Modelism - RHC Forum: Aeronca C-3 1935 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Aeronca C-3 1935 Planul si articolul sunt, cred, din 1974

#91 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 April 2018 - 08:42 PM

:rofl:
Un roz cu picățele ?
Maestre: "Numără până la 5 și respiră adânc !"

Știați că aproximativ 80-90% din populația globului suferă de discromație ?
Ăștia clar vor observa că e altfel de galben. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#92 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 April 2018 - 10:28 PM

Eu stiu.
0

#93 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 April 2018 - 11:21 PM

Am lipit profundorul si directia. Am ajustat ca cele doua servo-uri sa miste corect cele doua parti ale profundorului. Am inceput si lucrul la cabluri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1311.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1313.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1317.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1320.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1327.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1329.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2018 - 11:21 PM

0

#94 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 April 2018 - 02:31 AM

Am inceput sa intind cablurile. Ideea ar fi sa am cat mai putin de montat la camp.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1333.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1337.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1345.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1347.jpg

0

#95 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 April 2018 - 07:57 AM

Fain. Întinzătoarele sunt cumpărate, sau meșterite ?
Când am avut nevoie, nu am găsit de cumpărat și am fost nevoit să-mi fac. Noroc cu sprijinul uzinei că altfel îmi lua o groază să găsesc un tarod pe stânga. :pardon:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#96 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 April 2018 - 01:29 PM

As putea spune ca sunt mesterite. Adica am pus cap la cap diferite piese cu alta destinatie.
Aici:
http://www.rhcforum....post__p__475147
Am evitat necesitatea de a avea filet pe stanga.
am folosit o solutie mult mai eleganta, dar, la prichindel trebuie sa fiu atent la greutate...in special in spate...si in plus desfac cablurile la fiecare zbor. Am pus elementele de reglaj la capetele pe care le desfac. Cele fixe sunt ca capetele care raman nedemontate. Gandire mare, mon cher.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 April 2018 - 01:30 PM

0

#97 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 25 April 2018 - 08:35 AM

Asta cu "soluția elegantă" mi-a adus aminte de instructorul instructorului meu. :) Avea o vorbă spusă lung: "Elegaaant". A tot încercat să mă tragă spre navo, dar nu m-au atras velierele. Abia mai târziu am trecut și la FSR, dar moșu' se dusese la cele veșnice și nu a mai avut ocazia să se bucure.

La ce făcusem nu puteam adopta altă soluție. O aripă de deltaplan pusă pe un fuselaj cu ampenaj în V, așa că aveam nevoie de probe și ajustări la câmp. Din păcate modelul nu a zburat niciodată. Și acum e agățat pe perete la club. Stă de 15 ani acolo. Poate mă hotărăsc să-l testez concediul ăsta... dacă o mai porni motorul.

Ooops. Scuze ... în afara subiectului.

Spor la meșterit și să vedem zborul. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#98 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 April 2018 - 01:06 AM

Multumesc frumos.
Mii de tunete si de trasnete. Ceea ce era de asteptat s-a adeverit. Bondocel... am sa-l numesc grasunel... are 1 845g si mai are nevoie de 200g in nasuc. Unde sa le ascund?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1349.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1351.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1357.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1359.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 April 2018 - 01:07 AM

0

#99 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 01 May 2018 - 10:04 AM

Dane oare motorasul ala electric il duce la 2 kile si asa anvergura?

Bafta.

Ciao Sorin
0

#100 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 May 2018 - 01:12 PM

Excelenta intrebare. Aici doar marii guru in electroni ar putea prezice. Faptele ar fi ca autorul recomanda un motoras de .4HP. Spune ca este pe deplin suficient. Rimfire 15 este mult mai puternic. Tata lui spune ca ar fi pentru modele sport de 1 800g. Cand l-am ales speram sa fiu, undeva, pe la 1 500g. Dar de-acusi, s-a ispravit...Om vedea.
0

#101 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 01 May 2018 - 02:58 PM

Am avut impresia că e mititel și acum îmi dau seama că e cât masa. :rofl:

4 HP ar fi fost cam mult pentru el. Pe Nemesis 90 cu 2 m anvergură (4200 grame) am OS de 20 cc și 3,7 HP.
Amu depinde și ce elice este recomandată pentru motor. În principiu, mai simplist, diametrul elicei dă masa deplasată, iar pasul dă viteza, dar... .
URA şi la zbor fofezelor !
0

#102 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 01 May 2018 - 05:31 PM

Dane, poate nu am inteles eu bine 0,4 HP?Na ce sa zic sa-l contrazic pe producator?
Vad ca Rrimfire 15 are Burst Watts 650 , dar tie cu baterie 3 S o sa-ti dea vreo 500 Watt, asa ca eu cred ca va fi suficient , avionul e de viteza mica si cu suprafata portanta mare.
Aveam impresia ca motorul e mai mic si de aia ma intrebam.
Elice 11x7?
Bateria nu prea mare 2250 mah parca, decat sa pui plumb pune o baterie mai mare si asa motorul consuma 45 de A deci nu foarte putin.

Bafta
Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 01 May 2018 - 05:32 PM

0

#103 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 May 2018 - 06:17 PM

Dragii mosului, este un punct mititel in fata lui 4. Deci autorul recomanda 0.4HP. Faceam vorbire despre asta in postul 36. Vedeti ca am reatasat tabelul cu pricina.
Despre baterie, as pune mai mare dar nu incape. Doar s-o leg cu elastic in exterior, cum faceam pe vremuri cu bateriile pentru receptoarele cu tranzistori.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clipboard01.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 May 2018 - 06:21 PM

0

#104 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 May 2018 - 06:23 PM

Eu am pus motorul mai mare, Rimfire 15.
0

#105 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 May 2018 - 01:53 AM

Din greseala in greseala, spre victoria finala.
Am fost nevoit sa adaug 237g de plumb si o piulita de 70g la elice. Acum este echilibrat ca in plan. Greutatea finala este de 2 103g. Pur si simplu nu am loc pentru o baterie mai mare. Asta este.
Bineinteles ca vopseaua are alta nuanta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1390.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1394.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1398.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1400.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1403.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 May 2018 - 01:55 AM

0

#106 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 07 May 2018 - 06:20 PM

Meștere, modelul arată super, iar diferența de nuanță îi dă oarece personalitate; adică un "năsuc" mai deosebit.
În schimb, motorul ... . E destul de lung terenul de decolare ? Cât de mare e iarba ?
Am văzut că ai pus elice de 11" și mi-am aruncat ochii pe specificațiile motorului.
Elicea nu ar duce peste 1800 de grame, mai ales cu motor de 500 W.
Nu știu de ce, dar niciodată nu mi s-au potrivit calculele cu ale producătorilor. Afurisită chestie, mai ales că, la final, se dovedea că era corect ce calculasem.
Pe scurt: motor de 700 W cu elice de 13x6 ar fi la limită, dar ți-ar mai lăsa oarece rezervă de putere după decolare.

Spor la meștereală.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#107 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1881
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 07 May 2018 - 06:50 PM

Felicitari pt mica mare bijuterie.
De motor ce sa zic. Este un floater deci 250W pe kilogram ar trebui sa ii ajunga...... dar in loc sa despicam firul in patru despre drobul de sare de pe soba mai bine la zbor cu el.
Sa te bucuri de momente de relaxare .
Asteptam cu nerabdare inaugurarea si raportul cu filme si surle
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 07 May 2018 - 06:52 PM

0

#108 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 May 2018 - 02:00 AM

Va multumesc mult, dragilor.
In prima zi fara tornada, potop si in care ma pot tara pana la club, il voi incerca pe grasunel.
Numai bine, mesteri mari.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 May 2018 - 02:01 AM

0

#109 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 May 2018 - 04:28 AM

Dragii mosului, tot m-am gandit...Pana la proba adevarului, ce sa zic, pun din nou tabelul cu motorul recomandat de nenea, motorul care ar fi acelasi lucru si cu ceea ce am eu. Ar trebui, totusi sa zboare, zic si eu. Nu cred ca nenea l-a scos cu mult mai usor.
Daca nu, ii pun un motor mai mare, mai scap de plumb, dar nu mai incape in cowl. O baterie mai mare nu are loc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clipboard01.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 May 2018 - 04:32 AM

0

#110 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 May 2018 - 07:25 AM

Am scris că desprinderea mă îngrijorează. Nu comentez tabelul că ... "firul în patru"... :)
Cu un motor de 750 W și elice de 13x6 abia ridicam un planor de 2200 grame.
Aștept zborul și țin pumnii strânși. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#111 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 May 2018 - 01:18 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 09 May 2018 - 07:25 AM, a spus:

Am scris că desprinderea mă îngrijorează. Nu comentez tabelul că ... "firul în patru"... :)
Cu un motor de 750 W și elice de 13x6 abia ridicam un planor de 2200 grame.
Aștept zborul și țin pumnii strânși. :)


Eu pregatesc sacosa in care sa-l aduc acasa.
0

#112 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 May 2018 - 12:50 PM

Dane,

Nu poti incerca tractiunea la sol sa vezi cate grame trage?
Desi nu cred ca nu poate zbura cu 500 W .
Ne spui si noua si vedem daca il remotorizezi, ar fi pacat sa-l rupi din cauza motorului.
Bafta
Ciao Sorin
0

#113 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 10 May 2018 - 05:28 PM

500 W ajung. În principiu având în vedere tipul de aripă. Problema e cu decolarea de pe iarbă. Am mai discutat despre asta la un alt subiect.
Am fost corectat de acasă. :) Planorul avea 2400 grame la 3750 mm anvergură. Ar fi păcat de atâta muncă și grijă. Poate e vreo bucățică betonată de pe care să decolezi prima dată.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#114 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 May 2018 - 06:27 PM

Dragii me, dar avem pista, cum sa nu:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pista.jpg

0

#115 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 May 2018 - 12:53 AM

Dragii mosului, l-am zburat. Vantul a fost tarisor si din travers. Primul zbor a fost cat de cat acceptabil, dar mosul care filma cu mainile tremurande, a apasat gresit. Al doilea a inceput rau si am facut o roata a tiganului de pus in manuale. Dar stricaciunile au fost atat de mici, incat am continuat.
https://www.youtube....eature=youtu.be

Ce am inteles eu: motorul este suficient. Am zburat cu el la jumatate de gaz. Primul zbor a fost de 5min si am incarcat in bateria de 2 200mAh doar 625mAh. Problema ar fi Cg-ul prea in spate, ar trebui inclinat motorul...dar asta nu se poate face cu capota actuala si n-ar strica si rotile mai in fata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20180513_120520.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 May 2018 - 12:53 AM

0

#116 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 14 May 2018 - 07:31 AM

:clapping:
Frrruumos.
Mă bucur că m-am înșelat în privința motorului. De fapt, îmi era teamă doar de decolarea de pe iarbă. Tocmai la decolare i-ai dat prea puțin motor. Să fac stop cardiac când l-am văzut cum se răsucește. Noroc că citisem înainte.
Zboruri multe să aibă "micuțu'".
URA şi la zbor fofezelor !
0

#117 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2019 - 03:06 AM

Dragii mosului, sa continuam povestea.
L-am zburat si totul parea ok. Dar dupa doua-trei zboruri, in conditii ideale, cand zburam deasupra pistei, a stalat. Totul a fost atat de rapid ca nu mi-a venit sa cred.
L-am reparat si am profitat sa-i fac ceva modificari:
-un motor foarte greu (si scump)
https://www.scorpion...SII-3032-880KV/
-redus diedrul
-adaugat eleroane
-lungit nasul si eliminat plumbul
Fotografiile sunt dupa reparatii si modificari.
Primul zbor a fost ok. Al doilea... Cat a zburat a fost un vis. A decolat ca pe sine si a zburat vre-o trei minute perfect. Eram desupra pistei si zburam drept la vre-o zece metri inaltime. Relax total. Si, la fel ca prima data, a intrat fulgerator in stal.
Nu are de cat o aripa franta, dar increderea mea este la pamant.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1599.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1521.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1508.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1492.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 April 2019 - 03:09 AM

0

#118 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 April 2019 - 09:01 AM

"Pacat. Mare pacat" :)
Cu siguranță se repară.

Nu cumva l-ai zburat cu vânt de coadă fără să-i mai dai nițel motor ?
Aripa asta intră repede în limită cu vânt de coadă. Zboară puțin până termină resursa de viteză și "pac".
URA şi la zbor fofezelor !
0

#119 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2019 - 12:48 PM

Nu cred ca era din spate. De fapt nu era vant de loc. Dar zbura atat de frumos, incat am avut tendinta sa reduc viteza. M-am crezut la mansa lui Lazy Bee. Poti sa detailezi referitor la aripa lui musiu? Are indradosul plan.
0

#120 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 April 2019 - 09:08 AM

Încerc să fiu cât mai scurt și fără complicații teoretice. :D
Problema cu aripile de portanță mare la viteze mici a ucis câțiva constructori-piloți la începuturile aviației.
Ce se întâmplă: Viteză mică presupune o curgere mai lentă a fileurilor de aer și pentru a compensa se mărește curbura și coarda profilului. Asta duce automat la o creștere a rezistenței la înaintare. În momentul în care reduceți motorul, modelul "frânează" mai repede decât vă așteptați și intră rapid în limită. Având în vedere că forța de sustentație este direct proporțională cu viteza de curgere și are și componenta incidenței, la vânt de coadă, deși viteza modelului față de sol poate să pară suficientă, de fapt viteza de curgere pe profil scade considerabil. La asta mai adăugați și faptul că pentru vânt de coadă incidența aripii e negativă. Rezultatul este o "înfundare" rapidă.
Nu vă luați după vântul de la sol decât pentru decolare și aterizare. Curenții de aer au viteze și chiar direcții diferite la înălțimi diferite.
Există un fenomen concludent în acest sens observat din timpuri străvechi, care a generat expresia "se fugăresc norii". Un strat de nori cu o înălțime mai mică se deplasează mai încet, iar un strat de nori aflat deasupra are viteză mai mare și lasă impresia vizuală că "se fugăresc".

Mda. Iar nu am fost scurt. :pardon:

Spor la meștereală.
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro