SC10.2 setup pentru circuit pe mocheta Ce setup ati folosit voi pe circuitele de mocheta?
#1
Postat 27 January 2017 - 01:06 PM
De curand ne-am improvizat un circuit de mocheta intr-o sala de sport si automodelul cu care ma dau eu este un SC10.2. Fiind invatat cu alte circuite cu aderenta mult mai mica, cand l-am pus pe mocheta am obtinut asa o aderenta de mare, ca in viraje masina are un body roll foarte accentuat si se da peste cap foarte usor in viraje stranse. Setupul initial cu care am inceput pe aceasta suprafata este: ulei 35WT si arcuri de 3.6lbs albastre pe fata si 40WT si arcuri de 2.1lbs sau 2.2lbs pe spate; bateria LiPo 5.9Ah 2S montata in centrul suportului. Telescoapele sunt montate central pe turnuri si in gaura exterioara pe brate. Link-urile pentru chamber sunt montate in pozitiile stock. Nu folosesc bare stabilizatoare decamdata pe spate.
As vrea sa imi spuneti si mie ce setup-uri folositi voi pentru mocheta, cu care ati obtinut rezultate bune?
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#2
Postat 27 January 2017 - 01:25 PM
Octavian_B, la 27 January 2017 - 01:06 PM, a spus:
De curand ne-am improvizat un circuit de mocheta intr-o sala de sport si automodelul cu care ma dau eu este un SC10.2. Fiind invatat cu alte circuite cu aderenta mult mai mica, cand l-am pus pe mocheta am obtinut asa o aderenta de mare, ca in viraje masina are un body roll foarte accentuat si se da peste cap foarte usor in viraje stranse. Setupul initial cu care am inceput pe aceasta suprafata este: ulei 35WT si arcuri de 3.6lbs albastre pe fata si 40WT si arcuri de 2.1lbs sau 2.2lbs pe spate; bateria LiPo 5.9Ah 2S montata in centrul suportului. Telescoapele sunt montate central pe turnuri si in gaura exterioara pe brate. Link-urile pentru chamber sunt montate in pozitiile stock. Nu folosesc bare stabilizatoare decamdata pe spate.
As vrea sa imi spuneti si mie ce setup-uri folositi voi pentru mocheta, cu care ati obtinut rezultate bune?
Bare stabilizatoare pe ambele punti ( mai graose decat ai acum ), ulei mai gros in amortizoare ( te poti duce la 800-1000 CST ), gauri mai putine sau mai mici in pistoanele amortizoarelor, saibe pe tija amrtizorului - in interior ( pentru a reduce droop ), rigizeaza sasiul, creste ampatamentul masinii ( saibe intre hex si janta ).
Succes
#3
Postat 27 January 2017 - 02:30 PM
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#4
Postat 27 January 2017 - 04:02 PM
Alte sugestii pentru setup-ul de mocheta?
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#5
Postat 27 January 2017 - 04:26 PM
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#6
Postat 27 January 2017 - 05:47 PM
Iti recomand sa faci schimbarile progresiv. Daca vei aduce modificari si la cauciucuri, si la uleiuri, si la arcuri, si la barele stabilizatoare, ....., nu vei sti niciodata care a fost modificarea care a facut masiina sa se comporte bine pe pista respectiva. Fa modificarile direct la pista. Pui alte cauciucuri pe fata, testezi 3 minute. Daca ai obtinut o imbunatatire, continua. Daca nu, revii si modifici uleiurile. Incearca sa faci operatiile exact in ordinea indicata mai sus.
Succes
#7
Postat 27 January 2017 - 06:03 PM
http://site.petitrc....ciatedSC10.html
Gasesti un punct de pornire si de acolo cum a zis si Eugen schimbi progresiv cite un reglaj pina ajungi la un optim.
Aceasta postare a fost editata de Mischu LTB: 27 January 2017 - 06:04 PM
#8
Postat 29 January 2017 - 09:10 PM
Am fost vineri la sala si m-am dat pe carpeta si am folosit aceleasi cauciucuri pe spate ca si datile trecute, deoarece imi ofera suficienta aderenta, dar pe fata am pus cauciucurile care se gasesc stock pe fata la SC10B. Cred ca sunt rotile potrivite, deoarece imi scad suficient de mult aderenta pe fata si acum pot sa iau virajele mult mai bine si controlabil. Deocamdata nu fac alte schimbari cu rotile, deoarece astept sa imi vina arcurile mai tari si sa urc si vascozitatea uleiului in telescoape si abia dupa aceea ma voi gandi la urmatorul pas in schimbarea setup-ului.
Am uitat sa mentionez ca am coborat putin centrul de greutate pe spate, in comparatie cu fata, dar nu am observat un comportament imbunatatit. In continuare trebuie sa fiu foarte conservativ cu viteza cu care iau virajele si trebuie sa franez suficient inainte ca sa nu ma dau peste cap. Comportamentul s-a imbunatatit dupa ce am schimbat rotile pe fata, dar nu am rezolvat problemele...
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#9
Postat 29 January 2017 - 09:50 PM
Cand crezi ca ai gasit setup ul potrivit, un concurs iti poate darma tot ceea ce credeai despre setarea perfecta.
Totul.....retine.....totul este diferit intr-un concurs. Fie pe pamant fie pe mocheta
Aceasta postare a fost editata de aiurica: 29 January 2017 - 09:50 PM
#10
Postat 29 January 2017 - 10:20 PM
Octavian_B, la 29 January 2017 - 09:10 PM, a spus:
Am fost vineri la sala si m-am dat pe carpeta si am folosit aceleasi cauciucuri pe spate ca si datile trecute, deoarece imi ofera suficienta aderenta, dar pe fata am pus cauciucurile care se gasesc stock pe fata la SC10B. Cred ca sunt rotile potrivite, deoarece imi scad suficient de mult aderenta pe fata si acum pot sa iau virajele mult mai bine si controlabil. Deocamdata nu fac alte schimbari cu rotile, deoarece astept sa imi vina arcurile mai tari si sa urc si vascozitatea uleiului in telescoape si abia dupa aceea ma voi gandi la urmatorul pas in schimbarea setup-ului.
Am uitat sa mentionez ca am coborat putin centrul de greutate pe spate, in comparatie cu fata, dar nu am observat un comportament imbunatatit. In continuare trebuie sa fiu foarte conservativ cu viteza cu care iau virajele si trebuie sa franez suficient inainte ca sa nu ma dau peste cap. Comportamentul s-a imbunatatit dupa ce am schimbat rotile pe fata, dar nu am rezolvat problemele...
Pe suprafetele cu multa aderenta, daca ai prea mult transfer al greutatii de pe o punte pe cealalta, intotdeauna te vei rasturna pe viraje. Inainte de a schimba uleiurile, verifica daca ai saibe ( de plastic ) pe tija amortizorului ( in interior acestuia ). Daca nu ai, ar fi bine sa pui cca 6mm pe fata si 4mm pe spate.
Succes
#11
Postat 29 January 2017 - 10:36 PM
aiurica, la 29 January 2017 - 09:50 PM, a spus:
Cand crezi ca ai gasit setup ul potrivit, un concurs iti poate darma tot ceea ce credeai despre setarea perfecta.
Totul.....retine.....totul este diferit intr-un concurs. Fie pe pamant fie pe mocheta
Inteleg ce zici, dar ca intr-un concurs sa ajung la setup-ul potrivit, trebuie mai intai sa gasesc setup-ul potrivit la antrenamente. Acesta din urma va fi punctul de plecare pentru cel de la concurs. Si as tine sa mentionez ca pe aceast circuit pe mocheta nu sunt singur, ci cu inca 2 colegi si ne fugarin si noi cat "tine" ;)
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#12
Postat 29 January 2017 - 10:44 PM
EugenS, la 29 January 2017 - 10:20 PM, a spus:
Succes
In telescoape am saibe, pe care le-am pus atunci cand am construit kit-ul, caci l-am luat nou, neasamblat. Dar cred ca am cam numai 4 saibe in fata si 2 in spate, ceea ce cred ca inseamna ca am 2mm pe fata si numai 1mm pe spate. Voi desface zilele astea telescoapele, schimb pistoanele si uleiul si voi mai adauga saibele-limitatoare inauntrul lor. Vineri voi fi din nou la sala si voi testa noul setup.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#13
Postat 07 February 2017 - 10:42 AM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#14
Postat 07 February 2017 - 10:54 AM
La fel, poti taia un rand....doua de pini pe exterior/interior( dupa caz si preferinte)
#15
Postat 07 February 2017 - 10:58 AM
aiurica, la 07 February 2017 - 10:54 AM, a spus:
La fel, poti taia un rand....doua de pini pe exterior/interior( dupa caz si preferinte)
Dupa ce verific noile setari vinerea asta, vreau sa-mi cumpar si o bara stabilizatoare pe spate si dupa asta, voi incerca sa fac si modificarile astea anvelopelor. Vreau sa iau pe rand setarile, sa vad cum influenteaza fiecare comportamentul si voi incerca si ce mi-ai sus tu. Multumesc!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#16
Postat 20 July 2017 - 10:34 AM
Setup folosit pentru SC10.2, circuit de mocheta cu aderenta medie spre mare:
- cauciucuri folosite: pe fata am pus cauciucurile care se gasesc stock pe fata la SC10B iar pe spate am folosit cele de la DBOOTS Nanobyte medium compound deoarece carpeta este destul de aderenta; pentru o carpeta mai putin aderenta se schimba compoundul cu unul soft;
- pe spate am folosit chamber -4 grade si nu a fost nevoie sa tai din pinii exteriori;
- pe spate am pus bare stabilisatoare aurii de la Team Associated, cele mai rigide si am scurtat prinderile pe lungime cu 1cm, pentru o mai mare tarie;
- telescoapele pe fata sunt cele de la TD DESC210 si am folosit pistoane de 6 gauri de 1.2mm si ulei de 1000cst, cu arcurile albastru inchis tot TD, destul de tari; pe viitor cred ca voi folosi pistoane de 4 sau 5 gauri si 1.2mm, tot cu ulei de 1000 cst caci simt ca putin ar mai merge micsorata dinamica lor; am folosit limitatoare de 5-6mm in interiorul telescoapelor;
- telescoapele pe spate sunt cele de la TD DESC210 si am folosit pistoanele de 6 gauri de 1.3mm si ulei de 1000cst, cu arcurile galbene V1, cele mai tari de la Team Associated si sunt multumit atat de taria lor, cat si de dinamica lor in ceea ce priveste transferul greutatii intre punti si balansul lateral; am folosit limitatoare de 4mm in interiorul telescoapelor;
- bateria am asezat-o central, cu posibilitatea sa o mut fata/spate +/- 1cm;
- pe spate am mai adaugat 20g balast in spatele bateriei;
- pe fata am adaugat 20g balast in fata bateriei, plus inca 90g in jurul servoului si in coloana de directie, cat mai in fata si cat mai jos posibil; in total am adaugat 110g balast distribuit 20g pe spate si 90g pe fata si asta a contribuit extraordinar de mult pentru balansarea sasiului si controlul tractiunii fata/spate; s-a corectat destul de mult si "atitudinea" in aer in timpul sariturilor;
Stiu ca SC10.2 este un automodel foarte invechit si cu greu poate sa tina piept cu automodelele de ultima generatie cu motorul central, dar cu multa munca si ambitie, se poate face destul de competitiv. Oricum, el poate mult mai mult decat ma pricep eu sa-l pilotez, dar invatam si asta... Mai are de indurat pana sa-l pensionez :D
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#17
Postat 02 August 2017 - 11:29 AM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216