Identificare Aeromodele
#31
Postat 24 May 2017 - 05:37 PM
O problema de fond, spre deosebire de sosele si autostrazi care au fost construite de cineva si este firesc sa platesc o taxa ca sa circul pe ele, cerul A FOST CONSTRUIT DE DUMNEZEU sau de MAMA NATURA , nu de stat sau AACR . Deci, daca s-ar pune problema unei taxe, ar trebui sa o platesc celui care detine terenul de pe care decolez (in cazul in care nu e terenul meu). Deci, avand in vedere ca aeromodelele zboara intr-o zona care oricum nu este frecventata de avioane 1:1 (zbor la vedere , la mica altitudine, departe de aeroporturi) , nu am nevoie de vreun serviciu de control trafic . Deci orice fel de taxa este aberanta si o jecmanire pe fata !!!
Altfel, nu am nimic impotriva inregistrarii aeromodelistului (tax free) si a lipirii pe aeromodel a unui numar de identificare care sa poata fi citit in cazul in care aeromodelul a ajuns intr-o zona interzisa si / sau a provocat pagube.
In principiu este un pas inainte fata de legea actuala, dar inca departe de ceea ce ar trebui sa fie.
TEL. 0726.191.725
#32
Postat 24 May 2017 - 05:41 PM
renatoa, la 24 May 2017 - 05:34 PM, a spus:
O bicicleta poata produce pagube probabil similare cu un compozit de +3m scapat de sub control... cu inmatriculare sau fara, cum ai gestiona situatia daca ai fi implicat in asa ceva ?
Ca victima, evident...
Sau ai trata-o mioritic... "asa a fost sa fie..." probabil vrei sa trag concluzia ca aeromodelistii sunt cam inconstienti dupa ce am trait deja experienta unui cunoscut care nici nu a clipit cand juniorul lui era sa fie lovit de un model...
Doar bla bla .....saptamanal isi dau in cap cu aeromodele si dupa inmatriculare avioanele nu vor mai ajunge in capul unora ,hai ca nu sunt copil si nici usor de manipulat
#33
Postat 24 May 2017 - 05:42 PM
ERASER, la 24 May 2017 - 05:37 PM, a spus:
O problema de fond, spre deosebire de sosele si autostrazi care au fost construite de cineva si este firesc sa platesc o taxa ca sa circul pe ele, cerul A FOST CONSTRUIT DE DUMNEZEU sau de MAMA NATURA , nu de stat sau AACR . Deci, daca s-ar pune problema unei taxe, ar trebui sa o platesc celui care detine terenul de pe care decolez (in cazul in care nu e terenul meu). Deci, avand in vedere ca aeromodelele zboara intr-o zona care oricum nu este frecventata de avioane 1:1 (zbor la vedere , la mica altitudine, departe de aeroporturi) , nu am nevoie de vreun serviciu de control trafic . Deci orice fel de taxa este aberanta si o jecmanire pe fata !!!
Altfel, nu am nimic impotriva inregistrarii aeromodelistului (tax free) si a lipirii pe aeromodel a unui numar de identificare care sa poata fi citit in cazul in care aeromodelul a ajuns intr-o zona interzisa si / sau a provocat pagube.
In principiu este un pas inainte fata de legea actuala, dar inca departe de ceea ce ar trebui sa fie.
Asa este ,sunt 100% deacord ,si de aceea eu numesc camatarie ce se face. :drinks:
#34
Postat 24 May 2017 - 05:50 PM
Oricum ne place sa facem poze de jucariile noastre si le publicam mereu:)
Daca asa se rezolva o parte din problema, ramane doar restul restrictiilor, mai ales cu inaltime, greutate, locatii de zbor.
Oricum am impresia ca directia merge similar si conform de cit in alte tari cea ce ma cam calmeaza.
Asi mai vrea sa aud din partea ARA de exemplu cit din textul a fost editat de la ei sau/si lafel asi vrea sa stiu de la FRMD, daca aveau vreo influenta sau interes.
rhc@born.ro
#35
Postat 24 May 2017 - 06:05 PM
1. Sa platim o taxa de 108 Euro sau mai mica la AACR pentru a inscrie aeromodelistul.
2. Sa dam navala si sa ne inscriem in ARA (cluburile de sportive afiliate federatiei nu stiu daca vor misca ceva desi regulamentul in discutie le permite) si sa platim taxa de membru ca asociatia sa gestioneze baza de date cu fotografiile si identificarea aeromodelelor.
