Recomandare imprimanta 3D
#1051
Postat 10 March 2018 - 11:05 AM
#1053
Postat 11 March 2018 - 08:04 PM
A gasit cineva fisierele stl pentru imprimanta aceasta? In special ma intereseaza piesa aceasta.
Aceasta postare a fost editata de gyany_eugen: 11 March 2018 - 08:08 PM
Turnigy 9x -Er9x
#1056
Postat 12 March 2018 - 06:17 AM
nickrvl, la 11 March 2018 - 09:44 PM, a spus:
Cu ce ai schimbat platoul?
Mi-a facut un prieten pe cnc un platou din tabla AL, ceva de genul cum mi-a sugerat Mihai in link.
Turnigy 9x -Er9x
#1059
Postat 13 March 2018 - 07:11 AM
Rezultatul-> Layer Shifting or Misalignment, cum se vede in pozele de mai sus.
Alinierea rulmentilor e mai greu de facut decat am crezut.
Greutatea suplimentara a platoului posibil sa contribuie la fenomenul asta.
Deasemenea au aparut si niste vibratii si zgomote ciudate.
Turnigy 9x -Er9x
#1060
Postat 13 March 2018 - 08:32 AM
Astfel zic ca poate cateodata motorul nu are destula forta sa traga + rulmenti gripati....
La driverele mele am reglat curentul la maxim astfel radiatoarele sant spre cald fierbinte, la o alta masinarie cu aceleasi motoare reglajul curentului e la sfert si ard si motoarele si radiatoarele...., de acea consider ca se pierde curent pe undeva..., poate conteaza in cazul tau.
#1061
Postat 13 March 2018 - 08:37 AM
Am renuntat la cel de al 4-lea rulment. Astazi ii voi face calibrarea si vedem ce rezultatul.
Comand si senzorul recomandat de Ender... m-am saturat de calibrat cu lera sau foaia de hartie. Pierdere de timp.
Pana vine incep sa studiez Marlin sa vad ce e de facut.
Turnigy 9x -Er9x
#1062
Postat 13 March 2018 - 09:34 AM
O imprrimanta fara senzor va imprima intodeauna drept chiar daca la inceput trebuie recalibrata.
Dar si cu acest recalibrat e de discutat, eu de ce nu o recalibrez?! defap o recalibrez totusi dar foarte rar...., am aceasi maza Z din lemn, acelas pat incalzit (cu toate ca am cumparat unul mai gros nu l-am pus inca) insa imprim in continuare pe sticla, parca asa am inteles ca tu imprimi direct pe patul de Al. Sticla nu se deformeaza asa de mult, am sticla inclusiv la o masinarie CNC pentru cablaje pusa cu scopul de a tine cablajul cat mai rigid...
Eu asa inteleg, imprimanta trebuie lasata sa imprime "drept" si nu deformat dupa cum e patul pentru ca deformata va iesi si piesa, sau poate nu inteleg eu tousi intreg "mecanizmul" ca nu l-am studiat.....
Aceasta postare a fost editata de nickrvl: 13 March 2018 - 09:37 AM
#1063
Postat 13 March 2018 - 10:17 AM
nickrvl, la 13 March 2018 - 09:34 AM, a spus:
Citeste cu atentie ce a scris Ender cu privire la senzorul de autolevel cu cateva posturi in urma.
Personal cred ca e solutia cea mai buna.
Eu printez pe pat de Al. Daca as pune sticla deasupra, indiferent din ce material e patul, deformarile acestuia se transmit si in sticla (dilatari in jos sau in sus).
Turnigy 9x -Er9x
#1064
Postat 13 March 2018 - 11:25 AM
Iar referitor la layer shifting, 100% este cauzata de o agatare a rulmentilor, dar la rulmenti cu bile n-am avut niciodata layer shifting, pentru ca acestia au toleranta care le permite sa nu se blocheze chiar daca nu sunt perfect paraleli intre ei ... la tine e posibil sau sa ai greutate prea mare sau altceva sa fie cauza .
Ca si idee, inainte cand aveam Printrbot, tot asa aveam un stepper sub pat care se incalzea de se tot inmuia si topea suportul de PLA pe care era prins, pana la urma a trebuit sa iau un motor mai mare si sa pun si un ventilator sa sufle pe el, dar chiar si asa nu aveam layer shifting ... trebuie sa fie frecarea foarte mare ca stepperul sa piarda pasi .
Vin si eu cu o intrebare poate e cineva mai priceput ca mine, am o placa Printrboard neagra care are si slot de card SD inclus, am incercat sa formatez un card si sa-l pun in slot, dar da eroare si nu il vede din Repetier Host .
Am gasit ceva pe net cum ca este o problema cu ceva pin care este folosit si de card si de un endstop si trebuie modificat in pins.h dar nu se potriveste modificarea sugerata pe net cu ce am eu ...
Am gasit pe Youtube un filmulet in care merge insa, din Pronterface trimite gcode direct pe card si apoi ii da print de pe card si merge fara sa fie conectat cablul USB ... mi-ar placea mult acest feature sa il activez si eu . Pot sa dau link la schema placii si la cea a firmware, daca e cineva expert in a descifra ce ar trebui modificat ...
#1065
Postat 13 March 2018 - 11:27 AM
Daca patul e inclinat piesa va iesi deformata pentru ca asa citeste senzorul suprafata:
In cazul din al doilea desen sticla poate compensa cat de cat suprafata patului deformat:
Vorbesc din "imaginatie", nu am incercat autolevel la imrimanta insa la cablaje folosesc intens autolevel multipunct, cam din 5 in 5mm, deoarece aici chiar am nevoie sa-mi urmareasca fidel suprafata cablajului
Zic si eu....
#1067
Postat 13 March 2018 - 01:10 PM
Adica asa?
Aceasta postare a fost editata de nickrvl: 13 March 2018 - 01:15 PM
#1068
Postat 13 March 2018 - 01:37 PM
Piesa va fi printata inclinat, dar cotele si paralelismul vor fi corecte la final.
Turnigy 9x -Er9x
#1069
Postat 13 March 2018 - 01:51 PM
Aceasta postare a fost editata de godFather89: 13 March 2018 - 01:52 PM
#1070
Postat 13 March 2018 - 03:57 PM
#1071
Postat 13 March 2018 - 04:09 PM
Dar nu o sa iasa paralelogram ca in desenele lui nick, ci patrat cu partea de jos inclinata ca in ultimul desen al lui nick :D .
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu partea de activare SD la Printrboard ?
Aceasta postare a fost editata de bbogdanmircea: 13 March 2018 - 04:10 PM
#1072
Postat 13 March 2018 - 05:07 PM
Am de ales intre 2 LCD sau un raspberry pi 3, as merge pe raspberry pi .
Din ce am inteles exista imagine cu octoprint sau repetier server care se pune pe el si poti controla imprimanta prin wifi, webcam etc ...
#1073
Postat 13 March 2018 - 05:37 PM
bbogdanmircea, la 13 March 2018 - 05:07 PM, a spus:
Linkul meu
Turnigy 9x -Er9x
#1074
Postat 13 March 2018 - 05:43 PM
nickrvl, la 13 March 2018 - 03:57 PM, a spus:
Pozele alea sunt cam exaxerate ca si desen si pot induce in eroare. Ca si in primul caz.
Din documentarile mele am inteles ca asta e principiul, nicidecum adaugare de material in plus (ca in cazul suportului pentru unele piese).
Poate ne explica Ender mai tehnic.
godFather89, la 13 March 2018 - 01:51 PM, a spus:
:good:
Turnigy 9x -Er9x
#1077
Postat 13 March 2018 - 07:48 PM
Cadrul prusa care anume? Tot caut dar nu stiu la care sa ma opresc.
Turnigy 9x -Er9x
#1078
Postat 13 March 2018 - 09:09 PM
https://www.olx.ro/o...ua-IDazbrT.html
se face usor cu profile si roti de cauciuc cu rulmenti.
#1079
Postat 13 March 2018 - 11:51 PM
Daca ai senzor inductiv si ABL nu se mai umbla la Pp (la pat), el devine fix dar se citeste "adancimea" in minim 3 puncte (adica distanta intre Pp si Pc). Si pe baza acestor adancimi se aplica o corectie pe axa Z.
Ce efect PRACTIC are chestia asta? La o imprimanta fara ABL la printarea unui strat capul nu se misca deloc in axa Z (ma rog, se poate misca doar pentru evitarea zonelor printate deja).
La o imprimanta cu ABL exista miscari fine si continue de ajustare pe Z ...rezultatul e ca miscarea pe Z are loc intr-un plan mereu paralel cu patul de printare.
Daca si supozitia asta ca patul e plan nu e corecta ...poti sa treci la urmatorul nivel de complexitate si asta e mesh bed leveling.
Faptul ca fara inductiv / ABL nu ai corectie pe Z nu inseamna ca nu e nevoie ptr ca sistemul e mai bun...dimpotriva.
Toata smecheria e ca la o imprimanta de genul asta pornesti de la cateva premize geometrice:
- cele 3 axe de miscare sunt perfect perpendiculare intre ele (adica ai un "skew" intre fiecare 2 axe egal cu 0)
- pentru miscarile elementelor in plan nu exista rotatii mici si deplasarile se fac pe axe paralele.
Teoretic suna bine...practic e mai greu de realizat:
- o diferenta de nivel de cateva sutimi / zecimi de mm fata / spate sau stanga / dreapta detemina "skew" intre axele XZ si YZ. Deci unghiurile axelor XOZ s YOZ nu sunt exact de 90 grade ...chestia asta se repara prin ABL.
- o nealiniere stanga-dreapta intre punctele de sprijin ale ghidajelor patului de termina o rotire a patului in plan orizontal ...deci un "skew" pentru XOY. Chestia asta se rezolva la Prusa ultimul model tot cu senzor inductiv dar cu paturi speciale (suprafatta de PEI dar care in anumite zone fixe au insertie de metal...firmware plimba capul inductiv in zona si citeste coordonatele reale a zonei de insertie metalica si o compara cu zona ideala din memorie si oe baza diferentei aplica corectii astfel incat paralelogramul de miscare in plan sa devina un dreptunghi sau patrat).
Mai pe scurt: corectia "cu hartie" si fara senzor e de nivel 0 de complexitate, senzor inductiv si ABL e nivel 1, senzor inductiv si mesh e nivel 4 ...Prusa are la imprimanta lui si ceva de nivel 4.
Chestiile astea de planeitate pat de printare la printere FDM (cu plastic topit) sutn relativ simple si usor de controlat (chiar daca nu iese primul strat perfect tot iese ceva)...stai sa vezi distractie la imprimatele cu rasina (sistem SLA sau DLP) si care au straturi mult mai fine (0.025 mm / 0.05 mm maxim 0.1 mm) si la care cerintele de pozitionare / paralelism / planeitate sunt mult map dure si ai nevoie de alte mecanisme.
#1080
Postat 14 March 2018 - 12:02 AM
gyany_eugen, la 13 March 2018 - 07:48 PM, a spus:
Cadrul prusa care anume? Tot caut dar nu stiu la care sa ma opresc.
Exista un motiv pentru care se folosesc doar 3 rulmenti: alinierea.
In principiu gaurile pentru pozitionarea rulmentilor sunt mai mari decat surubul si asta poate permite usoara rotire a rulmentului...dar...
- daca ai suruburi cu cap drept rotirea si reglarea asta sunt posibile pina cand strangi surubul
- daca ai suruburi cu cap inecat (ca un trunchi de con) astea tind sa se autocentreze si reglajul nu e prea posibil
Acum depinde cat de precis au fost date gaurile in pat ...si cat de precis ai aliniat rulmentii la montaj.
Eu nu mai am nici un rulment cu bile in imprimanta ...toti sunt printati cu PLA. Dupa printare ajustezi cu un burghiu de 8 mm gaura in rulmentul printat (trebuie sa intre cu frecare pe ghidaj ...chiar si cu putin ulei). Cu un surub M8 pe post de pila ajustezi bucsa asta printata (ca de fapt nu e rulment) pina cand se deplaseaza usor in lungul axei dar nu are joc lateral si de rotire.
Motivul pentru care sunt 3 rulmenti in loc de 4 e ca sunt mai usor de reglat.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 14 March 2018 - 12:02 AM