Aeronca C-3 1935 Planul si articolul sunt, cred, din 1974
#92
Postat 04 April 2018 - 10:28 PM
#93
Postat 15 April 2018 - 11:21 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2018 - 11:21 PM
#94
Postat 23 April 2018 - 02:31 AM
#96
Postat 24 April 2018 - 01:29 PM
Aici:
http://www.rhcforum....post__p__475147
Am evitat necesitatea de a avea filet pe stanga.
am folosit o solutie mult mai eleganta, dar, la prichindel trebuie sa fiu atent la greutate...in special in spate...si in plus desfac cablurile la fiecare zbor. Am pus elementele de reglaj la capetele pe care le desfac. Cele fixe sunt ca capetele care raman nedemontate. Gandire mare, mon cher.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 April 2018 - 01:30 PM
#97
Postat 25 April 2018 - 08:35 AM
La ce făcusem nu puteam adopta altă soluție. O aripă de deltaplan pusă pe un fuselaj cu ampenaj în V, așa că aveam nevoie de probe și ajustări la câmp. Din păcate modelul nu a zburat niciodată. Și acum e agățat pe perete la club. Stă de 15 ani acolo. Poate mă hotărăsc să-l testez concediul ăsta... dacă o mai porni motorul.
Ooops. Scuze ... în afara subiectului.
Spor la meșterit și să vedem zborul. :)
#98
Postat 30 April 2018 - 01:06 AM
Mii de tunete si de trasnete. Ceea ce era de asteptat s-a adeverit. Bondocel... am sa-l numesc grasunel... are 1 845g si mai are nevoie de 200g in nasuc. Unde sa le ascund?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 April 2018 - 01:07 AM
#100
Postat 01 May 2018 - 01:12 PM
#101
Postat 01 May 2018 - 02:58 PM
4 HP ar fi fost cam mult pentru el. Pe Nemesis 90 cu 2 m anvergură (4200 grame) am OS de 20 cc și 3,7 HP.
Amu depinde și ce elice este recomandată pentru motor. În principiu, mai simplist, diametrul elicei dă masa deplasată, iar pasul dă viteza, dar... .
#102
Postat 01 May 2018 - 05:31 PM
Vad ca Rrimfire 15 are Burst Watts 650 , dar tie cu baterie 3 S o sa-ti dea vreo 500 Watt, asa ca eu cred ca va fi suficient , avionul e de viteza mica si cu suprafata portanta mare.
Aveam impresia ca motorul e mai mic si de aia ma intrebam.
Elice 11x7?
Bateria nu prea mare 2250 mah parca, decat sa pui plumb pune o baterie mai mare si asa motorul consuma 45 de A deci nu foarte putin.
Bafta
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 01 May 2018 - 05:32 PM
#103
Postat 01 May 2018 - 06:17 PM
Despre baterie, as pune mai mare dar nu incape. Doar s-o leg cu elastic in exterior, cum faceam pe vremuri cu bateriile pentru receptoarele cu tranzistori.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 May 2018 - 06:21 PM
#104
Postat 01 May 2018 - 06:23 PM
#105
Postat 07 May 2018 - 01:53 AM
Am fost nevoit sa adaug 237g de plumb si o piulita de 70g la elice. Acum este echilibrat ca in plan. Greutatea finala este de 2 103g. Pur si simplu nu am loc pentru o baterie mai mare. Asta este.
Bineinteles ca vopseaua are alta nuanta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 May 2018 - 01:55 AM
#106
Postat 07 May 2018 - 06:20 PM
În schimb, motorul ... . E destul de lung terenul de decolare ? Cât de mare e iarba ?
Am văzut că ai pus elice de 11" și mi-am aruncat ochii pe specificațiile motorului.
Elicea nu ar duce peste 1800 de grame, mai ales cu motor de 500 W.
Nu știu de ce, dar niciodată nu mi s-au potrivit calculele cu ale producătorilor. Afurisită chestie, mai ales că, la final, se dovedea că era corect ce calculasem.
Pe scurt: motor de 700 W cu elice de 13x6 ar fi la limită, dar ți-ar mai lăsa oarece rezervă de putere după decolare.
Spor la meștereală.
#107
Postat 07 May 2018 - 06:50 PM
De motor ce sa zic. Este un floater deci 250W pe kilogram ar trebui sa ii ajunga...... dar in loc sa despicam firul in patru despre drobul de sare de pe soba mai bine la zbor cu el.
Sa te bucuri de momente de relaxare .
Asteptam cu nerabdare inaugurarea si raportul cu filme si surle
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 07 May 2018 - 06:52 PM
#108
Postat 08 May 2018 - 02:00 AM
In prima zi fara tornada, potop si in care ma pot tara pana la club, il voi incerca pe grasunel.
Numai bine, mesteri mari.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 May 2018 - 02:01 AM
#109
Postat 08 May 2018 - 04:28 AM
Daca nu, ii pun un motor mai mare, mai scap de plumb, dar nu mai incape in cowl. O baterie mai mare nu are loc.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 May 2018 - 04:32 AM
#111
Postat 09 May 2018 - 01:18 PM
#113
Postat 10 May 2018 - 05:28 PM
Am fost corectat de acasă. :) Planorul avea 2400 grame la 3750 mm anvergură. Ar fi păcat de atâta muncă și grijă. Poate e vreo bucățică betonată de pe care să decolezi prima dată.
#114
Postat 10 May 2018 - 06:27 PM
#115
Postat 14 May 2018 - 12:53 AM
https://www.youtube....eature=youtu.be
Ce am inteles eu: motorul este suficient. Am zburat cu el la jumatate de gaz. Primul zbor a fost de 5min si am incarcat in bateria de 2 200mAh doar 625mAh. Problema ar fi Cg-ul prea in spate, ar trebui inclinat motorul...dar asta nu se poate face cu capota actuala si n-ar strica si rotile mai in fata.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 May 2018 - 12:53 AM
#116
Postat 14 May 2018 - 07:31 AM
Frrruumos.
Mă bucur că m-am înșelat în privința motorului. De fapt, îmi era teamă doar de decolarea de pe iarbă. Tocmai la decolare i-ai dat prea puțin motor. Să fac stop cardiac când l-am văzut cum se răsucește. Noroc că citisem înainte.
Zboruri multe să aibă "micuțu'".
#117
Postat 08 April 2019 - 03:06 AM
L-am zburat si totul parea ok. Dar dupa doua-trei zboruri, in conditii ideale, cand zburam deasupra pistei, a stalat. Totul a fost atat de rapid ca nu mi-a venit sa cred.
L-am reparat si am profitat sa-i fac ceva modificari:
-un motor foarte greu (si scump)
https://www.scorpion...SII-3032-880KV/
-redus diedrul
-adaugat eleroane
-lungit nasul si eliminat plumbul
Fotografiile sunt dupa reparatii si modificari.
Primul zbor a fost ok. Al doilea... Cat a zburat a fost un vis. A decolat ca pe sine si a zburat vre-o trei minute perfect. Eram desupra pistei si zburam drept la vre-o zece metri inaltime. Relax total. Si, la fel ca prima data, a intrat fulgerator in stal.
Nu are de cat o aripa franta, dar increderea mea este la pamant.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 April 2019 - 03:09 AM
#119
Postat 08 April 2019 - 12:48 PM
#120
Postat 11 April 2019 - 09:08 AM
Problema cu aripile de portanță mare la viteze mici a ucis câțiva constructori-piloți la începuturile aviației.
Ce se întâmplă: Viteză mică presupune o curgere mai lentă a fileurilor de aer și pentru a compensa se mărește curbura și coarda profilului. Asta duce automat la o creștere a rezistenței la înaintare. În momentul în care reduceți motorul, modelul "frânează" mai repede decât vă așteptați și intră rapid în limită. Având în vedere că forța de sustentație este direct proporțională cu viteza de curgere și are și componenta incidenței, la vânt de coadă, deși viteza modelului față de sol poate să pară suficientă, de fapt viteza de curgere pe profil scade considerabil. La asta mai adăugați și faptul că pentru vânt de coadă incidența aripii e negativă. Rezultatul este o "înfundare" rapidă.
Nu vă luați după vântul de la sol decât pentru decolare și aterizare. Curenții de aer au viteze și chiar direcții diferite la înălțimi diferite.
Există un fenomen concludent în acest sens observat din timpuri străvechi, care a generat expresia "se fugăresc norii". Un strat de nori cu o înălțime mai mică se deplasează mai încet, iar un strat de nori aflat deasupra are viteză mai mare și lasă impresia vizuală că "se fugăresc".
Mda. Iar nu am fost scurt. :pardon:
Spor la meștereală.