goeleta cine este in tema cu goeletele
#4
Postat 24 February 2006 - 08:30 AM
http://shipmodeling.uw.hu/ o sa vezi ca la America ai goeleta America, la Spania ai goeleta Halcon.
http://www.pietrocri...ti%20navali.htm ai si acolo ceva goelete.
http://www.armada15001900.net/pmanzanero.h.../design_pd.html
Succes. Sper sa iti placa ce gasesti acolo.
#5
Postat 24 February 2006 - 09:07 AM
Planuri foarte detaliate.
#7
Postat 25 February 2006 - 04:14 PM
oricum multumesc ¤
dar sti ce nu am gasit pana cauma ! nu am gasit planuri de la gondole ! A 2 sau 3 poye cu gondole dar planuri nu prea se gasesc !
dacă ai idee pe unde ma sunt şi astea
k
mulţumesc
#8
Postat 27 February 2006 - 12:21 PM
Adica asa ceva: http://www.venetia.it/boats/
Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 27 February 2006 - 12:22 PM
#10
Postat 15 March 2007 - 06:26 PM
Radu
#11
Postat 15 March 2007 - 07:57 PM
Lungime de la pupa la varful bompresului 27 m
Lungime la nivelul apei 19 m
Latime la cuplul maestru 5,2m
Deplasament 120t (lest 10t)
Inaltimea arborelui trinchet 17 m
Inaltimea arborelui artimon 18 m
Motor 3D6 de 150 CP la 150 rot/min
Viteza cu vele 8 Nd la vant forta 4
Viteza cu vele si motor 12 Nd
#12
Postat 16 March 2007 - 09:21 AM
Am inteles ca nava (goeleta) a fost data la rusi (cel putin asa scria in revista Modelism).
Un film frumos, dar la care goeleta nu a fost reconstruita zic eu asa cum scria in carte.
#13
Postat 16 March 2007 - 09:37 AM
s-a mai pastrat nimic din frumosul velier".
Si toate astea s-au intamplat in Romania.Or fi rusii vinovati de altele dar in cazul Sperantzei nu au avut nici un amestec.Aici a lucrat doar vandalismul autohton.
#14
Postat 16 March 2007 - 12:19 PM
In nr. 3-4/1992 al revistei Modelism este prezentat pescadorul Palamida. Acolo sunt 2 referiri cum ca o nava de acelasi tip a fost utilizata pentru a crea goeleta Speranta, nava care mai tarziu a fost casata. De ce oare, asta nu mai stiu in conditiile in care un coleg de birou imi spune ca s-a plilmbat cu Speranta pe vremea cand se faceau mici calatorii de agrement cu ea.
Revenind putin la nava din carte: daca ne uitam putin la ceea ce a scris autorul, cred ca era o galeaza mai degraba (tot un fel de goeleta pana la urma) fara teuga si duneta. Dar chiar si asa, acest film poate fi vazut peste ani caci are un farmec al lui aparte.
#15
Postat 16 March 2007 - 01:59 PM
#17
Postat 18 March 2007 - 05:45 PM
Caci cu un bompres de cca 4-5 m in prelugirea cocii cat pare sa aiba nava in film, ar rezulta o lungime mai mare.
Daca este cineva care mi-ar putea trimite un scan la planurile pescadorului Palamida din revista Modelism, i-as ramane indatorat, sau pot sa ofer ceva la schimb.
Ce ziceti de tentativa de reconstituire?
Imagini atasate
#19
Postat 18 March 2007 - 08:26 PM
Dar ceea ce foarte putini stiu este ca nava Speranta, la bordul careia echipajul s-a indreptat spre Tara de Foc, a fost special proiectata si construita pentru film de catre capitanul de cursa lunga Marin Deboveanu. Desi in scurta sa existenta vasul si-a schimbat denumirea de mai multe ori, devenind brigantina Sloughi sau goeleta Ghost, adevarata consacrare a cunoscut-o aparind in filmul de televiziune „Toate pinzele sus“.
Doi ani mai tirziu, la cererea studioului cinematografic din Germania Federala, Tele München, care dorea sa realizeze in coproductie cu studioul din Romania „Vasul Fantoma“ dupa Jack London, fostul capitan de marina construieste Speranta, o nava cu vele. Desi pentru inceput discutiile legate de filmare s-au purtat in jurul bricului Mircea, un vas de 600 de tone, proiectul acesta a fost lasat la o parte pentru ca nava descrisa de London era o goeleta a vinatorilor de foci, de pe la 1860, ei avind nevoie pentru film de o constructie de epoca. „Pot sa spun ca a fost cea mai draga lucrare a mea. In 1970, din cauza inundatiilor mari, toate santierele de la Dunare erau sub apa si nu m-au primit. Asa ca am organizat eu un santier, la un atelier care repara cazane, la Braila. Am luat o plansa de proiectare de la Uzinele Progresul de acolo, am bagat-o in cea mai mare camera a hotelului Siretul si asa am proiectat corabia Speranta“, lamureste comandorul in rezerva. Toate piesele pe care le-a proiectat au fost date la santierele de la Galati, Braila si Tulcea, dupa care au fost montate pe un ponton, bac de trecere de la Braila, pentru ca nu era loc la mal.
Imagini atasate
#25
Postat 18 March 2007 - 08:40 PM
#26
Postat 19 March 2007 - 09:33 AM
Ceea ce descrie autorul in carte este destul de diferita de ceea ce s-a folosit la filmari si aici nu ma refer la faptul ca nava folosita la filmari avea motor (ca doar nu erau sa fie la cheremul vantului pentru a trage dublele) sau la ceea ce am semnalat intr-un mesaj anterior cum ca nu se face nici o referire la teuga sau duneta pe care le vedem la nava reala (putine goelete au astfel de punti). Nava din carte ni se spune ca era probabil un vas pescaresc din Marea Nordului, cu prova taiata scurt, ori pescadoarele au prova destul de prelunga. De asemeni, tipul de velatura: prin partile nordice se folosesc destul de mult galeazele care sunt cam la fel cu goeletele - cam asa a fost si nava reala, dar in carte ni se spune ca era goeleta si ca vela mare era pe arborele mare - ceea ce la o goeleta cu doua catarge este al II-lea.
@ipsihi: de unde - din ce carte/revista aveti materialele despre nava care s-a folosit la fimari?
#27
Postat 19 March 2007 - 10:08 AM
#30
Postat 19 March 2007 - 04:25 PM
La ora actuala, am o colectie destul de buna (nu pot zice vasta, mersi pentru compliment oricum) de planuri si carti despre constructia navelor, dar din pacate nu si despre constructia navelor cu vele de dimensiuni medii (goelete, bricuri etc.).
Referitor la Speranta: am strans de-a lungul timpului ceva materiale pe baza celor scrise in carte. Si ca sa rezum ceea ce am spus si in alte mesaje, am o idee a ceea ce si- inchipuit autorul cand a descris nava din carte. Si mai cred ca acesta, a si vazut undeva asemenea nava, nu numai si-a imaginat-o.
Celor care vor sa faca un navomodel al Sperantei, le recomand sa lase nava din film si sa ia de baza cele scrise in carte.
Este adevarat ca pe ici pe colo cred ca mai apar mici neconcordante si in carte, dar foarte putine.