Planor micro DLG YASHII
#32
Postat 30 June 2018 - 04:02 PM
SAM_9717.JPG (104.24K)
Number of downloads: 23
Aveam pregatite cu o zi - doua inainte, teava de carbon, taiata la dimensiuni, si pregatita pentru pozitionare.
SAM_9726.JPG (102.75K)
Number of downloads: 19 SAM_9730.JPG (84.09K)
Number of downloads: 21
Decupasem deja, zilele trecute, profundorul si directia din balsa competitional (usor).
SAM_9745.JPG (89.08K)
Number of downloads: 21
Si am pregatit o scula pentru smirgheluit la unghi de 30 si 10 grade.
SAM_9755.JPG (75.35K)
Number of downloads: 27
Vremea de azi m-a convins sa fac pasi inainte cu realizarea fuselajului ...
Aceasta postare a fost editata de popad: 30 June 2018 - 04:02 PM
#33
Postat 30 June 2018 - 04:09 PM
SAM_9749.JPG (91.75K)
Number of downloads: 21 SAM_9758.JPG (96.57K)
Number of downloads: 21 SAM_9769.JPG (97.75K)
Number of downloads: 16 SAM_9771.JPG (103.83K)
Number of downloads: 17
Si verificarea orizontalitatii.
SAM_9772.JPG (95.74K)
Number of downloads: 21
Aceasta postare a fost editata de popad: 30 June 2018 - 04:10 PM
#34
Postat 30 June 2018 - 04:15 PM
SAM_9774.JPG (94.25K)
Number of downloads: 13 SAM_9773.JPG (94.19K)
Number of downloads: 12
Probe de cantar:
SAM_9779.JPG (106.08K)
Number of downloads: 11 SAM_9778.JPG (103.45K)
Number of downloads: 15 SAM_9787.JPG (95.15K)
Number of downloads: 16
In ultima poza, teava de carbon decupata.
#35
Postat 30 June 2018 - 04:23 PM
SAM_9780.JPG (97.7K)
Number of downloads: 15
Am pregatit piesele pentru a le lipi pe teava de carbon.
SAM_9790.JPG (120.08K)
Number of downloads: 12 SAM_9792.JPG (88.59K)
Number of downloads: 14
Se verifica de fiecare data orizontalitatea.
SAM_9795.JPG (98.94K)
Number of downloads: 15
SAM_9794.JPG (99.87K)
Number of downloads: 14
#36
Postat 30 June 2018 - 04:30 PM
SAM_9803.JPG (100.27K)
Number of downloads: 16 SAM_9798.JPG (96.46K)
Number of downloads: 14 SAM_9810.JPG (95.85K)
Number of downloads: 13
Si a urmat lipirea pieselor si proba de cantar.
SAM_9815.JPG (97.7K)
Number of downloads: 15 SAM_9820.JPG (95.86K)
Number of downloads: 21
Pe patul pentru electronica am lipit si o banda de CF de 0.5mm. De ea se lipesc cu UHU POR servo si sky pentru receptor si acumulator.
#37
Postat 30 June 2018 - 04:36 PM
SAM_9825.JPG (128.6K)
Number of downloads: 13 SAM_9824.JPG (98.85K)
Number of downloads: 13 SAM_9822.JPG (93.92K)
Number of downloads: 12
Dupa tratament, a urmat proba de cantar.
SAM_9830.JPG (107.04K)
Number of downloads: 15
#38
Postat 30 June 2018 - 04:42 PM
SAM_9833.JPG (88.36K)
Number of downloads: 24 SAM_9837.JPG (94.35K)
Number of downloads: 24 SAM_9839.JPG (88.76K)
Number of downloads: 19 SAM_9840.JPG (101.35K)
Number of downloads: 21
Rezultatul zilei de azi:
SAM_9850.JPG (90.51K)
Number of downloads: 23
#40
Postat 30 June 2018 - 05:53 PM
#41
Postat 30 June 2018 - 06:13 PM
SORIN CAIUS, la 30 June 2018 - 05:53 PM, a spus:
Multumesc.
Buna si critica, dar in final toate bulele au fost la locul lor. Unele poze au fost facute in timpul ajustarilor.
Numai la prototip am facut 3 fuselaje, deoarece, graba strica treaba, si orice amanunt conteaza mult la zbor. Am invatat lectia :)
Se pare ca sunt pe drumul cel bun si in privinta greutatii.
SAM_9717.JPG (104.24K)
Number of downloads: 11 SAM_9846.JPG (92.32K)
Number of downloads: 10 SAM_9849.JPG (85.54K)
Number of downloads: 12 SAM_9850.JPG (90.51K)
Number of downloads: 15
Urmeaza aripa ... acelasi profil 0601YA (Ishii), specific pentru F1N, dar cu rezultate excelente si la micro dlg, de data asta mult mai exact !
#42
Postat 30 June 2018 - 07:06 PM
Critica doar la lipitura rovingului pe directie.
Sistemul de prindere a aripii imi pare in continuare o ciudatenie :blush:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#43
Postat 30 June 2018 - 07:21 PM
Travel Air, la 30 June 2018 - 07:06 PM, a spus:
Critica doar la lipitura rovingului pe directie.
Sistemul de prindere a aripii imi pare in continuare o ciudatenie :blush:
Multumesc Bogdan.
Ai dreptate cu roving-ul, mai am de invatat, dar acum nu am mai avut rabdare. Astept niste CA cu pensula. Vine saptamana viitoare, si voi exersa sa-l lipesc mai frumos.
Sistemul de prindere al aripii permite miscarea aripii inainte sau inapoi, pentru reglaje fine la camp.
SAM_9632.JPG (208.75K)
Number of downloads: 21
Si noseconul confectionat din tub termocontractil.
SAM_9332.JPG (109.37K)
Number of downloads: 26
Aceasta postare a fost editata de popad: 30 June 2018 - 07:22 PM
#45
Postat 01 July 2018 - 09:39 AM
SAM_9853.JPG (203.72K)
Number of downloads: 12 SAM_9856.JPG (214.08K)
Number of downloads: 15
Dupa decupare, smirgheluiere, o baie de CA, apoi din nou o finisare si sunt gata de utilizare.
SAM_9855.JPG (214.95K)
Number of downloads: 13
Aceasta postare a fost editata de popad: 01 July 2018 - 09:38 AM
#46
Postat 01 July 2018 - 09:44 AM
Finisare pe caletele taiate, si lipirea profilului sablon din aluminiu.
SAM_9863.JPG (217.74K)
Number of downloads: 27 SAM_9862.JPG (205.44K)
Number of downloads: 28
SAM_9866.JPG (201.57K)
Number of downloads: 26
Acum asteptam sa se intareasca lipitura. Urmeaza smirgheluirea cu scule de 1m ...
Aceasta postare a fost editata de popad: 01 July 2018 - 09:45 AM
#47
Postat 01 July 2018 - 11:07 AM
Fisiere atasate
-
SAM_9870.JPG (369.16K)
Number of downloads: 20
Aceasta postare a fost editata de popad: 01 July 2018 - 11:08 AM
#49
Postat 01 July 2018 - 11:11 AM
#50
Postat 01 July 2018 - 11:18 AM
Pare imprecis dar nu este, poti inclina rindeaua exact sub unghiul necesar punand o bagheta de latimea corespunzatoare pe latura interioara, dinspre lonjeron, si apoi tragand o singura linie continua pe muchia de la BA rezulta o taietura foarte uniforma.
#51
Postat 01 July 2018 - 11:25 AM
Eu am preferat, drumul clasic, si dupa ce prima aripa, am stricat-o cand am lipit diedru, a doua a fost o reusita - confirma cu zborurile efectuate, foarte rezistenta, fara ranforsari cu carbon.
Am aplicat fibra de sticla 23g/mp la capetela aripii, si la imbinarea diedru.
A avut parte si de crash-uri dure (sunt specialist la incercari extreme), si a rezistat. Inca zboara excelent cu prototipul.
Am facut-o cu niste scule de 40 cm. Acum cu noile scule sper sa urmaresc profilul foarte exact si rezultatele sa fie exceptionale !
Aripa prototipului:
SAM_8412.JPG (113.71K)
Number of downloads: 28 SAM_9084.JPG (108.84K)
Number of downloads: 29
si sculele folosite
SAM_8266.JPG (177.77K)
Number of downloads: 29
Da, si eu folosesc o rindea miniatura graupner, pentru degrosare. Multumesc de sugestii, @renato.
Aceasta postare a fost editata de popad: 01 July 2018 - 11:29 AM
#53
Postat 01 July 2018 - 06:48 PM
popad, la 01 July 2018 - 11:25 AM, a spus:
Sa nu exageram ...cred ca doar vreo doua metode:
- folosirea unei imprimante 3D pe post de mini-CNC (adaptarea unui motor brushless de 100W cu o mini-freza la capul de tiparire si frezarea placii de balsa pe portiuni de 20 cm)
- folosirea programului meu de calcul nervuri (pornind de la proiectul XFLR al aripii Synergy sau Synergy2) pentru nervuri distantate la 6 mm (grosimea unei foi de depron sau polistiren extrudat) si infingerea lor pe tije de carbon (ca niste frigarui).
Prima era mai complicata dar nu imposibila (trebuia frezat mai intai negativul unui profil pentru a putea fi folosit ca pat)... iar petru a doua erau oaresice impedimente legate de grosimea profilului. Luati aripa de Synergy2 scalata la anvergura de 1m si vedeti cat de groasa e aripa.
Sper ca zilele / saptamanile astea sa termin de montat CNC-ul cu lungimea utila de 1 m si atunci voi freza o aripa de DLG de 1m. Sau aripi de F3RES de 2m :).
#54
Postat 01 July 2018 - 07:14 PM
Eu insa m-am gandit si la aspectul economic, la repetabilitatea constructiei. Bogdan imi spunea ca in Ungaria dlg de 1m sunt la moda. Mi-as fi dorit sa fie asa si la noi.
Dar de un dlg de 1m compozit nu prea ma pot apropia, doar le admir. In schimb am gasit o modalitate sa construiesc cu mijloace relativ simple un dlg de aproape un 1m.
Constructia a fost simplificata la maximum. Greutatea tinde spre cea a unui ELF. Rezultatele la zbor incep sa apara, si sunt peste asteptari.
Am obtinut astfel un planor micro dlg de aproape 1m, usor de transportat la campul de zbor, foarte util pentru antrenamente, si fara stresul de a da cu el de pamant. Il pot reface oricand, sau repara ce se strica.
Dupa imbunatatirea sistemului de comenzi, cu ajutorul tuburilor de teflon cu diametru de 0.6mm / sirma de otel 0.5mm, vin cu el intreg de la antrenamente. Nu am mai avut incidente. Cu alte sisteme, am avut probleme, bune si ele pentru ca asa am invatat.
Vreau sa am doua fuselaje si 2 -3 aripi.
Cand o sa gasesc pe cineva sa ma asiste la un antrenament, poate facem si o filmare la cateva zboruri.
Durata zborului variaza, dar important este ca a inceput sa creasca. Eu am nevoie de antrenament pentru a zbura un model din ce in ce mai bine.
#55
Postat 01 July 2018 - 09:03 PM
popad, la 01 July 2018 - 07:14 PM, a spus:
Eu insa m-am gandit si la aspectul economic, la repetabilitatea constructiei. Bogdan imi spunea ca in Ungaria dlg de 1m sunt la moda. Mi-as fi dorit sa fie asa si la noi.
Dar de un dlg de 1m compozit nu prea ma pot apropia, doar le admir. In schimb am gasit o modalitate sa construiesc cu mijloace relativ simple un dlg de aproape un 1m.
Pai ce nu puteam face anul trecut devine posibil anul asta. Fac modelul 3D al aripii de 1m coarda 10 cm si fara diedru. Pe CNC pot freza o placa de balsa de 8 mm sau 10 mm grosime.
Frezez mai intai pe o placa extradosul. Pe a doua placa frezez negativul de la extrados ... asta va fi placa de suport folosita la frezarea intradosului.
Pe ea se sprijina placile (cu extradosul frezat) cand se frezeaza intradosul.
Nu cred sa dureze mai mult de 2-3 ore frezarea unei aripi ... in orice caz mult mai putin decat varianta manuala (si cu rezultate mai bune). Ca sa nu mai vorbesc de comoditate si repetabilitate.
Costuri minime, placa de 8 mm e vreo 11-12 lei, cea de 10 mm vreo 15 lei.
Probabil ca renteaza sa ma apuc de un asemenea proiect daca vor fi cel putin comenzi ... sau asa de amorul artei sa pun programul G-code pe rcgroups ca sa vada lumea ca se proiecteaza planoare si in Romania.
De fapt daca stau si ma gandesc bine cred ca ar merita facut programul pentru ca daca faci o scalare cu 1.5x pe toate trei coordonatele se obtine programul de frezare pentru aripile Synergy2 de la DLG-ul de 1.5 m (si asta e chiar interesant ...macar pentru colegul OcsiRC).
Iar pentru o aripa de 2 m folosesc 4 placi de 20 mm (cam 100 lei in total). Si asta ar putea fi un proiect interesant, planor cu aripa 100% balsa frezata (nu stiu cat de atractiva ar fi greutatea, estimez volumul aripii in jur de 2500 cm3 deci cam 300 de grame).
#56
Postat 02 July 2018 - 07:24 AM
ender67, la 01 July 2018 - 09:03 PM, a spus:
Frezez mai intai pe o placa extradosul. Pe a doua placa frezez negativul de la extrados ... asta va fi placa de suport folosita la frezarea intradosului.
Pe ea se sprijina placile (cu extradosul frezat) cand se frezeaza intradosul.
Nu cred sa dureze mai mult de 2-3 ore frezarea unei aripi ... in orice caz mult mai putin decat varianta manuala (si cu rezultate mai bune). Ca sa nu mai vorbesc de comoditate si repetabilitate.
Costuri minime, placa de 8 mm e vreo 11-12 lei, cea de 10 mm vreo 15 lei.
Probabil ca renteaza sa ma apuc de un asemenea proiect daca vor fi cel putin comenzi ... sau asa de amorul artei sa pun programul G-code pe rcgroups ca sa vada lumea ca se proiecteaza planoare si in Romania.
Atata ma costa si pe mine materialul :)
Dar nu apare in costul dat de tine, manopera pe ora de frezare, costuri de exploatare a CNC-ului, cota de amortizare a investitiei in CNC. Hai sa fim corecti, nu cred ca-mi faci o aripa cu 15 lei :)
Si atunci despre ce vorbim.
Eu am vazut calculul facut de Ishii, atunci cand a vandut 20 de nano sau micro dlg-uri. El face o aripa in 4 ore, manual. Restul planorului in alte 4 ore.
Am refacut si eu calculul lui pentru unul facut de mine. Ca sa iasa o treaba buna bagam materiale de calitate. Suma la care am ajuns: materiale, consumabile, manopera - Total = 900 lei.
Singur pentru mine, raman doar costurile pentru materiale si consumabile, manopera fiind distractia mea - hobby-ul meu.
Investitia in scule, incomparabil mai mica decat costul unui CNC.
Eu am aripa si zbor deja cu ea, alt aspect. O voi avea in curand si pe a doua ...
In alta ordine de idei, apreciez orientarea spre noua tehnologie, atat timp cat costurile de productie scad, odata cu cresterea calitatii.
Ar fi interesant daca poti freza o aripa de AIRES V5.0, de exemplu, si la ce cost ?
E foarte interesant ceea ce faceti si va doresc mult succes, si poate in viitor vom colabora la vreun proiect.
Aceasta postare a fost editata de popad: 02 July 2018 - 07:26 AM
#57
Postat 02 July 2018 - 05:25 PM
https://www.rcgroups...41&postcount=74
https://www.youtube....eature=youtu.be
#58
Postat 02 July 2018 - 06:26 PM
Am un DLG, dupa marime aparent tot nano, 750mm, dar facut pentru vanturile puternice din Alpii austrieci... 275g !
Nu am gasit inca la noi conditii sa il zbor, vine la sol imediat sub 20 km la ora vant, cred ca ar fi cazul sa il marit, il tin mai mult de placere ca sa admir finetea lucraturii, full carbon.
#59
Postat 02 July 2018 - 06:36 PM
renatoa, la 02 July 2018 - 06:26 PM, a spus:
Am un DLG, dupa marime aparent tot nano, 750mm, dar facut pentru vanturile puternice din Alpii austrieci... 275g !
Nu am gasit inca la noi conditii sa il zbor, vine la sol imediat sub 20 km la ora vant, cred ca ar fi cazul sa il marit, il tin mai mult de placere ca sa admir finetea lucraturii, full carbon.
Si nici o poza cu el ?
#60
Postat 03 July 2018 - 07:13 PM
Travel Air, la 30 June 2018 - 07:06 PM, a spus:
Si iata cum iese acum ...
SAM_9892.JPG (345.77K)
Number of downloads: 21
Am refacut partea mobila a directiei. Partea fixa ramane asa deocamdata.