Modalitati de identificare motoare -rpm, multimetru, dimensiuni.....
#1
Postat 21 April 2017 - 11:34 AM
As vrea sa stiu daca le pot identifica, ma intereseaza cati T au.
De pe youtube am gasit tutoriale cum pot afla ce amperaj consuma, asta e cam cel mai important, dar cum pot verifica cate rpm au, cam ce T au.
Doar pe un motor imi scrie banzai 10.5T. Dar pe net nu gasesc deloc astfel de specificatii.
Aveti cumva idei?
#2
Postat 21 April 2017 - 11:50 AM
Cu T-urile, singura solutie o vad desfacut motorul si numarat... dar tot nu cred ca iti va da multe informatii, mai conteaza si numarul de poli...
Asa ca cel mai sigur este sa iti cumperi turometru si sa masori RPM real, si de acolo afli KV-ul.
Poate iti e utila si asta:
http://www.rccaracti...s-vs-kv-rating/
#4
Postat 21 April 2017 - 02:58 PM
Dar asta necesita un pic de cercetare... osciloscop... un electronist.
Poate kempo... :unsure:
#6
Postat 21 April 2017 - 05:34 PM
#7
Postat 21 April 2017 - 06:08 PM
descarci in telefon o aplicatie de acordor pt chitara (guitar tuner) - eu am in telefon PitchLab. trebuie unul care arata si frecventa in cifre, nu doar notele muzicale. sau poate exista vreo aplicatie de frecventmetru.
dai drumul la motor in blana si citesti frecventa pe ecran. inmultesti cu 60 si imparti la cati volti ai.
pt verificare, am pornit acum un tamiya fox, periat, 6 celule. mi_a afisat C4 (nota do, oct 4, 254Hz. adica 15240 rot/min. sau 2116 kv.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#11
Postat 21 April 2017 - 06:30 PM
renatoa, la 21 April 2017 - 06:25 PM, a spus:
„ Una dintre problemele fundamentale ale ingineriei mecanice este aceea de a a transmite energia disponibilă în natură, după o transformare potrivită, la un punct oarecare unde ea poate fi întrebuințată pentru a produce lucru util.
Metodele pentru a transmite energia, cunoscute cunoscute și practicate în inginerie, se pot cuprinde în general în două clase: (a) metoda mecanică, cuprinzând și pe cea hidraulică, pneumatică și prin cabluri; (B) metoda electrică.(…)
După noul sistem, energia se transmite de la un punct la altul, la o distanță care poate fi considerabilă, cu ajutorul imprimării unor variaÈ›ii periodice de compresiune sau tensiune, care produc vibraÈ›ii longitudinale în coloane solide, lichide sau gazoase. Energia se transmite prin aceste vibraÈ›ii periodice de presiune È™i volum în direcÈ›ie longitudinală È™i transmiterea aceasta poate fi caracterizată ca transmitere de putere prin unde sonore.â€â€” Gogu Constantinescu, Teoria sonicității, p. 33
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#12
Postat 21 April 2017 - 06:40 PM
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 21 April 2017 - 06:43 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#13
Postat 21 April 2017 - 07:51 PM
fulgerica, la 21 April 2017 - 06:08 PM, a spus:
Solutia asta la motoarele brushless 540... in gol au 90% cam acelasi rezultat... rotor spart.
Solutia data de tine cred ca este foarte buna de altfel, dar exista riscuri mari.
Eu nu recomand turatul motorului (de auto in mod special) in gol.
#14
Postat 21 April 2017 - 08:04 PM
btw... cum naiba sa cumperi niste notoare care nici nu stii ce sunt???
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#15
Postat 22 April 2017 - 12:04 AM
Momentan am reusit sa aflu doar ce consum au in gol motoarele, in sarcina e cam aleatoriu, deci poti afla in gol si cu ax blocat, normal ar fi sa nu blochezi axul mai mult de 2-3 secunde, poate fi fatal esc-ului.
Am incercat sa iau consumul de A cand pe baterie aveam 7.8V, oricum difetenta este mica.
De exemplu, pe unul dintre motoare:
2s 7.8v turatie in gol consum 23A
2s 7.4v turatie in gol consum 21A
Si acum intrebarea:
Producatorul cand scrie in specificatiile motorului ca are consum x si maxim y, sa inteleg ca x este in gol sau cu o mica sarcina, si y este cu axul blocat?
Motoarele au fost bonus, si chiar aveam nevoie de ele, am 4 onroaduri si doar un singur motor.
Oricum e desteapta treaba cu A si rpm-ul.
Mai am prin cutia cu maimute vreo 6-7 motoare aero tot brushless care nu stiam mai nimic de ele, kv.... consum...
Maine bag si senzorul optic in functiune sa vad ce imi iese.
Multumesc momentan pt idei.
Nu toate motoarele au stantate kv-ul, majoritatea au o bulina cu kv si daca bulina zboara.... sanatate la neamuri.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 22 April 2017 - 12:08 AM
#16
Postat 22 April 2017 - 11:52 AM
banzai scrie deja.
cel negru pare un team orion vortex race 4t .. dar nu imi dau seama sigur :) cauta aceasta serie pentru confirmare ORI28128
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#17
Postat 22 April 2017 - 12:39 PM
Orion vortex cred ca este un 13.5T, in gol are un consum de 16A.
Novacul intr-adevar cred ca este un 8.5, chiar un 7.5T, in gol are un consum de 60A.
Azi incerc sa aflu si rpm-ul. Cand te mananca.... te scarpini. Cel putin, am invatat ceva nou.
#20
Postat 22 April 2017 - 05:16 PM
renatoa, la 22 April 2017 - 01:19 PM, a spus:
nu neaparat... depinde de constructia motorului, la 8-10 poli, in gol, poti depasi curentul consumat in sarcina. sau cand ai o turatie mai mica de cca 25-30%, curentul consumat creste drastic. asa ca un motor in gol, cu multi poli, poate face urat. de aceea l+am si intrebat pe zeus cum pana mea masoara curenti de 60 A??? pai zecimi de ohmi rezistenta de contact pe fire si borne l+ar lasa fara tensiune pe esc, motor. :))
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 22 April 2017 - 05:17 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#21
Postat 22 April 2017 - 05:35 PM
https://youtu.be/gwFE-NkzR-k
Aceasta este metoda, masurat la borna bateriei. Am incercat si in sarcina, vorba vine sarcina, am tinut cat am putut cu o carpa axul motorului, in sarcina crestea cam cu o treime maxim 50%, asta cat am incercat eu sa tin axul, sa ingreunez turatia....
La novak, cel cu un consum in gol de 60, s-a dus in 80 cand am incercat sa strang axul. Nu stiu cat de real este acest consum. Cred ca trebuie sa ma bazez mai mult pe rpm.
#22
Postat 22 April 2017 - 05:42 PM
Cred ca sunt prea multe constante si am sa ma las pagubas. Le pun pe masina si ma driftuiesc prin parc linistit ca doar la asta le folosesc, nu le folosesc la competitii.
Inclusiv ca sa aflu rpm-ul, la ce voltaj trebuie sa aflu? Cand bateria este full, pe trei sferturi, la o treime?
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 22 April 2017 - 05:45 PM
#23
Postat 22 April 2017 - 05:51 PM
ai putea sa mosori doar cu un clampmetru adevarat cu falcile puse direct pe borna bateriei si intrarea in esc. si unde ai fire,,, sa fie superfire :) daca ai masura ca tipul ala pe youtub, cu aparatul ala, s=ar topi firele, ar lua foc traseele. eu te=am intrebat cum ai masurat TU, nu cum se masoara. asta se face la scoala primara.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#24
Postat 22 April 2017 - 07:35 PM
Dar hai sa te intreb ceva daca tot esti in domeniu:
O baterie 2s 6000, cu descarcare de 65-130c, cati A poate scoate maxim?
Stiam ca parca inmultesti capacitatea bateriei cu C-ul care il are si afli cati A iti poate oferi maxim. Gresesc?
#25
Postat 22 April 2017 - 08:07 PM
Nu folosesc niciodata o baterie de HK mai mult deca un sfert din cat e laudata.
Ca idee, 20C de HK nu da cat un 10C de firma care costa 40$
Totusi, din ce ai tu acolo te poti baza pe 100A... cei 60 masurati ar putea fi reali.
fulgerica, eu masor 60A cu scula asta de 9 parale...
https://hobbyking.co...?___store=en_us
Stiu ca citesti acolo 30A, dar ala este curent mediu suportat timp lung, dar masoara si inregistreaza varfuri pana la 60A
rezistenta pe conectori bullet este de vreo 2 mO, am avut un multimetru pus cu crocodilii chiar pe bullet, exact ca sa ma dumiresc si eu de asta, aveam 100mV la 50A cadere.
#26
Postat 22 April 2017 - 09:38 PM
eu daca sunt interesat de consum, ma intereseaza in mod real. incarc din zero acumulatorul, vad cat intra in el. dau drumul la barca, avion, automodel in conditii reale de folosinta / continuu, fara opriri, cam cum e o cursa, unul, doua, cinci minute cat e nevoie. descarc apoi acumulatorul, vad cat a mai ramas, apoi calculez cat a consumat in perioada resăectiva. apoi recalculez totul (elice, spur, marca acumulator, etc cat sa raman in greutatea pe care o vreau astfel incat modelul sa termine cursa.
btw: un articol bun despre consum in gol / sarcina : http://www.easa.com/...Basics_0205.pdf
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#27
Postat 23 April 2017 - 02:10 AM
Am folosit un senzor magnetic de la TGY i10, (multumesc PETT, nici nu stiam ca poate i10 sa faca asa ceva, si nici nu stiam ca am asa ceva), am lipit bucatica ai mica de magnet pe un pinion si cu senzorul in mana am aflat cate rpm are fiecare motor. A fost mai complicat dar am reusit, doua statii in fata, de pe i10 citeam rotatiile si cu cea de auto dadeam blana, e bine sa mai ai o mana in plus.
Apoi am inceput sa folosesc si metoda lui Fulgerica, am luat de pe market PitchLab, am asezat axul motorului la 2-3 cm de microfonul telefonului si am dat blana la motor, frecventa de acolo o inmultesti cu 60 si gata.
RPM-urile citite cu ajutorul senzorului au fost identice cu cele din pitchlab, diferenta poate cateva zeci... maxim 2-300 de ture diferenta intre ele.
Cu ocazia asta am mai invatat ceva, metoda descrisa de Fulgerica e cea mai usoara si e de tinut minte.
Multumim frumos.
Novakul nu este in scurt, avea un rulment obosit, schimbat rulmentul, consum in gol 32 A, in sarcina ( cu aproximatie) 55-60A. Este un 8.5T de 5500kv.
#28
Postat 03 May 2017 - 01:58 PM
Si inca ceva, curentul mare de mers in gol al unui motor se datoreaza si incapacitatii ESC-urilor de a comuta in faza cu schimbarea de faza electrica a motorului la turatii mari si din cauza inertiei rotorului care la turatii mari, are un efect foarte pronuntat(la fel se intampla si la motoarele pas-cu-pas, dar acolo fenomenul este mult mai pronuntat). De asta, atunci cand bagi in sarcina motorul, culmea, consumul scade pe el, pana la o valoare "moderata" a sarcinii.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#29
Postat 05 May 2017 - 06:44 PM
mai explica inca o data pasii, ca mie nu=mi iese..
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur