Identificare Aeromodele
#151
Postat 15 June 2017 - 10:01 PM
ti-am scris pe yammer, ai ceva de zis, zi acolo, chiar iti place sa te victimizezi in public? atat de rau ai ajuns?
aici parca se discuta de identificare, nu de tampeniile care le debitezi in mod frecvent. in locul adminilor, as sterge tot ce e off topic.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#152
Postat 15 June 2017 - 10:19 PM
ALLEN, la 15 June 2017 - 10:01 PM, a spus:
ti-am scris pe yammer, ai ceva de zis, zi acolo, chiar iti place sa te victimizezi in public? atat de rau ai ajuns?
aici parca se discuta de identificare, nu de tampeniile care le debitezi in mod frecvent. in locul adminilor, as sterge tot ce e off topic.
Bai prietenas ia cotroleazate ca nu ne tragem de sireturi. Ai macar un pic de demnitate sa recunosti deschis ca te simti cu musca pe caciula si iesi la rampa pe subiectul protocolului SMFA. Recunoaste ba baiete deschis ca administrezi singura zona ce abeneficiat de acel protocol. Ati zburat bine merci in zona segregata de ARA doar tu si inca vreo 4-5 membri, in vreme ce mai bine de 200 de fraieri au platit taxe si au investit incredere in ARA. Dar conducerea are insa ca principala preocupare favoritismele nu interesele membrilor. Lasati ma ascunzisurile si discutati deschis problemele daca sunteti corecti.
P.S. Va rog sa-mi scuzati limbajul dar a necesitat acordare la nivelul de intelegere al domnului Geanta.
#153
Postat 15 June 2017 - 10:29 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 15 June 2017 - 10:30 PM
#154
Postat 15 June 2017 - 10:30 PM
cat despre limbaj, te scuza lumea, si stii de ce? pentru ca atat esti tu in stare. si cu asta inchei orice comunicare cu specimene ca tine, pentru ca depun in efort prea mare. si nu merita.
hai, sa ai o seara plecuta, tu si neuronal tau ala plictisit. apropos, de atata plictiseala, nu a plecat si el?
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 15 June 2017 - 10:31 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#155
Postat 15 June 2017 - 10:43 PM
ALLEN, la 15 June 2017 - 10:30 PM, a spus:
cat despre limbaj, te scuza lumea, si stii de ce? pentru ca atat esti tu in stare. si cu asta inchei orice comunicare cu specimene ca tine, pentru ca depun in efort prea mare. si nu merita.
hai, sa ai o seara plecuta, tu si neuronal tau ala plictisit. apropos, de atata plictiseala, nu a plecat si el?
:good: Macar acum vedem si noi ce poti.
#156
Postat 16 June 2017 - 06:14 AM
pentru ca ARA a inaintat propunerea de modificare a procedurii de identificare catre AACR astazi fiind termenul limita, inchid acest subiect. In momentul in care apar noutati il voi redeschide dupa ce in prealabil fac putina curatenie!
Va doresc un weekend de vis!
#157
Postat 16 June 2017 - 03:50 PM
Am redeschis ca avem un update.
https://aeromodelism...care-aeromodele Informare postată la data de 16.06.2017
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#158
Postat 16 June 2017 - 04:09 PM
#159
Postat 16 June 2017 - 04:13 PM
țin să vă infomez că protcoalele îtocmite între o entitate, RomtsaRa și SMFA au caracter onfidențial și sunt publicabile doar semnatarilor...Scriu asta pentru că tot creți publicarea acestui protocol, fără să înțelegeți că nu e traba Dvs cum se alocă spațiul aerian. Citiți HG 912/2010. Poate veți îțelege cu se alocă spațil ăsta aerian, în FIR București. Eu am făcut două astfel de protocoale anul trecut pentru ai mei. Unul e în lucru anul ăsta....Și nu mi aruncați cu noroi, că nu e treabă ușoară...
Dacă tot nu înțelegeți, putem să ne vedem la Adunați la evenimentul lor, și vă explic. Numai să vă primească cei de acolo....
Din câte știu Codul arian și modificarea HG912 au fost retrase, pentru că nu mai reprezentau norme tehnice. Deci, "haiducia" continuă..
#160
Postat 16 June 2017 - 05:03 PM
Mihai_supy, la 16 June 2017 - 04:13 PM, a spus:
Dacă tot nu înțelegeți, putem să ne vedem la Adunați la evenimentul lor, și vă explic. Numai să vă primească cei de acolo....
Din câte știu Codul arian și modificarea HG912 au fost retrase, pentru că nu mai reprezentau norme tehnice. Deci, "haiducia" continuă..
oricine e primit si binevenit. divergentele raman la poarta.
ref la identificare , dupa raspunsul celor de la AACR... am o singura parere: ciolanul. cum nu mai au de unde sa "traga" de la cei cu 1:1, s-au gandit ei sa faca niscai bani si de pe spinearea astorlalti cu "jucarii" mi se mare magarie pe fata. sau daca nu e asa, inseamna ca sunt ceva interese la in niel muuult mai inalt. ceva ceva banuiesc eu, timpul le va confirma sau infirma. oricum, la ce scandal e acum la guvernare... o sa-i doarca in cot de noi, momentan. se schimba iar ministrii (daca s-or schimba), icep iar negocieri... puii mei, tara lui papura voda.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#161
Postat 16 June 2017 - 05:34 PM
ALLEN, la 16 June 2017 - 05:03 PM, a spus:
De remarcat este ca patura de administratie medie si joasa ramane to lafel. Si la AACR tot lafel o se ramane, altceasi omeni, altceasi atitudini. AACR merge pe idea ca ce fac ei este in continuitate, guvernul oricum se schimba trimestrial sau cine stie, poate tara functioneaza lafel de bine/prost si fara guvern.
rhc@born.ro
#162
Postat 16 June 2017 - 06:04 PM
Mihai_supy, la 16 June 2017 - 04:13 PM, a spus:
țin să vă infomez că protcoalele îtocmite între o entitate, RomtsaRa și SMFA au caracter onfidențial și sunt publicabile doar semnatarilor...Scriu asta pentru că tot creți publicarea acestui protocol, fără să înțelegeți că nu e traba Dvs cum se alocă spațiul aerian. Citiți HG 912/2010. Poate veți îțelege cu se alocă spațil ăsta aerian, în FIR București. Eu am făcut două astfel de protocoale anul trecut pentru ai mei. Unul e în lucru anul ăsta....Și nu mi aruncați cu noroi, că nu e treabă ușoară...
Dacă tot nu înțelegeți, putem să ne vedem la Adunați la evenimentul lor, și vă explic. Numai să vă primească cei de acolo....
Din câte știu Codul arian și modificarea HG912 au fost retrase, pentru că nu mai reprezentau norme tehnice. Deci, "haiducia" continuă..
Protocolul este intre ARA SMFA si Romatsa, nici decum intre Romatsa si SMFA, daca itnr-adevar are caracter confidential astept precizari de la conducerea ARA. Asa cum am subliniat daca nu-l fac public rog sa precizeze motivele. Legat de spatiul aerian cred ca va aflati totusi intr-o profunda eraora. Aceste zone segregate si cam tot ce tine de administrarea spatiului aerian este informatie publica, de altfel se publica periodic harti si NOTAMuri in acest sens. Cred ca necesitatea publicarii hartilor si restrictiilor de navigatie este evidenta, altfel ne avand de unde stii unde ai si une nu ai voie. Legat de ARA pot spune ca am fost przent personal la Romatsa cand s-au facut primele discutii pe tema declarari zonelor de zbor folosite de membri ARA.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 16 June 2017 - 06:06 PM
#163
Postat 16 June 2017 - 08:27 PM
xorg, la 16 June 2017 - 06:04 PM, a spus:
Protocolul de anul acesta si de anul trecut sunt pe emailul ARA deci le aveti. Daca nu le aveti vi le trimit eu, doar sa semnalizati. In rest nimic nu se face public aici despre acest subiect.
Normal Mihai e in in cea mai grava eroare doar lucreaza la fabrica de ciocolata iar dumneavoastra dl Xorg in aviatie!
Dl Mihai daca mai induceti populatia in eroare va dau ban sau ce o fi sa nu mai apareti pe aici cu dezinformarea. Si sa va dati demisia de la fabrica de ciocolata! :yahoo:
Un weekend de vis!
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 16 June 2017 - 08:27 PM
#164
Postat 16 June 2017 - 08:55 PM
Normal că se publică NOTAM-urile / doar de aia sunt NOTICE TO AIRMAN. dar până la pubicare....câtă muncă face AMC Romania...
Uite promit ca mâine să mă dau cu Yaku în LRTRA26. Care va fi segregată, activată cu Notam publicat!... dar nu ăsta e subiectul thread-ului...
PS - ce să fac dacă mi-s tare dragi unii oameni de pe forum....pe cre, sincer acuma, tare aș vrea să-i văd față în față...
#165
Postat 16 June 2017 - 10:13 PM
MUGUREL., la 16 June 2017 - 08:27 PM, a spus:
Normal Mihai e in in cea mai grava eroare doar lucreaza la fabrica de ciocolata iar dumneavoastra dl Xorg in aviatie!
Dl Mihai daca mai induceti populatia in eroare va dau ban sau ce o fi sa nu mai apareti pe aici cu dezinformarea. Si sa va dati demisia de la fabrica de ciocolata! :yahoo:
Un weekend de vis!
Poate reusiti macar sa publicati lista tuturor zonelor segregate de ARA sau si asta este secreta. Tre sa ai cumva pile ca sa stii unde are ARA segregarile?
Pentru cei care nu inteleg motivul pentru care solicit aceste date. Pana acum protocoalele au folosite de conducere ARA doar in intreresul unui grup restrans in loc sa beneficieze de ele cat mai multi dintre membri ARA si aeromodelisti in general. Asta se tot ascunde de voi. Dn Mugurel, multumesc de amabilitate, pe primul il am pe cel nou mi-l puteti trimite pe email ca simpla curiozitate. Astept insa pozitie publica a presedintelui referitor la modul in care au fost folosite pana acum aceste protocoale.
#167
Postat 16 June 2017 - 11:29 PM
http://www.caa.ro/me...dentificare.pdf
http://www.caa.ro/me...re_Inspire1.pdf
http://www.caa.ro/me...s/DJI_MAVIC.pdf
Aceasta postare a fost editata de xorg: 16 June 2017 - 11:30 PM
#168
Postat 16 June 2017 - 11:34 PM
Aici formular cerere de infiintare zona segregata.
Sa inteleg ca deacum zonele segregate pot fi infiintate si in absenta unui protocol de tipul celui pe care-l abia acum il scoate si ARA de la naftalina?
#169
Postat 17 June 2017 - 08:01 AM
Doar ca la ei e pe bani :D
#170
Postat 17 June 2017 - 09:21 AM
xorg, la 16 June 2017 - 11:34 PM, a spus:
Aici formular cerere de infiintare zona segregata.
Sa inteleg ca deacum zonele segregate pot fi infiintate si in absenta unui protocol de tipul celui pe care-l abia acum il scoate si ARA de la naftalina?
Unde anume s-a gasit linkul catre acest formular? Pe pagina cu UAV-uri nu este? In formular scrie "operator aeronava" -probabil trebuie sa fie o certificare oficiala la ei, nu sunt sigur. Dar cred ca daca nu ar fi asa atunci toti am putea cere acest lucru. Incurcate sunt caile aviatice/aeromodelistice! :wub:
#173
Postat 17 June 2017 - 10:54 AM
MUGUREL., la 17 June 2017 - 09:21 AM, a spus:
titlul doc "Cerere de infiintare zona de spatiu aerian segregat temporar pentru operarea aeronavelor fara pilot la bord"
Este fix in sectiune pt. UAV. Din pacate cred ca AACR s a inspirat de la conducerea ARA si in privinta modului de a prezenta/ascunde informatia "publica".
#174
Postat 17 June 2017 - 11:30 AM
xorg, la 17 June 2017 - 10:54 AM, a spus:
Este fix in sectiune pt. UAV. Din pacate cred ca AACR s a inspirat de la conducerea ARA si in privinta modului de a prezenta/ascunde informatia "publica".
Nu e in sectiunea UAV, e la sfarsitul ghidului si a ramas acolo de mult timp, de cand era in vigoare ordinul 8/2014. Deci nu e aparut acum dupa discutia despre segregare.
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 20 June 2017 - 06:27 PM
#175
Postat 17 June 2017 - 12:40 PM
MUGUREL., la 17 June 2017 - 11:30 AM, a spus:
"deasta tine conducerea ARA toate discutiile la secret, ca sa nu-i fure AACR-ul ideile!? :drinks:"
Mai sus nimic nu e secret, doar ca numai datele de interes general se publica si pe RHC restul nu conform:
Art. 31. Membrii Asociației ARA au următoarele obligații:
.....................................
- să respecte secretul corespondenței și secretele Asociației;
In fine nu exista organizatie care sa nu detina documentele clasificate pe diferite nivele: de la libere la publicare la TOP SECRET sau cum le-or denumi fiecare.
Asa are si ARA. Deci nu vad nimic anormal in acest lucru.
si mai e si asta in art 31:
- să îi respecte pe ceilalți membri ai asociației și ai consiliului Director;
in final ROI nu e secret, va rog sa il recititi, asta daca l-ati mai citit :https://aeromodelism.ro/regulament-de-ordine-interioara
Weekend de vis!
vedeti ca tot in ROI prin art.31 membri au obligatia "art.31 j. să respecte principiul transparenței" de altfel un pic mai sus la "Art. 30. Reprezentantul legal al Asociației ARA se obligă: la pct. "e. să organizeze Adunarea Generală a membrilor asociației." asta doar asa in caz ca a uitat conducerea demisionara de obligatiile ce-i sunt impuse atat prin ROI si Statut cat si prin LEGE(og26/2000). Daca mergeti si mai sus un pic gasiti la Art. 29. ca" Membrii Asociației ARA au următoarele drepturi:
d. dreptul de a participa la toate întrevederile, ședințele organizate de ARA;" Eu zic sa o lasati mai moale cu secretomamnia si sa lasati membrilor posibilitatea la o corecta informaere despre activitatea asta "secreta a asociatie" caci oricum pana acum a dovedit ca reuseste doar rezultate negative la negocierile "confidentiale" cu autoritaile, in plus organizatiile cu caracter secret sunt interzise prin lege in RO.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 June 2017 - 12:41 PM
#176
Postat 17 June 2017 - 01:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Rower: 17 June 2017 - 01:29 PM
#177
Postat 17 June 2017 - 02:55 PM
Mulțumesc!
#178
Postat 17 June 2017 - 04:52 PM
MUGUREL., la 17 June 2017 - 02:55 PM, a spus:
Mulțumesc!
Domnu Mugurel, stiti de ce nu ati vazut din partea mea o propunere privind identificarea? Pentru ca eu am militat si participat la realizarea sistemului de identificare pe care ARA il avea inainte de a incepe negocierile cu AACRul. Acel sistem pe care Ministerul de Interne la recunoscut in cadrul unor documente oficiale. Exact acel sistem care ar fi trebuit sa fie recunoscut si de AACR. Numai ca in urma secretelor negocieri, probabil ca va amintiti prea bine (cele din cauza carora a fost propus sondajul in urma caruia ar fi trebuit sa dispara multirotoarele mai mari de 280 din ARA), sa ajuns sa ne fie prezentata ca solutie identificare facuta de AACR pt. noi in Registrul unic de înmatriculare a aeronavelor civile din România. Eu va repet si aici ca AACRul va induce in eroare atunci cand afirma ca trebuie sa inmatriculam/identificam conform prevederilor codului aerian: Uitati ce spune codul:
ART.17 " (3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate stabili, prin reglementări specifice, categorii de aeronave civile care pot opera în spaţiul aerian naţional fără a deţine un certificat de înmatriculare."
Codul prevede posibilitatea zborului legal unor categorii de aeronve neinmatriculate in sistemul AACR, in cazul nostru cele inregistrate in sistemul propiru de identificare. Atat tre sa faca AACR-ul, sa includa/recunoasca aeromodelul apartinand aceastei categorii, prin ordin al Ministrului Transporturilor sau PIAC. Asta cu caracter temporar, pana ce vor reusi conform ICAO, adica conform (Conventiei de la Cicago pe care sunt obligati sa o respecte, (doar ca nu o pot respecta pentru ca nu o au in forma oficiala actulizata, mai exact nu-st in stare de vreo doi ani sa o actulizeze pe propria pagina web), anume sa reglementeze separat de celelalte categorii de aeronave, aeromodelul sau UAVurile cu scop recreativ si sportiv.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 June 2017 - 04:53 PM
#179
Postat 17 June 2017 - 05:05 PM
xorg, la 17 June 2017 - 04:52 PM, a spus:
ART.17 " (3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate stabili, prin reglementări specifice, categorii de aeronave civile care pot opera în spaţiul aerian naţional fără a deţine un certificat de înmatriculare."
Codul prevede posibilitatea zborului legal unor categorii de aeronve neinmatriculate in sistemul AACR, in cazul nostru cele inregistrate in sistemul propiru de identificare. Atat tre sa faca AACR-ul, sa includa/recunoasca aeromodelul apartinand aceastei categorii, prin ordin al Ministrului Transporturilor sau PIAC. Asta cu caracter temporar, pana ce vor reusi conform ICAO, adica conform (Conventiei de la Cicago pe care sunt obligati sa o respecte, (doar ca nu o pot respecta pentru ca nu o au in forma oficiala actulizata, mai exact nu-st in stare de vreo doi ani sa o actulizeze pe propria pagina web), anume sa reglementeze separat de celelalte categorii de aeronave, aeromodelul sau UAVurile cu scop recreativ si sportiv.
Ideia e că AACR nu vrea acest lucru. Motivarea pentru care nu vor nu o cunosc. Dacă veți citi răspunsul nostru la ce au propus ei veți înțelege că nu suntem de acord cu ei.Cand am finalizat documentul cu ei acesta cuprindea exact sistemul de care spuneați mai sus și il recunoșteau. Când au publicat propunerea a apărut mult mult modificată procedura fata de cea negociată. Sincer aici a apărut impasul si s-a hotărât să facem segregarea pentru a mai zbura în legalitate anul acesta. Normal acum identificarea trebuia să fie operațională prin sistemul ARA și prin procedura comuna. Nu știm ce s-a întâmplat dar aceasta e situația momentului.
#180
Postat 17 June 2017 - 05:35 PM
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 17 June 2017 - 05:35 PM