Identificare Aeromodele
#1
Postat 23 May 2017 - 11:24 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2
Postat 24 May 2017 - 05:11 AM
Andrix_y, la 23 May 2017 - 11:24 PM, a spus:
Care este scopul inregistrari aeromodelelor ? Inafara de a lua bani pe nimic ,adica camatarie ,nu vad nimic constructiv!
De ce nu au asa interes sa construiasca aerodrom pentru aeromodele in fiecare judet si atunci da platesc 90 eur pentru fiecare model care il zbor acolo ,pana atunci nu voi platii nimic pt nimic !
#3
Postat 24 May 2017 - 05:54 AM
fly, la 24 May 2017 - 05:11 AM, a spus:
De ce nu au asa interes sa construiasca aerodrom pentru aeromodele in fiecare judet si atunci da platesc 90 eur pentru fiecare model care il zbor acolo ,pana atunci nu voi platii nimic pt nimic !
Daca ai citit de pe link si textele, chiar asta este scopul, de a scapa de taxe si drumuri inutile. Daca ar fi o solutie, chiar daca in alte state e mai simplu(D) sau chiar si abandonat(SUA)pentru mine asta ar fi un motiv sa reintru in ARA.
rhc@born.ro
#4
Postat 24 May 2017 - 06:19 AM
wabo1, la 24 May 2017 - 05:54 AM, a spus:
Si atunci pt ce inregistrarea aeromodelelor cu sau fara taxa ?
Atunci simplu nici nu imi voi inregistra aeromodelele pt ca nu am pt ce !!? í ½í¸‰
Aceasta postare a fost editata de fly: 24 May 2017 - 06:20 AM
#5
Postat 24 May 2017 - 06:23 AM
#6
Postat 24 May 2017 - 06:40 AM
fly, la 24 May 2017 - 06:23 AM, a spus:
Mugurel, te rog citeste linkul, eu din ce stiu se va inregistra aeromodelistul o singura data!
Pai nu toti pot zbura sub umbrela AR asa cum faceti la Bv.
O zi frumoasa!
#7
Postat 24 May 2017 - 06:47 AM
MUGUREL., la 24 May 2017 - 06:40 AM, a spus:
Pai nu toti pot zbura sub umbrela AR asa cum faceti la Bv.
O zi frumoasa!
Care sunt beneficiile sau ce ti se ofera inschimbul taxei de inregistrare a aeromodelistului ?
Sau mai poate suna a taxa de protectie cum faceau smecheri pe vremuri la magazine si acum sunt legalizati prin firme de protectie í ½í¸Š
Aceasta postare a fost editata de fly: 24 May 2017 - 06:48 AM
#8
Postat 24 May 2017 - 07:56 AM
In Europa, spre deosebire de romanica sunt reglementari care protejeaza si incurajeaza modelistii , e drept in schimbul unor taxe nu foarte mici.
In legislatia noastra se legalizeaza japca!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#9
Postat 24 May 2017 - 07:57 AM
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#10
Postat 24 May 2017 - 08:10 AM
ARA o face pentru ca reprezinta o grupa mai mare si mai mare fiind poate si cu inlfuenta mai mare.
In principiu ar trebuie angajat un avocat sa se ocupa. Nu stiu daca ARA asa procedeaza sau nu.
La adresa http://www.caa.ro/me..._AW_ID_2017.pdf veți putea găsi procedura.
Ori o facete direct la AACR ori prin ARA. La ARA cu pozibilitate de se pierde idea pe parcurs ;)
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 May 2017 - 08:11 AM
rhc@born.ro
#11
Postat 24 May 2017 - 09:15 AM
Numai bine tuturor modelistilor ! Nu mai scriu aici ca este consum de energie in zadar si nimic concret ,vad asta prin discutiile care sunt de cativa anisori pe la topicurile ARA si prea putina discutie in topicele de constructii care defapt sunt aeromodelism si nu politica .
#12
Postat 24 May 2017 - 10:12 AM
Certificat de identificare
(cerere emitere certificat de identificare aici / modele de scheme de dispunere a însemnelor de identificare aici, pct. 21)
Costuri: 90 Euro + TVA la cursul oficial BNR din ziua plății (certificatul nu are termen de valabilitate)
http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas
si asa cum bine zice si Fly, suna a camatarie pe fata.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#13
Postat 24 May 2017 - 10:22 AM
#14
Postat 24 May 2017 - 10:53 AM
rhc@born.ro
#15
Postat 24 May 2017 - 11:44 AM
Daca modelistul e un lup singuratic care vrea sa zboare in linistea lui,cum sa i impui cu japca sa se faca pionier sau utecist?
Ar fi extrem de simpla identificarea aeromodelistilor si aplicarea pe model a elementelor de indentificare.
Cipul pe care il baga pe gat nu are sens. Adica imi scriu in frunte cine sunt si imi baga militia un cip in fund sa fie mai sigura treaba 😆
#16
Postat 24 May 2017 - 12:03 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#17
Postat 24 May 2017 - 12:11 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#18
Postat 24 May 2017 - 12:36 PM
#19
Postat 24 May 2017 - 01:04 PM
Pozitive din pamflet de la CAA:
apare aeromodel ca si si termen, mersi de recunostere de existenta noastra dupa mai bine de 100 de ani
numai apare nimic(?) despre filmare/fotografiere
se pare ca membri unei entitate autorizate de CAA nu trebuie sa se deplaseze in Bucuresti cu toate aeromodele(?)
apare pozibilitate de a delega inregistrare la o entitate extern de CAA
Negative:
Aeromodele sint tratate ca si orice avion 1:1 cu altceas obligatii si taxe dar cu drepturi mult reduse
Taxele nu sint clarificate
Trebuie declarat culorea modelului si nu poit invelie pe urma altfel fara sa mai depui un act si o taxa
apare taxa de radiere
Nu a disparut inregistrare deloc ci mai degraba s-a mai asprit si cu altele plus alte taxe (nespecificate la schimbare de culoare, proprietar si scoterea din circuit)
Chestia cu 500gr nu a disparut
Cu tot ca sa defineste diferentiere de folosire intrun fel hobby sau comercial (aeromodel sau Rpas)se pare ca nu se face nicio diferentiere la inregistrare cu tot ca aeromodele sint restrictionate mai mult de cit RPAS.
Foarte stufos birocratia si doar pe suprafata ne dea ceva(denumirea aeromodel in text) dar practic primim doar obligatii.
In fine, daca asta este singura solutie, trebuie sa trecem la alte hobbyuri cum zice Gigi.
Pentru solutionarea non-membrilor trebuie inventat, parerea mea, un membership cu drepturi reduse dar care it dea pozibilitate de inregistrare aeromodelelor, daca chiar ajungem in faza asta.
CHestia cu cip sau deplasare la Buc trebuie scos oricum, e hilar, in plus si aminteste a timpului cind masini de scris trebuieau inregistrate. Fix asa.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 May 2017 - 01:05 PM
rhc@born.ro
#20
Postat 24 May 2017 - 01:06 PM
La punctul 2.2.2 sunt alte zburatore care sunt pe comercial. La acestea se pune chip.
La punctul 2.9.1.a insemnul de identificare e diferit pentru aeromodelist. Pentru aeromodelist taxa se plateste o singura data. E valabila cat e membru asociatie/club sportiv. Valoarea taxei nu o stiu dar s-a discutat sa fie mult mai mica. Prin aceasta procedura se desparte comercialul de hobby/sport.
#21
Postat 24 May 2017 - 01:10 PM
MUGUREL., la 24 May 2017 - 01:06 PM, a spus:
La punctul 2.2.2 sunt alte zburatore care sunt pe comercial. La acestea se pune chip.
La punctul 2.9.1.a insemnul de identificare e diferit pentru aeromodelist. Pentru aeromodelist taxa se plateste o singura data. E valabila cat e membru asociatie/club sportiv. Valoarea taxei nu o stiu dar s-a discutat sa fie mult mai mica. Prin aceasta procedura se desparte comercialul de hobby/sport.
Probabil am citit diagonal si prea rapid. Refac pasul asta :)
rhc@born.ro
#22
Postat 24 May 2017 - 01:11 PM
Revenind la taxe, e aberant sa-mi ceri mie sa platesc o taxa de "x" ron/euro/etc pe o spuma facuta artizanal, poate , in casa cu ce s-a mai gasit pe acolo sau chiar cumparata la un pret oarecare si aceeasi taxa sa o incasezi de la un avion usor 1:1, drona sofisticata de mii de euro, etc. Nu poti sa incadrezi de-a valma jucariile, cu aeromodelele, cu avioanele usoare, cu dronele comerciale, indiferent de greutate (500g - 150 kg), pret de achizitie, cu sau fara FPV, etc.
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#23
Postat 24 May 2017 - 01:15 PM
Deci ele sa inregistreaza la asociatie/federatie/club sportiv si pe urma mai inregsitreaza fiecare membru la CAA?
Cu alte cuvinte un fel de membership obligatorie?
In texteul trebuie neaparaut adus si un rind unde entitatiile externe CAA sint obligate sa primesc membri noi sa nu ajungem in faza unde se face o bisericuta.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 May 2017 - 01:17 PM
rhc@born.ro
#24
Postat 24 May 2017 - 01:28 PM
wabo1, la 24 May 2017 - 01:15 PM, a spus:
Deci ele sa inregistreaza la asociatie/federatie/club sportiv si pe urma mai inregsitreaza fiecare membru la CAA?
Cu alte cuvinte un fel de membership obligatorie?
In texteul trebuie neaparaut adus si un rind unde entitatiile externe CAA sint obligate sa primesc membri noi sa nu ajungem in faza unde se face o bisericuta.
Punctul iii- certificatul de identificare al aeromodelistului.
Numarul 3il pui pe model ca doar nu zboara aeromodelistul. Vinzi aeromodelul dai jos numarul si nu mai e identificat. Zbori aiurea nu e valabil nr.
punctul 2.5 -iv -reiese ca toate aeromodelele trebuie declarate la asociatie/federatie de profil.
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 24 May 2017 - 01:32 PM
#25
Postat 24 May 2017 - 03:16 PM
MUGUREL., la 24 May 2017 - 01:28 PM, a spus:
asta e un lucru pozitiv, sa zice. dar de ce mai trebuie totusi un certificat in plus, daca, de exemplu, sunt legitimat FRdM??? cele 2 entitati nu sunt de stat? nu lucreaza/comunica unii cu ceilalti? adica mi se pare o brambureala totala, ca sa justifice sumele cerute.
MUGUREL., la 24 May 2017 - 01:28 PM, a spus:
o alta tampenie, masiva: daca tot ma certifica pe mine ca modelist, si am in hangar 100 modele... ce fac? 100x 90 euro? sau ? apoi, exista cazuri in care proprietarul schimba schema de culori din diverse motive, se reia sirul hartiilor trimise aiurea-n gara cu noua schema, asteptam "omologarea"... si la cum se misca astia... hopa... a trecut sezonul...
MUGUREL., la 24 May 2017 - 01:28 PM, a spus:
pai se bate cap in cap cu cele de mai sus, ne hotaram mai intai daca declaram orice oratanie zburatoare si apoi ce inregistram si platim? sau ????
e f abigua propunerea lor. parerea mea este ca cine a facut aceste propuneri nu si-a baut cafeaua, sau a fost prea slaba.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#26
Postat 24 May 2017 - 04:46 PM
ALLEN, la 24 May 2017 - 03:16 PM, a spus:
Nu stiu ce sa zic. Se pare ca nu comunica.
o alta tampenie, masiva: daca tot ma certifica pe mine ca modelist, si am in hangar 100 modele... ce fac? 100x 90 euro? sau ? apoi, exista cazuri in care proprietarul schimba schema de culori din diverse motive, se reia sirul hartiilor trimise aiurea-n gara cu noua schema, asteptam "omologarea"... si la cum se misca astia... hopa... a trecut sezonul...
Pai nu va fi asa. Cel putin eu asa inteleg. Eu modelist am un numar pentru care am platit. Il printez si il pun pe 100 de modele fara alte plati suplimentare, doar ca modelele trebuie inregistrate la asociatia/federatia. schimb culoare -schimb poza la asociatie.
pai se bate cap in cap cu cele de mai sus, ne hotaram mai intai daca declaram orice oratanie zburatoare si apoi ce inregistram si platim? sau ????
e f abigua propunerea lor. parerea mea este ca cine a facut aceste propuneri nu si-a baut cafeaua, sau a fost prea slaba.
Dupa mine nu. Pentru ca nu e identificat aeromodelul si numarul e personal. Pleaca aeromodelul, viitorul proprietar daca e membru a unei asociatii il declara acolo si
isi pune numarul personal.
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 24 May 2017 - 04:50 PM
#28
Postat 24 May 2017 - 04:55 PM
Ca sa stie pe cine inhata daca modelul sparge un cap sau un parbriz...
#30
Postat 24 May 2017 - 05:34 PM
O bicicleta poata produce pagube probabil similare cu un compozit de +3m scapat de sub control... cu inmatriculare sau fara, cum ai gestiona situatia daca ai fi implicat in asa ceva ?
Ca victima, evident...
Sau ai trata-o mioritic... "asa a fost sa fie..." probabil vrei sa trag concluzia ca aeromodelistii sunt cam inconstienti dupa ce am trait deja experienta unui cunoscut care nici nu a clipit cand juniorul lui era sa fie lovit de un model...