Competitie OPTIMIST planoare totul despre acest concurs/intalnire
#1
Postat 04 April 2017 - 09:38 PM
Vom putea discuta aici si despre ce si cum a fost la fiecare etapa cat si despre modele/regulament/probleme.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 04 April 2017 - 09:48 PM
Vremea a fost beton si concurenti surprinzator de multi. Cateva poze.
Petcu ne-a dat pe spate cu modelele de zbor liber cu motor de cauciuc. Modelele RC sunt jucarii de Carefour pe langa sofisticarea unui model de zbor liber.
Locul I a fost prins de Vasile Pop la electrice, restul clasamentului e pe undeva pe la FRMD.
Fisiere atasate
-
IMG_7109.JPG (490.6K)
Number of downloads: 81 -
IMG_7112.JPG (405.07K)
Number of downloads: 79 -
IMG_7113.JPG (505.31K)
Number of downloads: 71 -
IMG_7114.JPG (433.44K)
Number of downloads: 68 -
IMG_7117.JPG (486.34K)
Number of downloads: 67 -
IMG_7119.JPG (354.66K)
Number of downloads: 62 -
IMG_7121.JPG (402.82K)
Number of downloads: 64 -
IMG_7126.JPG (384.17K)
Number of downloads: 62 -
20170401_102901.jpg (235.34K)
Number of downloads: 66 -
20170401_104101.jpg (289.53K)
Number of downloads: 64 -
20170401_161321.jpg (279.1K)
Number of downloads: 88
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 04 April 2017 - 10:09 PM
Sunt momemnte cand poate fi obositor chiar si gugaluitul... :p
#4
Postat 04 April 2017 - 10:41 PM
Regulamentul s-a vrut a fi cat mai simplu si de aici au aparut niste aberatii dar despre astea va zic la sfarsit.
Deci pentru Optimist termic e permis orice planor RE (fara spoiler/flaps) cu motor de max 1.7cm3 (sau ceva pe acolo, sigur sub 2cm3). Alimentezi cu 15cm3 combustibil, lansezi, motorul paraie cat paraie si trebuie sa planezi in total 6 minute dupa care ai un minut intreg sa aterizezi. Punctele la aterizare sunt generoase:
0-5m - 100 puncte
5-10m - 75 puncte
10-15 - 50 puncte
15-20 - 25 puncte
La electric e la fel doar ca ai timp de motor 30secunde.
Modelele tipice pentru care a fost gandit concursul sunt planoarele de 2.5-3m cu motor OS MAX LA10 la termice si cele gen EzGlider, Radian care urca vreo 200m in 30s la electrice.
Acum vin aberatiile.
- termice: un DLG cu motor de 0.9cm3 poate sa bazaie continu 6 minute dupa care aterizeaza fara probleme ca o caramida in raza de 5m - punctaj maxim fara efort.
- electrice: un motor de 500-600W pe o spuma de 2m te urca la 400m dupa care nu mai trebuie sa faci nimic, planezi frumos 6 minute si singura grija e sa aterizezi in 5m.
Marinaru se munceste sa faca concursul mai fair fara sa introduca restrictii masive si echipament suplimentar gen logere.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 April 2017 - 10:46 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 04 April 2017 - 10:44 PM
Alta aberatie: se zboara pe rand, initial unul cate unul, muream de plictiseala si dupa o zi abia trageam 2-3 manse. Acum am zburat din 3 posturi simultan dar tot fiecare cand apuca, destul de haotic.
La planoare farmecul e sa lanseze 5-9 concurenti simultan si sa se spioneze. In plus rundele se normalizeaza si se zboara mult mai mult - de regula 7 runde la F5J.
Fisiere atasate
-
Cupa-UPG-Optimist-2017.pdf (103.76K)
Number of downloads: 23
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 04 April 2017 - 10:48 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 05 April 2017 - 08:04 AM
CATEGORIA MOTOPLANOR “RC-OPTIMIST”
Art.1 Caracteristicile modelului:
- încãrcãturã între 15-30 g/dm2;
- motorizare:
a.motor termic de orice tip, având capacitatea cilindricã de maxim 1.75cc; se poate folosi orice tip de combustibil, volum maxim de combustibil 15cc;
b. Motor electric de orice tip, limitarea duratei de functionare la maxin 30 sec; daca durata de functionare depaseste 30 sec (+1sec toleranta), startul este zero;
-nu se admit elice metalice.
-nu se admit comenzi de tip frane aerodinamice sau flapsuri;
Art. 2:
Fiecare concurent are dreptul la 2 starturi (zboruri oficiale).
Durata unui zbor oficial este limitatã la 360 sec (6 minute) plus un minut pentru aterizare. Fiecare secunda ce depaseste aceasta limita se considera 1 punct si se scade din maximul de 6 minute.
Art. 3:
Concurentul are dreptul sã înlocuiascã modelul (sau piese ale acestuia) în timpul concursului, cu unul din modelele de rezervã (sau piese
de rezervã).
Definitia ratarii:
Dacã modelul nu a pornit si modelul nu a decolat în trei minute, se considerã ratare, concurentul având dreptul la o nouã încercare, a cãrei duratã va fi tot de 3 minute. Ratãrile (reluãrile) se vor efectua numai dupã ce toti concurenþii au terminat zborul oficial. Se considerã ratare si lansarea se repetã dacã durata zborului oficial este mai micã sau egalã cu 20 sec. din momentul în care modelul a pãrãsit mâna celui care-l lanseazã, indiferent din ce cauzã. Dacã motorul nu a pornit si modelul nu a fost lansat în cele 3 minute, se considera ratare, concurentul având dreptul la o nouã încercare.
Zborul modelului devine zbor oficial din momentul lansãrii.
Timpul realizat la cea de a doua lansare (lansarea care se repeta) se consemneazã, indiferent de valoarea lui.
Concurentii sunt obligati sã se prezinte la start în timpul stabilit pentru lansarea respectivã. În acest timp, concurentul este obligat sã-si
efectueze lansarea (inclusiv repetarea). Neîncadrarea concurentilor în acest timp va fi sanctionatã cu zbor neefectuat., zborul fiind notat cu zero.
Art. 4:
Lansarea modelului se face din interiorul cercului de aterizare (cercul cu raza de 10 m), modelul având motorul pornit.
Modelul poate fi lansat de cãtre concurent sau de o altã persoanã ajutãtoare. În timpul zborului, lângã concurent va putea sta o singurã persoanã (persoana nu are voie sã punã mâna pe concurrent sau statia acestuia).
Art. 5:
Cronometrarea va fi fãcutã de doi arbitri; timpul care se ia în calcul va fi timpul obþinut din media celor douã cronometrãri, rotunjind la unitatea întreagã cea mai apropiatã valoare.
Arbitrii cronometrori nu au voie sã pãrãseascã punctul de start în
momentul cronometrãrii.
Art. 6:
Pentru stabilirea clasamentului, se vor însuma timpii obtinuti în zborurile oficiale. Se va stabili un numãr de puncte din start egal depãrtate între ele, asezate pe aceeasi linie.
Timpul oficial în care concurenþii vor trebui sã se încadreze pentru a-si efectua lansãrile (zborurile) se va stabili la sedinta tehnicã si va fi comunicat tuturor conducãtorilor de echipã.
Neprezentarea concurentului la start, în momentul când este chemat, se penalizeazã cu zbor neefectuat, notându-se cu 0 puncte.
Zborul oficial este anulat (notat cu 0) în urmãtoarele cazuri:
are loc deteriorarea modelului sau desprinderea unor piese din
model, în timpul zborului;
interventia altei persoane asupra mansei de comandã;
Art. 7:
Aterizarea modelelor din aceastã categorie se executã la
punct fix (cerc cu diametrul de 50 m) si se puncteazã astfel:
-în raza de 5 m 100 puncte
-în raza de 10 m 75 puncte
-în raza de 15 m 50 puncte
-în raza de 25 m 25 puncte
-peste raza de 25 m 0 puncte
Punctele obtinute la aterizare se transformã în secunde dupã regula
1 punct = 1 secundã si se adaugã la timpul de zbor.
Art. 8:
Nu se acordã puncte pentru aterizare în urmãtoarele cazuri:
-modelul se deterioreazã la aterizare;
-modelul aterizeazã pe spate;
-modelul aterizeazã în interiorul cercului, imediat dupã lansare;
-modelul nu aterizeazã în timpul acordat acestei manevre (în cazul
zborului maxim).
#8
Postat 05 April 2017 - 08:16 AM
Cu electricul evident ca se poate limita si acolo puterea motorului/pack-ul/elicea...
In loc de 30 secunde, ca sa fie mai palpitant as introduce regula ca electricii sa opreasca motoarele atunci cand ultima paraiala a incetat :D
Evident, asta implica sa se zboare in grupuri, si sa fie minim un fumegator intr-un grup.
Lansare la sandou e permisa ? :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 April 2017 - 08:16 AM
#9
Postat 05 April 2017 - 09:07 AM
Motoarele termice paraie mult prea mult (daca nu se opresc dupa 10s), cam 2 minute. Adevarul e ca singura forma onesta de competitie e aceea in care pleaca toti de la aceeasi inaltime 150-200m si pentru asta iti trebuie un limitator.
Eu ma gandeam sa propun o limitare de putere de 200W/kg sau tractiune de 1kg/kg - amandoua se pot masura relativ usor (daca e cazul) inainte de concurs. Astea duc la o inaltime de app. 200m in 30s. La termice e mai greu. Am vazut la niste concursuri de afara ca se limiteaza combustibilul astfel incat sa ai cel mult 1 minut de paraiala.
Adevarul e ca cea mai onesta forma de lansare e cu sandou (sau troliu). Toata lumea are aceeasi cantitate de energie la dispozitie, depinde de indemanarea fiecaruia cum o foloseste.
Revenind la concursul propriu zis, eu am participat deja la cateva si pot spune ca imi place cu toate defectele, nici nu sunt disperat dupa puncte. Singura chestie care cu adevarat ma irita sunt timpii morti, zburam pe rand si nu ne bucuram cum trebuie de competitie.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 05 April 2017 - 09:31 AM
#11
Postat 05 April 2017 - 09:38 AM
renatoa, la 05 April 2017 - 09:31 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 05 April 2017 - 09:47 AM
Daca unul din ala decoleaza batraneste la 45 grade, este unfair sa vii cu un electric mai potent.
#13
Postat 05 April 2017 - 10:04 AM
Oricum noi aici vorbim discutii, regulamentul il face marinaru impreuna cu alti sefi de cluburi care nu cred ca se uita pe forum. Sa nu uitam ca e o competitie sub sigla FRMD, Daniel Petcu a primit aprobare de la primarie, s-au stampilat delegatiile, s-au dat diurne (asta am pus-o din burta), totul frumos, ordonat, ca la stat.
renatoa, la 05 April 2017 - 09:47 AM, a spus:
Daca unul din ala decoleaza batraneste la 45 grade, este unfair sa vii cu un electric mai potent.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 05 April 2017 - 10:08 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 10 April 2017 - 10:28 PM
Citeaza
Fiecare concurent are dreptul la 2 starturi (zboruri oficiale).
Durata unui zbor oficial este limitatã la 360 sec (6 minute) plus un minut pentru aterizare. Fiecare secunda ce depaseste aceasta limita se considera 1 punct si se scade din maximul de 6 minute.
Asta nu o stiam.
Pana acum, nu s-a penalizat timpul ce depasea cele 6 minute de zbor.
Provocarea se ridica la un alt nivel astfel.
Chiar si time keeper-ul este mai solicitat...
#15
Postat 30 April 2017 - 10:14 AM
Valteras, la 10 April 2017 - 10:28 PM, a spus:
Pana acum, nu s-a penalizat timpul ce depasea cele 6 minute de zbor.
Provocarea se ridica la un alt nivel astfel.
Chiar si time keeper-ul este mai solicitat...
Cred ca aici se refera la ce depaseste 6min+1min nu la 6min. Corectati-ma daca am inteles gresit.
Aceasta postare a fost editata de Olvi: 30 April 2017 - 10:15 AM
Push your limits to a level you have never did before.
#16
Postat 30 April 2017 - 03:27 PM
Olvi, la 30 April 2017 - 10:14 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/