Configuratie pentru un incepator
#1
Postat 04 December 2017 - 12:16 AM
Ma bate gandul sa incep si cu avioanele, imi plac din ce in ce mai mult. Bineinteles, o varianta ieftina pentru inceput. Adica ma gandeam la un Bixler 2 si o statie TGY-i6, plus doua servo pentru flapsuri, daca tot le are. Citeam un topic pe aici cum ca ar fi mai bine sa incepi cu un trainer din balsa, dar ma gandesc ca e un pic mai greu sa il repar cand o sa dau cu el de pamant (sunt realist).
De asemenea, tot pe acolo se zicea ca ar fi mai bine sa incepi cu un termic, dar mi-e ca iese din zona mea de pret de inceput. N-am probleme cu reglajele, imi place mai mult mirosul de fum de benzina vs fum de ESC ars, dar cred ca doar motorul costa mai mult decat tot avionul. Daca s-o lipi de mine zborul cu avioanele (cel cu elicopterele nu s-a prea lipit), ma voi gandi si la un termic, fara indoiala.
Deci, ce spuneti?
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#3
Postat 04 December 2017 - 10:02 AM
Bixlerul e motoplanor, motorul este folosit numai la ridicare, teoretic, dupa care incepi zborul care ar trebui tot teoretic sa conste in gasirea unor curenti de aer care sa te tina sus cat mai mult, fara motor. Chestie care unii o gasesc plictisitoare... :D asa cam ca pescuitul :p
Un avion trebuie sa aiba motorul permanent turat, altfel pica rapid... dar si senzatiile sunt altele, daca te duce mana ;)
Sincer, n-as lua Bixler, este un compromis intre cele doua care nu iti permite sa faci bine nici una...
Ma mir ca nu ai suflat nimic de fpv, mai ales racing... pare moda zilei :p
#4
Postat 04 December 2017 - 10:19 AM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#5
Postat 04 December 2017 - 10:52 AM
Acum ma dau cu un Phoenix 2000, alta treaba, dar n-am uitat de Bixler.
Initial, am incercat sa-mi fac mana cu un Izicraft si mai apoi cu un BlueBaby (construite de mine), esec total cu ambele. M-am suparat, am cumparat Bixler-ul si asta a fost.
Si mie mi s-a parut imposibil dar nu este.
aurelianz74@yahoo.com
#6
Postat 04 December 2017 - 11:46 AM
Asta cu elicea in cur buna pentru incepatori este cea mai umflata gogoasa din sportul asta... il dai in bot si cade pe spate in elice la fel de usor, dar nefiind pliabila poate rupe toata cocoasa cu motor cu tot.
Si cum ai spus si tu despre phoenix... alta treaba... ;)
#10
Postat 05 December 2017 - 02:31 PM
Statie ca lumea... urmatoarea este la 107$ fara receptor, cam mare gap-ul ca sa justifici cuiva care nu stie daca il va prinde microbul.
Si pentru un bixler nu ii trebuie mai mult, sa stea sa isi inoade orechile in filozofia open.
Poate un iRange, la 80$, dar nu a atins-o nimeni, e riscant... :unsure:
#11
Postat 05 December 2017 - 03:01 PM
renatoa, la 05 December 2017 - 02:31 PM, a spus:
Cam la asta ma gandesc si eu, mai ales dupa experienta cu elicopterele, mai mult de FP nu am reusit.
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#12
Postat 05 December 2017 - 03:26 PM
Eu am riscat sa zic asa si am cumparat SH o Futaba T6EX 2.4 Ghz Fasst in 6 canale cu receptorul ei R617FS, nepipaita la cutie. Singurul inconvenient a fost acumulatorul NiMh care de stat degeaba si-a dat duhul dupa ce am cumparat statia. Am cumparat LiPo si uit s-o mai bag la incarcat.
aurelianz74@yahoo.com
#15
Postat 05 December 2017 - 04:17 PM
Tzicul, la 05 December 2017 - 03:35 PM, a spus:
Tzicule, maine e Mos Nicolae si Bixlerul meu care are multa experienta asteapta sa te cunoasca si sa te invete si pe tine sa zbori. E cam jumulit, dar dupa toate pataniile lui inca stie sa zboare bine. Ti-l fac cadou, cu conditia sa te descurci cu transportul Galati-Bucuresti. Ai nevoie la el de receptor si de baterie 3S 1500mAh cu care se echilibreaza bine. Inca este dintr-o bucata, cu ceva lipituri. Daca esti curios da mesaj privat pentru contact.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 05 December 2017 - 04:21 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#17
Postat 23 December 2017 - 12:35 AM
https://www.amainhob...sp0640e/p501422
https://www.amainhob...c06040ep/p27062
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#18
Postat 23 December 2017 - 09:36 AM
Cea de-a doua nu are nimic deosebit care sa o defineasca drept pusher, ar fi trebuit sa aiba butucul zimtat pe partea care se vede.
#20
Postat 29 January 2018 - 12:36 AM
Phoenix 1600
AXN Floater-Jet
HobbyKing® ™ Walrus Glider
Hobbyking si Phoenix ar avea si flapsuri, asa ca eu as inclina spre unul dintre astea doua. Nu uitati, este primul meu avion :good: Ideea e ca Bixler 2 nu e pe stoc in Europa si nu stiu cand ar putea ajunge. Nu zic, nu vreau sa-l cumpar maine, dar cand o veni momentul as vrea sa stiu ce am de facut. Multam.
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#23
Postat 29 January 2018 - 11:02 AM
Plus ca nu merg singure, le scoti si gata a inghetzat in aer... trebuie un mix cu profundor, altfel te trezesti cu o nasul sus si angajare exact pe dos decat ce credeai... Reglajul lor trebuie facut in avans in zbor, sus la inaltime "de 3 greseli", treaba nu foarte simpla de facut singur si ca incepator sa te uiti la model cu un ochi si sa butonezi statia cu altul...
#25
Postat 29 January 2018 - 03:35 PM
Tzicul, la 29 January 2018 - 12:36 AM, a spus:
Phoenix 1600
AXN Floater-Jet
HobbyKing® ™ Walrus Glider
Hobbyking si Phoenix ar avea si flapsuri, asa ca eu as inclina spre unul dintre astea doua. Nu uitati, este primul meu avion :good: Ideea e ca Bixler 2 nu e pe stoc in Europa si nu stiu cand ar putea ajunge. Nu zic, nu vreau sa-l cumpar maine, dar cand o veni momentul as vrea sa stiu ce am de facut. Multam.
Eu ti-as recomanda un avion mult mai permisiv , care-ti va ierta majoritatea greselilor si se va repara si destul de repede si ieftin (apa fiarta, superglue, etc). Phoenix-ul e frumos, zboara frumos, insa elicea dispusa in fata , la aterizare nu-ti va ierta nici o greseala, chiar daca este pliabila. O aterizare in bot iti va da mult de lucru si poate si cheltuiala (motor sau ax motor indoit, elice rupta, etc). Pentru un prim avion cred ca as alege :
Easy star II kit
sau varianta la care iti mai trebuie doar Rx si acumulator:
Easy star II RR
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 29 January 2018 - 03:38 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#26
Postat 29 January 2018 - 05:34 PM
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 29 January 2018 - 05:37 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#27
Postat 29 January 2018 - 09:00 PM
Aș recomanda ăsta: https://hobbyking.co...r-1500-pnf.html
Îți mai trebuie stația cu receptor și acumulatori.
Dacă iei unul care trebuie echipat tot pe acolo ajungi.
Pe de altă parte, este cel mai aproape de un model de antrenament pentru începători. Are și tren de aterizare cu montaj opțional ceea ce te ajută să te înveți cu decolări și aterizări normale (pentru iarbă tunsă scurt, sau asfalt, ori orice tip de teren tare). Orice s-ar spune, decolarea din mână, pentru un începător, este dificilă mai ales dacă este singur.
Mai are și alte avantaje. Le găsești la prezentare.
Baftă.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 29 January 2018 - 09:02 PM
#28
Postat 29 January 2018 - 09:04 PM
Ca sa se intample asta ar trebui ca incepatorul respectiv sa:
- sa isi fi ales ca prim model unul nepotrivit pentru invatare, acrobat, scale, jet, sau altceva de luat ochii...
- nu aiba cea mai mica idee ca un model trebuie intai centrat, lansat din mana la sol pana cand planeaza singur hands free,
- sa nu se fi atins vreodata de un simulator in care sa invete sa piloteze "pe invers" si sa faca o aterizare decenta
- sa zboare singur pe lume, fara un coleg sau internet de unde sa fi aflat toate astea
Hai, ca nu mai suntem in "Sfarleaza cu fofeaza"... :unsure:
PS: dupa ce citii iarasi recomandarea cu bixler... tren de aterizare, accesoriul perfect pentru produs aterizari in bot, finalizate cu o tumba si cazut pe spate pentru a demonstra ca se poate si la astea rupe elicea sau montura motorului cu totul... din astea am vazut, spre deosebire de motor in bot.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 January 2018 - 09:08 PM
#29
Postat 29 January 2018 - 09:30 PM
Partea asta cu distrugerea modelului și ruperea elicei, într-adevăr, e puțin exagerată.
Am recomandat un Bixler. Nimic altceva. Am scris clar, în paranteză, când se poate pune trenul de aterizare. Am văzut Bixler dat de pământ pe spate, nu o dată și nu s-a rupt elicea. Și aruncat din mână poate da cu el de pământ pe spate, sau e vântul mai puternic și i-l întoarce pe spate la aterizare. Se pot întâmpla multe indiferent de configurație. E ca un Bixler II. Tot spumă care înghite șocuri și se poate repara ușor, numai că oferă mai multe opțiuni de zbor.
P. S. Nu te lega de cartea mea de căpătâi că "sar la carotidă". :p :rofl:
#30
Postat 29 January 2018 - 09:57 PM
renatoa, la 29 January 2018 - 09:04 PM, a spus:
Ca sa se intample asta ar trebui ca incepatorul respectiv sa:
- sa isi fi ales ca prim model unul nepotrivit pentru invatare, acrobat, scale, jet, sau altceva de luat ochii...
Asta incerc sa fac aici
- nu aiba cea mai mica idee ca un model trebuie intai centrat, lansat din mana la sol pana cand planeaza singur hands free,
De asta chiar nu stiam, poate dezvolti un pic
- sa nu se fi atins vreodata de un simulator in care sa invete sa piloteze "pe invers" si sa faca o aterizare decenta
Pana acum stau binisor
- sa zboare singur pe lume, fara un coleg sau internet de unde sa fi aflat toate astea
Cel mai probabil voi zbura cam singur, pe un varf de munte. Unde va invit si pe voi, daca aveti chef. Cat despre internet, traiasca!! :)
Hai, ca nu mai suntem in "Sfarleaza cu fofeaza"... :unsure:
PS: dupa ce citii iarasi recomandarea cu bixler... tren de aterizare, accesoriul perfect pentru produs aterizari in bot, finalizate cu o tumba si cazut pe spate pentru a demonstra ca se poate si la astea rupe elicea sau montura motorului cu totul... din astea am vazut, spre deosebire de motor in bot.
Nu cred ca as folosi trenul, avand in in vedere ca inaltimea ierbii pe care voi ateriza depinde doar de cat de foame le-a fost vacilor :)
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide