Router CNC - proiect finalizat 99%
#61
Postat 02 November 2017 - 11:07 AM
-am inlocuit motorul de frezat cu unul de 2,2kw cu racire pe aer care a venit cu un convertizor de frecventa aferent <si un set de pensete 1-13 er 20>
-am intarit si lateralele cu niste gusee late de 100 mm si groase de 30mm <la indicatiile lui "stellmind">
-i-am pus si un perimetru de plexiglas pe niste sine de aluminiu
-i-am aranjat si cablurile alea sa arate mai decent
-i-am inlocuit si motorul pas cu pas pe axa "Z" cu unul mai puternic ca mi-o lua la vale dupa ce i-am montat brosa de 2,2kw care cantareste 6-7 kg <mai vreau sa mai adaug si un amortizor pe gaz pt o mai buna compensare a greutatii ca tot munceste prea tare si motorul nou>.
Acum ca am rezolvat cam toate minusurile pe care le avea am sa-l pun si la treaba ca am pregatit programele la cateva piese destul de interesante (panoplii 3d in lemn esente tari si o pagani huayra in aluminiu), am sa revin cu ceva filmari si poze cu piesele pe care am sa le fac.
Deocamdata am sa pun vreo 3 poze cum arata "jucaria upgradata"
#62
Postat 02 November 2017 - 11:08 AM
Powermill, la 02 November 2017 - 11:07 AM, a spus:
-am inlocuit motorul de frezat cu unul de 2,2kw cu racire pe aer care a venit cu un convertizor de frecventa aferent <si un set de pensete 1-13 er 20>
-am intarit si lateralele cu niste gusee late de 100 mm si groase de 30mm <la indicatiile lui "stellmind">
-i-am pus si un perimetru de plexiglas pe niste sine de aluminiu
-i-am aranjat si cablurile alea sa arate mai decent
-i-am inlocuit si motorul pas cu pas pe axa "Z" cu unul mai puternic ca mi-o lua la vale dupa ce i-am montat brosa de 2,2kw care cantareste 6-7 kg <mai vreau sa mai adaug si un amortizor pe gaz pt o mai buna compensare a greutatii ca tot munceste prea tare si motorul nou>.
Acum ca am rezolvat cam toate minusurile pe care le avea am sa-l pun si la treaba ca am pregatit programele la cateva piese destul de interesante (panoplii 3d in lemn esente tari si o pagani huayra in aluminiu), am sa revin cu ceva filmari si poze cu piesele pe care am sa le fac.
Deocamdata am sa pun vreo 3 poze cum arata "jucaria upgradata"
20171022_131705.jpg
#64
Postat 02 November 2017 - 08:24 PM
Cred totusi ca prinderea motorului e eronata.
Motorul se prinde in suport de partea de jos, cat mai aproape de penseta.
Dar banuiesc ca gantryul e prea inalt si nu permite asa ceva.
O sa vezi cand il pui in span cum se vacomporta.
Stima.
#65
Postat 03 November 2017 - 05:02 PM
znecula, la 02 November 2017 - 08:24 PM, a spus:
Cred totusi ca prinderea motorului e eronata.
Motorul se prinde in suport de partea de jos, cat mai aproape de penseta.
Dar banuiesc ca gantryul e prea inalt si nu permite asa ceva.
O sa vezi cand il pui in span cum se vacomporta.
Stima.
salut, sunt constient si eu nu este cea mai stralucita prindere dar cum ai observat si tu gantry-ul este unul mai inalt si daca as ridica spindle-ul mai sus nu as mai ajunge cu frezele mici pana la masa pe Z minim, insa sa stii ca se comporta destul de bine cu pasi pe Z de pana la 0.7mm in aluminiu deoarece prinderea brosei in montura este pe o inaltime/suprafata de 80mm iar carcasa brosei este destul de groasa.
#66
Postat 21 January 2019 - 02:42 PM
Cu poze revin dupa ce le micsorez ca dimensiune sa incapa aici.
Printre altele am mai facut un build din actuatoare festo si thk, o constuctie destul de rigida cu un design placut pt care am deschid un nou topic unde o sa adaug si poze.
Momentan lucrez la al-3-lea proiect, un router mai micut dar foarte rigid...bate deja spre overbuild facut din resturile de componente mecanice si electronice de la primul si al-2-lea proiect... si ot acesta am sa deschid un nou topic cand am sa il termin.
Va multumesc pt sfaturile si criticile constructive date pt primul proiect care n-au ajutat sa progresez la urmatoarele.
#68
Postat 06 February 2019 - 10:02 AM
Sar putea ca acesta intrebare sa fie in van ca vad ca nu-si mai da nimeni cu parerea pe acest topic.
Ca fapt divers am in vedere inlocuirea lateralelor cam inalte (la care si lucrez), care intradevar nu prea ma ajuta prea mult la frezarea in aluminiu, am sa fac unele cu 80mm mai joase (insa tot o sa raman cu 160mm cursa pe Z) dar groase de 30mm cu un design mai robust.
Cred ca cu acest upgrade (motoare hibride cu encoder pt corectarea pozitiei in mers in caz de pierdere pasi si niste laterale mai joase si mai groase/robuste va fii o imbunatatire ce va duce "jucaria" la alt nivel...zic si eu <_<
Deci pt cei ce mai arunca un ochi si pe acest topic astept parerile voaste in legatura cu spepperul hibrid.
Bafta tuturor
#69
Postat 06 February 2019 - 11:05 AM
Iti vin in 4 zile, pretul este ok.
Daca nu, cauta de la lichuan. Eu lucrez cu ele si sunt foarte ok. Si sunt si mai ieftine pe ebay.
Aceasta postare a fost editata de cnc_step: 06 February 2019 - 11:05 AM
#70
Postat 06 February 2019 - 02:02 PM
#71
Postat 06 February 2019 - 06:36 PM
Powermill, la 06 February 2019 - 10:02 AM, a spus:
Sar putea ca acesta intrebare sa fie in van ca vad ca nu-si mai da nimeni cu parerea pe acest topic.
Ca fapt divers am in vedere inlocuirea lateralelor cam inalte (la care si lucrez), care intradevar nu prea ma ajuta prea mult la frezarea in aluminiu, am sa fac unele cu 80mm mai joase (insa tot o sa raman cu 160mm cursa pe Z) dar groase de 30mm cu un design mai robust.
Cred ca cu acest upgrade (motoare hibride cu encoder pt corectarea pozitiei in mers in caz de pierdere pasi si niste laterale mai joase si mai groase/robuste va fii o imbunatatire ce va duce "jucaria" la alt nivel...zic si eu <_<
Deci pt cei ce mai arunca un ochi si pe acest topic astept parerile voaste in legatura cu spepperul hibrid.
Bafta tuturor
1) Kit Leadshine fara nici o indoiala; 2) Lateralele mai joase ajuta OARECUM , insa esti sigur ca schimband o placa cu alta placa se rezolva lucrurile ? Solutia asta rezolva INCOVOIEREA, dar nu rezolva TORSIUNEA. O treaba bine facuta presupune un profil ''spatial'' (teava, rectangular) si nu un profil ''plan''-placa (chiar daca placa este si ea 3D !). Masina ta are 3 placi: doua laterale si o traversa. Schimba cele 3 placi cu 3 rectangulare si vei face o treaba foarte buna pentru ca asta este cauza lipsei de rigiditate (dublezi placile cu rectangularele; da, alinierile vor fi in pericol prin strangerea cu suruburi, asa ca va trebui rabdare). Daca umbli doar la dimensiunea placilor, este doar cosmetica iar rezultatele vor fi proportionale.
#72
Postat 07 February 2019 - 02:59 PM
Si o sa fiti uimiti. Toate driverele au aceleasi componente, au aceasi distributie in schema, au aceleasi functii, aceleasi setari, doar unele mici transcrieri de hex si cerneala pe placa difera.
Si avand o conversatie cu astia de la lichuan, mi-a explicat ca si lor ca si la alte firme, cablajele, carcasele, etc sunt facute in acelasi loc.
Iar la hex, a trebuit sa umble un pic ca sa fac diferenta la softul de programare, de compania care vinde, neavand voie sa vanda sub alt brand inregistrat.
Dar la baza este vorba de acelasi hex, doar decolorat un pic. Exact ca la dspu-l laser CO2.
Am cumparat si de la leadshine, si de la lichuan, si de la rattmmotor, etc.
Toti trec codul HSS, dar doar unii pun si sigla firmei care le ansambleaza. Dar toate fizic sunt la fel cu aceleasi componente. Si am desfacut destule.
Acum cine nu se pricepe la electronica, cumpara de la firma mama mai scump, iar cine are ceva abilitati in electronica si intelege ceva, cumpara de unde ii face bine la buget, dar cu aceleasi caracteristici.
Iar eu folosesc de la Lichuan, pentru ca am intrat si in posesia unui programator de la ei, cat si in posesia hexu-lui. Si pot sa fac unele modificari pe acolo, mai bune sau mai rele.
Aceasta postare a fost editata de cnc_step: 07 February 2019 - 03:03 PM
#73
Postat 07 February 2019 - 06:01 PM
#74
Postat 07 February 2019 - 06:32 PM
Elicopter, la 07 February 2019 - 06:01 PM, a spus:
Pai si asta este la fel, tot stepper simplu cu encoder in coada.. Doar ca are 1.2gr, are viteza mai mare, dar are putere limitata, maxim 2Nm la 57mm. Cele cu 3 faza sunt mai ok, dar au putere mica.
Cred ca vroiai sa spui ca ACS607 de la leadshine este cu servo drver, cu brushless. Dar sa folosesti doar driver-ul si sa pui motor de la allied motion, pentru ca motorul de la leadshine are maxim 200w la 3000rpm.
Pe cand cel de la allied la 60v la 6A il duci la 360w la 6000rpm.
#75
Postat 08 February 2019 - 10:45 AM
Iar acum, nu stiu eu prea multe despre driverele pt comanda motoarelor hibride dar conform spuselor lui "cnc step" cel mai mult m-ar avantaja la buget kitul de la rattmotor deoarece diferenta de pret (aproape dublu) a kit-urilor de la leadshine o constituie brandul/franciza (cam asta spuneau si cativa baieti cu experienta grea in acest hobby de pe forumul cnczone), am sa mai rumeg la treaba asta putin pana se le comand.
A-2-a chestie ar fii gasirea unei modalitati prin care sa cresc rigiditatea structurii si preluand sfaturile lui "steelmind" si "elicopter" m-am gandit sa las in pace ideea cu lateralele mai joase si groase si sa le intaresc pe cele existente cu teava profil patrat sau rectangular iar impreuna cu lateralele sa mai pun 2 profile si sub masa si 2 in spate la axa X.
Aici am 3 optiuni:
Teava patrata otel 30x30 cu grosime perete de 5mm
Teava patrata otel 40x40 cu grosime perete de 6mm
Teava rectangulara aluminiu 50x40 cu grosime perete de 12mm
V-as ruga mult sa imi spune-ti daca as creste semnificativ rigiditatea structurii prin acesta modalitate si care din cele 3 optiuni ar fii cea mai potrivita, am sa pun si o poza sa exemplific mai bune la ce m-am gandit
#76
Postat 08 February 2019 - 01:20 PM
Aceasta postare a fost editata de Elicopter: 08 February 2019 - 01:24 PM
#77
Postat 08 February 2019 - 02:14 PM
#78
Postat 08 February 2019 - 03:00 PM
Nu pentru viteze, sau altceva, pentru precizie, cat de cat.
Si mai ales la cei care folosesc si axe slave, pentru a tine motoarele echilibrate. Bine asta inseamna sa folosesti si iesirea de alarma din driver, ca in cazul unui defect sa poata opri sistemul.
Dar cred ca sunt putini sau deloc pe aici cei care folosesc alm-ul din driver.
#79
Postat 08 February 2019 - 08:58 PM
#80
Postat 09 February 2019 - 12:05 AM
Powermill, la 08 February 2019 - 10:45 AM, a spus:
Iar acum, nu stiu eu prea multe despre driverele pt comanda motoarelor hibride dar conform spuselor lui "cnc step" cel mai mult m-ar avantaja la buget kitul de la rattmotor deoarece diferenta de pret (aproape dublu) a kit-urilor de la leadshine o constituie brandul/franciza (cam asta spuneau si cativa baieti cu experienta grea in acest hobby de pe forumul cnczone), am sa mai rumeg la treaba asta putin pana se le comand.
A-2-a chestie ar fii gasirea unei modalitati prin care sa cresc rigiditatea structurii si preluand sfaturile lui "steelmind" si "elicopter" m-am gandit sa las in pace ideea cu lateralele mai joase si groase si sa le intaresc pe cele existente cu teava profil patrat sau rectangular iar impreuna cu lateralele sa mai pun 2 profile si sub masa si 2 in spate la axa X.
Aici am 3 optiuni:
Teava patrata otel 30x30 cu grosime perete de 5mm
Teava patrata otel 40x40 cu grosime perete de 6mm
Teava rectangulara aluminiu 50x40 cu grosime perete de 12mm
V-as ruga mult sa imi spune-ti daca as creste semnificativ rigiditatea structurii prin acesta modalitate si care din cele 3 optiuni ar fii cea mai potrivita, am sa pun si o poza sa exemplific mai bune la ce m-am gandit
Am sa incerc sa spun lucruri intr-o ordine care pentru mine are sens si sper ca si pentru tine. 1) Obiectivul tau este rigiditatea; aceasta se obtine in 2 feluri, iar aceste 2 feluri sunt absolut legate unul de celalalt: a) masa (greutatea) si B) ne-miscarea / ne-indoirea elementelor mecanice cele mai supuse fortelor ce se nasc din aschiere. La frezare in directia fata-spate, traversa gantry-ului TINDE sa se roteasca in jurul propriei sale axei lungi (longitudinal), deci este o forta de rotatie care aplicate la patinele carutului lui Z naste un moment de TORSIUNE. La frezare stanga-dreapta, miscarea este ceva mai complexa, caci traversa gantry-ului tinde sa se roteasca in jurul axei transversale, axa a carei pozitie relativa este in continua miscare (stanga-dreapta) ca atare naste moment in 2 zone: la reazemele traversa gantry -picioare gantry si la reazemele picioare gantry-talpa gantry, rezultand intr-o forma de INCOVOIERE-torsiune, ponderea mare aici avand-o incovoierea (similar miscarii de stergatoare de parbriz la masina). La miscari de frezare compuse, de exemplu frezarea unui cerc, ''incheieturile'' dintre traversa gantry- picioare gantry-talpi gantry sunt cele mai solicitate (din punct de vedere al complexitatii miscarii, nu neaparat din punct de vedere al regimurilor de prelucrare). Concluzia 1) forma traversei gantry-ului trebuie sa previna in principal TORSIUNEA si in secundar incovoierea, iar forma picioarelor trebuie sa previna in principal INCOVOIEREA si in secundar torsiunea. Concluzia 2) Forma geometrica ideala pentru a preveni torsiunea este TEAVA iar forma ideala pentru a preveni incovoierea este profilul gen sina de tren (INP, UNP). Acum, pentru ca noi suntem hobisti, se accepta si profilele rectangulare, ca un compromis intre cele 2 cerinte (de prevenire a torsiunii si a incovoierii). Doar ca ele trebuie sa fie CAT MAI MARI, deoarece ele isi fac treaba bine ca cat laturile rectangularului sunt mai indepartate de axul sau longitudinal (moment de inertie al sectiunii). Prin CAT MAI MARI, fiecare intelege ce vrea si cat il tine buzunarul/spatiul/greutatea suportata de podea/etc. Cred ca un MINIM pentru care merita luptat este un patrat de 200 mm / 200 mm / 5 mm grosime. Are 30 kg pe 1 m liniar si zau daca mi se pare mult. Si acum revin la ce am spus la inceput: rigiditatea inseamna MASA + ne-indoire : ''ne-indoirea'' vine din laturile cat mai mari ale rectangularului (200 mm in cazul nostru); masa vine din grosimea peretilor. Grosimea peretilor in acest caz, conform standardului de fabricatie, poate fi de 4, 5, 6, 8 sau 10 mm care inseamna 24, 30, 36, 46, 57 kg per 1 m liniar. Peste 5 mm grosime mi se pare ne-necesar in cazul acestui router. Insa 200 mm / 200 mm mi se pare ''obligatoriu'' daca vrei sa obtii rigiditatea maxima in raport cu ce vrei tu. Precum vezi, este destul de departe de profilele descrise de tine. Daca as fi tu, as demonta tot gantry-ul, as pastra placa de grinda, asa face un gantry din patratul de 200/200/5, as aplica placa de aluminiu cu sinele peste patratul din otel si cam asta ar fi. Imbinare cu suruburi cu adaugare de solutie antidesfacere pe filetele suruburilor (cea albastra este de tarie medie si permite altadata desfacerea suruburilor fara sa rupi cheia, dar nici nu se desfileteaza la vibratii). Orice solutie cu profilele mentionate de tine ar aduce o schimbare atat de mica, incat mai bine lasi masina asa cum este.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 09 February 2019 - 12:06 AM
#81
Postat 09 February 2019 - 10:58 PM
#82
Postat 10 February 2019 - 12:47 PM
Elicopter, la 09 February 2019 - 10:58 PM, a spus:
Ai zis bine: taie fara probleme lemn. Nu aluminiu. Powermill este nemultumit de masina cum taie aluminiu, motivul cel mai vizibil fiind inaltimea picioarelor. Doar ca picioarele nu sunt singura problema ci si gantry-ul. Ce conteaza la gantry este sa fie patrat, caci este cea mai apropiata forma de cea ideala, adica teava. Daca la un profil de 200/200/5 ar trebui sa renunt la ceva cu pistolul la tampla, PE LUNGIMI MICI, as renunta la grosimea de 5 mm, nicidecum la 200/200 pentru ca aceste laturi dau rigiditatea (ne-indoirea)- desigur in raport cu lungimea. Grosimea de 5 ii da rigiditate pe lungimi mai mari; in plus ii da grosime de sudare. In standardul de fabricatie nu se fac grosimi mai mici de 4 mm, caci ar fi prea mici in raport cu 200. Lungimea, latimea si grosimea sunt intotdeauna corelate. Se considera o buna practica atunci cand lungimea grinzii nu depaseste de 3 ori latimea intre reazeme. Se poate merge pana la de 5 ori, daca se mareste grosimea peretilor. Peste de 5 ori devine o solutie ''vicioasa'' pe care designer-ul trebuie s-o ''peticeasca'' cum poate. Este ca ciorba care n-are gust datorita ingredientelor de slaba calitate si atunci bucatarul pune condimente care ''sa-i dea gust''. Daca ADN-ul ingredientelor este slab, degeaba pui condimente. Este cam la fel si la CNC-uri: daca ADN-ul aluminiului este slab din punct de vedere al rigiditatii, poti sa ingrosi placile pana poimaine, tot se va ''rasuci'' la prima torsiune mai barbateasca. In cazul masinii de fata sunt 4 probleme: grinda este ''plana'' in loc de ''spatiala, materialul este aluminiu, picioarele sunt subtiri si ''plane'', si in plus sunt si inalte. Powermill vrea sa faca ajustari si bine face, iar eu ma gandesc ca daca tot se apuca de ''croitorie'' din nou, macar de data asta are sansa s-o faca corect inginereste. Picioarele pot fi facute si din 200/100/5 caci solicitarea principala la picioare, precum spuneam mai sus, este incovoierea si in secundar torsiunea. Eu asa as face daca ar fi masina mea. Desigur , exista si solutia de a lasa masina asa si de face urmatorul cnc mult mai rigid, asa cum inteleg ca are ceva deja in lucru.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 10 February 2019 - 12:50 PM
#83
Postat 10 February 2019 - 12:58 PM
steelmind, la 10 February 2019 - 12:47 PM, a spus:
M-am exprimat incorect ca topica a frazei: se considera o buna practica atunci cand lungimea intre reazeme a grinzii nu depaseste de 3 ori latimea grinzii.
#84
Postat 10 February 2019 - 01:07 PM
steelmind, la 10 February 2019 - 12:47 PM, a spus:
Nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceasta remarca, caci stiu ca mai toata lumea pe aici are cnc-ul din aluminiu. Ce vreau sa spun este ca aluminiul, (ca si otelul, ca si titaniul, etc) are limitarile sale si cea mai buna solutie este cea care nu ''trage''/''impinge'' proprietatile sale peste limitele proprii. Asa cum otelul nu va fi niciodata titaniu, nici aluminul nu va fi vreodata otel, iar plasticul nu va fi niciodata aluminiu. Este doar un indemn la a aborda aluminiul intre limitele sale naturale fara a le forta.
#85
Postat 11 February 2019 - 07:16 AM
Pe partea de mecanica am sa ii fac un cadru din teava rectangulara din otel de 50x100 cu grosimea peretelui de 5mm, acest cadru va contine atat lateralele cat si traversa de pe X ce leaga lateralele intre ele.
Acesta va fi partial sudat doar traversa se va prinde prin surub asta ca sa pot prelucra lateralele in plan drept pe fata care culca, totodata el va fii prins cu suruburi de laterale, traversa de pe X dar si de patine/rulmenti. Acesta decizie am luat-o dupa o discutie lunga cu un proiectant de utilaje industriale la tema/prototipe care ma gandesc ca stie ce spune.
Si acuma no fii el in momentul de fata cel mai rigid hobby cnc dar nici firav nu i-as spune, aduca in lemn de stejar (deci nicidecum o esenta slaba), duce ca prin unt pe adancime de 10mm in plin cu o freza de 6mm cilindro frontala fara sa caraie nimic... doar rumegus zburand in toate partile. Il intaresc strict pt a freza in aluminiu cu oasi mai mari de 0,7 pe adancime cum duce el in momentul de fata.
Va multumesc inca o data pt sfaturi, bafta maxima
#86
Postat 11 February 2019 - 05:03 PM
Powermill, la 11 February 2019 - 07:16 AM, a spus:
Pe partea de mecanica am sa ii fac un cadru din teava rectangulara din otel de 50x100 cu grosimea peretelui de 5mm, acest cadru va contine atat lateralele cat si traversa de pe X ce leaga lateralele intre ele.
Acesta va fi partial sudat doar traversa se va prinde prin surub asta ca sa pot prelucra lateralele in plan drept pe fata care culca, totodata el va fii prins cu suruburi de laterale, traversa de pe X dar si de patine/rulmenti. Acesta decizie am luat-o dupa o discutie lunga cu un proiectant de utilaje industriale la tema/prototipe care ma gandesc ca stie ce spune.
Si acuma no fii el in momentul de fata cel mai rigid hobby cnc dar nici firav nu i-as spune, aduca in lemn de stejar (deci nicidecum o esenta slaba), duce ca prin unt pe adancime de 10mm in plin cu o freza de 6mm cilindro frontala fara sa caraie nimic... doar rumegus zburand in toate partile. Il intaresc strict pt a freza in aluminiu cu oasi mai mari de 0,7 pe adancime cum duce el in momentul de fata.
Va multumesc inca o data pt sfaturi, bafta maxima
Cu siguranta va fi mai solid decat acum . Doar ca daca te raportezi la cum este masina acum, orice adaugare de ceva este binevenita. Dar daca te raportezi la cum ar trebui facuta CORECT, varianta aleasa de 100/50/5 este insuficienta. Exista un parametru care se numeste moment de inertie axial al sectiunii transversale a grinzii, care este foarte important. Poti sa-l intrebi pe proiectantul respectiv si-ti va confirma ca valoarea acestui parametru este data de o formula care contine un patrat al distantei de la centrul grinzii pana la extremitatea sa (50^2 mm in cazul de fata pe o directie si 25^2 mm pe cealalta directie). Ce inseamna asta ? Ca daca 50 este jumatatea lui 100, 50^2 nu este jumatatea lui 100^2. Mai simplu, "reducand " dimensiunea unei grinzi (pe care am propus-o eu de 200/200) de la 200 la 100 -sa spunem pe directia OY- nu scazi rezistenta grinzii la deformatii la jumatate ci la sfert. Cealalta dimensiune, adica in directia OZ scade de la 200 la 50,adica nu de 4 ori ci de 16 ori. Asta este pierderea. Acum, spune-mi tu care este castigul daca pui grinda de 100/50. Greutatea de 7,5 kg/1ml in loc de 30 kg ? Costul de 7,5 euro/1ml in loc de 30 euro/1ml ? Sa nu ma intelegi gresit, poti s-o faci si din lemn daca tie-ti suna bine; eram doar curios ce sta la baza alegerii tale.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 11 February 2019 - 05:05 PM
#87
Postat 12 February 2019 - 07:07 AM
Ideea data de tine cu profil 200x200x5mm grosime este f buna dar asta implica urmatoarele:
-realizarea unui nou gantry/coloane de la zero din profil 200x200
-inlocuirea celor 2 motoare pe axa X cat si a diverelor si a monturii cu unele mai puternice pt a putea taraii inca 30kg in plus la cele deja existente cu rezerve si pt efortul generat de prelucrare (ex 8NM cuplu cu montura nema 34).
-spatiul pt mine reprezinta iarasi o problema deoarece am jucaria inghesuita in capatul balconului si accesul la toate suruburile nu este posibil deca daca il scot din vizuina si are linistit vreo 120kg
Solutia aleasa de tine e clar mai buna decat cea gasita de mine isa implica un efort si timp mult mai mare.
Pt ideea ce o am eu ramane structura de aluminiu doar ca sructura de pozitionare (ca aici stau f bine) iar cea de otel va imbraca elegant pe cea existenta, asta fara sa mut cnc-ul de pe pozitie si fara sa demontez mai bine de jumate din masina (costurile nu erau asa grele pt mine ca vb de valori relativ mici, ce mie 30€ sau 80€).
#88
Postat 12 February 2019 - 08:21 PM
Powermill, la 12 February 2019 - 07:07 AM, a spus:
Ideea data de tine cu profil 200x200x5mm grosime este f buna dar asta implica urmatoarele:
-realizarea unui nou gantry/coloane de la zero din profil 200x200
-inlocuirea celor 2 motoare pe axa X cat si a diverelor si a monturii cu unele mai puternice pt a putea taraii inca 30kg in plus la cele deja existente cu rezerve si pt efortul generat de prelucrare (ex 8NM cuplu cu montura nema 34).
-spatiul pt mine reprezinta iarasi o problema deoarece am jucaria inghesuita in capatul balconului si accesul la toate suruburile nu este posibil deca daca il scot din vizuina si are linistit vreo 120kg
Solutia aleasa de tine e clar mai buna decat cea gasita de mine isa implica un efort si timp mult mai mare.
Pt ideea ce o am eu ramane structura de aluminiu doar ca sructura de pozitionare (ca aici stau f bine) iar cea de otel va imbraca elegant pe cea existenta, asta fara sa mut cnc-ul de pe pozitie si fara sa demontez mai bine de jumate din masina (costurile nu erau asa grele pt mine ca vb de valori relativ mici, ce mie 30€ sau 80€).
Am inteles.
#89
Postat 19 February 2019 - 12:13 PM
O alta intrebare ar mai fii daca pot folosii acelasi brakeboard la driverele hibride sau trbuie ceva special ?
Am dat deja comanda de niste steppere hibride impreuna cu driverele aferente, sunt in 2 faze, 0,5-8A max, 3Nm cuplu si sunt de la RatmMotor, m-au costat 600€ cu tot cu transport si le-am luat dintr-un depozit din germania...sunt tot chinezesti dar fiind din europa ma scuteste de taxe vamale, tva si alte costuri ce interveneau daca le luam din china.
Masinuta e demontata partial ca sa pot construii un gantry mai solid.
#90
Postat 19 February 2019 - 02:45 PM