Discutii libere din nou! Haideti sa povestim si dar sa fim civilizati!
#1
Postat 27 April 2017 - 06:16 AM
haideti sa povestim aici dar fara patima, fara jigniri si civilizat :drinks: si sa continuam sa punem sugestii in topicul deja deschis! Eu zic ca se poate!
Spor la scris!
Mugurel
#2
Postat 28 April 2017 - 12:12 AM
Consideraţi ceea ce am scris mai sus ca fiind dreptul meu la replică şi recunoaşteţi că este de departe mult mai civilizată decât aiurelile scrise de amicul Zod.
În orice caz intențiile și motivele pentru care scriu aici nu sunt deloc ascunse. Nu am acuzat direct pe nimeni de un lucru concret, ci doar am acuzat o mică comunitate că a căzut în ”păcatul vanității” și nu vor să raționeze dincolo de propria imagine, sau de imaginea idolilor.
#3
Postat 28 April 2017 - 12:50 AM
Nu am decât pretenția să citiți fără să căutați cine știe ce mine ascunse prin text.
Argumentul domnului ”popad” (scuze, dar nu vă cunosc numele real) este cât se poate de rațional. Ajungeam și la pagina celor de la Autoritatea Aeronautică pentru că este finalul explicației la întrebarea mea ”De ce este necesar ca ARA să ceară segregarea ... ?
Am să citez din L 98/2014:
2. La articolul 3, după punctul 3.8 se introduce un nou punct, punctul 3.81, cu următorul cuprins:
"
3.81. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă aeronavă pilotată de echipaj uman;".
Acesta este textul complet din lege și după cum vedeți nu există nicăieri cuvântul aeromodel. Singura sursă acceptabilă este Monitorul Oficial și nu pagina caa. Pe pagina domnilor de la Autoritatea Aeronautică s-a făcut o completare/interpretare suplimentară amintindu-se și de aeromodele. Autoritatea Aeronautică Civilă Română nu are competențe în interpretarea textelor de lege, drept urmare afirmația dânșilor nu are valoare juridică. O aemenea interpretare intră în conflict direct cu prevederile a altor două legi organice fapt care duce, din nou, la nulitatea interpretării.
Mai analizăm puțin ce spune/definește acest articol.
- aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la bordul lor - pe scurt și pe înțelesul nostru - DRONELE (Am scris drone, nu multicoptere);
- fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă aeronavă pilotată de echipaj uman; - UAV. Avem noi, aeromodeliștii, centru de control la sol ? Amărâta de stație pe care o au majoritatea dintre noi nu poate fi numită nici pe departe centru de control.
Deci, unde este vorba de aeromodele ?
#4
Postat 28 April 2017 - 01:32 AM
Dacă ar fi așa cum afirmă Renato despre magazinele de jucării, de ce nu apar acele magazine în lista furnizorilor de materiale aeronautice de pe pagina caa ? Pagina a fost updatată în 2017, deci ar trebui să existe. Nu există nici măcar magazinele online cu specific strict modelistic care ar fi trebuit să fie primele vizate.
Ultimul aspect în privința spațiului aerian segregat:
Chiar afirmațiile Autorității Aeronautice pe propria pagină.
Citez: ”În scopul unei complete informări subliniem următoarele:
prin dispariția OMT nr. 8/2014 operatorii aeronavelor fără pilot la bord nu mai sunt obligați să solicite segregarea zonei în care își desfășoară activitățile de zbor. Autorizarea activităților de zbor este efectuată telefonic prin contactarea Centrului de Operațiuni Aeriene / Ministerul Apărării Naționale (COAP/MApN).
Date de contact:
telefon: +40 21 315 0105
fax: +40 21 3158647
e-mail: fdex@roaf.ro
Date ce urmează a fi comunicate COAP/MApN telefonic: data zborului, tipul aeronavei, identificarea aeronavei (YR-D0....), numele operatorului aeronavei, zona de zbor (zonă definită printr-un punct și o rază sau punct perimetrale – latitudine și longitudine furnizate de Google Map de exemplu), înălțimea de zbor și perioadă în care se desfășoară activitatea (ora de începere și ore de terminare).”
Dacă totuși ne încăpățânăm să fim ”aeronave” ... . De ce segregare ?
Sursa : http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas
În partea de sus a paginii, după punctul 3 este interpretarea/completarea celor de la autoritate în privința aeromodelului, iar mai jos, sub tabel, găsiți textul pe care l-am citat ultimul.
#5
Postat 28 April 2017 - 01:35 AM
Să afle de ce naiba a fost retrasă din Senat noua lege. Motivul real. Nici în textul noului Cod Aerian nu apărea termenul de aeromodel.
#6
Postat 28 April 2017 - 06:20 AM
ViP_Eol, la 28 April 2017 - 01:35 AM, a spus:
Să afle de ce naiba a fost retrasă din Senat noua lege. Motivul real. Nici în textul noului Cod Aerian nu apărea termenul de aeromodel.
Buna dimineata!
Cauza e simpla, primul ministru a anuntat ca o lista de x legi aflate in diferite etape in parlament sunt retrase din cauza numarului foarte mare de amendamente care practic schimbau radical proiectul initial al legilor. Am vazut la stiri. Pe urma a anuntat si Andras ca proiectul de cod aerian se afla pe aceasta lista.
Cu segregarea e simplu, cititi mai jos si spuneti daca cei care merg la RR se incadreaza in legaliate conform textului. Prin segregare activitatea/activitatile se vor desfasura in legalitate. ARA nu poate fi un exemplu negativ de incalcare a legii! Cand incalci legea cum poti fi un partener de dialog cu institutiilr statului? Ne place, nu ne place asta e!
Sursa: http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas
"identificarea aeronavelor fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg (în baza prevederilor OMT nr. 1338/25.10.2016 (a se vedea lit. (a), alin. (1), art. 4) pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA “Înmatricularea aeronavelor civile”, ediţia 01/2016. Subliniem faptul că operatorii/proprietarii aeronavelor civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mica sau egală cu 500 grame nu mai au obligaţie de a deţine un certificat de identificare emis de AACR - a se vedea OMT nr. 1338/25.10.2016, alin. (2), art. 4);"
O zi frumoasa!
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 28 April 2017 - 06:21 AM
#7
Postat 28 April 2017 - 06:21 AM
Va multumesc dnle Mugurel ca incercati sa moderati spiritele. Este mare nevoie.
Doresc sa adaug ca exista o grupare de modelisti nu foarte mare dar mai mare de cit unii tind sa creada, care imparteste vederea asta expusa aici de Vip-eol si care ca si printro minune include in anumite puncte si pe faimosul quasi-banat numitul Bubito 1.0.
Tare m-asi bucura sa intalnesc aici, la RR, locul unde anual se intalneste inima aeromodelismul, se am ocazia de ar discuta cu voi, care se pare aveti intentii pozitive si de dialog deschis si civilizat.
Aici la RR exista inima adevarata inima galaxiei modelismului romanesc, doar aici vezi pulsul. Altfel spus, cine nu este aici in contact cu alti aeromodelisti nu este in tema, e offtopic, nu conteaza, nu este interesat in adeveratul sens in viitorul modelismului. Suna pathetic, dar asa simt, pentru ca in nicio alta parte am vazut o asemenea adunare multicolor si totusi harmonios, cea ce ar trebui sa fie un model pentru restul bisericutelor inchise.
rhc@born.ro
#8
Postat 28 April 2017 - 10:26 AM
Toate cele bune.
#9
Postat 28 April 2017 - 10:40 AM
edisultan, la 28 April 2017 - 10:26 AM, a spus:
Toate cele bune.
Bine spus Edi, sunt in aceeasi barca cu tine! Unii mai trebuie sa si munceasca ca sa traiasca si sa poata investi in hobbyul preferat!!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 28 April 2017 - 01:21 PM
edisultan, la 28 April 2017 - 10:26 AM, a spus:
Toate cele bune.
Subscriu. N-am ajuns inca in acest loc magic. Dar cu inima sunt acolo :)
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#11
Postat 28 April 2017 - 04:37 PM
wabo1, la 28 April 2017 - 06:21 AM, a spus:
Doresc sa adaug ca exista o grupare de modelisti nu foarte mare dar mai mare de cit unii tind sa creada, care imparteste vederea asta expusa aici de Vip-eol si care ca si printro minune include in anumite puncte si pe faimosul quasi-banat numitul Bubito 1.0.
Buna ziua Dl Wabo!
Daca dl Vip_Eol are cea mai buna vedere asupra problemelor reale din modelism, (singurele probleme sunt in aeromodelismul RC) asteptam cu nerabdare propuneri clare, nu intrebari.
Acum despre gruparea de modelisti (trecand peste intrebarea ce fac concret acum si daca sunt legalizati ca o asociatie) as dori sa aflu mai multe si deasemenea daca sunt dispousi la dialog. Am avea rezultate mai bune toti aermodelistii impreuna asa cum ati mai sustinut dl. Wabo.
Aici avem un punct de vedere comun.
In final astept cu interes sa incepem un dialog!
Un weekend placut!
Mugurel
PS Am uitat dar revin - propunerea ramane valabila pentru dl. Vip_Eol, sa isi depuna candidatura la presedentia ARA.
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 28 April 2017 - 07:15 PM
#12
Postat 29 April 2017 - 12:59 AM
MUGUREL., la 28 April 2017 - 06:20 AM, a spus:
Cauza e simpla, primul ministru a anuntat ca o lista de x legi aflate in diferite etape in parlament sunt retrase din cauza numarului foarte mare de amendamente care practic schimbau radical proiectul initial al legilor. Am vazut la stiri. Pe urma a anuntat si Andras ca proiectul de cod aerian se afla pe aceasta lista.
Cu segregarea e simplu, cititi mai jos si spuneti daca cei care merg la RR se incadreaza in legaliate conform textului. Prin segregare activitatea/activitatile se vor desfasura in legalitate. ARA nu poate fi un exemplu negativ de incalcare a legii! Cand incalci legea cum poti fi un partener de dialog cu institutiilr statului? Ne place, nu ne place asta e!
Sursa: http://www.caa.ro/su...operare-uav-uas
"identificarea aeronavelor fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg (în baza prevederilor OMT nr. 1338/25.10.2016 (a se vedea lit. (a), alin. (1), art. 4) pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA “Înmatricularea aeronavelor civile”, ediţia 01/2016. Subliniem faptul că operatorii/proprietarii aeronavelor civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mica sau egală cu 500 grame nu mai au obligaţie de a deţine un certificat de identificare emis de AACR - a se vedea OMT nr. 1338/25.10.2016, alin. (2), art. 4);"
O zi frumoasa!
Posibil să fie și din cauza amendamentelor (mai mult ca sigur), numai că în privința Codului Aerian, unele modificări ale acestuia aduc atingere altor legi care reglementează sfere în afara competențelor codului.
Oricum, modificările aduse codurilor din celelalte state UE sunt provizorii tocmai datorită necesității de a urmări funcționalitatea noilor norme. Toate statele au spus că noile probleme sunt extrem de dificil de armonizat, dar se va urmări acest lucru (armonizarea) pe parcursul aplicării.
Asta cu partenerul de dialog aflat în legalitate vine tot de la Autoritatea Aeronautică ?
Evenimentul de la RR nu este, sau nu era, organizat de ARA, deci nu văd unde ar fi fost în culpă asociația.
#13
Postat 29 April 2017 - 01:16 AM
- nu sunt eu cel mai deștept, sau singurul care cunoaște realitatea legislativă. E foarte posibil ca ceilalți să fi ales evitarea polemicilor duse pe ton urât de un grup aflat la conducerea ARA;
- nu am cerut niciodată să mi se recunoască apartenența unor idei, nu am cerut statuie și nici să fiu ales Președinte. Aceste lucruri sunt total neinteresante pentru mine și la fel de inutile. Nu-mi servesc la nimic.
Singurul lucru solicitat a fost un dialog rațional și am cerut : ”să nu se dărâme o casă pentru că un căprior s-a nimerit a fi putred. Înlocuim căpriorul”. Asta fiind valabil pentru argumentațiile oricărui participant la discuție. Nu s-a putut deoarece o parte din participanți au fost atacați la modul cel mai urât și agresiv posibil de cei aflați în jurul conducerii ARA, cu acordul lor tacit.
#14
Postat 29 April 2017 - 08:20 AM
Am afirmat de la bun început că activitatea de aeromodelism este definită prin lege ca fiind sport tehnico-aplicativ și se desfășoară în baza legilor specifice care țin de educație, sport, plus baza lagală în virtutea căruia a fost înființat F.R.Md. Pe lângă asta există o definiție foarte bună a aeromodelului dată de F.A.I. și care este acceptată în toată lumea.
Legile respective le-am scris și aici, am discutat despre ele telefonic cu Andraș și cu Iorga, le-am trimis atât ca SMS cât și pe mail lui Andraș, împreună cu discuțiile și rezoluțiile Curții Constituționale în privința principiului de egalitate în fața legii. Principiul egalității este argumentul care spune că orice persoană pasionată de un sport îl poate practica și în afara ligilor profesioniste, doar pentru recreere. Bineînțeles că principiul egalității nu tratează doar problema sporturilor, dar discutam despre cazul de față.
În consecință activitatea aeromodelistică a fost și este în deplină legalitate, excepție făcând scurta perioadă cât a fost în vigoare Ordinul 8.
În loc să fie acceptate ca argumente reale, s-a preferat emiterea ideii că FRMd și-ar fi desfășurat activitatea în ilegalitate și s-a bătut monedă pe treaba asta și pe apartenența unora dintre noi și la FRMd. Într-adevăr FRMd, o perioadă destul de lungă, a fost inert, dar din cauza celor care-l administrau (cei cu care aveam eu de împărțit ceva).
Probabil că ARA a folosit așa-zisa ilegalitate a activității FRMd ca argument în propria favoare. Asta ar fi o mișcare strategică eronată pentru că orice interlocutor repugnă inconștient comparațiile negative. Folosirea minciunilor și a exagerărilor nu a fost niciodată un instrument bun în cadrul unor negocieri. Mă refer cu exagerările privitoare la faptul că România nu ar fi ratificat Convenția de la Chicago și acțiunea pe Facebook.
În același timp, ARA face, sau înlesnește segregarea spațiului aerian pentru aeromodeliști. Acest lucru nu numai că e departe de a fi legal, dar este inutil și mai creează și un precedent inexistent în celelalte state. Nicăieri, aeromodeliștii nu solicită segregare de spațiu aerian.
În efuziunea voastră nu v-ați dat seama că ați fost păcăliți și le-ați servit domnilor de la Autoritatea Aeronautică un important cap de pod util la restricționarea activității noastre.
#15
Postat 29 April 2017 - 08:35 AM
- Codul Aerian spune clar cine poate solicita segregare de spațiu aerian și anume Agenții Aeronautici Civili. ARA nu este așa ceva;
- Codul aerian spune clar (a se vedea chiar ultimul text pus de domnul Mugurel) pentru cine se face segregare și ce condiții trebuie să îndeplinească. Adică trebuie să se facă și comunicarea cu datele de înmatriculare ale aeronavei/aeronavelor pentru care se solicită spațiu segregat. Există vre-un aeromodelist care a făcut eroarea de a-și înmatricula aeromodelul cu toate condițiile ce decurg din acest fapt ? ”N-aș preaș crede”.
Dar na, ARA are o mare realizare: este cunoscută de autorități și i se acceptă cererile de segregare. Nu peste tot, dar nu contează. Aplauze !! Suntem mai catolici decât Papa. Noi suntem mai legali decât este necesar.
Din punct de vedere practic, segregarea de spațiu aerian pentru aeromodeliști este inutilă datorită înălțimii de evoluție a aeromodelelor.
#16
Postat 29 April 2017 - 08:39 AM
Privitor la legalitatea zborului cu aeromodele în România.
.......
Principiul egalității este argumentul care spune că orice persoană pasionată de un sport îl poate practica și în afara ligilor profesioniste, doar pentru recreere. Bineînțeles că principiul egalității nu tratează doar problema sporturilor, dar discutam despre cazul de față.
.......
Pentru a evita ”agățările”. M-am exprimat (am interpretat principiul) mai pe înțelesul tuturor. Principiul egalității în fața legilor este cu caracter general.
#17
Postat 29 April 2017 - 09:37 AM
eu vreau sa ingropam securea razboiului si sa devenim constructivi. Sunt doua lucruri care trebuie avute in vedere: in codul aerian vechi si in vigoare exista o modificare de data recenta 2014 sau 15 in care s-au introdus si aeronavele fara pilot, OMT nr. 1338/25.10.2016 (a se vedea lit. (a), alin. (1), art. 4) pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA “Înmatricularea aeronavelor civile”,in care se impart aceste aeronave in doua clase sub 500g si peste 500g si faptul ca aeromodelele momentan nu sunt definite in nici o lege romaneasca. (sper sa nu gresesc). Din cele doua aspecte reiese ca aeromodelele nu mai exista in RO de altfel si dl. Renato sustine acest lucru. Corect sau nu?
Zburand ceva peste 500g suntem in afara legilor actuale? Eu zic ca da si pentru ca nu sunt jurist nu am o viziune legislativa pentru a lega legile dintr-un domeniu cu cele din altul. O explicatie o pot insa intelege. Am inteles ce ati spus mai sus dar cred ca acest argument in fata unui organ de cercetare nu va avea rezultate pozitive.
Prin prisma a ceea ce am scris mai sus un aeromodelist care nu este jurist si este cercetat si acuzat de institutiile statului devine penal? Din punctul meu de vedere da.
Acum rugamintea mea, avand in vedere ce ati scris mai sus si dorinta dumneavoastra sincera, este sa realizati si publicati pe RHC un mic ghid juridic cu date exacte (legea-paragraful,etc) pe care un aeromodelist sa poata sa il prezinte organelor de cercetare pentru a justifica prezenta la zbor. Asa veti putea ajuta si ARA si pe ceilalti aeromodelisti.
De asemenea daca aveti un set de propuneri pentru ARA va rog sa mi-l trimiteti aici sau personal cu promisiunea mea de al sustine in adunarea generala care se pregateste.
Va multumesc si va doresc un weekend placut!
Mugurel
PS: nu am mereu inspiratie sa pun intrebarile pe loc: prin afirmatia dumneavoastra de mai jos sa inteleg ca si cursele de masini sunt legale, ma refer la cele organizate in afara cadrului competitional al cluburilor si federatiilor, noaptea pe sosele? Vreau doar sa verific daca am inteles bine acest principiu si nu ca o noua escaladare a divergentelor de opinie. Si respectivii se recreeaza. Poate ca sunt diferente mari intre cele doua activitati dar momentan (sper sa fie asa) autoritatile spun la tot ce zboara -aeronava.
"Principiul egalității este argumentul care spune că orice persoană pasionată de un sport îl poate practica și în afara ligilor profesioniste, doar pentru recreere. Bineînțeles că principiul egalității nu tratează doar problema sporturilor, dar discutam despre cazul de față."
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 29 April 2017 - 10:03 AM
#18
Postat 29 April 2017 - 02:46 PM
De fapt sunt doar dezamăgit că niște oameni care au obiceiul de a sta să gândească, să analizeze toate aspectele posibile știute, să mai întrebe și pe alții dacă nu știu, sau nu sunt siguri, care se documentează temeinic și lucrează după planuri precise, se lasă atrași în discuții superficiale și se pot bucura de o manifestare de mahala în loc de o ”luptă a argumentelor” raționale.
Oamenii de care vorbesc sunt aeromodeliștii așa cum îi văd eu, cum i-am cunoscut. Într-adevăr orgolioși și competitivi, dar în marea lor majoritate, la modul pozitiv.
#19
Postat 29 April 2017 - 03:27 PM
Voi intra în istoricul discuțiilor de pe forum și le caut. Le-am scris de cel puțin două ori.
Un ghid juridic ar fi inutil în fața unui organ polițienesc. Nu ar avea nicio valoare.
Ar trebui să existe câte un ghid juridic pentru fiecare aspect al vieții noastre ? Câte cărți ar trebui să cărăm după noi ?
- Niciuna - pot fi făcute în format electronic și le ținem în memoria telefonului. Nu ? :pardon:
De fiecare dată când facem o boacănă, spunem agentului : ”Nene stai așa să caut ce spune ghidul !” ? :rolleyes:
Că tot ați adus vorba de domeniul automobilistic ... . Aveți permis de conducător auto ? Purtați Decretul cu dumneavoastră în mașină ?
#20
Postat 29 April 2017 - 04:02 PM
Din punct de vedere practic :
Activitatea noastră ar trebui să se desfășoare în câmp deschis, la distanță de aglomerări urbane și de persoane, cu aprobarea proprietarului terenului indiferent dacă este particular, sau terenul este în prorpietatea unei Primării. Ca exemplu, în Bacău, cel mai des se zboară pe islazul comunal al Comunei Mărgineni. Pentru că tot acolo organizăm și competițiile, există o înțelegere scrisă, mai veche, cu Primăria prin care ni se permite accesul cu obligația de a păstra curățenia. Cică vacile care pasc acolo sunt destul de toante și înghit orice. Același lucru și la cel de-al doilea loc de zbor, numai că acolo e doar verbal cu oamenii de acolo.
Bun. Suntem o gașcă de oameni, cu mașinile parcate în spatele nostru care-și văd de zborul lor. Ne vede un Garcea și apar două posibilități: ori vede grupul și nu-i va trece prin cap că e ceva în neregulă, ori devine curios și vine să pună întrebări despre aeromodele și nu despre partea legală, pentru că omul știe că el are competențe în alt domeniu. Dacă nu știe, îi explicăm noi. În peste 40 de ani de modelism nu mi s-a întâmplat decât o singură dată să vină Garcea cu tot cu mașină lângă noi. Omul era interesat, pentru fecior, cam cât costă un aeromodel cu tot ce-i trebuie și dacă-i primim feciorul pe lângă noi.
Posibilitatea de a fi reperați de aparatura radar.
Nulă. Aparatura din majoritatea CTR-urilor nu citește decât semnal de transponder. Dacă o aeronavă nu are transponder, sau are transponderul oprit, operatorul nu vede nimic pe ecran. Este posibil, ca pentru siguranța zborului să mai existe aparate clasice, deși după câte știu, de reperarea ”bandiților” se ocupă armata și de foarte multe ori chiar ei sunt bandiții zburând fără semnal de transponder.
Dar mergem pe presupunerea că există o instalație radar clasică.
În primul rând semnătura electro-magnetică a unui aeromodel este atât de mică și slabă că aparatul radar nu o percepe, iar dacă o percepe, operatorul o va confunda cu o pasăre, dar și asta doar în cazul în care aeromodelul urcă mai sus de 150 m, iar între radar și aeromodel nu există nicio formă de relief mai înaltă.
#21
Postat 29 April 2017 - 04:34 PM
Foarte mică. Să presupunem că ne desfășurăm activitatea într-o zonă CTR. Din proprie experiență un aeromodel este foarte greu spre imposibil de reperat dincolo de 2 km cu ochiul liber. Totuși am rămas cu privirea fixată pe un Bixler scăpat de copii până undeva la 4 km, dar în momentul în care mi-am luat ochii de pe el nu am mai reușit să-l regăsesc. Modelul a fost găsit acolo unde calculasem după ultima poziție. Zboară cineva așa de aproape de vre-un aerodrom ? Chiar dacă operatorul vede ceva nu i se va părea destul de dubios încât să pună binoclul la ochi. La o asemenea distanță, datorită înălțimii și vitezei reduse, aeromodelul va fi confundat cu o pasăre.
Apare o singură posibilitate: să zbori exact pe axul pistei la mai puțin de 6 km de aceasta, acolo unde poți fi reperat din cabina unei aeronave care vine la aterizare. Pentru cele care decolează ești invizibil cu ochiul liber.
Bun. Sunt reperat. Ce posibilitate are operatorul CTR să facă ceva în privința asta ? Ar putea suna la poliție, dar deocamdată poliția nu are competențe chiar și după ultimele modificări ale codului. Poate să vină operatorul ? Nu. Nu-și poate părăsi postul și nu au nici destul personal să trimită pentru investigare imediată.
Totuși... partea legală. Vede operatorul, trimite poliția, vine un Garcea căpos. E același lucru ca și cum ai fi amendat de un Garcea căpos care te-a oprit la volanul mașinii pe drumurile publice. Nu semnezi procesul verbal și cauza se rezolvă în instanță cum este și normal. Instanța este singura care are competențe în interpretarea legilor și chiar dacă la prima vedere aeromodelul se înscrie în definiția aeronavei fără pilot la bord, ajungem la definiția zborului prezentă și ea în cod. Păi nu e aeronavă dacă nu zboară și trebuie să zboare așa cum scrie la cod. Ei .... luate cumulat, definiția aeronavei fără pilot la bord, plus definiția zborului, rezultă că aeromodelul nu poate fi aeronavă.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 29 April 2017 - 04:36 PM
#22
Postat 29 April 2017 - 04:49 PM
În privința curselor auto:
- o nuanță importantă - Când ați scris șosele, presupun că v-ați referit la drumurile publice. Decretul reglementează circulația pe drumurile publice, așa că indiferent că e noapte, sau zi, cursele de mașini de tip ”pirat” sunt ilegale. Dacă mergeți cu mașina pe fâneața lui tata vă concurați cât vreți dumneavoastră fără să vă zică nimeni nica. Eventual se supără tata și vă ia la fugă cu bota că i-ați stricat lucerna. :rofl:
Mai mult, dacă se întâmplă un mic accident într-o parcare, poliția nu are competențe acolo. Nu e considerat drum public. (Nu sunt sigur dacă mai este așa).
Dacă vreți să participați la curse în afara federației și a cluburilor nu vă interzice nimeni dacă nu sunteți pe un drum public.
Nici noi nu mergem să împărțim pista cu aeronavele decât cu aprobări speciale. De regulă nu le primim, dar există și excepții.
#23
Postat 29 April 2017 - 05:00 PM
ViP_Eol, la 29 April 2017 - 03:27 PM, a spus:
- cu un ghid juridic ai dreptate :) , dar daca legea in mare s-ar limita la asa ceva ? ( ceea ce ce ar fi si propunerea mea ) :
Fisiere atasate
-
bun simt.jpg (223.18K)
Number of downloads: 30
#24
Postat 29 April 2017 - 09:11 PM
Buna seara!
Saptamana aceasta am avut onoarea sa vorbesc telefonic cu CAA pentru a ma informa direct de actualitatea lucrurilor legate de aeromodele si de drone(detin un Phantom 4, un aeromodel constructie proprie anvengura 180cm,helicoptere de clasa 450 si 600). Am ramas cu gura cascata ce am primit ca si raspuns: la inregistrare(la inceput era vorba numai de Phantom) nu numai ca trebuie trimis documentatia si platit 90 euro, dar dupa aprobare trebuie dus aeromodelul la Bucuresti sa puna un "chip" pe care domnul nu a putut sa spuna de ce si unde se pune pe Phantom 4 (se desface aeromodelul sau nu). Cum am inteles din cele spuse ca momentan orice aeromodel mai mare de 500g ar trebui inregistrat la fel(nr de inmatriculare si chip).
A doua zi am sunat numarul de la MAnP unde trebuie inregistrat zborul, tot asa pentru informatii. A raspuns o doamna draguta la care am pus o singura intrebare...(eu locuiesc in Carei, jud. SatuMare, 7 km de la granita) ce facem daca stam aproape de granita si vrem sa folosim drona dar stiu ca dupa lege 30 km de la granita nu am voie sa fac poze aeriene...raspunsul era simplu ..."nu aveti voie sa faceti poze si pacat ca ati cumparat drona". Jumatate din judetul SM daca nu mai mult este in zona de 30 km de granita...ce sa fac? Sa ma mut in alt judet?
Voi ce stiti despre chip si de situatia in zona frontiera?
Chiar asta cu chipul nu am inteles si nici nu am primit raspuns pentru ce si unde se pune. Daca aeromodelul este din fabrica si are un numar de serie (la Phantom se stie ca are) de ce nu se poate atasa nr de seriela documente. De ce trebuie eu sa fac un drum in Bucuresti din capatul celalalt al tari pentru o inregistrare banala si discutabila?
Cu stima!
O seara placuta!
KM Baja 5b
Trex 600 E
Artech Falcon 450
Hk 450 V2
Skywalker home made FPV
Tel:0740083170
#25
Postat 30 April 2017 - 06:39 AM
monaco, la 29 April 2017 - 05:00 PM, a spus:
Ar fi perfect...si in acelasi timp mult prea simpli si be bun simt ca sa poata fi adoptata ca lege in Romania! :D
La noi daca n-are minim 100 de articole si nu este interpretabila in toate felurile posibile numai cel corect nu, nu este lege! ;)
#26
Postat 30 April 2017 - 06:47 AM
popzoltan, la 29 April 2017 - 09:11 PM, a spus:
Vezi tu, problema incepe fix de acolo! ;)
A avea de-a face cu o gasca de birocrati obtuzi este orice numai o "onoare" nu! :D
Mai degraba o OROARE!
Cat despre taxa respectiva, este ceea ce discutam mai sus: bazele sale legale sunt extrem de discutabile, practic AACR (CAA se cheama doar in engleza si adresa siteului web) si-a arogat cu de la sine putere dreptul de a percepe aceasta taxa si obligativitatea fiecarui aeromodel in parte de a fi "inmatriculat"!
De asta tot zbarnai eu pe aici ca ARA sa ceara o interpretare oficiala din partea ANI, DNA, DIICOT etc, sau orice alta institutie cu multe initiale in privinta legalitatii taxei asteia!
Ceva gen am o fabrica de caciuli rosii si decretez ca musai toata lumea trebuie sa poarte caciuli rosii daca vrea sa mearga pe strada! Si cer 90e+tva pentru fiecare caciula rosie!
#27
Postat 30 April 2017 - 07:37 AM
rhc@born.ro
#28
Postat 30 April 2017 - 08:37 AM
#29
Postat 30 April 2017 - 08:39 AM
#30
Postat 30 April 2017 - 09:50 AM
adevarul trist este ca FRMd putea sa rezolve situatia clar si transant in favoarea tuturor aeromodelistilor. Conform statutului si legilor de constituire a federatiei aeromodelismul putea fi scos de sub AACR foarte usor. Statutul e la adresa: http://test.frmd.ro/...utul-federatiei
Un mic extras:
" Art. 3. Federaţia Română de Modelism este singura structură sportivă de interes naţional din România înfiinţată cu avizul expres al Ministerului Tineretului şi Sportului care este autorizată să organizeze, coordoneze şi să controleze toate activităţile sportive de modelism şi anume aeromodelismul, navomodelismul, automodelismul şi rachetomodelismul, aşa cum sunt prevăzute şi descrise în regulamentele federaţiilor internaţionale."
Aromodelismul e recunoscut de FAI - lucrurile erau simple. Nu stiu daca explicatia dl. Vip_Eol este adevarata. Nu stiu daca suntem in legaliate. Aeromodelismul e doar al FRMd. Pentru MT intram in zona sub 150kg. Argumentele mele nu doresc sa va convinga ca trebuie sa identificam aeromodelele la ACCR. Doresc sa subliniez ca putem fi cercetati ( in codul aerian lipsa identificarii e caz penal) si ca trebuie cumva sa facem ceva impreuna. Spun impreuna si ma refer la fiecare dintre nu la asociatii sau federatii.
Un extras din Ordinul nr. 1338/2016 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-IA "Înmatricularea aeronavelor civile", ediţia 1/2016 În vigoare de la 05 decembrie 2016
"Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, articolul 4 din Ordinul
ministrului transporturilor nr. 806/2007 pentru aprobarea Reglementării
aeronautice civile române RACR-AZAC "Admisibilitatea la zbor a unor categorii
de aeronave civile", ediţia 01/2007, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 637 din 18 septembrie 2007, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
" Art. 4. - (1) Pentru categoriile de aeronave care fac obiectul RACR-AZAC,
documentele de înmatriculare emise de Regia Autonomă «Autoritatea
Aeronautică Civilă Română» sunt:
a) certificat de identificare - pentru aeronavele fără pilot la bord cu masa
maximă la decolare cuprinsă între 0,500 kg şi 150 kg, eliberat cu respectarea
cerinţelor şi condiţiilor stabilite prin procedurile emise de Regia Autonomă
«Autoritatea Aeronautică Civilă Română» şi publicate pe pagina web
www.caa.ro;"
Acesta e acum adevarul trist.
O zi frumoasa!