C.N. F3J , F3B, ed. 2017, 25-27 August, Brasov detalii organizatorice
#1
Postat 21 August 2017 - 07:41 AM
Cum n-am "zarit" nicio veste de la organizatori, m-am decis sa arunc eu cu intrebarea: unde, cand, cum?
Locatie, program, detalii organizatorice.
Multumiri de reactie,
Iulian M
Paul MacCready
#2
Postat 22 August 2017 - 01:53 PM
mack_ro, la 21 August 2017 - 07:41 AM, a spus:
Cum n-am "zarit" nicio veste de la organizatori, m-am decis sa arunc eu cu intrebarea: unde, cand, cum?
Locatie, program, detalii organizatorice.
Multumiri de reactie,
Iulian M
Mea culpa...
Așadar;
Locație: Aerodromul Ghimbav jud. Bv.
VINERI 25.08.2017 sosire concurenți, ședința tehnică.
SÂMBĂTĂ: 26.08.2017
ora 09:00-14:00 concurs F3J
ora 14:00-15:00 pauză
ora 15:00-18:00 concurs F5J
ora 18:00-19:00 procesare rezultate și festivitate de premiere.
DUMINICĂ 27.08.2017
ora 09:00-14:00 concurs F3B
ora 14:00-15:00 pauză
ora 15:00-17:00 concurs F3B
ora 17:00-18:00 procesare rezultate și festivitate de premiere
Notă: Programul poate fi modificat în funcție de starea vremii și,sau cu acordul tuturor celor implicați.
Cu drag: PVP
#8
Postat 26 August 2017 - 06:04 PM
Clasamentul la F3J este următorul:
Individual:
1 Iordan Silviu
2 Şerban Cristinel
3 Răileanu Florin
Echipe:
1 C.S. Atlantis Aripile BV
2 C.S. Model East Iaşi
3 A.R. Braşov
Am fost doar şapte dar am făcut cât 15 ...
Cu alte cuvinte a fost foarte bine... având în vedere situația.
Cu drag: PVP
#9
Postat 27 August 2017 - 08:23 PM
Azi la F3B...
Individual seniori:
1. IORDAN Silviu
2. IORDAN Gheorghe
3. DANIFELD Edy
Echipe seniori:
1. C.S. Atlantis Aripile Bv.
2. C.S. Model East Is.
3. A.R. Brașov
Tot 7 am fost şi azi...
pe o căldură de zile mari...
Oricum, vreau să vă mulțumesc vouă celor care ați participat la aceste campionate... fără voi nu aveam cum să realizăm acest eveniment.
Cu drag: PVP
#11
Postat 28 August 2017 - 08:11 PM
Au fost două zile de foc la propriu dar și la figurat.
Deși puțini , toți concurenții au fost deosebit de motivați , pregătiți cu modele de același tip , mai ales la F3J.
Doar aterizarile și ceva secunde au făcut departajarea în preliminarii la F3J dar în fly off și-a spus cuvîntul experiența și determinarea.
Câștigătorul merită toate aprecierile .
La F3B , deși dimineață după proba de viteză părea că vom termina repede concursul, la amiază ne-am dat seama că ne-am înșelat. Proba de durată ne-a stors pe toți de vlagă, deși au fost niște zboruri fantastice ca și termica de după amiază.
Seara ajuns acasă am încercat să motivez lipsa de concurenți la cele două probe:
1.costurile ridicate a unui model competitiv plus a unui vinci echipat complet plus electronica aferentă (emițător, receptoare și servo de calitate);
2.amenajarea unui poligon pentru probele de F3B și a unor arbitrii (minim doi);
3.existența unei echipe fără de care nu se poate practica mai ales proba de F3B (lansator, recuperator și un timekeeper lângă tine).
Am arătat că se poate trece și peste aceste motive, niciunul dintre noi nefiind vreun bancher , poligonul fiind amenajat de către noi iar arbitrii niște oameni cu inimă mare , iubitori de modelism.
Am dovedit cu toți că suntem o echipă, fiecare dintre noi depinzând unul de altul .
Am pilotat dar am și lansat, am recuperat cablul dar am și ținut timpul pentru altul .
Am transpirat , am obosit dar ne-am bucurat de fiecare zbor, am dovedit că se poate.
Problema principală a noastră, a timpului în care trăim este că vrem totul deodată, fără muncă , oboseală sau transpirație, fără să investim prea mult suflet, timp sau chiar bani .
Mulțumiri echipei din Iași care a făcut eforturi fantastice pentru a fi prezenți la concurs și fără de care totul ar fi fost o miuță de casă, știu că fiecare dintre acestia au sacrificat câte ceva pentru a ne fi alături .
Nu sărăcia este principalul nostru dușman ci faptul că mai tot timpul găsim justificări pentru ce nu facem sau ce nu suntem .
#12
Postat 28 August 2017 - 09:40 PM
cristanu, la 28 August 2017 - 08:11 PM, a spus:
Am dovedit cu toți că suntem o echipă, fiecare dintre noi depinzând unul de altul .
Am pilotat dar am și lansat, am recuperat cablul dar am și ținut timpul pentru altul .
Am transpirat , am obosit dar ne-am bucurat de fiecare zbor, am dovedit că se poate.
Problema principală a noastră, a timpului în care trăim este că vrem totul deodată, fără muncă , oboseală sau transpirație, fără să investim prea mult suflet, timp sau chiar bani.
...
Salutare tuturor,
M-am framantat mult inainte de a scrie cele de mai jos, in final am decis sa postez, sper sa ma fac inteles.
Incep prin a spune ca nu impartasesc opinia colegului de la Brasov; nici in parte si nici in intreg. Ma explic.
Personal am intrat in vartejul F3J/F3B de putin timp; prima competitie a fost in 2012. De atunci am fost prezent la toate editiile de CN la fiecare din cele doua clase.
Am descoperit in 2012 nucleul zburatorilor de la Brasov, a caror atitudine si competenta m-a convins ca asta-i categoria FAI in care vreau sa ma implic.
A urmat 2013, cu mai multi participanti, apoi editia 2014 care - cel putin din perspectiva mea - a avut cel mai ridicat nivel si disputa cea ma stransa. De la editia 2015, lucrurile au luat-o la vale; fiecare din ultimele 3 editii fiind marcate de episoade lipsite de explicatie sau argumentatie logica.
Ce am observat eu:
1. acordul dintre FRMd si Aeroclubul Romaniei referitor la organizarea competitiilor si diponibilitatea terenului este doar vorba, nimic mai mult; de fiecare data ne trezim cu avioane/ elicoptere care decoleaza, aterizeaza sau evolueaza pe durata competitiei (anul 2016 a fost cel mai rau);
2. starea terenului - anul acesta a fost ingrozitor, plin de ciulini si scaieti care au facut praf liniile de lansare;
3. aeromodelisti de prin partile locului care nu inteleg ca in ziua competitiei nu se poate zbura in afara concursului, "mai intr-o parte si dupa bunul plac";
4. faptul ca refuzam sa aplicam regulamentul FAI, chiar si in aspectele lui simple, ce nu presupun efort logistic sau financiar; mai grav, regulamentul este o mare necunoscuta, chiar si pentru FRMd;
5. faptul ca nu exista inscriere prealabila si necesara pregatire a competitiei - lista participanti, culoare la start, grupe, etc;
6. faptul ca nu incepem niciodata competitiile la timp (vorba aia, "opt, opt si ceva").
Desi in toti acesti ani am pus ceva efort pentru a participa la competitii, gasesc din ce in ce mai greu motivatia pentru a continua.
Nimic nu ma mahneste mai mult decat refuzul de a evolua si complacerea in starea "lasa, e bine s-asa; bine ca s-a tinut CN-ul"
Ganduri bune,
mack_ro
Paul MacCready
#13
Postat 29 August 2017 - 09:37 AM
mack , mă bucur că ai postat gândurile tale , nu trebuie să fii de acord cu mine, asta inseamnă democrație.
În postarea annterioară poate am dramatizat un pic evenimentele dar vreau să punctez ceva :
- anul acesta am avut la campionatul național doar modele dedicate , nimic improvizat , sau home made ca în alți ani , poate asta explică lipsa participanților, dar aici eu personal văd un plus ;
- lipsa unui teren dedicat strict aeromodelismului este o problemă la nivel național dar și în Ungaria, la competiții europene, aviația mare își desfășura activitatea odată cu competiția , așa că nu văd o problemă majoră în asta .Fiecare comandant de aeroclub are prioritățile sale și te asigur că aeromodelismul nu este intre acestea, nu produce venit și nici imagine;
- în ceea ce privește terenul aici ai dreptate , trebuia un pic aranjat înaintea concursului și vina cred că ne aparține;
- putem aplica tot regulamentul FAI întocmai dar știi faptul că astfel nu putem desfășura un concurs cu 7 participanți în măsura în care regulamentul prevede trăgători și nu vinciuri;Fără a-l adapta (la fel procedează și cei din afara țării- ex. Bulgaria , Cehia unde sunt concursuri de F3J cu vinciuri)nu putem desfășura nici un concurs în măsura în care participanții sunt în scădere de la an la an.
- sunt de acord cu îmbunătățirea organizării , aici sunt multe de ajustat și ne vom strădui să facem aceste lucruri pe viitor.
Ideea principală este că în plan mondial tot ce înseamnă F3J și F3B a decăzut ca număr de concurenți (vezi mondialul de F3B de anul acesta unde erau doar câțiva concurenți) , au rămas câteva vârfuri de valoare care mențin în continuare aceste discipline , lumea îndreptându-se spre ceva mai lejer cum ar fi F5J, mult mai accesibil .
Dacă vrem să ținem aceste discipline și să ne menținem ca număr de concurenți trebuie să facem niște derogări de la regulament (pe care alții din afară se chinuie să-l modifice fără succes de câțiva ani dar nu au reușit și iată rezultatul).
Este simplu să nu ținem naționalul pentru că nu putem aduna destui concurenți pentru a aplica strict regulamentul dar te asigur că este mult mai greu să găsesti soluții pentru a face concursul, a menține aceste categorii .
Alegerea ne aparține.
#14
Postat 29 August 2017 - 09:56 AM
Logistica de la F3J si B intr-adevar este povara.
Dar si planorul pur in aer e altceva decat F5.
Complicata viata cu FAI, Frmd, etc.
Frmd sunteti doar cei de față acolo, nimeni in plus, pentru competitia cu pricina.
Sper ca de la anul sa fie posibile concursuri undeva la Maneciu pe un deal cu o pista naturala, fara avioane, fara intrusi. Nu e departe de Brasov.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#15
Postat 29 August 2017 - 12:58 PM
De curand am cumparat un model F3J/F3B second hand dar in buna stare (cu reparatii minore la un varf de aripa). E un Eraser F3J with carbon Dbox (3.17m, MH32, 2030 grame fara baterie).
Initial aveam intentia sa il motorizez electric pentru zbor necompetitional dar citind postarile din acest topic despre "penuria" de modele de competitie (chiar daca nu sunt din ultima generatie) cred ca ar fi pacat sa fac o asemenea transformare (cu rezultate indoielnice). Ce ma sfatuiti: sa pastrez modelul neelectric (nu am troliu..dar as putea face un hi-start de putere corespunzatoare ) sau sa il fac electric pentru zbor in week-end?
Daca este cineva interesat de acest model pentru a participa la competitii il rog sa imi dea un PM cu datele de contact (dar scopul acestui post nu este unul comercial).
#16
Postat 29 August 2017 - 01:02 PM
cristanu, la 29 August 2017 - 09:37 AM, a spus:
- putem aplica tot regulamentul FAI întocmai dar știi faptul că astfel nu putem desfășura un concurs cu 7 participanți în măsura în care regulamentul prevede trăgători și nu vinciuri;Fără a-l adapta (la fel procedează și cei din afara țării- ex. Bulgaria , Cehia unde sunt concursuri de F3J cu vinciuri)nu putem desfășura nici un concurs în măsura în care participanții sunt în scădere de la an la an.
...
Salutare,
Nu la folosirea vinciurilor ma refeream.
Dupa experienta 2012 - discutii interminabile cu reprezentatul FRMd, dupa care am tras ca chiorii unii pentru altii si n-am avut cum sa facem fly-off - m-am apucat sa citesc pe forumuri sa vad cum fac altii. Am "descoperit" solutia lansarii "cu vinci F3B" la F3J. Impreuna cu cel care coordona clubul din care faceam atunci parte (AT Iasi), am redactat o solicitare catre FRMd prin care propuneam aceasta metoda de lansare. Propunerea a fost discutata in FRMd si aprobata "pana la noi ordine". Pe cale de consecinta, de la editia 2013, tragem la vinci (si astfel putem sa facem fly-off), in mod oficial si elegant. Acesta a fost modul meu de a gasi solutii si a merge mai departe.
Sunt alte lucruri, foarte simplu de respectat pe care refuzam sa le facem.
Ganduri bune,
mack_ro
Paul MacCready
#17
Postat 29 August 2017 - 03:16 PM
Eu cred că toți participanții am dat dovadă de maturitate , am supus discuțiilor toate aspectele dar este clar că ne-a scăpat ceva .
Pe viitor recomand ca la ședința tehnică să lămurim tot ce e de lămurit , inclusiv prevederi de regulament FAI iar deciziile să le luăm împreună sau prin majoritate .
#18
Postat 29 August 2017 - 03:24 PM
ender67, la 29 August 2017 - 12:58 PM, a spus:
De curand am cumparat un model F3J/F3B second hand dar in buna stare (cu reparatii minore la un varf de aripa). E un Eraser F3J with carbon Dbox (3.17m, MH32, 2030 grame fara baterie).
Initial aveam intentia sa il motorizez electric pentru zbor necompetitional dar citind postarile din acest topic despre "penuria" de modele de competitie (chiar daca nu sunt din ultima generatie) cred ca ar fi pacat sa fac o asemenea transformare (cu rezultate indoielnice). Ce ma sfatuiti: sa pastrez modelul neelectric (nu am troliu..dar as putea face un hi-start de putere corespunzatoare ) sau sa il fac electric pentru zbor in week-end?
Daca este cineva interesat de acest model pentru a participa la competitii il rog sa imi dea un PM cu datele de contact (dar scopul acestui post nu este unul comercial).
Salutare ,
este păcat să-l modifici , trebuie improvizat ceva și vei ajunge cu el la o greutate foarte mare .
Chiar dacă nu ai vinci poți folosi un cauciuc de tip bungee pentru lansare care te poate duce undeva lejer la 60-100m , în funcție de tipul ales iar prețul este ok , pină la 100 euro (cei de la emc.vega.de comercializează așa ceva, poți căuta pe site).
Te asteptăm cu el la concurs , îl putem lansa de la vinciul meu, am făcut-o și pentru alții cu bucurie și nu a fost nicio problemă.
#19
Postat 29 August 2017 - 03:45 PM
cristanu, la 29 August 2017 - 03:16 PM, a spus:
Eu cred că toți participanții am dat dovadă de maturitate , am supus discuțiilor toate aspectele dar este clar că ne-a scăpat ceva .
Pe viitor recomand ca la ședința tehnică să lămurim tot ce e de lămurit , inclusiv prevederi de regulament FAI iar deciziile să le luăm împreună sau prin majoritate .
Salutare,
In opinia mea este imposibil ca pe durata sedintei tehnice sa lamurim "tot ce-i de lamurit", din lipsa timpului.
Ganduri bune,
mack_ro
Paul MacCready
#20
Postat 29 August 2017 - 03:55 PM
cristanu, la 29 August 2017 - 03:24 PM, a spus:
este păcat să-l modifici , trebuie improvizat ceva și vei ajunge cu el la o greutate foarte mare .
Chiar dacă nu ai vinci poți folosi un cauciuc de tip bungee pentru lansare care te poate duce undeva lejer la 60-100m , în funcție de tipul ales iar prețul este ok , pină la 100 euro (cei de la emc.vega.de comercializează așa ceva, poți căuta pe site).
Te asteptăm cu el la concurs , îl putem lansa de la vinciul meu, am făcut-o și pentru alții cu bucurie și nu a fost nicio problemă.
Asa calculasem si eu,... cu un powertrain de minim 500 W cred ca ajunge pe la 2.5 kg.
Nu este nevoie de investitii suplimentare...am 2 albastre si 3 rosii de la Hobbyking. Si motorul cu reductor (destul de greu - 240 gr) cred ca poate fi folosit la un vinci.
Cat despre competitii... deocamdata sa am timp sa il zbor pe aici pe aproape.
#21
Postat 29 August 2017 - 05:25 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 29 August 2017 - 07:57 PM
stiganas, la 29 August 2017 - 05:25 PM, a spus:
Salutare,
Pentru ca doresc sa-ti alung tristetea iti spun ca in acest WE, la Ghimbav, se tine o competitie internationala de F3J.
Pe site-ul FAI (www.fai.org) apare asa:
Event ID: 11837 Bid: 641
Event classification: Open International - World Cup Event
Type of event: Other
Disciplines / Task Styles:
F3J (Thermal Duration Gliders)
Place: Ghimbav-Brasov (Romania)
Date(s): 02 Sep to 03 Sep 2017
Website :http://frmd.ro
Event Organiser
AT Brasov
Contact person:
POP Vasile Petre
Address:
Str Preventoriului no 1 Sanpetru Bv Romania
Telephone:
+40 723 968 653
Email:
popvasilepetre@yahoo.com
Folclorul local spune c-ar fi vorba de-o miuta si nu de un concurs international open pentru simplul motiv ca onor FRMd n-a catadicsit sa plateasca necesarele speze.
Eu sunt la faza de "dat peste cap" pentru a ajunge la competitie.
Ganduri bune,
mack_ro
Paul MacCready
#23
Postat 29 August 2017 - 09:18 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/