Modelism - RHC Forum: Discutii libere din nou! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii libere din nou! Haideti sa povestim si dar sa fim civilizati!

#31 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 30 April 2017 - 10:49 AM

Vezi postareaMUGUREL., la 30 April 2017 - 09:50 AM, a spus:

...adevarul trist este ca FRMd putea sa rezolve situatia clar si transant in favoarea tuturor aeromodelistilor...

Si celealt adevar trist este ca ARA nu a reusit sau nu a fost in stare lafel ca si FRMD, nici in colaborare si nici prin alte abordari.
Nu ca nu ar fi fost dorinta sau lipsa de eforturi. Pur si simplu a fost tinut ocupat cu discutii endless fara sa fie vreo ceva luat in seama.

Cred ca mai ales nu s-a rezolvat nimic din cauza incompatibilitate intre omeni ARA si celor de la AACR insarcinati cu ideile de la care nici astazi nu am auzit ceva care ar fi in spiritul european ci mai degraba a spiritul Coreei de Nord.

Asa ma intreb daca nu cumva urmatorul pas ar fi totusi fermitate cu ei (MT si AACR) pe calea juridica daca pe calea de dialog tot ce am obtinut a fost practic zero si distrugerea unui hobby care nu a creat probleme la nimeni niciodata? (in afara de bugetul propriu caznic)
Walter Born
rhc@born.ro
0

#32 Useril este offline   popzoltan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 183
  • Inregistrat: 05-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Carei,jud SatuMare
  • Interests:Heli
    Automodelism

Postat 30 April 2017 - 10:57 AM

Eu am gandit in felul urmator...este clar aberant plata la inregistrarea tuturor modelelor peste 500g si am zis ca in afara de drona nu prea suntem expusi la control (cand faci foto si filmari poti sa zbori in zone mai populare,"expuse") si la o drona de 4000 ron am zis ca permit sa mai dau 90euro ca daca se intampal sa am ce sa bag sub nasul jandarmului dar ce nu am inteles si nu am gasit chipul acela de a naibi de ce trebuie pus si eu de ce trebuie sa duc drona pentru aceasta in Bucuresti?
Problema cealalta cu legea aceasta nenorocita al Securitati ca nu poti sa faci filmari aeriene in zona de 30 km de la granita! Deci oricum faci in zona unde traiesc eu nu poti sa fiu in legalitate. Acum inteleg de ce plange americanul care traieste in intersectia al trei zone nofly.
Am intrebat de la domnul de la autoritat ca daca stie despre ceva lege sau modificare in favoarea aeromodelismului?...a zis ca ceva schimbare asteapta si ei dar inca nu se aude nimic concret.
Asa imi place tara noastra unde din cauza legislatiei stufoase esti fortat de stat in ilegalitate..., daca nu vrei sa astepti 30 de ani pana cand statul isi da seama in ritmul lui ce vrea de fapt. Din cauza aceasta avem probleme cu aeromodelismul, cu munca la negru, si asa maia departe!

Aceasta postare a fost editata de popzoltan: 30 April 2017 - 11:01 AM

Hpi Baja 5t
KM Baja 5b
Trex 600 E
Artech Falcon 450
Hk 450 V2
Skywalker home made FPV
Tel:0740083170
0

#33 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 30 April 2017 - 11:41 AM

Vezi postareapopzoltan, la 30 April 2017 - 10:57 AM, a spus:

ce nu am inteles si nu am gasit chipul acela de a naibi de ce trebuie pus si eu de ce trebuie sa duc drona pentru aceasta in Bucuresti?


Salutare dl. Popzoltan,

in documentul atasat se gasesc date despre acel microchip care trebuie pus in structura.

O zi frumoasa!

Fisiere atasate


0

#34 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 30 April 2017 - 11:58 AM

Vezi postareawabo1, la 30 April 2017 - 10:49 AM, a spus:

Nu ca nu ar fi fost dorinta sau lipsa de eforturi. Pur si simplu a fost tinut ocupat cu discutii endless fara sa fie vreo ceva luat in seama.

Cred ca mai ales nu s-a rezolvat nimic din cauza incompatibilitate intre omeni ARA si celor de la AACR insarcinati cu ideile de la care nici astazi nu am auzit ceva care ar fi in spiritul european ci mai degraba a spiritul Coreei de Nord.

Asa ma intreb daca nu cumva urmatorul pas ar fi totusi fermitate cu ei (MT si AACR) pe calea juridica daca pe calea de dialog tot ce am obtinut a fost practic zero si distrugerea unui hobby care nu a creat probleme la nimeni niciodata? (in afara de bugetul propriu caznic)


Buna ziua Dl Walter,

discutiile au fost pe forum. Ce s-a intamplat in viata reala e mai complicat. Drumuri peste drumuri la Bucuresti, telefoane, audiente, documente, solicitari scrise, srisori adresate autoritatilor, toate facute in cea mai mare proportie de Andras. Nici eu nu am fost la curent decat cu ce s-a trimis pe eamilul ARA dar demersuri au existat. Rezultate se asteapta inca, nimic nu e usor in lume azi si mai ales in RO si in final nu suntem asa de importanti incat toata lumea sa sara si sa ne onoreze cererile aeromodelistice. Si in DE s-au obtinut greu rezultate (si nici alea nu par super grozave) si dupa ceva timp de negocieri. Si situatia e alta acolo. Sunt multi oameni in spatele modelismului, inclusiv din mediul de afaceri.
Ati incercat sa mergeti la Bucuresti, persoana fizica, sa vorbiti cu cineva de la autoritatile in domeniu? Daca da, ne povestiti ce ati facut! Daca nu, nici sa nu incercati, nu veti reusi sa ajungeti nici macar in fata usilor de la intrare. Si asa e si in DE.
Deci despre ce vorbim?
Haideti daca sunteti asa hotarat dati in judecata autoritatile! Noi va sustinem din spate cu aplauze de incurajare!
E usor sa stai in spatele tastaturii si sa scrii, sa judeci sau sa blamezi!
Veniti cu solutii constructive, reinscrietiva in ARA si candidati la presedentia asociatiei si puneti lucrurile la punct daca acum nu sunt ok. Pentru ca dl Vip_Eol nu e doritor, votul meu e rezervat pentru dumneavoastra. :drinks:


Va doresc un weekend placut!
0

#35 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 30 April 2017 - 12:28 PM

Problema totusi nu este doar la ARA.
Stiu ca demersurile s-au facut si cite s-au facut.

Si stiu si care erau scrisorile care eu le am trimis la AACR si la care nu am primit nici macar raspunsuri. Idem de exemplu si la FRMD.
Am impresia cei care lucreaza la stat numai simt nicio legatura cu poporul ci mai degraba se uite la noi ca si la vaci care le pot smulge si mai grav sa simt posesori planetei si a universului inclusif atmosferei in cazul nostru.

Asa ca si pe tematica aeromodelismul vad multe alte situatii, ma rog, aici in politica locala unde ridici mainiile la cap si te intrebi daca "astea" mai sint sanatosi acollo pe fortolii incalzite in administratie. Primarul nostru deja a devenit o vedeta pentru nastraveniile lui incepind cu struti peste tepe la senzuri giratorii pana la pista de ski de 7 mio EUR in domeniu unde nu e sansa de zabada.

Am zis la sedinta de infintare ARA si sustin si acum idea ca problemele romanesc trebuiesc intelese si rezolvate de romani. Doar ca pana acum nu am vazut omeni care au pasiune de munca cum are Andras dar si minte de gindire ca si Vip-eol sau rapdare ca si dnl Mugurel la un loc. In schimb am citit multe reprosuri urite, jigniri si comportamente cel putin nepotrivite. (care se pare acum de citeva zile au fost moderate din fericire)

Pentru ARA m-asi bucura sa devine o echipa cu adevarata impartire de sarcini, si cu responzabilitati lafel de impartite si executate responzabil. Pana acum a fost un one-man-show cu apucaturi dictatoriale unde unii au fost impins afara care au criticat demersuri sau directie. Cu putin mai multa ascultare si deschidere poate, poate sa inainteaza.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#36 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 30 April 2017 - 02:13 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 30 April 2017 - 11:58 AM, a spus:

Ati incercat sa mergeti la Bucuresti, persoana fizica, sa vorbiti cu cineva de la autoritatile in domeniu?

Ati încercat, pe persoană juridică, să cereți confirmarea legalității acelei taxe?
Din câte știu, inclusiv o plângere penală pentru abuz în serviciu are o mai mare putere venind din partea unei organizații decât "pe persoană fizică"!

Aceasta postare a fost editata de Garett: 30 April 2017 - 02:16 PM

0

#37 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2017 - 02:17 PM

Aș trage niște concluzii chiar dacă unii vor fi din nou supărați.
Andraș a știut de la bun început ce-l așteaptă, cel puțin avertizat de mine. I-am explicat destul de clar că nici măcar faptul că a deschis acele uși, sau dă mâna cu un Ministru, Secretar de Stat, Senator nu rezolvă problema. Cunosc persoane care au ajuns chiar la Președinte. Primit cu zâmbete, politicos, strângeri de mână, făcut poze și situația a rămas ca în tren. Politicienii sunt extrem de alunecoși și foarte mulți dintre ei deosebit de ticăloși și dacă nu ai o pârghie extrem de puternică la îndemână toate sunt degeaba. Mai mult ca sigur va fi luat din nou ca laudă, dar în perioada 1996 - 2005 am lucrat și negociat - în cadrul unei echipe - direct cu politicieni și miniștri, senatori și deputați. În toți acești ani s-a întâmplat doar o singură dată să obținem ceva fără pârghiile obișnuite. Surprinzător, au ascultat argumente, au adus și ei, dar în final s-a semnat o înțelegere fără să fim nevoiți să recurgem la forță. Vorbesc de lumea sindicală și la acea vreme eram capabili să scoatem în stradă suficienți oameni cu care să creem presiune. Lucrurile au început să se denatureze spre 2005 când am decis să ies total din sistem. Asta pentru că mânuțele corupției au reușit să ajungă la persoane decizionale din federații și confederații, iar încrederea sindicaliștilor începuse să scadă simțitor până la nivelul de acum când e aproape inexistentă.
Pentru o organizație de tipul ARA, aflată abia la început și care nu are aproape nicio pârghie, este foarte dificil spre imposibil să obțină ceva. Totuși, având în vedere importanța scăzută a aeromodelsimului în ochii politicienilor, unele acțiuni ar putea avea succes și ne-ar permite să ne ”strecurăm printr-o mică ferestruică legislativă.” Nu avem putere. Am fi cam ca țânțarul pe lângă elefant, dar putem deveni sâcâitori. Ca țânțarul la urechea elefantului. :pardon:

Scuze ! Termin mai târziu. Ies la zbor cu băieții.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#38 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 30 April 2017 - 02:43 PM

Buna dl. Garett!
Sincer nu stiu, eu sunt interimar de cateva saptamani. Dar chiar daca am reusi sa demonstram ca e ilegala se vor misca in directia in care o vor face legala sau o vor face altcumva. Vezi taxa de poluare la masini, dupa cati ani a fost scoasa chiar daca era ilegala. Si vor introduce altceva in loc. Nu vor pierde asemenea oportunitati.
E si asta o ideie de luat in seama.

Multumim!
Mugurel
0

#39 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 30 April 2017 - 06:39 PM

Stiu ca probabil se vor acoperi, intr-un final dar ar putea fi o strategie de urmat.
Concomitent, daca se dovedeste ilegala, o campanie de presa, "autoritatile care percep bani ilegal, regia care isi da legi in folosul propriu, #noapteacahotii" etc
Inca ma oftic pentru ocazia ratata in povestea cu dronele la protest! :(
PS: Garett e suficient! :D
"Domnul Garett" e prea oficial, mai ales pentru un pseudonim! :D

Aceasta postare a fost editata de Garett: 30 April 2017 - 06:42 PM

0

#40 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2017 - 07:25 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 28 April 2017 - 12:12 AM, a spus:

Dacă vă era teamă că-i voi răspunde lui Zod cu aceeași monedă, vă înșelați. M-am vaccinat cu ”Bubico 1.0.” (Iorga) care tocmai a fost exilat, așa că ”Bubico 1.1.” nu este o surpriză.

Consideraţi ceea ce am scris mai sus ca fiind dreptul meu la replică şi recunoaşteţi că este de departe mult mai civilizată decât aiurelile scrise de amicul Zod.

În orice caz intențiile și motivele pentru care scriu aici nu sunt deloc ascunse. Nu am acuzat direct pe nimeni de un lucru concret, ci doar am acuzat o mică comunitate că a căzut în ”păcatul vanității” și nu vor să raționeze dincolo de propria imagine, sau de imaginea idolilor.


Domnule ViP, te rog sa fi mai explicit, nu vad nicio aiureala scrisa de "amicul" Zod ... daca sunteti amici puteti sa va raspundeti cand va intalniti iar despre acuzatii, poate ne spui si noua despre ce comunitate e vorba.
Despre idoli cred ca nu are nici un sens sa vorbim, asa ceva nu exista!
0

#41 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2017 - 09:13 PM

Vezi postareaadyc, la 30 April 2017 - 07:25 PM, a spus:

Domnule ViP, te rog sa fi mai explicit, nu vad nicio aiureala scrisa de "amicul" Zod ... daca sunteti amici puteti sa va raspundeti cand va intalniti iar despre acuzatii, poate ne spui si noua despre ce comunitate e vorba.
Despre idoli cred ca nu are nici un sens sa vorbim, asa ceva nu exista!



Cât se poate de explicit. Citez din ZOD : Am întrebat :

”De ce este nevoie ca ARA să ceară înființarea de zone segregate ?”


Hehehe. Acum am inteles ce vroiai sa zici. Tu in mintea ta ti ai inchipuit ca ARA sau andras au inventat asta ca sa puna bete in roate...ce prost esti :))))

La fel cu furnizorii de jucarii :)))

Gata m am lamurit am crezut ca sunteti doar troli si plictisiti . Voi de fapt sunteti buni de spitalul de nebuni , vedeti conspiratii peste tot , probabil ca atunci cand nu va luati pastilele aveti impresia ca sunteti urmariti.


Citeste legea . Aeromodelele nu au categorie aparte in codul aeronautic. Ca atare ca sa zbori peste 500g trebuie sa te supui legii ca un avion mare. A explicat Ovidiu Bora de mai multe ori cum e cu Ctr cum e cu zonele de zbor, probabil ca si a racit gura degeaba. Dar esti prea ocupat cu paranoia ca sa citesti.

Gata m am laurit.

Încheiat citatul.

Mai multe explicații de atât nu veți primi. Consider că este mai mult decât destul și nu-mi voi pierde timpul cu polemici cu atitudini manelist-mahalagiste.

Vă urez multă sănătate. :good:

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 30 April 2017 - 09:18 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#42 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2017 - 09:37 PM

Am fost la zbor la pantă cu amicii de aici. A fost o zi frumoasă. Am stat la discuții și la un wurst de pe grătărel.
În Germania se zboară ca și înainte. Așa-zisele noile reglementări nu se grăbește nimeni să le implementeze. Asta pe scurt. A! Să nu uit. Nu a sunat nimeni dintre noi nicăieri, nu a segregat nimic, ne-am văzut de zborul nostru fără să deranjăm, sau să fim deranjați de planoarele 1:1 care făceau cercuri cu aproximativ 500-600 m mai sus. Oricum ei au urcat mult și pe urmă au plecat.

Toată problema asta cu zborul, peste tot, este plecată de la drone și de la faptul că este relativ ușor să transformi un aeromodel în dronă, dar asta nu e vina noastră.

Consider că nu este dificil de făcut întâi anumite simple cercetări să ne formăm o idee primară și abia pe urmă să trecem la consultări și acțiuni. Nu spun că acționarea în judecată a unei instituții nu ar fi bună, dar pentru noi ar fi pierdere de timp. Noi trebuie să acționăm și să fim băgați în seamă chiar în faza de elaborare/amendare a legii, că dacă iese cum nu ne convine e mai greu.
În cazul sesizării DNA privind cuantumul taxelor Autorității Aeronautice cu siguranță va fi inutil. Inutilă ar fi și chemarea în judecată a autorității.
Simplu: Pagina caa.ro - ”Despre noi” - http://www.caa.ro/media/docs/ROF.pdf - după o lectură sumară rezultă că autoritatea propune cuantumul taxelor către Ministerul Transporturilor, iar acesta aprobă, sau modifică aceste taxe. Autoritatea nu mai are răspundere mai ales că este și Regie Autonomă de Stat.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#43 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2017 - 10:13 PM

Pentru domnul Pop Zoltan. Cu siguranță ați citit cam tot ce s-a scris înainte să vă hotărâți să scrieți. :pardon:

Din păcate cu dronele nu puteți decât să respectați legea. Sunt deja definite în Codul Aerian așa că ... . Fotografia în zona de graniță este, probabil, o regulă generală și nu este legată numai de fotografia aeriană, deci nu avem ce comenta. Din păcate foarte mulți aeromodeliști dețin și drone și e clar că pe partea asta e posibil să nu se poată face nimic. Deocamdată încă se poate zbura legal cu aeromodele așa cum sunt ele definite de FAI, definiție acceptată în toate statele UE și nu numai. Pentru siguranța dumneavoastră trebuie să respectați regulile de siguranță care s-au mai prezentat pe aici și în plus să nu mergeți singur la zbor în special cu elicopterele.
:drinks:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#44 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 30 April 2017 - 10:28 PM

Dl Vip_Eol, cercetari se fac, s-au facut si se vor mai face. Problema e ca au fost si actini concrete. La unele s-au primit promisiuni, la altele inca se asteapta solutii, raspunsuri. Ideie e ca membrii si ceilalti modelisti nu vad rezultate reale. Din nefericire asa se rezolva real la noi doleantele cetattenilor. Din aceasta cauza plus discutiile sterile au scazut increderea aeromodelistilor ca se va obtine ceva de la autoritati.
Daca totusi aveti o solutie reala haideti sa o vedem. Pana acum am citit doar generalitati scrise de dumneavoastra!

Va doresc o seara frumoasa!
Mugurel
0

#45 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2017 - 10:38 PM

Propuneri:

Convocarea AG extraordinar. Cel mai bine (părerea mea) să se facă pe o platformă online cu un singur punct pe ordinea de zi - alegerea noului Consiliu Director. (Asta doar în cazul în care demisionarii își mențin deciziile). Este necesar ca ARA să-și continue demersurile dar nu singură. Oricum va trebui organizată cât de curând încă o AG la care să se discute restul problemelor.

La FRMd s-a schimbat total conducerea și iese din amorțire. Cunosc personal numai două persoane de acolo și pot să spun că sunt oameni super de faini, trup și suflet pentru aeromodelism și au făcut tot ce le-a stat în puteri să mențină activitatea aeromodelistică fără să se bată cu pumnul în piept, sau să aștepte laude. Sunt dintre puținii cei despre care vorbeam că au muncit pentru a menține activitatea aeromodelistică și competițională vie, în ciuda tuturor piedicilor.
Sunt oameni raționali și vă propun să vă aliați și sprijiniți reciproc. Aceeași propunere o voi transmite și personal către dânșii.
Situația actuală de relativă libertate nu va ține mult.

Pentru că s-a văzut în noul cod, cel ajuns în Senat și retras, că definiția aeromodelului propusă de ARA nu a avut niciun succes, vă propun să vă repliați pe adoptarea și susținerea definiției FAI. Asta oferă avantajul existenței unor mai bogate argumente.

Acțiunile ARA pe FB nu au avut ca drept rezultat decât că s-au primit like-uri. Total neinteresante cele 8-9 mii de like-uri pentru MT, sau Autoritatea Aeronautică.
Revin la o propunere anterioară. Scrisori. Trimise coordonat să fie primite toate cam în același timp. Acțiune repetabilă. Altă ”armă” viabilă nu am găsit deși m-am gândit destul.

Seară faină.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#46 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2017 - 10:57 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 30 April 2017 - 10:28 PM, a spus:

Dl Vip_Eol, cercetari se fac, s-au facut si se vor mai face. Problema e ca au fost si actini concrete. La unele s-au primit promisiuni, la altele inca se asteapta solutii, raspunsuri. Ideie e ca membrii si ceilalti modelisti nu vad rezultate reale. Din nefericire asa se rezolva real la noi doleantele cetattenilor. Din aceasta cauza plus discutiile sterile au scazut increderea aeromodelistilor ca se va obtine ceva de la autoritati.
Daca totusi aveti o solutie reala haideti sa o vedem. Pana acum am citit doar generalitati scrise de dumneavoastra!

Va doresc o seara frumoasa!
Mugurel


Era un răspuns pentru Garet care vrea acțiuni mai în forță. Vorbeam de cercetări la modul de documentare. Valabil pentru fiecare dintre noi, altfel discutăm inutil și în pierdere de timp.
Cunosc foarte bine majoritatea acțiunilor ARA până la momentul ieșirii mele din asociație. Nu am acuzat pe nimeni că nu ar fi făcut nimic, ci (dacă tot vreți să tranșăm cauza) că acțiunile au fost haotice, cu consum mare de energie și de cele mai multe ori foarte greșite. Ne place să ne furăm singuri căciula ? Walter, îmi pare rău. știu că-l aperi pe Andraș și acum de parcă ar fi copilul tău, dar e principalul vinovat, din start. I-am spus-o direct așa că nu se poate numi bârfă. Poate-și aduce aminte și de ce.
Generalitățile scrise de mine, le numiți dumneavoastră, sunt considerente legale care permit aeromodeliștilor să se mai bucure încă o mică perioadă de pasiunea lor fără să fie nevoiți să plătească sume aberante, să-și pună cip-uri pe modele și alte năzdrăvenii.

Este inacceptabil să pleci din start pe idei de compromis doar să mărești numărul de membri. Că nu vrea ăla că intră cutare, sau alte bazaconii. Dar ce ? Sunteți dați cu aur ? Nu vrea să devină membru, pa și pusi !
Un Președinte trebuie să organizeze și să delege atribuții, nu să muncească singur. Nu știu alte cazuri, dar i-am oferit ajutorul și l-a refuzat.
Să continui lista ? Ajung la Statut și la ... multe. Ultima: Atitudine părtinitoare față de membrii ARA. Unii sunt mai membri decât ceilalți.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#47 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 01 May 2017 - 06:07 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 30 April 2017 - 10:57 PM, a spus:

... Walter, îmi pare rău. știu că-l aperi pe Andraș și acum de parcă ar fi copilul tău, dar e principalul vinovat, din start. I-am spus-o direct așa că nu se poate numi bârfă. Poate-și aduce aminte și de ce.
...
Un Președinte trebuie să organizeze și să delege atribuții, nu să muncească singur. Nu știu alte cazuri, dar i-am oferit ajutorul și l-a refuzat.


Corect, il apar ca si persoana. Il admir pasiune si eforturi depuse. Mai ales cind am auzit ca familia lui era in pericol din cauza ARA.
Lafel e cu unii din grupare de la adunati. Le admir pasiune, reusitele, performanta, iar nu si vorbele urite, si atitudini inmaturi expuse de unii dintre ei aici pe forum care nu face de cit sa strice imagina lor.

Iar lafel am criticat si eu si i am spus mereu ca trebuie sa delege atributii si nu sa faca tot el. Si asta indiferent de rezultat sau daca crede el ca e bine sau nu. Pana la urma ARA este o asociatie formata din mai multe persoane si conteaza sa fie democratic organizat, chiar daca e mai greu cu actionare. Oricum arata ca nimic nu este urgent si administratia nu se miste asa rapid cum vrem noi.

Idea este sa se face ceva IMPREUNA ci nu sa lucreze doar unul care in schimb primeste "ONOREA" de ar fi presedinte care pune familia la dispozitie. Din pacate gresala asta vad si la alte asociatii de pe aici care nu au inteles senzul de asociere fiind o forma democratica de impartasarea sarciniilor mai degraba de cit gasirea unui fraier care lucreaza gratis pentru membri care asteapa mura in gura.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#48 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 01 May 2017 - 08:33 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 30 April 2017 - 10:57 PM, a spus:


Generalitățile scrise de mine, le numiți dumneavoastră, sunt considerente legale care permit aeromodeliștilor să se mai bucure încă o mică perioadă de pasiunea lor fără să fie nevoiți să plătească sume aberante, să-și pună cip-uri pe modele și alte năzdrăvenii.



Buna seara dl. Vip_Eol,

in final am reusit sa le pun in anumita ordine. Totul arata frumos pe monitor poate mai mult decat generalitati dar.... Oare cum va reactiona un reprezentant al autoritatilor la o asemenea explicatie? Sincer sunt sceptic ca o va accepta! Sigur va face proces verbal. Ce facem in aceasta situatie avand totusi o explicatie care, cum spuneti, ne pune in legalitate?

O seara frumoasa!

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 01 May 2017 - 08:33 PM

0

#49 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2017 - 11:40 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 30 April 2017 - 09:13 PM, a spus:

.........

Mai multe explicații de atât nu veți primi. Consider că este mai mult decât destul și nu-mi voi pierde timpul cu polemici cu atitudini manelist-mahalagiste.

Vă urez multă sănătate. :good:


:rofl: Interesant, explicatiile sunt suficiente insa am impresia ca faci unele confuzii. De obicei persoanele care amesteca atitudinea unor persoane cu manelele sunt acei rockeri care urineaza unul pe celalalt in vama veche morti de beti.
Nici eu nu vreau sa-mi pierd timpul cu tampenii de acest gen.
Sa fiti iubit! :D
0

#50 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 May 2017 - 11:02 AM

Vezi postareaMUGUREL., la 30 April 2017 - 09:50 AM, a spus:

Buna dimineata!

adevarul trist este ca FRMd putea sa rezolve situatia clar si transant in favoarea tuturor aeromodelistilor. Conform statutului si legilor de constituire a federatiei aeromodelismul putea fi scos de sub AACR foarte usor. Statutul e la adresa: http://test.frmd.ro/...utul-federatiei
Un mic extras:
" Art. 3. Federaţia Română de Modelism este singura structură sportivă de interes naţional din România înfiinţată cu avizul expres al Ministerului Tineretului şi Sportului care este autorizată să organizeze, coordoneze şi să controleze toate activităţile sportive de modelism şi anume aeromodelismul, navomodelismul, automodelismul şi rachetomodelismul, aşa cum sunt prevăzute şi descrise în regulamentele federaţiilor internaţionale."

Aeromodelismul e recunoscut de FAI - lucrurile erau simple.
...
Acesta e acum adevarul trist.

O zi frumoasa!


Asta este o mare eroare pe care nu trebuie sa o acceptam, tipic comunista, ca un sport ca sa fie recunoscut oficial in tara asta trebuie sa aiba binecuvantarea MTS !
De aici unicitatea FRMd... cand chiar FAI precizeaza ca nu accepta mai multe organisme afiliate din aceeasi tara... si exemplele externe de organizatii paralele sunt numeroase, FPVUK/BMFA in UK, AMA/CBO in US.
Oare toti biciclistii/pescarii, nu mai zic de zbor para/delta, sunt afiliati la organizatii competitionale ca sa exercite liber hobby-ul lor ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#51 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 May 2017 - 11:00 PM

Renato, să nu facem confuzii.
Cu siguranță că nu trebuie să fii afiliat sau înscris nicăieri pentru a practica un sport în legalitate. Mai devreme, la subiect am adus în discuție lucrările Curții Constituționale cu privire la egalitatea în fața legii. Conform acestor principii deja stabilite, tu, ca aeromodelist de plăcere (hobbyst) ai același drept de a practica acest sport ca și aeromodelistul sportiv (cel legitimat, afiliat, etc. ...). Ba mai mult, în cazul de față poți participa și la competiții, lucru care nu se întâmplă în cazul altor sporturi. Sunt destule competiții numite ”Open” la care participă orice doritor să-și încerce pasiunea în condiții de concurs. Partea mai puțin plăcută apare când iei un loc fruntaș și nu te poți bucura pe deplin de el pentru că în raportarea oficială nu exiști.
Nu cunosc situația din alte state, dar în Germania nu este obligatoriu să fii membru DMFV, dar dacă te joci cu păsări ceva mai măricele trebuie ori să ai terenul propriu destul de mărișor, ori să te duci la terenul altora, care sunt DMFV și nu te refuză, dar te taxează. Mi se pare perfect normal. Oricum nici ei nu te taxează din prima, ci încearcă să te atragă.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#52 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 May 2017 - 11:14 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 01 May 2017 - 08:33 PM, a spus:

Buna seara dl. Vip_Eol,

in final am reusit sa le pun in anumita ordine. Totul arata frumos pe monitor poate mai mult decat generalitati dar.... Oare cum va reactiona un reprezentant al autoritatilor la o asemenea explicatie? Sincer sunt sceptic ca o va accepta! Sigur va face proces verbal. Ce facem in aceasta situatie avand totusi o explicatie care, cum spuneti, ne pune in legalitate?

O seara frumoasa!


Știu că am scris mult, dar mă bucur că ați reușit să detașați numai considerentele legale. Din păcate cu un agent de poliție va decurge ca în cazul oricărei alte situații: ori înțelege, ori scoate procesul verbal și se apucă de scris, că el are chipiul, pixul și carnețelul și trebuie să aibă activitate pe timpul tău, că el e în timpul serviciului. S-a lăsat cineva de condus pentru că există câte un Gargea care cunoaște cel mai bine legea? Nu cred. Singura soluție, ca și la divergențele legate de amenzile de circulație este să ai obiecții, sau să nu semnezi PV și să-l contești în instanță. Asta este realitatea.
Totuși ar trebui să vă bucurați că puteți contesta și câștiga, lucru care nu prea se întâmplă prin locurile pe unde sunt eu acum.
Voi căuta și restul de argumente și vi le trimit. Acum sunt puțin obosit. Abia am ajuns la Toulouse și dimineață începe coșmarul.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 02 May 2017 - 11:15 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#53 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 May 2017 - 07:07 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 02 May 2017 - 11:00 PM, a spus:

Renato, să nu facem confuzii.
...
Sunt destule competiții numite ”Open” la care participă orice doritor să-și încerce pasiunea în condiții de concurs. Partea mai puțin plăcută apare când iei un loc fruntaș și nu te poți bucura pe deplin de el pentru că în raportarea oficială nu exiști.
...


Unii s-ar putea sa se ... beep ... pe ea de raportare oficiala... pe sponsori ce credeti ca ii intereseaza mai mult, competitiile Drone League sau clasa F3U de la FAI ?
Care din ele apare pe Eurosport ?
Ideea principala era ca poate aparea o organizatie paralela FRMd care sa aiba blessingul FAI (daca are ce arata... ;) ) si fara sa fie sub tutela MTS.
Si care sa poata participa la extern, daca asta era grija cea mare cu recunoasterea oficiala... banuiesc ca nu lipsa cartonului cu antetul FRMd este durerea la care va referiti ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#54 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2017 - 08:19 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 02 May 2017 - 11:14 PM, a spus:

...Singura soluție, ca și la divergențele legate de amenzile de circulație este să ai obiecții, sau să nu semnezi PV și să-l contești în instanță. Asta este realitatea.
...


Aici este o mica greseala care poate induce in eroare soferii. In domeniul circulatiei, semnarea PV NU reprezinta acceptarea/recunoasterea contraventiei, ci NUMAI faptul ca a fost incunostiintat contravenientul cu privire la fapta comisa (i s-a adus la cunostinta cu ce a gresit). In situatia in care nu semnezi PV, contraventia ramane valabila iar PV i se trimite prin posta, deci nesemnarea PV nu anuleaza contraventia. In aceasta situatie (de nesemnare a PV) nu facem decat sa ne anulam dreptul de a plati 50% din amenda in termen de 48 ore intrucat PV va sosi prin posta prea tarziu. Exista mult folclor/legenda cu privire la semnarea/nesemnarea Pv de contraventie, dar e doar legenda.
Singura solutie de anulare a unui PV este contestarea in instanta (indiferent ca e semnat sau nu). Va spune unul care a castigat 2 procese din 3...
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#55 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 05 May 2017 - 07:43 AM

Vezi postareaRower, la 04 May 2017 - 08:19 PM, a spus:

Aici este o mica greseala care poate induce in eroare soferii. In domeniul circulatiei, semnarea PV NU reprezinta acceptarea/recunoasterea contraventiei, ci NUMAI faptul ca a fost incunostiintat contravenientul cu privire la fapta comisa (i s-a adus la cunostinta cu ce a gresit). In situatia in care nu semnezi PV, contraventia ramane valabila iar PV i se trimite prin posta, deci nesemnarea PV nu anuleaza contraventia. In aceasta situatie (de nesemnare a PV) nu facem decat sa ne anulam dreptul de a plati 50% din amenda in termen de 48 ore intrucat PV va sosi prin posta prea tarziu. Exista mult folclor/legenda cu privire la semnarea/nesemnarea Pv de contraventie, dar e doar legenda.
Singura solutie de anulare a unui PV este contestarea in instanta (indiferent ca e semnat sau nu). Va spune unul care a castigat 2 procese din 3...


Daca vine prin posta in mai putin de 30 zile ai la fel 48 ore lucratoare sa platesti 50% din valoarea lui de la data primirii lui, daca vine in mai mult de 30 zile sau nu mai vine deloc se prescrie amenda, am patit-o si vorbesc din experienta.
Fly it, like you stole it!
0

#56 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 07 May 2017 - 12:19 AM

Vezi postarearenatoa, la 03 May 2017 - 07:07 AM, a spus:

Unii s-ar putea sa se ... beep ... pe ea de raportare oficiala... pe sponsori ce credeti ca ii intereseaza mai mult, competitiile Drone League sau clasa F3U de la FAI ?
Care din ele apare pe Eurosport ?
Ideea principala era ca poate aparea o organizatie paralela FRMd care sa aiba blessingul FAI (daca are ce arata... ;) ) si fara sa fie sub tutela MTS.
Si care sa poata participa la extern, daca asta era grija cea mare cu recunoasterea oficiala... banuiesc ca nu lipsa cartonului cu antetul FRMd este durerea la care va referiti ;)


Îi tot dau cu FRMd să se înțeleagă că, la noi, nu e obligatoriu să fii membru să poți zbura. Asta am înțeles că ar fi fost frica cea mare, mai ales după prostia de O 8.

E posibil să fie înființată o organizație similară. Cum să nu ? Lucrul ăsta i l-am spus și lui Andraș, dar nu am dat și soluția. Partea proastă este că după legile de la noi, o organizație de acest fel va trece, automat, tot în curtea Ministerului. Nu știu cum e în alte state.
Pe de altă parte, transformarea ARA în federație ar depărta-o de obiectivul declarat. Mai apăruse un aspect îngrijorător în funcționarea ARA, fapt care a nemulțumit mai multe persoane care au pus și întrebarea : Dacă nu ești în ARA nu ai voie să zbori ? (În curtea/terenul, spațiu segregat, sau nu). Răspunsul nu prea a sunat bine intrând în oarece contradicție cu obiectivul principal al asociației și-mi pusesem întrebarea dacă nu cumva sărim din lac în puț. Adică de ce aș mai plăti cotizație la asociație, dacă pot fi membru FRMd gratis ? Nu știu cum e situația la alte cluburi, dar la noi, clubul plătește toate dările către federație. Presupun că iar se va interpreta ca atac ce scriu, dar ... asta e.

Nu știu nimic de liga dronelor. Concursuri ? Dronele alea sunt pe automat, sau sunt pilotate de aeromodeliști ? În ultimul caz nu mai sunt drone, ci aeromodele de tip multicopter.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#57 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 May 2017 - 08:41 AM

Cercetati clasa F3U la FAI. E vorba de alea de racing FPV, adica zburate pentru placerea zborului, nu ca sa iti faci selfie ;)

Una din etapele DL este la Salina Turda, gasiti pe 'tub.

Nici nu am zis ca ARA ar trebui sa fie federatie, si asa s-a indepartat prea mult de menirea ei initiala, de a reprezenta pe cei care nici nu au teren, nici nu sunt in federatie, si care deci sunt "aranjati".
In contextul asta cu atat mai ciudata este evitarea manifestarii de la RR, cea mai indie forma de intalnire aero.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 May 2017 - 08:45 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#58 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 07 May 2017 - 03:00 PM

foarte tare domnilor. m-am uitat pe mail si ce vad? candidat la presedentia ARA.
dl. Alin Covasa. avocat de meserie, care a ajutat asociatia pe chestii de legislatie, dar fara sa fie aeromodelist, in candidatura nu am vazut deloc intentiile sale viitoare legate de asociatie. intre altele bun prieten cu Xorg. foarte cidata mi se pare aceastea candidatura. si extrem de periculoasa. nu sunt adeptul conspiratiilor, dar ceva imi spuna ca a depus candidatura de forma, in spatele sau fiind Xorg.

voi ce parere aveti?

PS: Walter, Renatoa, voi de ce nu va depuneti candidatura la presedentia asociatiei? pe bune, v-as vota cu mare drag pe voi decat pe dl. Covasa.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 07 May 2017 - 03:01 PM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#59 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 07 May 2017 - 05:12 PM

Incerc sa va prezint mai pe scurt idea mea cum ma gindesc o asociatie sau federatie pe plan national pentru aeromodelism ar trebui sa fie organizat intro adunare generala(A) si care ar fi punctele care asi acepta ca si regulamente/legislatie pentru domeniu (B).

Poate nu este complet, dar contine punctele unde am eu o vedere clara despre cum putea fie.
Organizare unei adunari generale, deschise si public cu prezenta personala cu urmatorele puncte de dezbatere/votare.

A)
a.1) Prezentarea situatiei actuala legislativa clar si pe scurt si public inainte de adunare generala

a.2) Prezentarea personelor implicate momentan in detaliu cu strategia propusa (inclusiv CV) daca se poate tot public inainte de AG

a.3) Prezentarea personelor cu dorinta de implicare si cu detaliu de strategia propusa (inclusiv CV) idem

a.4) Votarea unei grup de conducere cu drepturi egale. Presedentie sa fie un post reprezentativ care exact asta face, reprezinta cea ce consiliu si adunare generala hotareste. Punctul asta vad foarte important pentru ca este si diametral opus de cum functioneza consilii actuale care sint doar un fel de yesmani pentru o conducere care impinge idei in parte personale ci nu ale grupei sau cele votate.

a.5) Organizatia/Federatia/Asociatia sa se tine fix la scopuri pentru care a fost fondat ci nu sa se angajeze in tot fel de alte proiecte laterale pana nu este atins scopul principal de a asigura un mediu in care aeromodelism ramane sport care poate fi facut legal.

a.6) Sa se tine adunari generale dupa cum cere legislatia asociatiilor, adica anual, chiar daca va fi doar formal. Dupa ce stiu eu exista riscul de dezfintarea automata ale asociatiilor la o simpla cerere a oricui daca nu se organizeaza aceste adunari.

.B.) Modalitati acceptabile pentru desfasurarea de aeromodelism in Romania.
b.1) Aeromodele pana 25kg fara inregistrare sau maxim declarare intrun registru informal, similar sistemul american. Sub 500grame fara inregistrare
b.2) Marcajul modelelor peste 500grame cu adresa lipita/scrisa
b.3) fara diferentiere intre multicoptere sau aeromodele (diferentiere doar dupa folosire (hobby sau comercial)
b.4) folosire strict hobby/sport (comercial -> out si alte reguli)
b.5) pozibilitate de zbor nelimitat pana 150kg pe aerodroame omologate pentru aviatie mare dupa protocolul semnat de operatorul aerodromului / controllerului local. (Am intels ca functioneaza bine de exemplu in Oradea?)
b.6) introducerea unei clase de teren omologat/autorizat pentru aeromodelism HOBBY, cu conditii mai simple, (gen adunati copaceni?) cu libertatea de zbor ca si la b.5)
b.7) zborul in afara de aerodroame pozibil restrictionat, in afara de zone mai dens populate dar si limitat la inaltime de zbor si marime de aeromodel/multicopter la 5kg. Am remarcat la RR ca se poate zbura bine si la panta cu limita de 100 deasupra locului de decolare si deasemenea nimeni nu prea zbura mai inalt nici cu altceva pe pista amenajata.
b.8.) pentru depasirea ori/si limitare de zbor la inaltime in afara de b.5) si/sau a greutatiei sa fie pozibil sa se face o simpla instruire in legislatie aeronautica plus meteo plus tehnica zborului la o scoala de pilotaj parapante/deltaplan/ULM/PPL care te pune in contact cu mediu mare de aviatie. Adica nu un curs cu proba ci doar un certificat de particpare, dupa care cade limitarea de inaltime si greutate si in afara terenurilor omologate. Cursuri de genul maxim 1 zi, eventual si online. IN caz de online cu un test prin methode ca si cum este Skype etc. unde profu vede elevul.
La cei care detin deja o licenta, oridecare in zborul 1:1 sa cade necesitate si sa aiba direct indepartat limitele pentru ei cunosc riscuri si pericolul la zbor cu aeromodele mixat cu zborul 1:1
b.9) FPV sa se tine in altceas limite b.5/6/7/8 cu adaos de prezenta unei a doua persoane care ori pe al doila ecran cu sistem separat de transmisie de la pilot ori prin vedere directa sa poate face interventii dupa anumite distante de la loc de decolare. La zboruri FPV depasind vederea sa exista intodeuna si distantele minime clarificate de obstacole si zone popunlate/construite de cit in cazul aeromodelelor.

Astea sint ideile mele la care adaug cele scrise deja in ROIul existent de buna purtare a zborului cu aeromodele si multicoptere. Eu nu asi separa multicoptere din asociatie si nici FPV, vezi b.9).

Imi doresc cum am mai scris, comunciare si democratie in organizare si sa lasam orgoliile personale gen Haiduci vs. Galactici deoparte daca se poate si mai ales certuri personale in transmisie live pe vreun forum cenzurat de o parte din grup care se certe cu alti.

Trebuie respectat dorinta de ar avea libertate cit mai mare si cea de ar avea siguranta de zbor pe un teren privat. Sint doua chestii care le inteleg ambele foarte bine. Ca unele modele e chiar bine sa le zbori doar pe locuri bine amenjata si regulate si unele pot for zburate chiar si in parc daca ai abilitatiile aferente. Iar complet fara reguli nu se poate nimic si nici in viitor nu o sa obtii aceasta libertate absoluta.

Dar cred ca totusi intro tara une exista spatiu in abundenta mult mai mare de cit de exemplu (scuze ZOD) Germania, limitari nu pot fi mai mari ca si acollo in D. Logic, nu?
Liber la dezmembrare…
Walter Born
rhc@born.ro
0

#60 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 07 May 2017 - 05:48 PM

Vezi postareawabo1, la 07 May 2017 - 05:12 PM, a spus:

Incerc sa va prezint mai pe scurt idea mea cum ma gindesc o asociatie sau federatie pe plan national pentru aeromodelism ar trebui sa fie organizat intro adunare generala(A) si care ar fi punctele care asi acepta ca si regulamente/legislatie pentru domeniu (B).

Poate nu este complet, dar contine punctele unde am eu o vedere clara despre cum putea fie.
Organizare unei adunari generale, deschise si public cu prezenta personala cu urmatorele puncte de dezbatere/votare.

A)
a.1) Prezentarea situatiei actuala legislativa clar si pe scurt si public inainte de adunare generala

a.2) Prezentarea personelor implicate momentan in detaliu cu strategia propusa (inclusiv CV) daca se poate tot public inainte de AG

a.3) Prezentarea personelor cu dorinta de implicare si cu detaliu de strategia propusa (inclusiv CV) idem

a.4) Votarea unei grup de conducere cu drepturi egale. Presedentie sa fie un post reprezentativ care exact asta face, reprezinta cea ce consiliu si adunare generala hotareste. Punctul asta vad foarte important pentru ca este si diametral opus de cum functioneza consilii actuale care sint doar un fel de yesmani pentru o conducere care impinge idei in parte personale ci nu ale grupei sau cele votate.

a.5) Organizatia/Federatia/Asociatia sa se tine fix la scopuri pentru care a fost fondat ci nu sa se angajeze in tot fel de alte proiecte laterale pana nu este atins scopul principal de a asigura un mediu in care aeromodelism ramane sport care poate fi facut legal.

a.6) Sa se tine adunari generale dupa cum cere legislatia asociatiilor, adica anual, chiar daca va fi doar formal. Dupa ce stiu eu exista riscul de dezfintarea automata ale asociatiilor la o simpla cerere a oricui daca nu se organizeaza aceste adunari.

.B.) Modalitati acceptabile pentru desfasurarea de aeromodelism in Romania.
b.1) Aeromodele pana 25kg fara inregistrare sau maxim declarare intrun registru informal, similar sistemul american. Sub 500grame fara inregistrare
b.2) Marcajul modelelor peste 500grame cu adresa lipita/scrisa
b.3) fara diferentiere intre multicoptere sau aeromodele (diferentiere doar dupa folosire (hobby sau comercial)
b.4) folosire strict hobby/sport (comercial -> out si alte reguli)
b.5) pozibilitate de zbor nelimitat pana 150kg pe aerodroame omologate pentru aviatie mare dupa protocolul semnat de operatorul aerodromului / controllerului local. (Am intels ca functioneaza bine de exemplu in Oradea?)
b.6) introducerea unei clase de teren omologat/autorizat pentru aeromodelism HOBBY, cu conditii mai simple, (gen adunati copaceni?) cu libertatea de zbor ca si la b.5)
b.7) zborul in afara de aerodroame pozibil restrictionat, in afara de zone mai dens populate dar si limitat la inaltime de zbor si marime de aeromodel/multicopter la 5kg. Am remarcat la RR ca se poate zbura bine si la panta cu limita de 100 deasupra locului de decolare si deasemenea nimeni nu prea zbura mai inalt nici cu altceva pe pista amenajata.
b.8.) pentru depasirea ori/si limitare de zbor la inaltime in afara de b.5) si/sau a greutatiei sa fie pozibil sa se face o simpla instruire in legislatie aeronautica plus meteo plus tehnica zborului la o scoala de pilotaj parapante/deltaplan/ULM/PPL care te pune in contact cu mediu mare de aviatie. Adica nu un curs cu proba ci doar un certificat de particpare, dupa care cade limitarea de inaltime si greutate si in afara terenurilor omologate. Cursuri de genul maxim 1 zi, eventual si online. IN caz de online cu un test prin methode ca si cum este Skype etc. unde profu vede elevul.
La cei care detin deja o licenta, oridecare in zborul 1:1 sa cade necesitate si sa aiba direct indepartat limitele pentru ei cunosc riscuri si pericolul la zbor cu aeromodele mixat cu zborul 1:1
b.9) FPV sa se tine in altceas limite b.5/6/7/8 cu adaos de prezenta unei a doua persoane care ori pe al doila ecran cu sistem separat de transmisie de la pilot ori prin vedere directa sa poate face interventii dupa anumite distante de la loc de decolare. La zboruri FPV depasind vederea sa exista intodeuna si distantele minime clarificate de obstacole si zone popunlate/construite de cit in cazul aeromodelelor.

Astea sint ideile mele la care adaug cele scrise deja in ROIul existent de buna purtare a zborului cu aeromodele si multicoptere. Eu nu asi separa multicoptere din asociatie si nici FPV, vezi b.9).

Imi doresc cum am mai scris, comunciare si democratie in organizare si sa lasam orgoliile personale gen Haiduci vs. Galactici deoparte daca se poate si mai ales certuri personale in transmisie live pe vreun forum cenzurat de o parte din grup care se certe cu alti.

Trebuie respectat dorinta de ar avea libertate cit mai mare si cea de ar avea siguranta de zbor pe un teren privat. Sint doua chestii care le inteleg ambele foarte bine. Ca unele modele e chiar bine sa le zbori doar pe locuri bine amenjata si regulate si unele pot for zburate chiar si in parc daca ai abilitatiile aferente. Iar complet fara reguli nu se poate nimic si nici in viitor nu o sa obtii aceasta libertate absoluta.

Dar cred ca totusi intro tara une exista spatiu in abundenta mult mai mare de cit de exemplu (scuze ZOD) Germania, limitari nu pot fi mai mari ca si acollo in D. Logic, nu?
Liber la dezmembrare…



:good: :good: :good:

deci, se poate. bravo Walter, au un mare plus de la mine

totusi, intrebarea mea ramane: este ok sa acceptam o persoana la Alin Covasa (nu am nimic personal cu el), care nu are legatura cu aeromodelismul, sa preia asociatia? stie oare cu ce se mananca? plus ca din toate semnalele pe care le am, Xorg si probabil si Alin, cocheteaza deja cu partea comerciala. apare un conflict de interese, nu credeti?



_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro