FEBRUARIE 2006
#32
Postat 11 February 2006 - 04:45 PM
mobi, la 11 Feb 2006, 16:46, a spus:
[QUOTE]Membri: 6099 | Subiecte: 4435 | Raspunsuri: 72963 | Total mesaje: 77398
Salutari ultimului membru: doamna mobi
Top initiatori subiecte discutie: Buggy-man [96]
Top membri activi: bitex [2670]
Top membri online: 151 la data 13 Feb 2005, 12:33
:lol:
#33
Postat 12 February 2006 - 05:28 PM
1. aliniat pentrru decolare
Imagini atasate
#34
Postat 12 February 2006 - 05:30 PM
Imagini atasate
#36
Postat 12 February 2006 - 06:20 PM
Modelul este dupa cum ai observat bine, Do It. Eu nu am avut probleme deloc cu acest model, fiind construit de catre mine, si pot sa spun ca am tras de el cat s-a putut. Modelul are peste un an de zboruri la activ in toate anotimpurile si m-a servit pana in momentul de fata impecabil.
Aceasta postare a fost editata de zozo: 12 February 2006 - 06:24 PM
#47
Postat 13 February 2006 - 11:43 AM
alecsmold, la 12 Feb 2006, 22:41, a spus:
Bei! La voi asa se aterizeaza? Pe de-a latul?
Asta imi aduce aminte de legenda aia cu primul echipaj romanesc ce a aterizat cu o cursa de pasageri Tarom, pe un aeroport din State.
La intoarcere au declarat:
-Ce ti-e si cu americanii astia! Au niste piste foarte scurte! Dar sunt extrem de late!!
#48
Postat 13 February 2006 - 01:05 PM
Valteras, la 13 Feb 2006, 11:43, a spus:
La noi se aterizeaza dupa cum e vantul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Nu de alta, dar era destul de tare, incat a si dat avionul peste cap cand l-am scos din masina.
Mai era si campul mare, dar am vrut sa-l asez pe asfalt. :D
Oricum mai e de invatat si de obijnuit cu modelul.
Ce pot spune: e foarte sensibil la vant...
#49
Postat 20 February 2006 - 05:36 PM
Pana la urma s-a luat decizia (stiind bine care ii vor fi consecintele) de a scoate Cessna 182 la zbor "de capul meu". Impreuna cu prietena si cu un coleg, langa Palat (la rond)
Semne care sa ma convinga ca nu fac bine au tot fost: avertismente din toate partile (multzam dl. doctor, relu, silviu, s.a.), telefon mobil uitat acasa, piulite de fixare a aripii desprinse din fuselaj, baterii telecomanda consumate in timpul depanarii (am uitat-o pornita)
Dar sa le luam pe rand. Piulitele care au stat bine cand am testat fixarea aripii acasa (in matiz nu prea incapea cu aripa montata) au cazut cand am fost pe teren. Ce am uitat: scoci (eventual dublu adeziv), bolduri, sarme. Ca in rest scule am avut de toate. Pana la urma am facut rost de bolduri si scoci si asa am fixat piulitele pana la montarea aripii (odata montata aripa dispar prolemele, dificil era doar pana le prindeam cu surubul acela de plastic)
Bun, soarele se indrepta spre apus.. de fapt era in pozitia cea mai neplacuta cu putiinta, cu putin deasupra orizontului, si vantul batea taman dinspre el asa ca decolarea ar fi fost putin dificila. Dar urmatorul semn astepta: becul rosu la telecomanda ce imi indica baterii descarcate. Colegul entuziast cu inima larga si conditie fizica s-a oferit sa "dea o fuga" si sa cumpere el baterii pentru telecomanda. A alergat saracul vreo 20 de minute (ca n-a gasit decat tocmai la megaimage tineretului) si chiar ma gandeam ca e cazul sa renuntam. Dar a venit cu baterii si entuziasm asa ca fie ce-o fi.
Intre timp vantul cazuse de tot (steagul din varful pilonului era flasc, la fel si panglica de pe antena telecomenzii). Am pus avionul cu botul spre est si am verificat corelarea manetelor cu suprafetele de comanda. Bineinteles ca eleroanele erau invers (noroc ca am verificat, altfel zborul ar fi fost mult mai scurt). Am gasit butonul corespunzator pe telecomanda (dupa ce bineinteles am dat motorul pe invers, noroc ca nu porneste prima oara pana nu apesi butonul de pe avion), am facut ultimele verificari si.. away we go.
ZBORUL
Gazul la jumatate sa vad cum e cu directia, apoi in plin cand am vazut ca nu fura deloc, dupa vreo 20m am tras usor de mansa si s-a ridicat extraordinar de usor dar viteza era prea mare si riscam sa il pierd din vedere... in plus prezenta o tendinta suparatoare de a se inclina pe stanga.. virajul 1 si 2 pe dreapta, am redus motorul la jumatate si a trecut pe deasupra noastra cu o viteza destul de mare si pe la vreo 15m altitudine, dupa cateva secunde iar era departe dar in directia opusa, alt viraj, tot pe dreapta, cu inclinare mare si ajutat de profundor, presupun ca a avut o tendinta de angajare care mi-a dat batai de inima si am bagat gazul in plin => s-a redresat dar a inceput sa se ridice de bot, am redus gazul si am impins mansa sa il aduc la orizonala.. bineinteles ca viteza era prea mica si de data asta a vrut sa o ia in jos.. iar motor mai tare (dar nu chiar la maxim) si redresare cam tarziu (mai sa ajunga intr-un pomisor nevinovat), si dupa cateva plimbari pe deasupra noastra si o perioada de spiralare de capul lui (un moment de relaxare in care l-am lasat cu comenzile libere si se invartea in cerc, de fapt dupa ce i-am mai dat putin motor a inceput sa urce) am zis ca ar fi cazul sa incerc sa il aduc la sol inainte sa se intample vreo belea. Muuult mai usor de zis/gandit decat de facut. L-am adus in tur de pista cu viraje stanga, numai ca dupa virajul 4 cand venea cam fix spre mine avea si viteza si altitudine, a trecut pe deasupra cu motorul la sfert (nu mi-a venit sa il opresc de tot) dar viteza era asa mare ca ar fi atins solul cam la capatul terenului asfaltat (btw, problemele cu comenzile invers n-au fost foarte mari, am gresit de vreo 2 ori dar multumita faptului ca reactiona foarte repede la corectii nu au fost catastrofale; am mai stat cu spatele la el privindu-l peste umar dupa cum m-a invatat cineva) asa ca i-am dat gaz, l-am saltat si ce mi-a venit sa incetinesc inca de cand era "la travers" asa ca i-am redus motorul dupa virajul 2 si eram preocupat sa il tin mai jos si mai incet (exact invers decat e bine pentru zbor) si la un moment dat a coborat cat sa se loveasca cu elicea si apoi cu jamba de bot de acoperisul unei cosmelii de la marginea terenului... a trecut de acoperis si evident ca a cazut in bot dupa aceea.
Damage:
- Jamba si roata de bot au ramas pe acoperisul buclucas
- Elicea s-a rupt
- Capota de la motor s-a spart
Concluzii:
1. Am avut noroc
2. Modelul (Cessna 182) este foarte bun doar cam rapid.. Pe de alta parte imi pare si manevrabil si iertator
3. La aterizare mai bine vin mai lung decat sa incep coborarea de la travers
4. Trebuia sa trimez eleroanele in loc sa ma chinui sa il tin orizontal din mansa/stick4 - dar in timpul actiunii nu imi parea ca as reusi
5. Un teren neobstacolat ar fi fost mai bun - trebuie fie pricepere mai mare fie lipsa de obstacole :D
Si, evident ca ar fi fost mai bine cu cineva mai experimentat.
O sa incerc sa pun undeva si un filmulet cu decolarea si prima trecere pe deasupra noastra.
PS: Nu stiu unde ar sta mai bine mesajul asta, la incepatori (ca sunt) sau la jurnal... daca un moderator considera de cuviinta sa il mute la jurnal.. cu atat mai bine
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Hawkuletz: 20 February 2006 - 05:37 PM
#50
Postat 20 February 2006 - 06:05 PM
cat despre concluziile tale.....
1.ai avut MARE noroc :D
2.ala nu e model rapid...
3,4,si 5 perfect de acord cu tine!
dar totusi daca ai zburat cu el nu pot decat sa te FELICIT!. ESTI PE DRUMUL CEL BUN! (si fara intoarcere... :D )
#51
Postat 20 February 2006 - 08:21 PM
Avand in vedere experienta de zbor 1:1 pe care o ai :D , cred ca asta ti-a fost de mare ajutor !!
Astept si impresiile subiective, prin comparatie cu zborul 1:1 !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#52
Postat 21 February 2006 - 10:58 AM
@Silviu:
Asa e cu centrajul.. era un pic greu de coada (CG la cca 53mm de bordul de atac fata de 45 cat zicea dl. doctor)
Asa e si cu cuplul - cu motorul oprit era relativ drept si orizontal (l-am oprit putin cand era sus, am uitat sa spun) dar eram prea incordat ca sa mai incerc sa-l trimez
Probabil ca nu e rapid dar nici slow flyer nu cred sa fie.. nu am putut sa imi dau seama de viteza dar cred ca era peste 10m/s (sau pe la vreo 40km/h) chiar, cum naiba estimezi viteza la modele?
@Dl. doctor:
Asa e, mi-a fost de folos pentru ca stiam cam cum ar trebui sa reactioneze in diverse situatii si am putut sa il recuperez din cateva near crash-uri :D Insa e adevarat ca e mult diferit (pe de alta parte totusi a semanat putin cu fms-ul, si chiar cred ca o sa ma mai antrenez cu fms-ul)
Diferenta principala a fost ca reactioneaza mai rapid, adica atitudinea de zbor se putea schimba de la o secunda la alta... la 1:1 ai ceva mai mult timp sa cugeti (in conditi de zbor normal). De pilda un tur de pista strans dura vreo 3-4 minute.. aici cred ca vreo 30 de secunde daca nu mai putin :D
Evident ca era mai bine cand vedeam eu orizontul si directia de zbor decat sa ma uit de jos
Referitor la viraje... apropos de discutia noastra telefonica au fost mult mai usor de luat si eficiente cu inclinare mare si tras de profundor decat cu inclinare mica si putin palonier (mi-era greu sa apreciez cat trebe sa dau directie asa ca tineam si eu cca aproximativ, maream inclinarea si trageam nitel de profundor => o incarcare mare a aripii - noroc ca are bagheta - si un viraj strans) Chiar ma gandesc cum naiba o vira varianta fara eleroane (presupun ca oricum si actionarea directiei il forteaza sa se incline intrucatva)
Atitudinea este foarte puternic influentata de motor.. mi se pare ca mult mai mult decat la 1:1.. sau poate acolo compensam eu din mansa instinctiv. Acolo lasa botul in jos cu motorul la relanti, asta il ridica cand bag in plin... dupa cum spunea Silviu, treaba de centraj. Poate daca bag trim pe profundor se
vor schimba putin lucrurile.
Per total a fost o experienta interesanta si care se cere repetata. Pe de alta parte evident ca 1:1 e mult mai placut.. si mai lin :D)
Acuma trebe sa vad cum fac cu jamba de bot si cu roata (ca n-am de rezerva iar originala a ramas pe acoperisuri); probabil ca la capota motorului o sa dau
un scoci pentru a pastra cat de cat profilul aerodinamic (o sa si cumpar dar ceva imi spune ca nu e cazul sa ma grabesc, vor mai fi crash-uri), iar elice m
i-au dat ei de rezerva, dar tot va trebui sa mai cumpar
Elicii de stilul asta gasesc si in bucuresti? am vazut ca la rhc nu au acest model de cessna.
Toate bune si usoare
Hawkuletz
#53 Guest_esox_*
Postat 21 February 2006 - 11:46 AM
Eu am varianta fara eleroane (deocamdata) si pot sa zic ca ia virajele chiar bine. Se inclina de la directie, cred ca cat are nevoie. Nu pot sa-mi dau seama daca gliseaza sau nu, dar se poate pilota bine.
Jamba o poti reface, eu am facut una pentru schiuri din electrod de sudura. Daca ai nevoie de dimensiuni, i-ti fac un desen cu cote.
Botul se reface din PET, vezi subiectul lui Dragut despre asta. Eu il zbor de mult cu bot de PET. Nu se mai rupe :D (e drept, ca intre timp am invatat sa-l aterizez, dar fiul meu il mai tranteste cateodata)
Eu am bagat lonjeron in aripa, de fibra de sticla din spitz de undita. Am mai avut ruperi la AO si profundor, dar le-am rezolvat: AO lipit cu poxipol, iar la profundor partea de mijloc inlocuit cu bagheta de balsa. Eu am luat din start inca 2 elici in plus, tot de acolo. Am rupt unul pe masa, din prostie.
Spor la zbor!
esox
#55
Postat 21 February 2006 - 12:26 PM
La elicii ... nu te bucura prea tare de rezerva aia, ca o s+o rupi curand si pe aia, iar la concurenta o sa gasesti pe aproape la diametru si pas, da* cu locas din ala ala hexagonal, nu prea cred !! :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#56
Postat 21 February 2006 - 12:37 PM
domnu_doctor, la 21 Feb 2006, 12:26, a spus:
nu inteleg ce zici, dar ce-ai zice de o cafea?
0728.26.93.19
#58
Postat 21 February 2006 - 01:06 PM
domnu_doctor, la 21 Feb 2006, 12:45, a spus:
pai azi-maine faci un an pe forum si cred ca puteai sa-ti dai seama ca sunt enspe variante de a prinde o elice de un ax...
0728.26.93.19
#59
Postat 21 February 2006 - 02:21 PM
Si mai ales vin in pachete de sase bucati.
#60
Postat 21 February 2006 - 02:31 PM
Aha, prop-saver sau sa caut ca poate gasesc elice. Multzam, sper sa rezolv. Mai ramane doar roata de gasit si gata de zbor :D)
Multzam de ideea cu jamba, cred ca gasesc eu o sarma (spita de bicla mi se pare cam groasa, din cate stiu are 'fo 2,5mm diametru, daca nu mai mult... originala nu cred sa fi avut mai mult de 1,5) treaba e ca trebe roata :)
Misto ideea cu PET... am citit sfatul... dar nu mai am dupa ce sa fac mulaj.. poate dupa ce a ramas din capota motorului si vedem cum ajustam restul
La mai lungi zboruri
Hawkuletz
Aceasta postare a fost editata de Hawkuletz: 21 February 2006 - 04:11 PM