Recomandare imprimanta 3D
#1021
Postat 05 March 2018 - 11:53 AM
Si la Corexy e bine sa ii faci un rodaj inainte de "productie", niste printari "pe uscat". Nu e nevoie de cine stie ce program special ..iei un g-code al unei piese mari si modifici partea de inceput (scoti partea de incalzire a patului si hotend-ului) si pui sa sfarsit o secventa "G1 X0 Y0". Daca nu ajunge EXACT pe pozitia de origine mai ai de lucru la mecanica ...
#1022
Postat 05 March 2018 - 01:07 PM
Motoarele le-am schimbat si sunt la fel, driverele la fel, de restul aspectelor nu stiam ca sunt chiar asa pretentioase ... simetrie si toate alea, dar nu as dramatiza chiar asa, la primul Hypercube desi am rulmenti cu bile de 8 mm pe tije de aluminiu anodizate de 8 mm si tensionarea e facuta tot asa sa sune cam la fel curelele nu a facut binding niciodata si nici layer shifting n-am avut ...
Eu suspectez IGUS-urile Drylin, am mai citit un pic si cik trebuie de fapt sa fie puse presate intr-o carcasa, unele se vand cu o carcasa metalica, pentru ca daca le strangi din lateral ca pe cele metalice se deformeaza si pot sa agate ... nah o sa le desfac suruburile de la carcase si ii dau un print sa se aseze cum vor ele sa vad daca dispare bindingul, eventual si niste ulei pe bare sa ajute la frecare .
Daca nici asa nu merge, atunci trec si pe X la rulmenti cu bile pe bare de 8 mm ca la primul Hypercube si asta e ... pacat pentru ca par a fi mult mai silentioase cele de la IGUS ...
Multumesc de raspunsuri, n-ai spus nimic de senzorul PNP, o sa "vada" patul de Al prin sticla de 3 mm sau trebuie sa renunt la sticla ?
O sa incerc sa-l alimentez la 5 sa vad daca merge, daca nu alimentat la 12 cu divizor rezistiv cum am gasit pe net .
Si o noua intrebare, nu prea am gasit pat incalzit de 250 x 250 cum mi-ar trebui mie, aveti idee daca exista pe aceasta dimensiune si cum s-ar numi ?
Ah da si o chestie legata de printarea primului strat, la primul Hypercube am probleme chiar si pe Aluminiu incalzit din cauza ca parca nu mai iese din duza la fel de consistent filamentul ci mai subtire, ei bine la noul Hypercube cu un E3D mai vechi direct drive la care i-am facut o adaptare de bowden pe pat rece pe kapton a aderat perfect primul strat, pentru ca filamentul este mult mai lat cand iese,
probabil este duza sau infundata, sau uzata sau tubul de PTFE urca iar in hotend .
#1023
Postat 05 March 2018 - 02:34 PM
bbogdanmircea, la 05 March 2018 - 01:07 PM, a spus:
Si o noua intrebare, nu prea am gasit pat incalzit de 250 x 250 cum mi-ar trebui mie, aveti idee daca exista pe aceasta dimensiune si cum s-ar numi ?
Incearca aici
http://www.anycubic3d.com/
#1024
Postat 05 March 2018 - 05:08 PM
nickrvl, la 05 March 2018 - 08:39 AM, a spus:
Un cadru rigid, sudat in cazul meu, consolideaza atat de bine incat pot plimba pe unde vreau imprimanta fara sa se "decalibreze", urmeaza inlocuirea "mesei de lemn".....
Chiar ma gandeam la ceea ce ai facut. Dar problema in cazul meu este de alta natura. Caruciorul Y s-a deformat.
Turnigy 9x -Er9x
#1025
Postat 05 March 2018 - 07:00 PM
bbogdanmircea, la 05 March 2018 - 01:07 PM, a spus:
O sa incerc sa-l alimentez la 5 sa vad daca merge, daca nu alimentat la 12 cu divizor rezistiv cum am gasit pe net .
N-am spus nimic pentru ca nu stiu daca va simti (nu sunt oracolul din Delphi)... incearca si vezi, E cam la limita. Daca nu merge la 5V direct poate merge la 12V cu divizor rezistiv,
#1026
Postat 05 March 2018 - 08:02 PM
bbogdanmircea, la 05 March 2018 - 01:07 PM, a spus:
Daca nu gasesti ceva de firma poti sa iti confectionezi singur:
- cumperi o placa de aluminiu de 25x50 cm grosime 1 sau mai bine 1.5 mm (de la Leroi-Merlin)
- o tai exact pe jumatate
- lipesti jumatatile intre ele
- lipesti placa rezultata peste un pat mk3 obisnuit
Lipirea poate fi foarte simpla (cu banda dublu adeziva subtire...atentie, nu burete) sau cianoacrilat sau epoxi. La epoxi (si cred ca intr-o oarecare masura si la CA) poti adauga un filler metalic sau oxid de metal pentru imbunatatirea transferului termic.
Eventual poti mari tensiunea de alimentare a patului ca sa compensezi masa suplimentara de aluminiu de incalzit.
E doar o sugestie, eu nu am facut asa ceva ca nu am avut nevoie.
#1029
Postat 06 March 2018 - 10:38 AM
CristiDV, la 06 March 2018 - 09:50 AM, a spus:
Pe scurt: NU.
Mai pe lung: miscarile pe axa Z sunt cele mai putin frecvente; din cauza greutatii patului de printare nu merita sa pui nici macar un surub anti-backlash (doua piulite cu arc intre ele); precizia de pozitionare este foarte buna din start (daca ai surub T8 este cred 1/400 mm..cu M8 sau M6 chiar mai mica);
,,,DAR ...
poate ar merita facuta o imprimanta in care axele X si Y sa fie actionate de suruburi cu bile 1204 sau mai bine T8 cu antibacklash; obtii o precizie mult mai buna la pozitionare in detrimentul vitezei de printare. Asta in cazul in care vrei sa vezi tot ce poate scoate imprimanta la finete de printare dar trebuie sa tii cont si ca ai o limita fizica la viteza. O placa cu Arduino / Marlin poate comanda in jur de 20K pasi/sec ...cu cat cresti rezolutia (nr pasi / mm) cu ata scade viteza. Iar daca umbli la raportul de microstepping (de la 1/16 sau 1/32 la valori gen 1/2 sau 1/1 vei observa ca miscarea nu mai e foarte fluida si devine foarte zgomotoasa (mecanismul zbarnaie). Probabil in zona 1/8 maxim 1/4 raport de microstepping gasesti un sweet spot pentru viteza /fluiditate. Din cauza asta imprimantele cu suruburui pe toate axele nu sunt foarte populare si nici la cuttere/engravere cu laser nu se foloseste solutia asta.... doar la freze/CNC.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 06 March 2018 - 10:39 AM
#1030
Postat 06 March 2018 - 04:32 PM
Pe X si Y avand in vedere ca filamentul are 0.4 latime extrudat, nu vad cu ce te-ar ajuta sa ai miscare super precisa ... cu tot cu alungirea curelelor zic eu cu un microstepping 1/16 1/32 deja precizia e foarte buna .
Aceasta postare a fost editata de bbogdanmircea: 06 March 2018 - 04:34 PM
#1031
Postat 06 March 2018 - 10:20 PM
bbogdanmircea, la 06 March 2018 - 04:32 PM, a spus:
Pe X si Y avand in vedere ca filamentul are 0.4 latime extrudat, nu vad cu ce te-ar ajuta sa ai miscare super precisa ... cu tot cu alungirea curelelor zic eu cu un microstepping 1/16 1/32 deja precizia e foarte buna .
Nu vreau sa starnesc o polemica dar:
- poti sa faci sa stea patul si in doua suruburi T8 nu e nevoie de suruburi cu bile ...sau in T8 si un ghidaj liniar (poate sa fie si tija cu rulment liniar); ai nevoie de minim 2 axe ca sa nu se roteasca patul in plan. Backlash nu exista pe Z din cauza greutatii. Poti sa ai ghinion cu suruburi cu bile strambe (sau cu bile imperfecte / ciupite ,,,cati bani dai atata face) sau sa ai noroc de suruburi T8 perfecte (unele imprimante au M5, M6 sau M8 si merg perfect). Toata smecheria e paralelismul axelor.
- exista si duze de 0,2 mm...si daca acel "carnacior" de extrudat are 0.2 mm nu inseamna ca nu ai nevoie de o precizie buna de pozitionare. Un slicer bun tine seama de grosimea plasticului extrudat si calculeaza traseul capului. Grosimea plasticului extrudat nu ajuta la detalii dar pozitionarea foarte buna capului realizeaza o piesa corect dimensionata. Ca sa intelegi mai bine pot sa iti dau exemplu de la taietorul cu laser facut de mine: kerf-ul (grosimea de taiere) este sub 0.2 mm la balsa de 1.5 mm grosime iar precizia de pozitionare teoretica este de 1/80 mm pe X si 1/200 mm pe y (pe x am motor de 200 pasi cu fulie GT2 de 20 dinti si microstepping de 1/16, pe Y motor de 400 pasi cu fulie de 16 dinti si tot 1/16). Cand se face taierea linia este "continua" si nu in "trepte" 0.2 mm (e in "trepte" dar mult mai fine). Asa e si la o imprimanta FDM intr-o sectiune ...plus"treptele" pe verticala. Si ca sa raspund punctual ti-ai dat singur raspunsul la intrebare: cu un surub eviti fenomenele legate de elasticitatea si alungirea curelelor. Plus un fenomen care apare in timp: imbatranirea cauciucului si uzura curelei (dintii de la fulie nu sunt perfecti, mai au mici bavuri de la frezare si asta "erodeaza" cauciucul si in timp profilul se schimba).
#1032
Postat 07 March 2018 - 10:20 AM
#1033
Postat 07 March 2018 - 11:09 AM
Nu mi-a placut niciodata sitemul "hipercube", poate la inceput...., tot sitemul Prusha il consider mai bun, e usor si mai ales ai multa vizibilitate asupra capului de printare.
#1036
Postat 07 March 2018 - 06:56 PM
CristiDV, la 07 March 2018 - 10:20 AM, a spus:
Eu cumpar tot timpul de pe Banggood.
Depinde de unde iei. Din Europa in general se poate trimite cu posta din UK sau din Olanda (cu reacking( si atunci pachetul iti ajunge la posra in maxim 2 saptamani.
Mai e Colissimo din Franta si B2C Europe ...face cam 10=14 zile si pachetul iti ajunge acasa prin curier (cred ca GLS).
Din China e alta treaba ,,,cred ca vine prin DHL (si face cam 1 saptamina pina in vama romana si inca vreo saptamina pina ajunge acasa). Partea proasta la DHL e ca mai platesti 100 de lei serviciile DHL plus o gramada de hartii .. si tot fac treaba prost. Am cumparat 2 ecrane LCD cu controlerele respective. in declaratiile ptr DHL am specificar valoarea (atasat si factura format PDF) ... si ma trezesc cu mail de la DHL caam de plata vreo 500 de lei. Am cerut detalii sa vad de ceasa mult (mai luasem chestii similare si nu platisem taxe vamale) si aflu ca au fost incadrate la monitoare (contrar declaratiei mele si a facturii si a faptului ca nu pot intra 2 monitoare intr-un pachet de 3-4 cm grosime). Schimbat o gramada de mailuri cu agentul care s-a ocupat de comisionare si cu serviciul lor de clienti ...i a ramas ca ei: DHL-ul si-a facut corect treaba si sa ma ducla vama sa imi recuperez banii. Asta e sugestia mea: Evitati sa sponsorizati birocratia statului (vama+posta) si incompetenta corporatista (DHL).
#1038
Postat 07 March 2018 - 10:22 PM
M-am întors la rulmenți cu bile pe bare de 8 mm .
Fără probleme. Mai scapă extruderul pași trebuie să văd ce are .
#1039
Postat 07 March 2018 - 10:37 PM
ender67, la 07 March 2018 - 06:56 PM, a spus:
De obicei sunt de acord si apreciez ce postezi insa la asta cu DHL-ul nu pot sa nu comentez.
Pentru inceput vreau sa zic ca-n afara de curierii astia scumpi gen DHL/TNT/UPS si GLS, in Timisoara cel putin nu exista vreo firma serioasa. Decat sa trebuiasca sa trimiti sau sa primesti cu FanCourier ori Urgent Cargus mai bine cu Posta Romana.
Legat de DHL dar valabil si pt UPS/TNT/etc. NU ei stabilesc incadrarea marfurilor respectiv taxele care trebuie platite ci Directia Vamala a statutui roman.
Daca nu vrei sa platesti acel comision la DHL, care-i mare pt. un "imprumut" de jumatate de zi ca asta este de fapt, poti achita contravaloarea taxelor direct in contul de trezorerie al vamii, cu conditia sa obtii intai de la ei un fel de numar care se cheama EORI si care-i identic cu CNP-ul. :rofl:
Partea proasta este ca spre deosebire de cazul cand taxele sunt platite de DHL si cand pachetul iti ajunge de regula a 2-3-a zi dupa ce a aterizat, daca virezi banii prin trezorerie iti ajunge cu 3-5 zile mai tarziu pt. ca nu paraseste vama pana nu le intra banii in cont... si in mod bizar, ca sa intre la trezorerie dureaza minim 3 zile lucratoare de la efectuarea viramentului.
Comand de multi ani, cel putin de 2 ori pe luna PCB-uri in China si d-aia am inceput sa cunosc foarte bine procedura..., si n-am motive la multe zeci de pachete sa invinuiesc DHL-ul pt. ceva... cat despre Vama romana, mai bine tac... :D.
Aceasta postare a fost editata de informer: 07 March 2018 - 10:38 PM
... niste lucrari :)
#1040
Postat 07 March 2018 - 10:47 PM
... niste lucrari :)
#1041
Postat 08 March 2018 - 11:08 AM
informer, la 07 March 2018 - 10:47 PM, a spus:
Si daca le platesti lor comisionul sa plateasca ei taxele, tot o saptamana face coletul de cand intra in tara si ajunge la tine.
Inainte, cand le dadeai ok-ul ca sa plateasca ei taxele, a doua zi il aveai.
#1042
Postat 08 March 2018 - 11:28 AM
mincof, la 08 March 2018 - 11:08 AM, a spus:
Inainte, cand le dadeai ok-ul ca sa plateasca ei taxele, a doua zi il aveai.
Imi pare rau dar in Timisoara iti spun sigur ca nu-i asa... daca-ti convine sa le platesti comisionu`, ai coletul in 2 zile lucratoare de cand a ajuns.
S-au mai intamplat intarzieri dar rar si tot din cauza vamii.
Partea idioata e ca de o bicei eu am de platit taxe de 40 - 80RON si mi se pare stupid sa platesc un comision de 100RON ca achita ei pana vine agentu` si-i dau inapoi.
Si de fapt nici macar nu platesc, exista o intelegere cu vama... da` nah, asta-i deja treaba lor.
... niste lucrari :)
#1044
Postat 08 March 2018 - 01:48 PM
Elicopter, la 08 March 2018 - 01:43 PM, a spus:
Nu as mai dori sa interferez cu dansii nicodata .
Sunt bataia de joc a tuturor operatorilor de distributie .
:D OK, noi sa fim sanatosi.
... niste lucrari :)
#1046
Postat 09 March 2018 - 06:06 PM
informer, la 07 March 2018 - 10:37 PM, a spus:
La mine treaba a fost clara: am comandat pina acum vreo 12 ecrane TFT + controller HDMI si doar la pachetul primit prin DHL a trebuit sa platesc vama pentru ca au fost incadrate gresit. De ce naiba am mai platit 100 de lei la DHL daca ei au actionat contrar intereselor mele si contrar actelor trimise, contrar declaratiei facute despre continutul pachetului si contrar evidentei (ca nu poti baga 2 monitoare intr-un pachet de 40x25x4 cm)? Si mi-au dat cu flit si s-au facut cu ploua cand le-am cerut banii inapoi pentru greseala lor...
#1047
Postat 09 March 2018 - 06:08 PM
CristiDV, la 08 March 2018 - 02:23 PM, a spus:
Poate ajunge in tara in 5-8 zile ...dar nu ai precizat de unde ar trebui sa vina marfa (Europa sau China).
Daca merita sa dai 10-12 euro pentru 2 saptamani vs 2 luni ... asta tu stii cel mai bine. Dar eu zic ca sub 2 saptamini nu ai marfa.