se poate zbura la binoclu?
#1
Postat 31 October 2017 - 11:13 PM
Eu merg la zbor de ceva vreme si tot timpul sunt marginit de raza vizuala o ochilor. Oare pot sa zbor mai departe fara sa fie nevoie sa investesc in echipament FPV?
Sa zicem ca raza de actiune a statiei de radiocomanda nu ar fi o problema, oare pot folosi un binoclu in timpul zborului pentru a duce zburatoarea mai sus sau mai departe?
A avut vreodata cineva curiozitatea sa incerce o asa ceva? :ph34r:
#2
Postat 31 October 2017 - 11:16 PM
FPV-ul de asta a aparut, ca sa iti permita un surogat de zbor real, cel putin pilotajul, daca nu senzatiile.
Urmarirea unui punct miscator cu binoclul poate fi dificila, il poti pierde usor... de curiozitate incearca sa urmaresti o pasare, sau un avion mare ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 October 2017 - 11:17 PM
#3
Postat 31 October 2017 - 11:22 PM
renatoa, la 31 October 2017 - 11:16 PM, a spus:
FPV-ul de asta a aparut, ca sa iti permita un surogat de zbor real, cel putin pilotajul, daca nu senzatiile.
Urmarirea unui punct miscator cu binoclul poate fi dificila, il poti pierde usor... de curiozitate incearca sa urmaresti o pasare, sau un avion mare ;)
ideea e fortarea limitelor umane, nu achizitia de material fpv.
Am un twinstar de la multiplex, modificat masiv, inclusiv cu marirea anvergurii aripii. Pe el am montata o camera Horizon HD 4 care imi permite poze si filme direct din statia RC, iar aici campul meu vizual isi arata limita. Am incercat odata un ardupilot, insa mi-am prins urechile, asa ca l-am maritat.
#5
Postat 31 October 2017 - 11:33 PM
FPV este pilotare la persoana Ia, nu urmarit o drona pe un ecran.
In loc de FPV, ca sa parcurgi distante mai mari, dar fara sa pierzi modelul din ochi, la fel de palpitant poti incerca cross country, este clasa FAI.
Adica urmarirea modelului cu masina, unul conduce si unul piloteaza, cu ochii pe sus :)
N-ar strica sa verifici in prealabil daca si limitele echipamentlui sunt pe masura limitelor umane... adica daca statia duce ;)
#6
Postat 31 October 2017 - 11:37 PM
renatoa, la 31 October 2017 - 11:33 PM, a spus:
FPV este pilotare la persoana Ia, nu urmarit o drona pe un ecran.
In loc de FPV, ca sa parcurgi distante mai mari, dar fara sa pierzi modelul din ochi, la fel de palpitant poti incerca cross country, este clasa FAI.
Adica urmarirea modelului cu masina, unul conduce si unul piloteaza, cu ochii pe sus :)
N-ar strica sa verifici in prealabil daca si limitele echipamentlui sunt pe masura limitelor umane... adica daca statia duce ;)
Statia duce, am booster in 2,4
#7
Postat 01 November 2017 - 10:59 AM
Daca vrei sa ajungi mai departe, ai nevoie de FPV din cauza limitelor umane (nu vezi asa departe) sau autopilot daca vrei doar zbor programat.
Apoi poate vrei sa-ti asiguri link-urile de comunicatie (configuratia de zbor in functie de raza dorita), daca vrei sa ai control, sa pilotezi sau vezi ceva pe drum. Si backup-ul pe care ti-l permiti (inregistrare la sol - autopilot cu intoarcere automata - localizare model pierdut).
Ca sa ajungi mai departe ai nevoie de echipament adecvat si multa experienta, pe care nu o poti cumpara.
PS.
Twin-ul ala l-ai zburat ? ca nu prea arata. De ce l-ai modificat asa ? era foarte bun pentru raza medie in configuratia de fabrica.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 01 November 2017 - 11:00 AM
#8
Postat 01 November 2017 - 04:57 PM
vlad1, la 01 November 2017 - 10:59 AM, a spus:
Daca vrei sa ajungi mai departe, ai nevoie de FPV din cauza limitelor umane (nu vezi asa departe) sau autopilot daca vrei doar zbor programat.
Apoi poate vrei sa-ti asiguri link-urile de comunicatie (configuratia de zbor in functie de raza dorita), daca vrei sa ai control, sa pilotezi sau vezi ceva pe drum. Si backup-ul pe care ti-l permiti (inregistrare la sol - autopilot cu intoarcere automata - localizare model pierdut).
Ca sa ajungi mai departe ai nevoie de echipament adecvat si multa experienta, pe care nu o poti cumpara.
PS.
Twin-ul ala l-ai zburat ? ca nu prea arata. De ce l-ai modificat asa ? era foarte bun pentru raza medie in configuratia de fabrica.
Twin starul zboara foarte bine, a devenit mai stabil, insa si-a pastrat viteza, am marit anvergura ca sa pot pune mai multa incarcatura in interiorul semiaripii noi, am avut o incercare cu ardupilot + OSD, telemetrie si modul video, dar de ce sa mint mi-am prins urechile si am renuntat. Intre timp m-am apucat de proiectul canoei solare www.bogdanminitehnicus.ro, ardupilotul l-am dat, iar twin starul l-am scos la zbor dupa 1 an de adunat praf. Probabil la un momentdat il voi vinde.
#9
Postat 01 November 2017 - 05:03 PM
bogdan_minitehnicus, la 01 November 2017 - 04:57 PM, a spus:
ceva poze micsorata cu horizon hd 4, din pacate pierde din detalii. are acum cam 100kb, original e peste 850kb si se vede chiar bine
#10
Postat 02 November 2017 - 04:08 PM
bogdan_minitehnicus, la 01 November 2017 - 05:03 PM, a spus:
totusi ce modul cu osd si autopilor ar fi mai usor de folosit?
#11
Postat 02 November 2017 - 04:41 PM
FPV inseamna in primul rand o camera, o transmisie la sol si un dispozitiv de vizualizare, toate sunt astazi extrem de accesibile, sub 100$ pachetul complet, si se pot instala pe orice, si pe modele de 60 cm/200g, la cum a ajuns un ansamblu camera/transmitator sa fie sub 10 grame.
La asa ceva nu exista nimic de setat/configurat, le prinzi cu banda pe ce ai prin casa si iesi la zbor, nu sa stai sa deschizi topic pe forum in care povestesti 3 luni cum ai montat 'jde componente savant prin tot avionul, ca la primul zbor sa ai un contact prost la una din ele si sa se termine cu crash...
Bine facuta, o legatura video va fi cel putin la paritate cu una RC, adica ceva km, suficienti la cat de apropiate sunt localitatile la noi, peste care reamintesc ca nu avem voie sa zburam ;). De asemenea, limita de inaltime de 150m nu ne lasa sa ne ducem nici prea departe, fizica si curbura pamantului fiind de vina... vezi zona Fresnel. Asa ca daca vrei sa zbori zi de vara lumina, si te tine zburatoarea, solutia este condusul cu masina dupa zburatoare, nu baza fixa. Intr-o situatie de acest gen poti zice ca ai fortat niste limite, de pilotaj adica, nu doar ca ai cumparat scule care ti-au asigurat cel mai tare link din parcare... si ce-i cu asta, unde-i meritul personal ?
Daca totusi aveti framantari existentiale legate de pierderea legaturii radio sau video, toti zburatorii FPV de frunte de aici au pierdut cel putin un model si fiecare in imprejurari in care nici mama autopilotului nu il mai aducea inapoi.
Cea mai buna aparare in acest caz este implementarea unei solutii de localizare a epavei, nu incercarea de a o aduce inapoi. Adica radio baliza in UHF sau locator GSM/GPS. Sau inregistrarea filmarii la sol, ca sa ai puncte de reper din zona unde s-a pierdut legatura. Am gasit de 3 ori modelul cu ultima varianta, asa ca as pune destula baza pe ea.
#12
Postat 02 November 2017 - 05:18 PM
renatoa, la 02 November 2017 - 04:41 PM, a spus:
FPV inseamna in primul rand o camera, o transmisie la sol si un dispozitiv de vizualizare, toate sunt astazi extrem de accesibile, sub 100$ pachetul complet, si se pot instala pe orice, si pe modele de 60 cm/200g, la cum a ajuns un ansamblu camera/transmitator sa fie sub 10 grame.
La asa ceva nu exista nimic de setat/configurat, le prinzi cu banda pe ce ai prin casa si iesi la zbor, nu sa stai sa deschizi topic pe forum in care povestesti 3 luni cum ai montat 'jde componente savant prin tot avionul, ca la primul zbor sa ai un contact prost la una din ele si sa se termine cu crash...
Bine facuta, o legatura video va fi cel putin la paritate cu una RC, adica ceva km, suficienti la cat de apropiate sunt localitatile la noi, peste care reamintesc ca nu avem voie sa zburam ;). De asemenea, limita de inaltime de 150m nu ne lasa sa ne ducem nici prea departe, fizica si curbura pamantului fiind de vina... vezi zona Fresnel. Asa ca daca vrei sa zbori zi de vara lumina, si te tine zburatoarea, solutia este condusul cu masina dupa zburatoare, nu baza fixa. Intr-o situatie de acest gen poti zice ca ai fortat niste limite, de pilotaj adica, nu doar ca ai cumparat scule care ti-au asigurat cel mai tare link din parcare... si ce-i cu asta, unde-i meritul personal ?
Daca totusi aveti framantari existentiale legate de pierderea legaturii radio sau video, toti zburatorii FPV de frunte de aici au pierdut cel putin un model si fiecare in imprejurari in care nici mama autopilotului nu il mai aducea inapoi.
Cea mai buna aparare in acest caz este implementarea unei solutii de localizare a epavei, nu incercarea de a o aduce inapoi. Adica radio baliza in UHF sau locator GSM/GPS. Sau inregistrarea filmarii la sol, ca sa ai puncte de reper din zona unde s-a pierdut legatura. Am gasit de 3 ori modelul cu ultima varianta, asa ca as pune destula baza pe ea.
Super raspuns. Am pierdut si eu la vremea mea un easy star cu dragon OSD, din cauza faptului ca n-am avut rabdare sa prind toti satelitii si am zburat asa la ochi, cum vantul era tare mi l-a dus de nu l-am mai gasit. Parca l-am pierdut la campul din berceni din spatele metrou-lui.
Adoptarea acestei soltii este una care mi se potriveste, va trebui doar sa am grija sa nu pierd modelul :)
Ce localizare gps-gsm ar fi mai mica si mai indicata?