Modelism - RHC Forum: ce tip de motor sa folosesc? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

ce tip de motor sa folosesc? o combinatie putere mare consum mic

#1 Useril este offline   moty 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 419
  • Inregistrat: 07-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Dr.Taberei

Postat 10 February 2006 - 10:39 AM

am un navomodel de 1m lungime si 2kg care functioneaza in prezent cu un motor seria 600 la 12v cu consum mic dar si turatia este cam mica m-ar interesa un sfat daca as folosi un motor seria 400 care are totusi un consum mai mic si un reductor de turatie ar crest putin viteza sau are putere sa puna barca in miscare?



0

#2 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 10 February 2006 - 01:14 PM

Mai bine te gindesti la un reductor pentru motorul 600.
Homo Nauticus
0

#3 Useril este offline   moty 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 419
  • Inregistrat: 07-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Dr.Taberei

Postat 10 February 2006 - 03:59 PM

Pletila, la 10 Feb 2006, 13:14, a spus:

Mai bine te gindesti la un reductor pentru motorul 600.

daca iau un motor peramax 600 si cu un reductor pot sa scot un consum mai mic decat cel dat in prospect ? Turatie fara sarcina - 17,600 rpm
Consum fara sarcina - 2 A
Consum maxim (la blocare) - 28 A
Consum la randament maxim - 10 A
Tensiune operare - 7.2-14.4v



0

#4 Useril este offline   moty 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 419
  • Inregistrat: 07-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Dr.Taberei

Postat 10 February 2006 - 04:06 PM

motorul pe care il am eu are forta mare dar turatie mica(cu o elice de 5 cm si fara reductor scoate o viteza de 1-1,5m/s) si consuma in sarcina 3 A



0

#5 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 10 February 2006 - 05:56 PM

Daca navomodelul tau nu este glisor, nu prea mai conteaza motorul. Navele de deplasament, spre exemplu, au viteze maxime de deplasare, indiferent de puterea motorului. Daca ai o chila dreapta si barcuta se termina cu o "oglinda" atunci ai sigur o glisoare. Altfel spus suprafata de frecare cu apa se micsoreaza odata cu cresterea vitezei de deplasare. Daca motorul tau este puternic atunci poate trebuie sa schimbi intai elica in favoarea uneia cu pasul mai mare. ...si numarul de pale este important.
Daca ai insa o chila arcuita, nu te chinui degeaba, ai o viteza maxima pe care nu o poti depasi orice ai face.
0

#6 Useril este offline   Andyatf 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 21-October 03

Postat 10 February 2006 - 10:24 PM

Costul unui set permax 600 cu reductor si cu SC care sa duca 10-12 celule se apopie ca pret de un set combo cu BL. Ai putea sa iei si asta in considerare
Numai bine
Crash is my midlle name
0

#7 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 February 2006 - 10:15 AM

moty, la 10 Feb 2006, 11:39, a spus:

as folosi un motor seria 400

Asta arde cu flacara deschisa in navomodel inchis, chiar racit cu apa!!! ()
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#8 Useril este offline   PiciU_70 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 04-July 04

Postat 16 February 2006 - 11:46 PM

E de joaca? Sau vrei sa concurezi cu ea. DAk da baga banu si ia un brushless.
:D
A disparut ca magaru in ceata.....
0

#9 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 23 February 2006 - 02:12 AM

pentru Moty !
Marius F a explicat f.bine .Se vede ca este bine documentat in materie .Complimente Marius .
Avand in vedere ca ai 2 Kile in spate sigur se recomanda un motor electric din seria 700sau 710 (fara sa vorbim acum de brusless)
Daca vrei sa ai randament (viteza in proportie cu conditiile pe care le ai tu ) trebuie sa tii cont de mai multi factori .
Oricum in putine cuvinte cu cat ai frecare mai putina pe apa ,un bun motor ,cu o elice bine adaptata si doua pakuri SERIOASE tip Sanyo de 2.4 Amper poti sa aspiri la o buna viteza pe apa .
Nu te descuraja da-i inainte cu mai multe probe pana vei gasi compromisul dorit de tine .
Numa bine !
Marius
0

#10 Useril este offline   sorini 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 25-August 05

Postat 01 March 2006 - 10:54 AM

Salut,
Pt a nu trece prin aceeasi experienta (f. costisitoare) pe care am avut-o eu (diferite motoare, controlere, reductoare, elici, etc) iti recomand cu toata increderea varianta BL. Chiar daca va fi un relativ soc financiar (40 euro motorul, 130 euro controlerul) rezultatul te va face sa uiti de asta si-ti va da satisfactii depline. Eu am montat un motor B 36 (echivalentul ca dimensiuni al lui 550 de la auto) la 3000 t/volt, cu un controler de 70A, un pack de 10celule de 3300mA si o elice de 35 pe un Phantom (Graupner) iar barca practic zboara pe apa.
Succes!
0

#11 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 01 March 2006 - 10:56 PM

Salutare !
De fiecare data cand citesc despre probe facute cu diverse motoare ma gandesc mereu ca daca am avea o alta sursa de energie cat de bine ne-ar fi !!!
Cum impingi motorul mai sus ...cum bateriile se descarca mai repede ! - in concluzie dupa cateva minute esti din nou cu bateriile la zero deci intr-o duminica pe care ti-ai dedicato sa mergi pe apa te joci putin .
La toti ne place viteza dar uitam ca cu cat mergem mai repede cu atat ne "dam " mai putin stimati colegi !
Ce ziceti ? Nu e asa ?
Una dintre barcile mele preferate nu merge f.tare dar ma insoteste aproape o juma de ora pe apa ! Toti imi spun da' schimba-i elicea ...schimba-i motorul .... fa-o sa fuga mai tare !!!!!!!! Dar eu tac si le zic ca azi am adus-o la lac sa ma joc mai mult ...............
Cu stima MArius

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1141246562.jpg

0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 March 2006 - 11:03 PM

Sincer, te admir ca ai scris ROMANIA pe barca. Ca arata la fel de bine si COCA COLA...
Totul e relativ. Unii sunt mai tineri si mai grabiti. La unii placerea e legata de viteza cu care ea exista, la altii de timpul cat tine. E ca in bancul cu rapidul, personalul si marfarul. Mai tii minte?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 March 2006 - 11:03 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 01 March 2006 - 11:47 PM

Nu e simplu, trebuie ceva calcule si experimente...

Ideea este ca motorul sa nu mearga in sarcina mare. Consumul de curent este proportortional cu sarcina iar turatia cu tensiunea.
Sistemele de tip "direct drive" tin motorul la o sarcina mare, dincolo de eficienta maxima. Trebuie renuntat la ele.
Alege un motor care sa aiba o turatie ridicata in gol la un consum cat mai mic, tot in gol. Apoi, in functie de elicea pe care o ai, dimensioneaza-ti un sistem de transmisie cu pinioane in asa fel incat la tensiunea pe care o folosesti (7,2V -6 celule de exemplu) curentul consumat de motor sa nu depaseasca cu mai mult de 5-6% curentul absorbit la eficienta maxima (din specificatiile motorului). Trebuie sa faci diverse experimente in cada, cu mai multe seturi de pinioane si un ampermetru inseriat pe una din bornele motorului.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#14 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 02 March 2006 - 12:41 AM

Da Eraser da stii tu cum e : sunt amatori de direct Drive si sunt amatori de '"numar de dinti/diametru ".Mie imi plac mult cele directe .
Ai dreptate in ceea ce spui da' daca ai avea toate materialele necesare ai putea experimenta si transmisii prin angrenaje !
Sincer sa fiu tot ce am vazut pana acum de viteza este in priza directa ! Toti (si eu) mizez pe mai multe pakuri de schimb si cu curent cat mai mare inmagazinat .
Aici la lac e nebunie mare si toti "ne aruncam" cu barcile la apa care mere mai iute si atat !!!!!
Nu mai ai timp nici sa schimbi o opinie !
Important e sa ai vreo 5 kile de metale tranzitionale la tine ca sa le poti schimba cand se descarca !
Sunt si cei care deschid capota la masina si in timp ce descarca este un altul care le incarca cu 1C fara sa se opreasca si pe urma le baga in frgiderul de voiaj ca daca nu iau foc......am vazut multe la viata mea !!!!!
Da' e fain oricum acest hobyy si ne fascineaza mereu !!
Cu stima Marius
0

#15 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 04 March 2006 - 12:23 AM

Pentru Bitex !
Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui cu Coca Cola ! Fii te rog mai explicit !
Marius
0

#16 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 04 March 2006 - 12:25 AM

Si nici bancul ala nu il stiu !Despre ce este vorba ?
Daca nu este off-topic ?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro