Credeti ca zboara??? Macheta Nieuport 161
#31
Postat 10 February 2006 - 07:25 PM
Ceea ce vreau sa precizez insa ar fi ca, desi aprecierile sunt pozitive, nu as putea spune ca am lucrat chiat atat de atent, de migalos, pe cat pare.
Acest model l-am facut in cateva seri, dupa planurile marite de mine si cu placaj de traforaj. Acum, dupa ce am citit foarte multe din cele scrise de voi pe forum, imi dau seama ca ar fi o utopie sa zboare (confortabil) acest "monstru".
Bineinteles, in afara de cazul in care il dotez cu motor de aspirator, elice de AN2 sau ATR 42, si prelungitor la 220V.
Este ultra-greu (nu l-am cantarit decat cu mana, dar se simte).
Am discutat cu Silviu, care mi-a "deschis mintea" in chestii modelistice, si am comparat o foaie intreaga de polistiren (de pus pe perete, ca asta fac acum in casa :D ), si am comparat-o ca greutate si suprafata portanta cu submarinul meu.
Rezultatul e "dezastruos" in defavoarea sperantelor mele initiale referitoare la avion.
Asa ca ii dau inainte, ii voi reface invelisul fuselajului si aripilor din tabla de cutii de bere (imi place foarte tare cum arata, ii da un realism fantastic), bag 2 dibluri in perete (sa sustina greutatea lui http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ), il vopsesc gigea si-l atarn undeva, impreuna cu sperantele mele de a ridica ceva in aer curand.
Pana sa ridic pretentii de modelist (si sa "zbor" ceva facut de mine), intru in cantonament cu 'cei batrani', poate se lipeste si de mine ceva.
Multumesc mult inca o data
Boddha
#32
Postat 17 February 2006 - 10:57 AM
In afara de asta iti recomand cu caldura sa iti iei o statie daca nu ai, cu minim 4 canale ca daca-ti iei cu 2-3 o sa-ti para rau mai apoi cand vei avea cu adevarat nevoie de 4, si sa-ti instalezi si tu pe un comp FMS-ar fi minunat daca si statia merge cu compu, asa, ca sa zbori macar virtual pana iti termini avionul real. Pentru un incepator e minunat sa pilotezi cu statia pe comp ca nu trebuie sa plangi dupa avioane pana deprizi mestesugul, si crede-ma, sunt unele chestii la care nu te gandesti la inceput - cum ar fi comenzile inversate cand avionul vine spre tine de exemplu. E cam nasol sa muncesti mult sa-ti termini un avion, sa iesi cu el pe camp si daca zboara, dupa juma' de cerc sa dai cu el de pamant
#33
Postat 22 February 2006 - 11:24 AM
din partea unui umil constructor:
- daca chiar vrei sa zboare.....modelul ASA TREBUIE INCEPUT...pe ideea ca macar poti avea curajul sa-l incerci la zbor.....e ca si cum un model de vitrina vrei sa-l faci sa zboare... chiar daca arata super!
Spor la efort!
P.S. Sper ca NU in zadar.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#34
Postat 27 February 2006 - 11:05 AM
Promit cateva poze zilele astea.
Dar am o mare nedumerire: planurile spun ca este un Nieuport 161. Cautand pe Internet, nu am gasit decat planurile pe care le am eu - de fapt este un model cu propulsie cu elastic, marite de mine de 2 ori, si nimic altceva. Oare sa fie chiar o raritate acest model? Sau e vreo greseala undeva?
A mai auzit cineva de avionul asta? Macar ceva poze ale lui a vazut cineva? Tot ce stiu despre el e ca ar fi fost un avion de vanatoare frantuzesc de mare viteza, cu motor Hispano-Suiza, si atingea 480km/h. (Si io dastept devoie mare, vroiam sa-l zbor incet :D ).
Si apropo de zburat: greutatea "la gol", adica doar tren de aterizare, fara folie pe fuselaj si aripi, fara servo si buleftrica, fara motor, are deja 170 de grame. Mie mi se pare putin...
Aceasta postare a fost editata de boddha: 27 February 2006 - 11:09 AM
Boddha
#35
Postat 27 February 2006 - 09:50 PM
Citeaza
Pronosticul meu este ca va depasi 300g atunci cand va fi utilat cu tot harnasamentul. Cred ca numai bateria si motorul impreuna vor cantari de la 130...150g in sus.
Spor si tine-ne la curent.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#36
Postat 28 February 2006 - 09:19 AM
Cirip, la 27 Feb 2006, 21:50, a spus:
Ohohooo!
Pronostic f. optimist!
300 gr. are un ShockFlyer ragushit!
Ceva pe la 450-500 cred ca e mai realist...
#37
Postat 01 March 2006 - 06:09 PM
Am zis ca "va depasi 300g". 450-500g inseamna peste 300, nu? :lol: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Acuma pe bune. Eu mesteresc zilele astea la un biplan din depron cu anvergura de 76cm. Pana acum e taiat si insailat (nelipit) tot, are vergeaua de carbon si un servo montate pe fuselaj. Am cantarit toata cotineatza si are 81g. Mai am sa montez 2 servouri de 7.5g bucata, un motor EPS300C (e pe vine), un receptor cu spid controler pe el (home made, probabil 20g) si probabil ca o baterie de 1200mAh. Total ar fi cam 250g. Cica EPS300 ne-retaimuit, de pe raft, trage fo 300g si ceva. Ar fi parfum. Intentionez sa incerc si un retaiming la EPS300. Va tin la curent daca mai zbor sau a trebuit sa iau altul :D
Ptr cei interesati, planurile se pot trage de aici: http://www.foamyfact...m/airplanes.htm Este cel mai de jos, Ultimate Bipe... Si aveti si o poza cu "aratarea" in stadiul actual.
Ii rog pe sustinatorii infocati ai zborului termic sa nu-mi sara la jugulara. Io atata pot, atata fac. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Cirip
Fisiere atasate
-
UB_redus.JPG (65.1K)
Number of downloads: 99
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 01 March 2006 - 06:16 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#38
Postat 01 March 2006 - 06:18 PM
eu te sustin! :lol: ca am si eu niste deproane agatate pe pereti si tare ma distrez cu ele.....cand nu e vant!
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 01 March 2006 - 06:19 PM
#39
Postat 01 March 2006 - 06:25 PM
Multumesc ptr apreciere. Da, ai dreptate, pe vant nasol mai bine ma duc la bere, dar! Io sunt incepator (si) in ale pilotatului. Daca bate vantul, se exerseaza neuronul, se formeaza reflexul. Am alt cocostarc care asta vara nu prea tinea pasul cu vantul (270g) si avea perioade in care statea pe loc deasupra solului, sau chiar "zbura inapoi" cu gazul la maxim. La depron, daca vine Mama Terra spre el, il lipesc intr-o microsecunda si a doua zi e pe tapsan in zbor de randunea. Daca fereasca Sfantul dau in ceva, nu e mare scofala.
Dupa parerea mea "deproanele" sunt foarte potrivite ptr incepatori ca mine.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#40
Postat 02 March 2006 - 08:02 AM
Cirip, la 1 Mar 2006, 18:09, a spus:
Cirip
Ciripoiule, fii linistit!
Corifeii "tavilor de mici" este cu tine!
#41
Postat 02 March 2006 - 08:33 AM
Cirip, la 1 Mar 2006, 18:25, a spus:
Pai daca tu te plangi de depronu' tau de 270'j de grame, ca zboara cum vrea mushkii vantului, io ce sa mai zic de minidepronashu' meu de 85'j de grame, cat are micropittsu' meu ... :( Asa cum e acu', nedotat cu buleftrica, daca-l las sa cada la verticala, pot sa ... dau o tura pe forum si sa si raspund la un mesaj doo pe mess ! :( ... si el inca pluteste !! :( :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#42
Postat 02 March 2006 - 08:55 AM
Citeaza
Dovada, dovada! Sa vaza ochiul, dom' doctor! Un link, un plan, o poza, ceva?
Si nu ma plang de 270g. Zisheam si io asa. Si daca e sa ne batem in greutati, am un modelas de 22g cu totul. Pitzigoi ii zice. Din pacate nu am unde sa-l zbor. Inauntru l-am dat de fo 5 ori de pereti de s-a contorsionat mai ceva ca la yoga; am si postat oarece poze p-aici. Am incercat afara, dar cand s-a avantat in zbor de pitzigoi, i-a inghetat LiPo-iul si n-a mai miscat nici receptor nici nimic. Erau cam -10 grade. A cazut, s-a umplut de zapada, s-a udat, s-a facut ca o caramida :D . Asteptam vara, macar sa ma dumiresc cam care ii sunt caract de zbor: viteza minima, raza de intoarcere, viteza de urcare (daca urca)...
Stima,
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 02 March 2006 - 08:55 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#43
Postat 02 March 2006 - 09:28 AM
Daca am un pic de timp o s-o caut o sa dau un link !! E o bijuterie de bipeu'. Deocamdata troneaza pe monitor, asteapta dotarile si da din harepe ca vrea la zbor !! Cand am zis 85 g m-am referit la masa RTF cu toate alea, ca asa cum e el acum are numa' fo 12 ! :( :D
Stima,
PS: M-a criticat @silviu ca in planuri materialu' e balsa de 0,8 mm...
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#46
Postat 02 March 2006 - 05:43 PM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#47
Postat 02 March 2006 - 06:02 PM
La tractiune am mai multe variante ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif
Deocamdata fac teste de tractiune cu doo-trei moristi, maltratate si reduse la fo 60-70-80 mm diametru si pe un motor recuperat de la un servo GWS.
Si eu astept sa-l vaz la zboruri, da' mai va ... :) pana atunci, ca mai am si alte prioritati admisitrative, casnice, ... etc., un bif' care da naravas din harepe pentru a-l lua la zbor, si pasaroii ceilalalti, care mai de care mai doritori de... aer!
Rx-ul e ceva micut la cateva grame si pack, un LiPo de 300 mAh, cu care ma astept sa mearga forjat, cam fo 20'j de minute ! La testele dinamice, masuratorile spun un curent de 750-800 mA in regim de incarcare maxima.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#48
Postat 02 March 2006 - 07:04 PM
Cirip, la 2 Mar 2006, 17:43, a spus:
Am si un clip cu zboru' microPitts'ului, daca te intereseaza ! :)
Nu cu al meu ... Da' asa pentru stimularea simturilor ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#50
Postat 06 March 2006 - 05:10 AM
Asa cum este echipat, cel de sus, adica cel la care lucrez, cantareste 186g. Mai am sa-i adaug receptorul pe care sper sa-l scot pana in 20g si bateria pe care o estimez la 60g. Ce parere aveti?
Se poate si asa mi-a spus ca aripa de sus e cam stramba. Asa este. Nu e perfect plana, dar habar n-am cat e de important sa o fac perfect plana. Oricum, eu contez pe faptul ca , datorita portantei, aripa se va indrepta in timpul zborului. De asemenea, profilul e departe de a fi optimal. Eu am respectat planurili. In caz ca e nevoie, pot sa scurtez putin pilonul central ca sa-i dau incovoiere in directia inversa.
Cirip
Fisiere atasate
-
Bozo4.jpg (72.14K)
Number of downloads: 89
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 March 2006 - 08:13 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#52
Postat 06 March 2006 - 05:26 AM
Cirip, la 6 Mar 2006, 05:10, a spus:
Pai sigur. Este muuuult mai usor sa gasesti ceva de criticat la vecin. Ca daca ma uitam in ograda mea farmam totul......
Este foarte frumos si va zbura bine. Parerea mea.
#53
Postat 06 March 2006 - 07:35 AM
Cirip, la 6 Mar 2006, 05:10, a spus:
Tenta ... n-o fi, :lol: , da' rezultatu'..., nu se stie niciodata ! :D Poate te alegi cu ceva pui...
Faine ... jucariile ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ... si usoare ! Chiar foarte ... usoare !
Ceva fason comercial :D , nu te-ai gandit sa le dai ? Scoci, spray,... ceva ?
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#54
Postat 06 March 2006 - 08:09 AM
dom' doctor, dau cu ele de pamant de atatea ori, incat orice fason comercial ar dispare rapid. Pana la urma tot urmele de la coca si ciunga ar ramane. In plus, dupa mine poa' sa arate ca un dovleac. Daca zboara si e pilotabil, mi-e suficient.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#55
Postat 06 March 2006 - 10:08 AM
Iaca am terminat submarinul, la propriu si la figurat.
La finisaj n-am mai pierdut timpul, dupa cum se vede...
La sfatul vostru, il voi atarna in camera copiilor, ca pentru ei e foarte "de efect", si ma voi concentra pe unul zburabil, probabil ca un Beaver.
Urmeaza cateva poze:
Fisiere atasate
-
Photo_0095.jpg (80.53K)
Number of downloads: 103
Boddha
#56
Postat 06 March 2006 - 10:18 AM
Fisiere atasate
-
Photo_0085.jpg (79.2K)
Number of downloads: 100
Boddha
#57
Postat 06 March 2006 - 10:52 AM
Fisiere atasate
-
Photo_0087.jpg (78.67K)
Number of downloads: 104
Boddha
#58
Postat 06 March 2006 - 05:08 PM
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 March 2006 - 05:09 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#59
Postat 06 March 2006 - 08:17 PM
Cirip, la 6 Mar 2006, 08:09, a spus:
dom' doctor, dau cu ele de pamant de atatea ori, incat orice fason comercial ar dispare rapid. ...
O sa-ti spun ceva, ce si mie mi s-a parut ... ciudat !
Un polistiren acoperit BIINE cu scoci, rezista muuult mai bine la socuri si bushaiuri ! Unde mai pui, ca daca e si ... colorat, mono sau ... multi, efectu' asupra ... okiului, e MARFA !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#60
Postat 07 March 2006 - 01:53 AM
Ieri am facut probe cum se comporta polistirenul expandat obisnuit la infoliat. Am folosit Coverite Microlite. Temperatura de lipit de 90 grade. S-a lipit perfect. Nici polistirenul nu a reprosat ceva. Bineinteles ca daca suprafata este mai plana si rezultatele sunt mai bune.