Partea "mafioteasca" sau de camatarie cum spune Fly este ca inregistrarea este valabila cat esti membru al asociatiei, deci esti obligat sa platesti TAXA ANUALA la asociatie , la ARA de exemplu.
Pactul dintre ARA si AACR ar suna cam asa: decat sa cereti 108 Euro / model si din 1000 modele existente in tara, sa nu incasati nici un banut de la nimeni , mai bine ne asociem si astfel incasati taxa de la 200 de modelisti (20.000 Euro mai bine decat nimic) si vom incasa si noi (posibil si alte asociatii) o mica taxa de 25 Euro (sau cat mai este cotizatia) dar pe care ii vom lua in fiecare an.
Astfel traim si ARA si AACR fericiti iar modelistii in 10 ani vor fi cheltuit tot atatia bani cat ar fi cheltuit daca actionau pe con propriu.
Ca solutie rapida de a zbura in legalitate, este o varianta viabila.
Din punct de vedere moral, este condamnabil !!!
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 24 May 2017 - 06:09 PM
TEL. 0726.191.725
#36
Postat 24 May 2017 - 06:18 PM
Cum e mai ok, sa platesti (90E+TVA) * nr_modele sau sa platesti o suma modica (mult sub 90E) pentru TOATE MODELELE?
Nu se plateste decat identificarea aeromodelistutlui, iar suma luptam sa fie una modica, platita o singura data, indiferent de cate aeromodele are omul. Este de la sine inteles ca AACR doreste sa stie ce modele detine fiecare. Este doar o informare pe care aeromodelistul o face catre AACR, cu privire la aeromodelele detinute, informare pe care o face cu titlu gratuit (ea fiind facuta de catre ARA la anumite intervale regulate).
La aeromodele nu se va pune chip, doar sticker cu numarul de identificare.
E mai usor pentru AACR sa gestioneze relatia cu o entitate de profil, decat cu fiecare aeromodelist in parte. De exemplu, reactualizarea listei de modele se poate face mult mai usor intre ARA (spre exemplu) si AACR, decat cu fiecare aeromodelist in parte.
#37
Postat 24 May 2017 - 06:30 PM
Ciprian Dughir, la 24 May 2017 - 06:18 PM, a spus:
Cum e mai ok, sa platesti (90E+TVA) * nr_modele sau sa platesti o suma modica (mult sub 90E) pentru TOATE MODELELE?
Nu se plateste decat identificarea aeromodelistutlui, iar suma luptam sa fie una modica, platita o singura data, indiferent de cate aeromodele are omul. Este de la sine inteles ca AACR doreste sa stie ce modele detine fiecare. Este doar o informare pe care aeromodelistul o face catre AACR, cu privire la aeromodelele detinute, informare pe care o face cu titlu gratuit (ea fiind facuta de catre ARA la anumite intervale regulate).
La aeromodele nu se va pune chip, doar sticker cu numarul de identificare.
E mai usor pentru AACR sa gestioneze relatia cu o entitate de profil, decat cu fiecare aeromodelist in parte. De exemplu, reactualizarea listei de modele se poate face mult mai usor intre ARA (spre exemplu) si AACR, decat cu fiecare aeromodelist in parte.
De ce doreste sa stie cate modele am ,care este scopul ?nu inteleg logica din moment ce ai un maxim de greutate admis si stie de aeromodelist .
Sau vrea sa stie cat de bogat este modelistul si pe urma sa fie taxat dupa nr de modele ?
#38
Postat 24 May 2017 - 06:36 PM
Cum se face cu toate alea inregistrate, barci, masini, carute, mopede... Toate.
#39
Postat 24 May 2017 - 06:39 PM
ERASER, la 24 May 2017 - 06:05 PM, a spus:
1. Sa platim o taxa de 108 Euro sau mai mica la AACR pentru a inscrie aeromodelistul.
2. Sa dam navala si sa ne inscriem in ARA (cluburile de sportive afiliate federatiei nu stiu daca vor misca ceva desi regulamentul in discutie le permite) si sa platim taxa de membru ca asociatia sa gestioneze baza de date cu fotografiile si identificarea aeromodelelor.
Din pacate ARA s-a nascut pentru ca au vrut sa interzica aeromodelismul in 2014 si nu ca se doreste o afacere din aceasta. Acum s-a ajuns aici si nu cred ca sunt vinovati din randul modelistilor. Poate doar pasivitatea!
Cine nu doreste ARA isi poate face club/asociatie.
Partea "mafioteasca" sau de camatarie cum spune Fly este ca inregistrarea este valabila cat esti membru al asociatiei, deci esti obligat sa platesti TAXA ANUALA la asociatie , la ARA de exemplu.
Pactul dintre ARA si AACR ar suna cam asa: decat sa cereti 108 Euro / model si din 1000 modele existente in tara, sa nu incasati nici un banut de la nimeni , mai bine ne asociem si astfel incasati taxa de la 200 de modelisti (20.000 Euro mai bine decat nimic) si vom incasa si noi (posibil si alte asociatii) o mica taxa de 25 Euro (sau cat mai este cotizatia) dar pe care ii vom lua in fiecare an.
Astfel traim si ARA si AACR fericiti iar modelistii in 10 ani vor fi cheltuit tot atatia bani cat ar fi cheltuit daca actionau pe con propriu.
Matei, fara suparare nu exista nici un pact secret ARA -ACCR. Au fost probabil si alte entitati care au negociat. Si s-a negociat o alta suma pe care ARA o doreste modica. Momentan nu s-a stabilit suma. Si hai sa fim seriosi cu banii- la concursurile FRMd la sedinta tehnica se incepea cu -"Cine nu a platit taxa e invitat sa o faca daca doreste sa concureze" :)
Ca solutie rapida de a zbura in legalitate, este o varianta viabila.
Din punct de vedere moral, este condamnabil !!!
Ce e moral azi?
#40
Postat 24 May 2017 - 06:40 PM
fly, la 24 May 2017 - 06:30 PM, a spus:
Sau vrea sa stie cat de bogat este modelistul si pe urma sa fie taxat dupa nr de modele ?
Asta ar fi logic stiind cum merg treburile in Romania, e o nisa care nu plateste taxe si de aici frustrarea celor de la conducere ca ar putea fura si din banii astia!
#41
Postat 24 May 2017 - 06:49 PM
Si haideti sa lasam la o parte acuzatiile despre cine fura, ce fura sau ar fura! Suntem un forum de hobby, ne putem spune si parerea despre aceste lucruri dar e mai bine sa ne concentram pe problema noastra!
In data de 26.05.2017 intre orele 17:00 si 18:00 va avea loc un livemeeting pe aceasta tema cu membri si non membri ARA. Veti putea accesa conferinta prin https://meet.lync.co....babos/36VD0WQ6
#42
Postat 24 May 2017 - 08:54 PM
Cum am eu un P51 MUSTANG in culori originale cu anvergura de 1370mm si grutate de zbor in jur de 2500 grame
nu o sa las pe NIMENI NICI O DATA sa lipeasca ceva stickere aiurea pe el.
(Mai ales ca pe asta l-am cistigat la tombola la RR si e o amintire de care tin foarte mult)
Deci acestea o sa stea bine mersi acasa agatat de perete pentru ca cineva vrea sa lipeasca actibilduri pe ele?
Interesant ce sa zic.
#43
Postat 24 May 2017 - 09:04 PM
Il pui in locul etichetei made in china de pe receptor, nah... :p
As intelege sa carcotesti daca l-ai fi migalit tu, ca asta, nu un ARF luat de-a gata...
#44
Postat 24 May 2017 - 09:11 PM
E o amintire foarte placuta si din aceasta cauza nu las pe nimeni sa il ciufuleasca cu ceva magarii.
Si daca trebuie sa tin pe perete nu o sa lipesc nimic pe el.
#45
Postat 24 May 2017 - 09:22 PM
MUGUREL., la 24 May 2017 - 06:49 PM, a spus:
Si haideti sa lasam la o parte acuzatiile despre cine fura, ce fura sau ar fura! Suntem un forum de hobby, ne putem spune si parerea despre aceste lucruri dar e mai bine sa ne concentram pe problema noastra!
In data de 26.05.2017 intre orele 17:00 si 18:00 va avea loc un livemeeting pe aceasta tema cu membri si non membri ARA. Veti putea accesa conferinta prin https://meet.lync.co....babos/36VD0WQ6
Pentru ca nu sunt in tara, din pacate nu pot participa la intalnirea online. Ca idee de principiu propunerea mi se pare fezabila cu cateva amendamente:
1. Sa se explice foarte clar suma pretinsa de aacr
2. Sa se explice la fel de clar valoarea cotizatiei ARA pentru urmatorii ani!
3. Sa se clarifice procedura exacta de identificare, preferabil online, de catre ARA
Aceasta postare a fost editata de Garett: 24 May 2017 - 09:25 PM
#47
Postat 24 May 2017 - 09:30 PM
E absolut stupid sa nu mai poti adauga idei la postarea initiala...
#48
Postat 24 May 2017 - 09:43 PM
Garett, la 24 May 2017 - 09:24 PM, a spus:
Cine se duce pana la urma in extrema drobului de sare?
Macar ati incercat sa cautati... ? :unsure: pentru ca intrebarea mi se pare retorica, sunt nenumarate cazuri de accidente fatale in lume, rezultat al tehnicii RC.
Daca va satisfac "doar traume", puteti incerca o cautare in site despre accidentele musamalizate la Craiova.
#50
Postat 25 May 2017 - 06:14 AM
MUGUREL., la 24 May 2017 - 06:49 PM, a spus:
Asta este public sau doar pentru membri?
In principiu solutia pentru mine este OK, daca suma va fi egal sau mai mic de cit 90€ o data pentru indoteuna si cotizatia ARA ramane lafel cum este acum. Cu conditia ca pot zbura cu aeromodele pana 25kg din nou in locuri in care am zburat si pana acum si FPV si la inaltimi rezonabile si la distante normale ca si pana acum. Plus ca multicoptere sa nu fie excluse. Nu ma deranjeaza sa tirmit o lista de modele cu poze undeva, ca in caz ca incep sa le taxeze le scot din uz si le ingrop in inregistrari si radieri zilnice dupa cum le folosesc.
rhc@born.ro
#51
Postat 25 May 2017 - 06:23 AM
wabo1, la 25 May 2017 - 06:14 AM, a spus:
In principiu solutia pentru mine este OK, daca suma va fi egal sau mai mic de cit 90€ o data pentru indoteuna si cotizatia ARA ramane lafel cum este acum. Cu conditia ca pot zbura cu aeromodele pana 25kg din nou in locuri in care am zburat si pana acum si FPV si la inaltimi rezonabile si la distante normale ca si pana acum. Plus ca multicoptere sa nu fie excluse. Nu ma deranjeaza sa tirmit o lista de modele cu poze undeva, ca in caz ca incep sa le taxeze le scot din uz si le ingrop in inregistrari si radieri zilnice dupa cum le folosesc.
Livemeetingul e public.
#52
Postat 25 May 2017 - 06:25 AM
wabo1, la 25 May 2017 - 06:14 AM, a spus:
.............
MUGUREL., la 24 May 2017 - 06:49 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 25 May 2017 - 06:26 AM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#53
Postat 25 May 2017 - 06:58 AM
renatoa, la 24 May 2017 - 09:43 PM, a spus:
sunt nenumarate cazuri de accidente fatale in lume, rezultat al tehnicii RC.
...
Garett, la 24 May 2017 - 10:19 PM, a spus:
A fost nefericit aleasa formularea "tehnici RC".
Nu, domnule, vorbesc de accidente cu morti intamplate la meetinguri RC cu public... sau de un campion de heli care s-a decapitat singur cu un heli clasa 700...
S-a tot vorbit de alarme false in ultima vreme, uite drona, ba e punga...
Poate ar fi cazul sa se evidentieze si accidente RC pe bune, care sunt musamalizate atat de comunitate, cat si surprinzator, de media, care ar avea un subiect spumos de aici...
Banuisc ca de EZ*-ul care a intrat in parbrizul unui ULM pe Lempes nu vrea nimeni sa discute, dupa ce s-a incheiat "amiabil"...
#54
Postat 25 May 2017 - 07:10 AM
Radubv, la 25 May 2017 - 06:25 AM, a spus:
Mersi eram semiadormit si neatent.
Sper sa merga si pe tel/pad etc nu doar pe desktop ca la ora respectiva probabil poate nu sunt la birou
rhc@born.ro
#55
Postat 25 May 2017 - 07:12 AM
renatoa, la 25 May 2017 - 06:58 AM, a spus:
Nu, domnule, vorbesc de accidente cu morti intamplate la meetinguri RC cu public... sau de un campion de heli care s-a decapitat singur cu un heli clasa 700...
S-a tot vorbit de alarme false in ultima vreme, uite drona, ba e punga...
Poate ar fi cazul sa se evidentieze si accidente RC pe bune, care sunt musamalizate atat de comunitate, cat si surprinzator, de media, care ar avea un subiect spumos de aici...
Banuisc ca de EZ*-ul care a intrat in parbrizul unui ULM pe Lempes nu vrea nimeni sa discute, dupa ce s-a incheiat "amiabil"...
Ce legatura au accidentele cu taxarea si sticurile pt aeromodele ?
#56
Postat 25 May 2017 - 07:20 AM
#57
Postat 25 May 2017 - 07:23 AM
Va pot spune din multime de cereri de clienti care o am pentru elici mari, aceste aparate devin tot mai mare. Ne apropriam la fanteziile care le puteti vedea si in filmul Avatar.
Tehnica este existenta si sa lucreaza la optimizare si stocare energiei si sistemelor hybride.
rhc@born.ro
#58
Postat 25 May 2017 - 07:29 AM
Asta nu inseamna ca sunt de acord cu tot ce face AACR.
Schiurile nu fac accidente de capul lor, ci sunt incaltate de cineva identificabil pe loc, pe cand un pilot poate sa fie afara din raza vizuala ;) La fel si la bicicleta...
Nu vad ce va deranjeaza asa mult identificarea. :unsure:
Suma care se discuta sa fie platita pentru inregistrarea pilotului este sub cotizatia ARA, o sa vedeti ce penibili o sa va simtiti cand se va dezvalui pe ce va certati... am in casa servo-uri care costa bucata mai mult decat banii astia...
La Sanpetru nu platiti nimic ca sa aveti acces sa zburati ?
#59
Postat 25 May 2017 - 07:42 AM
renatoa, la 25 May 2017 - 07:29 AM, a spus:
Asta nu inseamna ca sunt de acord cu tot ce face AACR.
Schiurile nu fac accidente de capul lor, ci sunt incaltate de cineva identificabil pe loc, pe cand un pilot poate sa fie afara din raza vizuala ;) La fel si la bicicleta...
Nu vad ce va deranjeaza asa mult identificarea. :unsure:
Suma care se discuta sa fie platita pentru inregistrarea pilotului este sub cotizatia ARA, o sa vedeti ce penibili o sa va simtiti cand se va dezvalui pe ce va certati... am in casa servo-uri care costa bucata mai mult decat banii astia...
La Sanpetru nu platiti nimic ca sa aveti acces sa zburati ?
Este una sa platesc la Sanpetru pt spatiu in care zbor sau sa platesc statului pt nimic ,nu ma deranjeaza sa pun in interior un stick ,mai mult sunt total decord sa se zboare in limita de 200 x200 m ,dar si daca este sa platesc pt ca sunt modelist o taxa de 30 eur pentru totdeauna tot nu vad pt ce sunt acei bani ,sa stie cate modele am poate ii intereseaza sa faca un recensamant si sa construiasca aerodrom de aeromodele
#60
Postat 25 May 2017 - 08:13 AM
renatoa, la 25 May 2017 - 06:58 AM, a spus:
Nu, domnule, vorbesc de accidente cu morti intamplate la meetinguri RC cu public... sau de un campion de heli care s-a decapitat singur cu un heli clasa 700...
S-a tot vorbit de alarme false in ultima vreme, uite drona, ba e punga...
Poate ar fi cazul sa se evidentieze si accidente RC pe bune, care sunt musamalizate atat de comunitate, cat si surprinzator, de media, care ar avea un subiect spumos de aici...
Banuisc ca de EZ*-ul care a intrat in parbrizul unui ULM pe Lempes nu vrea nimeni sa discute, dupa ce s-a incheiat "amiabil"...
No offense, crezi ca daca erau inmatriculate (poate chiar erau) nu se mai intamplau accidente la mitinguri RC sau acel campion de heli nu se decapita...
Nu are nici-o legatura inmatricularea /identificarea aeromodelistului, cu regulile elementare de safety sau sa le spunem de bun simt pe care unii care isi spun aeromodelisti nu le respecta
P.S
nu sunt impotriva identificarii/inmatricularii, cu toate ca nu vad de ce este necesara achitarea unei taxe anuale pt.ce...? Unii dintre noi poate zboara de 3-4 ori intr-un an si pt asta trebuie sa fie taxati? Ce se ofera...? doar un nr.de identificare..