Modelism - RHC Forum: Discutii libere din nou! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii libere din nou! Haideti sa povestim si dar sa fim civilizati!

#151 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 29 May 2017 - 01:06 AM

Vezi postareamvpricop, la 28 May 2017 - 03:28 PM, a spus:

Am o viza 2011 rachete si 2015 aero. Controlul a fost prin corespondenta. ;-)


Vrei să mă mir ? :rofl:
Vorbești de viza medicală, sau viza federației ?
Oricum nu ți-am mai văzut legitimațiile de când ai plecat în București. ;-)
Aaaaa, dar stai ! Tu ai ieșit la internațional.
Când mai vii prin Germania trebuie neapărat să treci pe la mine. Adică nu treci. Vin eu și te iau de unde te-au dus treburile.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#152 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 29 May 2017 - 08:24 AM

Vize medicale, ca de la Frmd e alta problema.
Trec si pe la tine.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#153 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 29 May 2017 - 12:08 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 28 May 2017 - 10:40 AM, a spus:

Am mai adus aminte de un principiu de Drept Constituțional - egalitatea cetățenilor în fața legii.
Chiar dacă FRMd-ul este autoritatea competentă pe acest domeniu, principiul de care vorbesc, tratat pe larg de Curtea Constituțională a căror rezoluții (link-ul) îl trimisesem conducerii ARA ne asigură pe toți că avem dreptul să ne practicăm pasiunea la fel ca cei legitimați FRMd, asta implicând inclusiv respectarea normelor de siguranță.

Next.
FAI a modificat definiția aeromodelului.
Ar putea fi o problemă și pentru noi, așa cum a devenit oarecum și pentru celelalte țări.
Nu este. Există o excepție valabilă dată de dreptul internațional.


Sunt socat si minunat de cat se poate abera.
De curiozitate, de profesie esti scriitor? sau mai si zbori aeromodele?
Ma bucur ca in toata discutia uitati ca suntem toti in UE.
PS> nu mai intru pe RHC de mult, asa ocazional, pentru ca m-am saturat sa vad cat se abereaza despre nimic de ce nu tine de fapt despre aeromodelism, pacat de forum dar toate au un inceput si un sfarsit, dovada ca mai are forumul gen 10 useri pe zi care intra dar niciun moderator nu isi doreste sa il revigoreze.
La inceput, intram pe RHC de 3 ori pe zi, acum o data la 3 luni.

Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 29 May 2017 - 12:08 PM

0

#154 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 30 May 2017 - 04:39 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 28 May 2017 - 11:26 AM, a spus:

Mira-m-aș să văd o semenea viză la cineva :rofl: ).

Ai motiv ca sa te miri, asa cum iti este dorinta...
Partea rea e ca in carnet sunt exact 12 rubrici pentru viza anuala si de la o vreme nu mai ai unde pune stampile. Asa ca platim cate 100 lei pentru adeverinte cam cu acelasi scop. Profitam si o tragem pe turta noastra, ca tariful era de 100 lei pentru fiecare stampila (cate carnete aveai de vizat atatea sute de lei plateai). Cu o adeverinta si 2 vorbe frumos mestesugite la final (desi nu-i conform cu regulamentul dar nici regulamentul nu prevede cazul cand iti expira paginile...) adica "participare la concursul/concursurile de modelism" mergem si la aero si la auto si la ce mai suntem inscrisi. Daca vrei, poti. Sau si mai mult, daca vrei sa fii in regula, respecti tot ce se poate. Desi particip rar, nu-mi convine sa ma trezesc descalificat pe motiv de viza medicala. Si ma deranjeaza ca federatia nu are o intelegere cu nici un medic de medicina sportiva, sa priceapa si ala despre ce-i vorba si sa fim intelesi ca una e una si alta e cealalta. Oricum, mai bine ca medicul de familie nu stie nici un medic de medicina sportiva ce ai si ce urmeaza sa faci... Asa ca ori prin corespondenta, ori pe ochi frumosi ori cu toate testele facute, nimeni nu te scapa de probleme. Parca stiu de fotbalisti morti pe teren... De modelisti inca n-am auzit. Si care-i atunci rolul vizei medicale? Bani scosi din buzunar pentru pasiunea noastra, total inutil.
PS. una dintre adeverinte este pentru junior...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  v2.jpg (261.54K)
    Number of downloads: 36
  • Fisier atasat  v1.jpg (87.75K)
    Number of downloads: 38

Aceasta postare a fost editata de bitex: 30 May 2017 - 04:41 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#155 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 May 2017 - 11:32 PM

Vezi postareaFlying Buddha, la 29 May 2017 - 12:08 PM, a spus:

Sunt socat si minunat de cat se poate abera.
De curiozitate, de profesie esti scriitor? sau mai si zbori aeromodele?
Ma bucur ca in toata discutia uitati ca suntem toti in UE.
PS> nu mai intru pe RHC de mult, asa ocazional, pentru ca m-am saturat sa vad cat se abereaza despre nimic de ce nu tine de fapt despre aeromodelism, pacat de forum dar toate au un inceput si un sfarsit, dovada ca mai are forumul gen 10 useri pe zi care intra dar niciun moderator nu isi doreste sa il revigoreze.
La inceput, intram pe RHC de 3 ori pe zi, acum o data la 3 luni.



Dănuț (îmi permiți să-ți spun așa că am văzut că ...?), ai grijă să nu rămâi așa ... ”gen” uimit.
De curiozitate ! E o rușine să fii scriitor, sau să stăpânești decent limba română și să poți scrie relativ cursiv (spun asta deoarece toate textele de aici, ale mele, suferă de cecitate datorită faptului că scriu direct) ? Ești, cumva, de părere că era mai bine să fiu ”gen” manelist ? S-a întors lumea în zbor pe spate și nu știu eu ? Ori doar unii români ?
Că tot ești curios: am două meserii. Una cu practică continuă, cam 22 de ani și una pe care am practicat-o doar vreo 7-8 ani la modul serios - Jurist. Jurist și nu avocat pentru că la momentul când am terminat facultatea nu am avut 30.000 de mărci să dau șpagă pentru intrarea în Barou, iar mai târziu nu am mai fost interesat.
Prin urmare, am o licență în drept și o practică cum am spus, deci, aș zice că am ceva competențe în domeniul juridic. Tu ? Ceva atingeri cu domeniul, sau doar după televizor și presă ? Știi !!! : ”Ați mințit poporul cu televizorul !” S-a schimbat în ”Prostiți poporul cu televizorul !”
Dacă erai ”decent” și ”vertical” veneai cu argumente de ”gen”: legea cutare spune așa () la art.() privitor la apartenenţa statului Român la UE; şi nu veneai doar cu vorbe de clacă ”gen” : aberații.
Sunt de părere că ai dat un click eronat și nu ți-ai dat seama. La secțiunea ARA tot timpul au fost discuții pe teme legislative, iar în privința construcțiilor, doar cum să construim o strategie viabilă să ne păstrăm pasiunea neatinsă.
E interesantă statistica ta cu cei doar 10 oameni care mai accesează forumul. După ce metodă ai făcut măsurătorile dacă mai intri o dată la 3 luni ?

Să fii iubit.

P.S. Aștept răspuns peste 3 luni. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#156 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 May 2017 - 11:48 PM

Vezi postareabitex, la 30 May 2017 - 04:39 PM, a spus:

Ai motiv ca sa te miri, asa cum iti este dorinta...
Partea rea e ca in carnet sunt exact 12 rubrici pentru viza anuala si de la o vreme nu mai ai unde pune stampile. Asa ca platim cate 100 lei pentru adeverinte cam cu acelasi scop. Profitam si o tragem pe turta noastra, ca tariful era de 100 lei pentru fiecare stampila (cate carnete aveai de vizat atatea sute de lei plateai). Cu o adeverinta si 2 vorbe frumos mestesugite la final (desi nu-i conform cu regulamentul dar nici regulamentul nu prevede cazul cand iti expira paginile...) adica "participare la concursul/concursurile de modelism" mergem si la aero si la auto si la ce mai suntem inscrisi. Daca vrei, poti. Sau si mai mult, daca vrei sa fii in regula, respecti tot ce se poate. Desi particip rar, nu-mi convine sa ma trezesc descalificat pe motiv de viza medicala. Si ma deranjeaza ca federatia nu are o intelegere cu nici un medic de medicina sportiva, sa priceapa si ala despre ce-i vorba si sa fim intelesi ca una e una si alta e cealalta. Oricum, mai bine ca medicul de familie nu stie nici un medic de medicina sportiva ce ai si ce urmeaza sa faci... Asa ca ori prin corespondenta, ori pe ochi frumosi ori cu toate testele facute, nimeni nu te scapa de probleme. Parca stiu de fotbalisti morti pe teren... De modelisti inca n-am auzit. Si care-i atunci rolul vizei medicale? Bani scosi din buzunar pentru pasiunea noastra, total inutil.
PS. una dintre adeverinte este pentru junior...


:good:
Asta da. :rolleyes:
Am spus, ce am spus, în spirit de glumă, oarecum. Nu aveam cum să văd toate legitimațiile FRMd-iștilor. Tot ce știu este că până în 1989 când eram prezent la toate competițiile (planor, captiv, racheto), 1987 și 1988 chiar la internațional - Combat, nu am fost niciodată întrebat de viza medicală. Același lucru și după 1990, deși prezența mea la competiții nu a mai avut aceeași frecvență.
Se pare că respectiva viză este într-adevăr inutilă și este importată de la celelalte sporturi care chiar necesită o asemenea viză, ținând cont că FRMd este în curtea MTS și probabil a folosit formulare comune.
La DMFV nu mi s-a cerut un certificat medical, iar legitimația este sub formă de card.

P.S. Dacă cele vechi s-au umplut de vize, cumpărați noi de la FRMd și continuați. Glumesc.
Toată ideea era de regulamentul/regulile din România.
Oare la evenimentele organizate de ARA a fost prezent și un echipaj de urgențe medicale (cu salvare)? Regulamentele românești așa specifică ca fiind obligatoriu.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#157 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 30 May 2017 - 11:59 PM

Sincer, n-am stat sa vad de legislatie, dar imi pare anormal sa fie pe picior de egalitate sahul, modelismul, fotbalul sau atletismul. Pentru toate in calitate de sportiv legitimat la un club, ai nevoie de viza medicala ca esti apt de efort. Ce efort o fi necesar la sah sau la popice? Nu zic ca nu se poate muri de infarct si acolo, dar ce garantie iti ofera viza medicala ca nu risti un incident neplacut? Care medic de medicina sportiva stie diferenta intre auto RC si zborul liber? Cati medici de medicina sportiva sunt imprastiati prin tara sa poata fi solicitati pentru o astfel de viza? Culmea e ca o astfel de viza costa mult si daca esti la mai multe sectii inscris, platesti pentru fiecare carnet, la fel. Este bataie de joc cu legislatia astfel facuta. Parerea mea... Ca sa o iau si altfel, pentru junior trebuie sa obtin o viza medicala ca-i apt de efort fizic la fiecare inceput de an scolar (asta e din fericire aproape gratuita), vreo doua pentru modelism si una pentru dans sportiv. Cate 100 lei pentru fiecare. Oare care o fi logica lucrurilor? Nu le mai pun pe restul ca nu are inca legitimatii sportive, dar lista o sa se mareasca. Oare un APT pentru efort fizic la un sport nu-i valabil si la alt sport? Traim in Romania, o adeverinta de salariat eliberata pentru spital nu-i valabila ca adeverinta de salariat pentru altceva, ca nu e precizata la final destinatia exacta...

PS. Presupun ca legtea e aceeasi, e nevoie de o viza pentru orice activitate sportiva. Dar cred ca e mare diferenta intre o proba de maraton unde efectiv poti muri alergand si una de rachetomodele sau de auto RC... Ce sa mai vorbesc de alte sporturi, unde misti doar cate o mana sau cateva degete. Cu toate astea trebuie viza si pe carnetele alea. Pe vremea impuscatului, eram sportiv legitimat si la un club de sah. Daca nu gresesc, si alea aveau rubrica de viza medicala. Bine ca am renuntat si m-am apucat de femei.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 31 May 2017 - 12:06 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#158 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 31 May 2017 - 12:09 AM

Revin la legislația națională deocamdată.

Orice ar încerca să facă AACR-ul în privința aeromodelelor nu poate avea succes.
Codul Aerian este o lege organică emisă de Parlamentul României și principiile de drept spun clar că este unica adunare legislativă a statului. La fel spune și constituția. Totuși, Guvernul are dreptul să dea hotărâri, ordonanțe, ordine, dar acestea cu aplicabilitate limitată pe nișe rămase în aer. Orice act normativ de genul celor enumerate care vine în contradicție cu o lege organică, este lovit de nulitate.
Nu mai dezvolt faptul că în Codul Aerian nu există termenul de aeromodel. Prezența și definirea aeromodelului într-un regulament emis de Autoritatea Aeronautică, plus derogările de vigoare, sunt de natură să modifice fondul Codului Aerian ceea ce ... nu se poate.
Partea mai puțin bună este că dacă, totuși, cei de la autoritate sunt încăpățânați și trec peste aspectele astea, nu noi suntem cei care constatăm nulitatea, ci, cel mult, cei care o sesizăm, restul fiind la latitudinea unei instanțe.

Un singur lucru le-aș transmite celor de la Autoritatea Aeronautică : ”Domnilor, nu aveți competență în domeniul aeromodelismului, iar deciziile dumneavoastră în acest sens ies în afara sferei legalității. Dacă preferați să continuați pe această linie, deciziile dumneavoastră vor fi imediat atacate în instanță.”

Pe cale de consecință, aeromodeliștii au dreptul și chiar trebuie să interpeleze FRMd și MTS în privința acestei probleme. Asta ar fi calea de urmat și nu continuarea de discuții sterile cu AACR, dându-le apă la moară pe un domeniu unde nu au ce căuta și pentru care nu sunt pregătiți.

Nu mai pot scrie acum, dar voi reveni cu ceva considerente amuzante în privința recentelor evenimente la nivel internațional privitoare la FAA, FAI, EASA și EMFU.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#159 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 June 2017 - 12:21 PM

Domnilor conform Regulamentului de ordine interioara al ARA:"Art. 29. Membrii Asociației ARA au următoarele drepturi: d. dreptul de a participa la toate întrevederile, ședințele organizate de ARA;" Este stiut ca in decursul timpului ARA a tinut in spatele usilor inchise aceste sedinte/discutii in cadrul carora au fost luate hotarari privind activitatile asociatiei, ca urmare a invocarii anumitor strategii secrete ce ar fi trebuit sa ramana confidentiale pana la un anume moment. Intrebarea mea este daca considerati ca ar fi necesara desecretizarea acestora si permiterea accesului membrilor interesati de cele discutate in cadrul acestor sedinte.
0

#160 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 June 2017 - 03:11 PM

dl. xorg, lasa-i bre sa schimbe BEC-ul ala odata... :D

SIPA, SIPA, SIPA... (urale, aplauze...) :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 June 2017 - 03:12 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#161 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 07 June 2017 - 08:29 AM

Vezi postarearenatoa, la 01 June 2017 - 03:11 PM, a spus:

dl. xorg, lasa-i bre sa schimbe BEC-ul ala odata... :D

SIPA, SIPA, SIPA... (urale, aplauze...) :)

Iti mai aduci aminte de FNI si Vantu? Cam asa si aici, pare din ciclul:
"Dormi linistit, FNI lucreaza pentru tine"
0

#162 Useril este offline   florinelu07 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 15-April 12
  • Gender:Male

Postat 07 June 2017 - 09:02 AM

Am o intrebare, sper ca este locul potrivit sa o lansez...

Un planor cu sistem de autopropulsie (ex: Robbe Arcus) este supus celebrei legislatii "restrictive"?
0

#163 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 June 2017 - 09:22 AM

Evident... orice zboara cu forte proprii este aeronava :D

"...Orice aparat care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului."
... cu picioarele pe pamant ...
0

#164 Useril este offline   florinelu07 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 15-April 12
  • Gender:Male

Postat 07 June 2017 - 10:04 AM

Vezi postarearenatoa, la 07 June 2017 - 09:22 AM, a spus:

Evident... orice zboara cu forte proprii este aeronava :D

"...Orice aparat care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului."


buuuun

deci scapi de bucurie colaborarii cu institutiile statului, daca este un planor simplu/nemotorizat?
0

#165 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 June 2017 - 10:30 AM

Cam asa... inclusiv un planor de 4-5m care poate urca pana la plafonul unde zboara elicopterele smurd... :D
Dar daca atata i-a dus pe ei capul...
Cred ca nici betmen nu e aeronava :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 June 2017 - 10:31 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#166 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 07 June 2017 - 10:40 AM

Da,je, cand sare de la 2 metri de pe trambulina in bazin,in aer se presupune ca zbor,deci sunt aeronava? :blink:


Am nevoie de permis de zbor ?,ca doar sunt propulsat de trambulina si pana fac contact cu apa zbor cateva secunde.

Aceasta postare a fost editata de EBA: 07 June 2017 - 10:42 AM

SUNTEM FUDULI
0

#167 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 June 2017 - 11:08 AM

Nu te incadrezi, ca nu esti pilotat de la distanta...

Sau, mai stii... :unsure: :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#168 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 07 June 2017 - 11:32 AM

Vezi postarearenatoa, la 07 June 2017 - 11:08 AM, a spus:

Nu te incadrezi, ca nu esti pilotat de la distanta...

Sau, mai stii... :unsure: :p



Ba da.Primesc comenzi vocale de la nevasta,si nici nu se afla in aria de vizibilitate ca e in casa nu ma vede doar imi striga,sa sar.Si ca sa aberez mai departe cum fac unii cu aeromodelul e aeronava,sa presupunem ca se duce dracu un motor de la un elicopter smurd si face aterizare fortata si cum era prin apropiere, se trezi sa o faca taman in piscina mea iar in timp ce sar ,in aer lovesc pala antirotatie si cu suncile mele, dau damage total la pala,si din cauza mea cade elicopterul in piscina rasturnat si se ineaca pasagerul.E?acu cine-i de vina?je, ca lovesc pala in aer? sau elicopterul ca facu aterizare fortata in piscina mea?.Asta ca sa aberez si eu cu baietii veseli laolalta cu aeromodelul e aeronava. :rofl: :blink: :rofl: :rofl:
SUNTEM FUDULI
0

#169 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 07 June 2017 - 09:10 PM

Vezi postarearenatoa, la 07 June 2017 - 10:30 AM, a spus:

Cam asa... inclusiv un planor de 4-5m care poate urca pana la plafonul unde zboara elicopterele smurd... :D

Pff, in halul de teribilismin care zboara "smurzii" si un avion de hartie s-ar putea sa le dea frisoane! :rolleyes:
Intr-o vreme erau mai retinuti, dupa isprava de la Siutghiol, acum iar se cred "maverici"! :(

Aceasta postare a fost editata de Garett: 07 June 2017 - 09:11 PM

0

#170 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 June 2017 - 07:51 PM

Vezi postareabitex, la 30 May 2017 - 11:59 PM, a spus:

Sincer, n-am stat sa vad de legislatie, dar imi pare anormal sa fie pe picior de egalitate sahul, modelismul, fotbalul sau atletismul. [...]

PS. Presupun ca legtea e aceeasi, e nevoie de o viza pentru orice activitate sportiva. [...] Bine ca am renuntat si m-am apucat de femei.



Nu pot decât să fiu 100% de acord. Mă mai gândesc la partea cu femeile ... dacă a meritat. :pardon: :rofl:
Eu am renunțat la zbor că altfel nu vroia să se mărite cu mine. Hm ... . Nu-ș ce să zic.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#171 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 June 2017 - 07:53 PM

Vezi postareaflorinelu07, la 07 June 2017 - 09:02 AM, a spus:

Am o intrebare, sper ca este locul potrivit sa o lansez...

Un planor cu sistem de autopropulsie (ex: Robbe Arcus) este supus celebrei legislatii "restrictive"?


Nu te lua după Renato că e hâtru. :pardon:

Dacă citești ce s-a scris, mai mult ca sigur că înțelegi cum stă treaba.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#172 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 June 2017 - 08:02 PM

Am rămas dator cu partea de internațional.
E cam veche, ca știre, dar lămurește niște lucruri.
La începutul lunii trecute am avut o deplasare în Franța - delegație pe românește. Întâmplarea face că am stat de vorbă cu unul din responsabilii federației franceze de modelism (am scris cu litere mici pentru că au scăzut considerabil în ochii mei - sunt 100% cretini). Schimbarea definiției aeromodelului în regulamentul FAI le aparține. Au fost luați de val băieții. Nici nu au știut ce fac și nici acum nu-și dau seama. Ei au vrut ”să pună în acord legislația așa cum e normal.” I-am spus : ”BOULE” ... cu zâmbetul pe buze și am continuat discuția pe teme de serviciu.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 08 June 2017 - 08:03 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#173 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 June 2017 - 10:01 PM

Nu mi-e clar la ce va referiti, vreti sa ziceti ca o zburatoare nemotorizata este si aia aeronava ?
O parapanta, de exemplu ?
Chiar sunt curios de interpretarea dv. asupra acestei ...

Vezi postareaViP_Eol, la 08 June 2017 - 07:53 PM, a spus:

Nu te lua după Renato că e hâtru. :pardon:

Dacă citești ce s-a scris, mai mult ca sigur că înțelegi cum stă treaba.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#174 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 June 2017 - 10:51 PM

Vezi postarearenatoa, la 08 June 2017 - 10:01 PM, a spus:

Nu mi-e clar la ce va referiti, vreti sa ziceti ca o zburatoare nemotorizata este si aia aeronava ?
O parapanta, de exemplu ?
Chiar sunt curios de interpretarea dv. asupra acestei ...


Ei nu vă e clar !!! Omul vorbea de un Arcus nu de parapante.

Dacă spui simplu zburătoare nemotorizată lași loc de interpretare. Planoarele sunt aeronave. Mă refer la cele 1:1.
La fel, s-ar putea presupune că motoparapanta este aeronavă ? Are motor, deci ... !?

Nu interpretez decât ce știu. Nu cunosc nimic din regimul parapantelor. Am avut un contact pasager cu parașutismul în urmă cu mai mult de 25 de ani pentru că era obligatoriu să avem ceva salturi la activ, dar nu am mers până la obținerea unui brevet.

Pot doar să-mi dau cu presupusul și asta doar până la un punct. O discuție pe tema asta ar presupune să fac ceva muncă de documentare și nu am timpul necesar și nici nu voi aloca deocamdată pentru că nu e de interes.
Cu siguranță că sunt ceva parapantiști pe aici. Ei ar putea explica cum stă treaba. Personal, cunosc unul, dar nu l-am mai văzut să scrie nimic de ceva vreme.
Dacă mă întrebați de parașute, atunci ..., da, pot răspunde, dar numai despre un tip special de parașute la care nu ai nevoie de brevet, ci, eventual de o înmaticulare auto bengoasă. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#175 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 June 2017 - 11:14 PM

FAA.

Băieții frumoși de la FAA, după cum ați aflat, au luat-o, fain frumos, pe coajă. Partea bună a acelui proces este că în sistemul juridic american o hotărâre judecătorească devine speță aplicabilă și celorlalte instanțe în virtutea aceluiași principiu constituțional de egalitate în fața legii. Asta înseamnă că FAA nu are competențe în activitatea aeromodelistică nicăieri în Statele Unite.

Asta complică puțin lucrurile pentru FAI și EASA pentru că sunt co-semnatare a Convenției de la Chicago.

FAI.

Deocamdată sunt singurii care au competențe în privința aeromodelismului, dar aceste competențe sunt departe de a le permite să ceară federațiilor afiliate să înmatriculeze aeromodelele la autoritățile aeronautice naționale.

EASA.

O surpriză. Chiar ei declară că regulamentele și procedurile deja stabilite, de federațiile, sau cluburile naționale, sunt cu mult peste ce ar fi putut ei ”inventa” într-un termen așa scurt. În acest sens chiar afirmă că nu au găsit nicio hibă acestor regulamente și proceduri (prezentate de EMFU pentru toată Europa) și recunosc eficiența acestora ținând în principal cont de rezultatele date : 0 conflicte cu aviația mare și doar 4 incidente tragice în 120 de ani de aeromodelism. Ca urmare, au fost de părere că reglementarea acestui domeniu (aeromodelismul) poate fi lăsat la latitudinea fiecărui stat, iar în statele unde deja există federații afiliate FAI s-ar putea accepta indentificarea acestor federații ca echivalent al autorităților aeronautice naționale.
Toată treaba asta oferă, Autorității Aeronautice Române, ocazia ”să se spele puțintel pe mâini” și să ne lase în pace într-un mod elegant. Oricum, rămâne clar că dronele și UAV-urile vor fi considerate aeronave peste tot. A nu se înțelege prin drone, multicopterele pentru că în categoria dronelor intră o varietate mai mare de aeronave.

După treaba cu FAA am avut curiozitatea de a studia documentele de înființare EASA. Am reușit să parcurg până acum aproximativ 80% din documente și nu am găsit nimic care să le ofere competențe în privința aeromodelismului. Ar fi culmea să ... . :rofl:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#176 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 June 2017 - 09:11 AM

Cele de mai sus legate de "surpriza" EASA par valide in lumea aia dinainte, in care aeromodelismul se facea disciplinat la club... si aia mari puteau zbura linistiti stiind ca daca le iese ceva in cale este ori pasare ori ozn...

Tocmai "the new white world" i-a dat peste cap si i-a facut sa reactioneze asa aparent exagerat contra noastra... ne vor inapoi in tzarc, asta e toata povestea.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#177 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 June 2017 - 10:39 AM

Vezi postarearenatoa, la 09 June 2017 - 09:11 AM, a spus:

Cele de mai sus legate de "surpriza" EASA par valide in lumea aia dinainte, in care aeromodelismul se facea disciplinat la club... si aia mari puteau zbura linistiti stiind ca daca le iese ceva in cale este ori pasare ori ozn...

Tocmai "the new white world" i-a dat peste cap si i-a facut sa reactioneze asa aparent exagerat contra noastra... ne vor inapoi in tzarc, asta e toata povestea.


Nu este tocmai asa. Poate in Romania nu sa zburat oriunde, dar in Germania puteai si zbori oriunde aveai chef pana in ani "90 si pana acum s-aschimbat foarte putin si nu cunosc niciun caz unde venea politia sa iti confisca modelul si sa faca caz penal. Similar nici cu multicopter nu am citit de vreo confiscare sau cazuri penale nici acum..de cit in Franta sau Romania. Cele de aici nici nu am mai auzt nimic si nici astazi nu am aflat cine ar fi la noi din BN...
Walter Born
rhc@born.ro
0

#178 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 June 2017 - 11:55 AM

Poate ca se putea zbura "oriunde", desi eu ma indoiesc, stiu de exemplu ca un land intreg adica mai mult ca un judetz la noi, este declarat rezervatie naturala si acolo nu se zboara nimic, se plang respectivii ca fac si 100km cu masina pana in landul vecin ca sa poata zbura...

Deci, revenind, poate ca se putea zbura "oriunde", dar chiar se facea treaba asta ? ati vazut dv. zburand in Germania in locuri neamenajate ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#179 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 June 2017 - 12:09 PM

Vezi postarearenatoa, la 09 June 2017 - 11:55 AM, a spus:

.... ati vazut dv. zburand in Germania in locuri neamenajate ?

desigur.
Si in parcuri si pe terenuri de sport in spatele casei si in parcari.
Se poate, se practica si nu este Germania asa cum credeti.
Bine, cu modele potrivite zonei, nu cu benzinar in parcare la Kaufland.

Iar in ani 70 zburasem la orica teren unde era pozibil. A fost de exemplu o parcare linga n cimitir unde, oK, am zburat cu captive.

Indiferent ce faci in Germania, nu intri intrun caz penal cu puscarie ci maxim in contraventie! Asta e valabil si acum.
Poti sa argumentezi cum vrei dar in Romania inainte de 89 era regim extrem de dur, de dupa a fost extrem de leger(neregulamentat pana si astazi in mare parte) si se merge direct in sistemul trecut de inainte de ´89. Dintrun extrem in alta si inapoi.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#180 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 09 June 2017 - 04:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 09 June 2017 - 11:55 AM, a spus:

Poate ca se putea zbura "oriunde", desi eu ma indoiesc, stiu de exemplu ca un land intreg adica mai mult ca un judetz la noi, este declarat rezervatie naturala si acolo nu se zboara nimic, se plang respectivii ca fac si 100km cu masina pana in landul vecin ca sa poata zbura...

Deci, revenind, poate ca se putea zbura "oriunde", dar chiar se facea treaba asta ? ati vazut dv. zburand in Germania in locuri neamenajate ?


Landul de care vorbești se numește Baden-Wurtenberg cu capitala Stuttgart. Este landul unde trăiesc eu în prezent. Într-adevăr este ca o rezervație tot landul și legile privind mediul sunt extrem de dure, dar să nu exagerăm. Ies și zbor unde vor mușchii mei cu planorul, sau astea electrice mai mici de 1000 gr. . Nu în zone populate, dar în rest ... . Ba mai mult, cu astea mai mititele (un quad și elicopterul) mă joc pe terenurile de lângă bloc, terenul de joacă al copiilor, etc. ... . O singură dată m-a întrebat poliția de sănătate și nu la modul urât. M-au întrebat foarte frumos dacă am documentele la mine. Atât. Pentru jet și benzinar într-adevăr trebuie să merg la modelodrom, unde le și țin depozitate, montate. Nu fac decât 17 km și asta pentru că m-am mutat. Înainte făceam doar 3 km. Aș putea să le aduc mai aproape pentru că sunt încă două modelodroame chiar lângă mine (unul e chiar la mai puțin de 1 km), dar m-am obișnuit cu băieții cu care o punem de obicei de un wurst la grătar și o bere, după zbor.

Într-adevăr, în Germania este disciplină, dar nu la modul absurd. Marea diferență față de România este că legile se aplică și nu ai absolut nicio șansă să te fofilezi de la plata taxelor, sau amenzilor. Normal că în aceste condiții tot neamțul stă ”cumințel” să nu scoată euroii de bere pentru amenzi.

Locul de zbor cu planoarele - neamenajat - este la poalele dealului pe care este construit Castelul Hohenzollern din Hechingen.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 June 2017 - 04:27 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro