Postat 23 August 2017 - 06:43 PM
Servus Fly
Apreciez deosebit munca, pasiunea, dedicatia, indemanarea si mai ales pasiunea cu care faci proiectele tale.
In legatura cu MI 15, 17 sau esecul 19 am sa va spun o mica poveste pe care chiar daca o stiti cred ca e bine sa fie spusa.
Armata am facut-o ca mecanic -armurier la o escadrila de 15 si 17. Maistrul, care era deja senior atunci si prinsese IAR v80 mi-a povestit mult despre istoria MIG-urilor 15.
Iata cateva fapte:
-- cum stiti 23.08.1944 am intors armele contra Germaniei.
--Rusii au intrat in tara dupa, fara ca noi sa tragem nici un foc, dar au tratat tara ca tara inamica deci au jefuit ars, chiar violat si luat tot, de la ceasurila prese etc.
--Toate avioanele IAR SI Messerchimdt-ri confiscate.
--toate industria masini utilaje etc au fost demontate si trimise in rusia .... Brasovul in special si de aici lipsa de planuri si detalii despre avioanele noastre IAR.
--Ani de zile am platit tribut greu catre Moscova ca tara invinsa
--Si acum istoria MIG-urilor:
........Mai toate au venit din Corea cu gauri in ele si obobsite,
........dar le-am platit ca pe bijuterii nemaipomenite la preturi incredibile .
Avionul in sine a fost o realizare a tehnicienilor si mai ales a materialului si utilajelor germane confiscate in aceeasi maniera ca si industria noastra aeronautica.
Mai mult englezii in credulitatea lor au livrat sovieticilor motoarele cu reactie cu compresor centrifugal de pe meteor care au fost la baza pentru MIG 15.
Scuze Fly
Nu vreau sa te demotivez.
Profit un pic de topicul tau pentru a incerca sa transmit un pic de istorie pentru cei care vor sa stie de unde venim..... :pardon:
Multa bafta in continuare si iti multumesc de a impartasi cu noi imensa munca pe care o depui pentru pasiunea aeromodelismului
Numai bine
Horia