decât folosirea unui arc. Variantă total nerecomandabilă.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 12 December 2017 - 03:23 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#26 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 12 December 2017 - 03:33 PM

Uite aici: https://www.lindinge...&sArticle=94724
URA şi la zbor fofezelor !
0

#27 Useril este offline   daniel v 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 12 December 2017 - 03:55 PM

Mi-am facut si eu unu ! 360g complet echipat,anvergura 1470, lungime 1180, fuselaj din balsa cu teva din carbon, aripa clasica, longeroane din brad dublate cu carbon de 0,5 si ampenaje din placa de balsa de 4mm. Desenat, taiat si montat de mine.

Fisiere atasate


0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 December 2017 - 04:01 PM

Nu are cum sa fie mai usoara, fa si matale socoteala... 2.3mm^2 aria la 2x1 fata de 1.7mm^2 la 1.5 plin. Si sa o umpli cu heliu si nu pusca ... :)

La rigiditate nu stiu sa calculez astea cu solidele goale... :unsure:

PS: are si kele :)
https://phoenixmodel...x1-mm-l-1m.html

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 December 2017 - 04:02 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 December 2017 - 04:40 PM

Vezi postareadaniel v, la 12 December 2017 - 03:55 PM, a spus:

Mi-am facut si eu unu ! 360g complet echipat,anvergura 1470, lungime 1180, fuselaj din balsa cu teva din carbon, aripa clasica, longeroane din brad dublate cu carbon de 0,5 si ampenaje din placa de balsa de 4mm. Desenat, taiat si montat de mine.

Frumos lucrat....DAR (critica constructiva, nu te supara pe mine):
- e cam offtopic...nu e F3RES, la anvergura aia e un DLG
- la 360 de grame e cam greu (nu-i bai ca si modelele de firma gen Apollo de la HobbyKing au greutatea cam pe acolo)
- fuselajul pare a fi compozit ...poti sa dai detalii?
- poate mi se pare mie sau botul fuselajului e prea ascutit (parca e lat stanga-dreapta dar e ascutit in plan orizontal) - la F3K botul trebuie sa aiba o raza de minim 5 mm in orice directie
- ai profilat ampenajele sau sunt plate? in ultimul caz puteai sa reduci mult din greutate folosind balsa de 2 mm cu folie de laminat hartia
- poti sa reduci greutatea si renuntand la bowden-urile exterioare si folosind un sistem pull-spring (mai greu totusi ca ai aglomeratie pe acolo din cauza sistemului de 3 servo in fuselaj).
- cred ca folosesti un servo pentru comanda dubla la eleroane... e o solutie simpla constructiva dar asta nu iti permite suprafete independente de control si fineturi gen pozitie de lansare sau de cruise sau de frana (dar e drept ca poti sa il zbori si cu o statie de 4 canale simpla).
Interesant proiectul dar cum ziceam nu aici e locul lui, pot sa te rog sa deschizi un topuc separat in care sa dai mai multe detalii tehnice sa sa pui eventula si planuri si bineintele fotografii mai detaliate?



0

#30 Useril este offline   daniel v 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 12 December 2017 - 04:47 PM

Vezi postareaender67, la 12 December 2017 - 04:40 PM, a spus:

Frumos lucrat....DAR (critica constructiva, nu te supara pe mine):
- e cam offtopic...nu e F3RES, la anvergura aia e un DLG
- la 360 de grame e cam greu (nu-i bai ca si modelele de firma gen Apollo de la HobbyKing au greutatea cam pe acolo)
- fuselajul pare a fi compozit ...poti sa dai detalii?
- poate mi se pare mie sau botul fuselajului e prea ascutit (parca e lat stanga-dreapta dar e ascutit in plan orizontal) - la F3K botul trebuie sa aiba o raza de minim 5 mm in orice directie
- ai profilat ampenajele sau sunt plate? in ultimul caz puteai sa reduci mult din greutate folosind balsa de 2 mm cu folie de laminat hartia
- poti sa reduci greutatea si renuntand la bowden-urile exterioare si folosind un sistem pull-spring (mai greu totusi ca ai aglomeratie pe acolo din cauza sistemului de 3 servo in fuselaj).
- cred ca folosesti un servo pentru comanda dubla la eleroane... e o solutie simpla constructiva dar asta nu iti permite suprafete independente de control si fineturi gen pozitie de lansare sau de cruise sau de frana (dar e drept ca poti sa il zbori si cu o statie de 4 canale simpla).
Interesant proiectul dar cum ziceam nu aici e locul lui, pot sa te rog sa deschizi un topuc separat in care sa dai mai multe detalii tehnice sa sa pui eventula si planuri si bineintele fotografii mai detaliate?

Ai dreptate !
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro