Discutii care nu se incadreaza deja in topicurile existente Strict pentru activitatea de aeromodelism
#1
Postat 12 April 2017 - 10:29 AM
Aici se vor posta alte topicuri care nu se incadreaza deja in cele existente.
Andras
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2
Postat 18 May 2017 - 09:03 AM
ARA mai activeaza la ceva?
Deja sezonul de zbor are citeva luni si nu este nicio stire? Au aparut tot fel de articole interesante referitor la situati legale in UE si nimic nu se pare interesant de comentat din partea ARA?
Europarlamentarul Marinescu a fost abordat?
EMFU vi se pare o cale la care puteati participati?
Ati abandonat aeromodelism in general sau doar ARA ca si asociatie?
Care este pozitia ARA fata o colaborare cu FRMD?
Care este situatia actuala cu certuri cu fost membru XORG?
Acuzatiile lui au fost rezolvate?
Aveti deja mai multi membri care se baga la vot pentru un post in consiliu de directori?
Iar despre adunare generala nimic? Va avea loc?
Chiar daca unele lucruri ar avea relevanta directa doar pentru membri, nu credeti un pic mai multa deschidere si informare publica avea si sucess in a convinge membri noi sau "inamici" intro directie mai preferata de voi?
rhc@born.ro
#3
Postat 16 June 2017 - 02:36 PM
Mie nu mi-e clar cum a ramas cu identificarea, ARA/segregare?
Macar ce a fost daca nu vreti sa spuneti ce veti face.
Ia ziceti cum a fost cu segregarea? o puteati face da nu v-ati deranjat numai pentru unii?
#4
Postat 16 June 2017 - 03:59 PM
#6
Postat 17 June 2017 - 04:57 AM
vlad1, la 16 June 2017 - 06:55 PM, a spus:
Si tot ramane intrebarea mea care am pus de mai multe ori fara sa primesc un raspuns sub care legislatie si in ce conditii zburati acollo "acasa". Ne iluminezi?
rhc@born.ro
#7
Postat 17 June 2017 - 09:22 AM
wabo1, la 17 June 2017 - 04:57 AM, a spus:
Asa cum am mai scris:
La Timisoara, la Siria (Arad), la Oradea, la Satu Mare, la Baia Mare, la Cluj (pe Dezmir), la Brasov, la Ploiesti, la Bucuresti, la Craiova, la Iasi, la... ABSOLUT TOATE AERDROMURILE AR autorizate de autoritatea aeronautica, membrii AR (sportivii) au drepturi EGALE. Se opereaza nediscriminatoriu conform regulamentelor interne, si protocoalelor de colaborare cu diverse instituii centrale sau locale. Inclusiv FRMD apeleaza la AR, ca nu-si tine nici o cupa pe terenurile proprii.
Concret la Oradea, suntem membrii legitimati AR. Sigur, la sectia de aeromodele. In plus, caz particular la Oradea, avem aeroport international in operare.
Ne organizam noi pentru zi de zbor. (anuntam intrare in platforma la dispecerul de platforma). Intram in cimp si cerem autorizatie de zbor (zona, ca inca n-am mers peste 20 km, si nu s-a pus problema de plan de zbor). Organul isi pune placheta AR pe tabla rulaj la sol, si ne da (uneori nu) aprobare de zbor. (in protocoalele AR, nu se declara sportivul daca face doar salt sau zona) Sigur, nici noi nu cerem pentru ca nu primim autorizare cind exista ORICE activitate 1/1. Pastram o legatura de comunicatie permanenta deschisa cu organul de trafic (in cazul nostru turnul) pentru ca o data pe an uneori mai des) avem urgente, de asemenea turnul ne opreste de la zbor cind orice 1/1 cere intrare in zona (cursa, survol jos, tuch and go, charter sau MEDEVAC...ce bine ca s-a mutat Medevac-ul pe platforma de la spital) Uneori stam la trafic si cind vine vre-un Vip pe deasupra, sau pe aeroporturile alaturate. Zburam cit avem liber la zbor sau cit vrem noi. Apoi anuntam incheierea zborului la turn si eliberarea platformei la dispecer.
Exact asa se zboara pe toate aerodromurile AR din tara, cu drepturi egale. Dar asistat (controlat de organ de trafic), 1/1 are prioritate absoluta, si cu particularitati (protocoale) locale.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 17 June 2017 - 09:24 AM
#8
Postat 17 June 2017 - 09:31 AM
Nu exista sectie de aeromodelism, nici unul dintre noi nu este membru AR.
Zburam pe baza de bunavointa...
Si recent am avut surpriza sa aflu ca spatiul aerian acolo este G !
#9
Postat 17 June 2017 - 09:36 AM
renatoa, la 17 June 2017 - 09:31 AM, a spus:
Nu exista sectie de aeromodelism, nici unul dintre noi nu este membru AR.
Zburam pe baza de bunavointa...
Si recent am avut surpriza sa aflu ca spatiul aerian acolo este G !
Si de ce nu va faceti membrii AR ? ati obtine drepturi egale si acces nediscriminatoriu la resursele AR.
Cu ani in urma, daca nu aveati sectie, va inscria Brasov-ul. Sa vedeti ce complicatii, procese, oameni dati afara din serviciu si aproape, aproape pensii pierdute au fost cind au discriminat (ca nu s-au inteles cu el pe cimp) un elev planorist. Caz de manual.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 17 June 2017 - 09:38 AM
#10
Postat 17 June 2017 - 09:43 AM
Stiu ca se zice ca functia creeaza organul... dar cum pe aici totul e pe dos... la noi se creeaza sectia ca sa se dea de lucru la un om, nu invers ;)
Si sincer... nici noi nu prea aveam impulsuri competitionale... deci rezultate competitive potentiale nule, ca sa justifici infiintare sectie.
Si la AR ca si la FRMd, toti banii se invart pe asa zisele competitii, interesul de a sprijini miscare ca hobby e nul, macar ca potentiala pepiniera de cadre.
M-a batut si pe mine gandul intr-o vreme sa ma inscriu la Brasov, ar fi fost interesant cum as fi fost privit acasa... :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 June 2017 - 09:44 AM
#11
Postat 17 June 2017 - 10:51 AM
renatoa, la 17 June 2017 - 09:43 AM, a spus:
Stiu ca se zice ca functia creeaza organul... dar cum pe aici totul e pe dos... la noi se creeaza sectia ca sa se dea de lucru la un om, nu invers ;)
Si sincer... nici noi nu prea aveam impulsuri competitionale... deci rezultate competitive potentiale nule, ca sa justifici infiintare sectie.
Si la AR ca si la FRMd, toti banii se invart pe asa zisele competitii, interesul de a sprijini miscare ca hobby e nul, macar ca potentiala pepiniera de cadre.
M-a batut si pe mine gandul intr-o vreme sa ma inscriu la Brasov, ar fi fost interesant cum as fi fost privit acasa... :)
Sigur, pentru doi olteni doritori, n-au sa deschida sectie in primul an (nu e Mos Craciun cu ei). Probabil nici nu prea aveti virsta si aspect intimidant. Da ia fiti si voi (ca altii) 20 de platitori, ia inregistrati si voi peste 100 de zile de zbor pe an la autoritatea aeronautica, si apoi au sa deschida ei si sectie de modelism. Comandantul local are s-o faca pentru ca primeste niste bani in plus (spor de sectie). Chiar mai mult, va trebui sa se doteze cu echipament si sa invete sa piloteze RC autonom (caietul de sarcini al postului)...
Din cite stiu eu, ordinul intern de inscriere este pentru Brasov (Sinpetru). Obtineti egalitate (drepturi) de acces la resursele publice (AR). Da si obligatii (VFR).
#12
Postat 17 June 2017 - 11:10 AM
V-ati putea inscrie si la alte sectii, ei au clienti mai multi, primesc cote mai mari de carburant, ore de zbor, au si picati. Daca nu ridicati pretentii, va vedeti de RC, cred ca au sa fie mai mult decit toleranti (bine voitori). E drept ca nu dau tricouri... pe unii ii ajuta la zbor chestia asta.
#13
Postat 17 June 2017 - 12:14 PM
vlad1, la 17 June 2017 - 09:22 AM, a spus:
La Timisoara, l....
Exact asa se zboara pe toate aerodromurile AR din tara, cu drepturi egale. Dar asistat (controlat de organ de trafic), 1/1 are prioritate absoluta, si cu particularitati (protocoale) locale.
Mersi. Iar in cazurile astea AACR nu are nicio vorba de spus? Asa nu trebuie inregistrate aeromodele, nici aeromodelisti, nimic?
rhc@born.ro
#15
Postat 17 June 2017 - 12:49 PM
wabo1, la 17 June 2017 - 12:14 PM, a spus:
Si la noi ca peste tot, proprietarul are aceleasi obligatii de inregistrare a zburatoarei (> 500g) indiferent de numarul sau pozitia elicilor.
DAR:
In cazul AR, suntem sportivi inregistrati (la autoritate). Terenurile sunt omologate (segregate). Autorizarea zborului (integral) se aplica 'ad literam' pentru toata lumea. Egal pentru absolut toti, nu au o problema cu asta (noi).
Am eu o banuiala (nu am avut nevoie inca) ca daca am depune plan de zbor, am obtine ca orice coleg inregistrat in AR, posesor de aparat inregistrat.
Problemele apar cind nu zburam 'acasa'. (teren, zbor, persoana, aparat)
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 17 June 2017 - 12:50 PM
#16
Postat 17 June 2017 - 12:58 PM
Garett, la 17 June 2017 - 12:48 PM, a spus:
Ai aici lista lor, poti verifica daca se indeplineste conditia...
http://aeroclubulromaniei.ro/schools/
Cum zicea si Vlad... nu "acasa" e problema, ci in "colturile" acelui cerc de 100 km ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 June 2017 - 12:58 PM
#17
Postat 17 June 2017 - 01:15 PM
vlad1, la 17 June 2017 - 09:22 AM, a spus:
La Timisoara, la Siria (Arad), la Oradea, la Satu Mare, la Baia Mare, la Cluj (pe Dezmir), la Brasov, la Ploiesti, la Bucuresti, la Craiova, la Iasi, la... ABSOLUT TOATE AERDROMURILE AR autorizate de autoritatea aeronautica, membrii AR (sportivii) au drepturi EGALE. Se opereaza nediscriminatoriu conform regulamentelor interne, si protocoalelor de colaborare cu diverse instituii centrale sau locale. Inclusiv FRMD apeleaza la AR, ca nu-si tine nici o cupa pe terenurile proprii.
Concret la Oradea, suntem membrii legitimati AR. Sigur, la sectia de aeromodele. In plus, caz particular la Oradea, avem aeroport international in operare.
Ne organizam noi pentru zi de zbor. (anuntam intrare in platforma la dispecerul de platforma). Intram in cimp si cerem autorizatie de zbor (zona, ca inca n-am mers peste 20 km, si nu s-a pus problema de plan de zbor). Organul isi pune placheta AR pe tabla rulaj la sol, si ne da (uneori nu) aprobare de zbor. (in protocoalele AR, nu se declara sportivul daca face doar salt sau zona) Sigur, nici noi nu cerem pentru ca nu primim autorizare cind exista ORICE activitate 1/1. Pastram o legatura de comunicatie permanenta deschisa cu organul de trafic (in cazul nostru turnul) pentru ca o data pe an uneori mai des) avem urgente, de asemenea turnul ne opreste de la zbor cind orice 1/1 cere intrare in zona (cursa, survol jos, tuch and go, charter sau MEDEVAC...ce bine ca s-a mutat Medevac-ul pe platforma de la spital) Uneori stam la trafic si cind vine vre-un Vip pe deasupra, sau pe aeroporturile alaturate. Zburam cit avem liber la zbor sau cit vrem noi. Apoi anuntam incheierea zborului la turn si eliberarea platformei la dispecer.
Exact asa se zboara pe toate aerodromurile AR din tara, cu drepturi egale. Dar asistat (controlat de organ de trafic), 1/1 are prioritate absoluta, si cu particularitati (protocoale) locale.
Foarte frumos model de abordare si perfect legal. Zborul in zona CTR impune doar acordul turmului. Sincere felicitari. Pact insa ca nu exista suficiente astfel de zone ale AR incat sa satisfaca necesarul tuturor aeromodelistilor, dar cu siguranta o buna solutie pentru multi dintre noi.
#18
Postat 17 June 2017 - 02:23 PM
Vlad, ai dat pe ”gușă” tot. Mură-n gură. Ai aprobarea Comandantului să dai informațiile ? Nu e confidențial ? Secret sigur nu e. Mai ales TOP. :rofl:
Ce spunea Vlad e valabil mai ales pentru zonele CTR.
Același lucru e valabil și pentru aerocluburile private. Sunt destule și o parte acoperă zone neacoperite de AR.
Pentru zonele de categorie G acoperirea legală este FRMd, dar cunosc cazuri în care a ajuns să existe o solicitare FRMd și s-a putut zbura în CTR. Bine, nu chiar lângă aerodrom, dar ... .
#19
Postat 17 June 2017 - 04:18 PM
ViP_Eol, la 17 June 2017 - 02:23 PM, a spus:
Vlad, ai dat pe ”gușă” tot. Mură-n gură. Ai aprobarea Comandantului să dai informațiile ? Nu e confidențial ? Secret sigur nu e. Mai ales TOP. :rofl:
Ce spunea Vlad e valabil mai ales pentru zonele CTR.
Același lucru e valabil și pentru aerocluburile private. Sunt destule și o parte acoperă zone neacoperite de AR.
Pentru zonele de categorie G acoperirea legală este FRMd, dar cunosc cazuri în care a ajuns să existe o solicitare FRMd și s-a putut zbura în CTR. Bine, nu chiar lângă aerodrom, dar ... .
Secrete ara doar conducerea ARA.
Solicitare de zbor in CTR poate face oricine nu doar FRMDul, dar aprobarea ramane strict la latitudinea comandantului de aerodrom si din cate stiu multi nu doresc sa-si complice existenta cu noi. FRMDul sigur are o oarecare influenta, dar ar fi nerealista orice generalizare. In cazul prezentat de Vlad insa dupa cum ne spune, avantajul ar fi reciproc avantajos, prin prizma numarului de membri, combustibil, etc.. Eleganta abordarea mai ales pt. cei din Buc., se poate dovedi una dintre cele mai bune solutii posibile. De fapt multa vreme se zbura pe Clinceni cu acordul comandatului doar ca in ultiuma perioada din cate stiu se supraaglomerase foarte mult zona. A avut si ARA la un moment dat o serie de discutii cu AR, dar din cate stiu si acestea au ramas fara efecte semnificative in privinta zonelor in care mambri ARA ar putea zbura legal.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 June 2017 - 04:18 PM
#20
Postat 17 June 2017 - 06:03 PM
In fief-ul ARA, pe Dezmir, instructorul se numea Virgil Lupas. Noi l-am invatat sa zboare RC ca a fost detasat vre-o 3 ani la Oradea. La ei regula era (si este inca): anuntati turnul si nu treceti calea ferata. Noi (AR-ul) am zburat si zburam de placere de cite ori trecem prin Cluj pe Dezmir, absolut fara nici o problema. Evident numai cind nu este activitate 1/1 si numai atita timp cit respectam regulile VFR + locale.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 17 June 2017 - 06:06 PM
#21
Postat 17 June 2017 - 06:12 PM
Daca logica de sistemul ar fi corect, nici avioane mari de la AR care zboare la locatii respective nu ar fi inregistrate de AACR dar cred ca totusi sint.
Ca sa fie complet informatia, lipseste ceva scris, o confirmare AACR si AR oficial ca asa este.
Asa cum am crezut in ultimi vreo 20 ani ca zburam legal si dintro data numai era asa, sa poate si situatia asta se fie doar o nisa uitata si inca ne-atacata din cauza marimei si importantiei AR fata de AACR.
rhc@born.ro
#22
Postat 17 June 2017 - 11:18 PM
wabo1, la 17 June 2017 - 06:12 PM, a spus:
Daca logica de sistemul ar fi corect, nici avioane mari de la AR care zboare la locatii respective nu ar fi inregistrate de AACR dar cred ca totusi sint.
Ca sa fie complet informatia, lipseste ceva scris, o confirmare AACR si AR oficial ca asa este.
Asa cum am crezut in ultimi vreo 20 ani ca zburam legal si dintro data numai era asa, sa poate si situatia asta se fie doar o nisa uitata si inca ne-atacata din cauza marimei si importantiei AR fata de AACR.
In CTR lucrurile sunt clare, mai degraba in zona segregata se pot da unele interpretari privind obligatia de a avea sau nu un coordonator de zbor. Ca idee in cadrul exerctiilor IGSU unde se zbura alaturi de aviatia mare, am avut controlor de zbor desemnat pt. zona segregata, in vreme ce zborurile din CTR au fost facute doar pe baza acordului cu turnul.
#23
Postat 18 June 2017 - 06:46 AM
xorg, la 17 June 2017 - 11:18 PM, a spus:
Ce ati facut si ce este regula poate sint doua lucuri. Ma tem ca totusi aviatori mari "din teren" uneori aplica alte reguli de cit cei de pe birouri. CTR nu poate fi altceas de cit zona segregata, cum am zis, de altfel puteai zbuara si 1:1 cu orice cea ce nu e cazul. De exemplu exista de citiva ani in Bistrita un planor experimental care nu poate zbura din cauza lipsei de documenatii inregistrarea impozibila. Daca era asa cum ziceti voi, putea fi zburat si asta. In CTR ca si in HX
rhc@born.ro
#24
Postat 18 June 2017 - 01:35 PM
#25
Postat 21 June 2017 - 04:01 PM
se pare ca nu se poate face ceva constructiv pe aici. Momentan inchidem din nou toate posturile. Petru informatii suplimentare ne gasiti foarte usor. Daca vom avea ceva de comunicat pentru toata lumea o vom face aici pe RHC fara nici o retinere.
Va doresc o zi frumoasa!