Modelism - RHC Forum: Decolare cu mosorul - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decolare cu mosorul

#1 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 17 November 2017 - 04:17 PM

Am avut ocazia sa decolez cu un planor "la mosor". Este o metoda asemanatoare cu remorcaj auto sau tip prastie (sandou, parca ii spunea). Am vazut un reportaj cu un aeromodel teleghidat cu motor care decola tras de un tambur care bobina repede cablul de remorcaj si ma gandeam ca ar fi o solutie si pentru aeromodelisti. Acuma sa spuneti voi, cei mai experimentati, daca ar fi si asta o metoda de decolare (in anumite conditii).
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 November 2017 - 07:07 PM

Se foloseste de zeci de ani, este metoda competitionala, se numeste vinci.


... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 18 November 2017 - 09:43 AM

Multumesc. In acest caz costul unui asemenea vinci ar fi mai mare decat economia rezultata, in cazul unui model avion, dintre costul unei echipari modeste la bord fata de una cu putere mare necesara propriei decolari? De luat in calcul si confectionarea in regim amator a acelui vinci.
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 November 2017 - 10:18 AM

Sunt constructii facute folosind o bormasina pe net, chiar si aici pe forum parca.

Pentru modele pana la 1.5kg cel mai ieftin este cu sandou elastic, cel electric se justifica numai de acolo, sau cand esti fortat de regulamente competitionale.

Vezi si noua clasa F3-RES, neoficiala dar foarte populara. ;)

Problema cu aceste vinci-uri/sandouri este ca iti trebuie un camp plat, degajat de iarba inalta sau/si buruieni, de minim 100-150m, pe cand cu propulsie electrica la bord lansezi de oriunde. Si aterizezi unde poti :)
Mai ia in calcul si factorul de nesiguranta al multora, care daca nu reusesc o aterizare multumitoare prefera sa se inaltze si sa mai incerce odata... adica triseaza un pic ;)

Nu in ultimul rand, utilizarea propulsiei on board te face sedentar, stai mai mult pe loc, pe cand sandoul/vinciul, presupune miscare si nu putina... recuperare fir, intindere, lansare...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 November 2017 - 10:21 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 18 November 2017 - 10:32 AM

Vezi postareagica70, la 18 November 2017 - 09:43 AM, a spus:

Multumesc. In acest caz costul unui asemenea vinci ar fi mai mare decat economia rezultata, in cazul unui model avion, dintre costul unei echipari modeste la bord fata de una cu putere mare necesara propriei decolari? De luat in calcul si confectionarea in regim amator a acelui vinci.


Sunteți cât se poate de departe de adevăr. :)
Cu un vinci puteți lansa câte modele de tip planor aveți dumneavoastră sau colegii și atunci costul se împarte la suma aparatelor lansate. Un planor are performanțe mult superioare unui motoplanor. Ca și în aviație, un automosor nu este destinat să lanseze un singur planor.
Se poate confecționa relativ ușor cu ce a spus Renato, sau cu orice alt motor (cu reductor de regulă) alimentat la 12 volți și care are puterea corespunzătoare. Înainte de 1990 le făceam cu motor de ștergător de parbriz de la ARO. Acum aveți mult mai multe variante, inclusiv în ceea ce privește acumulatorul. În loc de acumulator auto se poate folosi și un pachet LiPo 3S de putere mai mare.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 November 2017 - 10:37 AM

Daca nu a fost destul de clar din ce am postat pana acum... la adoptarea unui astfel de sistem de lansare costul cred ca este ultimul criteriu :)
O faci pentru ca iti place asa, sau pentru ca trebuie, fiind cerinta competitionala.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 18 November 2017 - 02:41 PM

Da renatoa, ai mare dreptate dar pofta vine..Deocamdata inspectez (abia s-a nascut nepotu')!
0

#8 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 19 November 2017 - 08:46 AM

Si ca sa fiu si mai departe decat "se poate" de adevar am sa risc si am sa intreb daca ar fi posibil (teoretic, deocamdata) ca profundorul si directia sa fie niste planuri fixe in care se incastreaza la fiecare 1 motoras cu elice, cu pas mic, asa de ex. cum este elicea din coada elicopterului (contrareactie la rotorul principal). Asta in ideea pilotarii unui planor sau motoplanor fara a folosi servouri (desigur va fi un alt dispozitiv in locul servoului).Bineinteles ca virajele vor fi cam urate, nu mai avem inclinatie dar daca le faci cu raza mare nu prea se observa!
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 November 2017 - 09:08 AM

Cu siguranta cu asta ai luat-o pe aratura... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 19 November 2017 - 09:26 AM

Vezi postareagica70, la 19 November 2017 - 08:46 AM, a spus:

Si ca sa fiu si mai departe decat "se poate" de adevar am sa risc si am sa intreb daca ar fi posibil (teoretic, deocamdata) ca profundorul si directia sa fie niste planuri fixe in care se incastreaza la fiecare 1 motoras cu elice, cu pas mic, asa de ex. cum este elicea din coada elicopterului (contrareactie la rotorul principal). Asta in ideea pilotarii unui planor sau motoplanor fara a folosi servouri (desigur va fi un alt dispozitiv in locul servoului).Bineinteles ca virajele vor fi cam urate, nu mai avem inclinatie dar daca le faci cu raza mare nu prea se observa!


:)
Partea cu "departe" de adevăr se referea strict la costuri,vorbind din punct de vedere al unui club cu activitate competițională.

Treaba asta cu rotoare în loc de suprafețe de comandă s-a făcut. Apăruseră acum ceva ani niște jucării de genul ăsta și cred că încă mai sunt jucării cu două motoare cu tracțiune diferențială unde cabratul și picatul se realizează prin variația turației motoarelor, iar virajele prin mărirea turației pe unul dintre motoare și scăderea pe celălalt. Din punct de vedere industrial soluția este mai ieftină decât echiparea cu servo.
Pentru cine construiește în particular înlocuirea unui servo cu un motor și regulator care să permită programare pe revers, este mai scump, plus că modelul ar ieși mai greu.
Înclinarea în viraje va exista, iar raza virajului va ține de turația folosită.
N-aș zice chiar "arătură". :rofl: Asta ar ține de cât de mult dorește fiecare să experimenteze.
Spor la meșterit.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#11 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 19 November 2017 - 09:37 AM

Pff... Erată:"..., este mai scumpă,..."
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

22 useri citesc topicul
0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro