Decolare cu mosorul
#1
Postat 17 November 2017 - 04:17 PM
#2
Postat 17 November 2017 - 07:07 PM
#3
Postat 18 November 2017 - 09:43 AM
#4
Postat 18 November 2017 - 10:18 AM
Pentru modele pana la 1.5kg cel mai ieftin este cu sandou elastic, cel electric se justifica numai de acolo, sau cand esti fortat de regulamente competitionale.
Vezi si noua clasa F3-RES, neoficiala dar foarte populara. ;)
Problema cu aceste vinci-uri/sandouri este ca iti trebuie un camp plat, degajat de iarba inalta sau/si buruieni, de minim 100-150m, pe cand cu propulsie electrica la bord lansezi de oriunde. Si aterizezi unde poti :)
Mai ia in calcul si factorul de nesiguranta al multora, care daca nu reusesc o aterizare multumitoare prefera sa se inaltze si sa mai incerce odata... adica triseaza un pic ;)
Nu in ultimul rand, utilizarea propulsiei on board te face sedentar, stai mai mult pe loc, pe cand sandoul/vinciul, presupune miscare si nu putina... recuperare fir, intindere, lansare...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 November 2017 - 10:21 AM
#5
Postat 18 November 2017 - 10:32 AM
gica70, la 18 November 2017 - 09:43 AM, a spus:
Sunteți cât se poate de departe de adevăr. :)
Cu un vinci puteți lansa câte modele de tip planor aveți dumneavoastră sau colegii și atunci costul se împarte la suma aparatelor lansate. Un planor are performanțe mult superioare unui motoplanor. Ca și în aviație, un automosor nu este destinat să lanseze un singur planor.
Se poate confecționa relativ ușor cu ce a spus Renato, sau cu orice alt motor (cu reductor de regulă) alimentat la 12 volți și care are puterea corespunzătoare. Înainte de 1990 le făceam cu motor de ștergător de parbriz de la ARO. Acum aveți mult mai multe variante, inclusiv în ceea ce privește acumulatorul. În loc de acumulator auto se poate folosi și un pachet LiPo 3S de putere mai mare.
#6
Postat 18 November 2017 - 10:37 AM
O faci pentru ca iti place asa, sau pentru ca trebuie, fiind cerinta competitionala.
#7
Postat 18 November 2017 - 02:41 PM
#8
Postat 19 November 2017 - 08:46 AM
#9
Postat 19 November 2017 - 09:08 AM
#10
Postat 19 November 2017 - 09:26 AM
gica70, la 19 November 2017 - 08:46 AM, a spus:
:)
Partea cu "departe" de adevăr se referea strict la costuri,vorbind din punct de vedere al unui club cu activitate competițională.
Treaba asta cu rotoare în loc de suprafețe de comandă s-a făcut. Apăruseră acum ceva ani niște jucării de genul ăsta și cred că încă mai sunt jucării cu două motoare cu tracțiune diferențială unde cabratul și picatul se realizează prin variația turației motoarelor, iar virajele prin mărirea turației pe unul dintre motoare și scăderea pe celălalt. Din punct de vedere industrial soluția este mai ieftină decât echiparea cu servo.
Pentru cine construiește în particular înlocuirea unui servo cu un motor și regulator care să permită programare pe revers, este mai scump, plus că modelul ar ieși mai greu.
Înclinarea în viraje va exista, iar raza virajului va ține de turația folosită.
N-aș zice chiar "arătură". :rofl: Asta ar ține de cât de mult dorește fiecare să experimenteze.
Spor la meșterit.
#11
Postat 19 November 2017 - 09:37 AM