SIG RISER 100 Kit review
#31
Postat 23 April 2017 - 09:49 AM
IMG_7281.JPG (269.75K)
Number of downloads: 28
Imi place scula aia de taiat baghete, pare ca merge cu lame standard de hobby. Ca e in depozitul EU e un mare +, de fapt vad ca au destul de multe scule interesante in sectiunea respectiva, o sa cumpar si eu.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#32
Postat 23 April 2017 - 11:42 AM
Pacat ca nu au rindeaua, este scula numarul 1 de luat din balsa, am uitat de smirghel.
#33
Postat 23 April 2017 - 02:42 PM
http://www3.towerhob...?&I=LXG876&P=ML
http://www3.towerhob...?&I=LXJVA4&P=ML
#34
Postat 23 April 2017 - 10:51 PM
TAIL FEATHERS
Get rid of the rudder's forward overhang aerodynamic tab - this has been shown to degrade rudder effectiveness and at the flying speeds of an Oly II, the tab is ineffective in reducing servo loads. Use a ball-link at the rudder since the hinge line is tilted with respect to the linkage axis.
http://www.charlesri...iihintstips.htm
dan_mitea, la 22 April 2017 - 11:23 PM, a spus:
As plusa: la un rudder mai mare, nu ai neaparat si drag mai mare, deoarece nu-l mai brachezi atat de mult.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#35
Postat 24 April 2017 - 02:10 AM
#36
Postat 24 April 2017 - 10:42 AM
dan_mitea, la 24 April 2017 - 02:10 AM, a spus:
Am inceput sa asamblez aripile. Am sortat cat de cat nervurile, am dat gauri pentru servo de spoiler dar in ultima clipa am decis sa nu fac si spoilere (pot sa le fac si dupa ce e gata). Zbor cu el de placere si la singurul concurs unde l-as putea duce, Optimist, nu ai voie cu spoiler.
IMG_7282.JPG (314.08K)
Number of downloads: 24 IMG_7283.JPG (218.09K)
Number of downloads: 26
tija de fier care uneste aripile e grea (52g) si nici macar nu intra in teava de alama (adica ar intra fortat/pilit) - am teava de carbon de 6mm, am ingrosat-o cu scoci pana la 6.2mm cat e nevoie ca sa intre fest in alama.
Am dat de pe acum gaura pentru pinul de aliniere intre aripi prin suprapunerea nervurilor (nu se vede in poza). Dupa ce e gata aripa e greu sa nimeresti gaura (in manual zic sa dai gaura la sfarsit cand aripa e gata).
Pana acum am folosit doar Super Wood Bison.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#37
Postat 24 April 2017 - 01:25 PM
" Bison Super Wood D3 is a waterproof PVA which can be used on parts which are subject to water immersion and thus is suitable for both external and internal use - especially in damp, humid places such as kitchens and bathrooms.
The open time is about 3 minutes, giving ample time to align parts, which should then be clamped together for 30 - 60 minutes to allow initial curing to take place.
The resultant joint, made according to the directions supplied with the product, is stronger than the timber which it bonds"
si cu ocazia asta mai daduram de o pagina buna cu adezivi...
http://www.toolpost..../adhesives.html
#38
Postat 24 April 2017 - 04:23 PM
Am lipit toate segmentele de aripi, la planul central am taiat si moatele (cu dremelul) si le-am slefuit, ultimul cap de aripa se incheaga pe planseta.
IMG_7284.JPG (277.43K)
Number of downloads: 23 IMG_7286.JPG (306.96K)
Number of downloads: 25
Au mers usor, nu pot sa ma plang. Urmeaza sa vad cum se aseaza cap la cap. Unghiul nervurii de cap e facut cu un sablon.
Cu nervuri taiate laser era mai bine dar si asa a fost acceptabil. Structura are pana acum app. 600g.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 April 2017 - 04:35 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#39
Postat 24 April 2017 - 06:35 PM
http://www3.towerhob...SEARCH=GPMR6174
sau cu un profil din aluminiu pe care lipesti cu pelicanol smirghel, poti sa aduci toate nervurile la un numitor comun.
#40
Postat 24 April 2017 - 06:49 PM
Daca le fac pe toate la fel inevitabil vor fi toate la fel; mai mici.
dan_mitea, la 24 April 2017 - 06:35 PM, a spus:
http://www3.towerhob...SEARCH=GPMR6174
sau cu un profil din aluminiu pe care lipesti cu pelicanol smirghel, poti sa aduci toate nervurile la un numitor comun.
Am alta nelamurire: cam cum ar arata un wingtip facut dupa aceste indicatii:
Delete those curvy carved tip blocks which add weight and dubious drag reduction. Rather, use simple sheet tips at a 45 deg angle. Lighter, simpler, and the plane will respond better to rudder than with heavy tips.
http://www.charlesri...iihintstips.htm
Nu prea ma trage inima sa fac varfurile din blocurile masive de balsa din cutie.
- e o mare risipa
- nu o sa-mi iasa grozav
- aerodinamic vor fi de cacao
- adauga masa in varful aripii, ultimul loc in care vrei asa ceva.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#41
Postat 25 April 2017 - 10:15 AM
IMG_7287.JPG (174.48K)
Number of downloads: 28
sunt multumit. Acu trebuie sa mesteresc prinderea aripii in fuselaj. Ce zic ei in manual nu prea imi place. Pare multa complicatie pentru o chestie simpla.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#42
Postat 25 April 2017 - 12:16 PM
stiganas, la 24 April 2017 - 06:49 PM, a spus:
Am alta nelamurire: cam cum ar arata un wingtip facut dupa aceste indicatii:
Delete those curvy carved tip blocks which add weight and dubious drag reduction. Rather, use simple sheet tips at a 45 deg angle. Lighter, simpler, and the plane will respond better to rudder than with heavy tips.
http://www.charlesri...iihintstips.htm
Nu prea ma trage inima sa fac varfurile din blocurile masive de balsa din cutie.
- e o mare risipa
- nu o sa-mi iasa grozav
- aerodinamic vor fi de cacao
- adauga masa in varful aripii, ultimul loc in care vrei asa ceva.
Cred ca e ceva de genul asta
http://www.rhcforum....post__p__881223
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#43
Postat 25 April 2017 - 06:48 PM
Travel Air, la 25 April 2017 - 12:16 PM, a spus:
Ceva progrese bune la fixarea aripii cu suruburi. Nu mai e nevoie se tai din aripa. Placa de care o sa stea stransa in fuselaj are forma in V si se muleaza bine pe aripa, nu se vede in poza dar deja e gata, am placat placuta din poza cu balsa si am slefuit-o. Pentru intarit fuselajul n-am folosit ce zic ei, am folosit resturile de la nervurile din placaj, au exact forma/grosimea care trebuie.
Fisiere atasate
-
IMG_7291.JPG (192.23K)
Number of downloads: 33 -
IMG_7293.JPG (163.46K)
Number of downloads: 38 -
IMG_7294.JPG (180.14K)
Number of downloads: 39 -
IMG_7297.JPG (298.84K)
Number of downloads: 39
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#45
Postat 25 April 2017 - 09:56 PM
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 April 2017 - 09:56 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#46
Postat 03 May 2017 - 03:58 PM
Fisiere atasate
-
IMG_7372.JPG (318.42K)
Number of downloads: 45 -
IMG_7370.JPG (270.09K)
Number of downloads: 35 -
IMG_7369.JPG (281.3K)
Number of downloads: 38 -
IMG_7374.JPG (183.39K)
Number of downloads: 35 -
IMG_7368.JPG (291.18K)
Number of downloads: 37 -
IMG_7376.JPG (185.94K)
Number of downloads: 33 -
IMG_7377.JPG (157.1K)
Number of downloads: 31 -
IMG_7379.JPG (167.14K)
Number of downloads: 32 -
IMG_7380.JPG (173.58K)
Number of downloads: 33 -
IMG_7381.JPG (182.62K)
Number of downloads: 47
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#47
Postat 03 May 2017 - 04:53 PM
E un model antic cu historie, depasit de actualele planoare RES, care au performanta mai buna si sint o placere la pilotaj.
rhc@born.ro
#48
Postat 03 May 2017 - 09:21 PM
wabo1, la 03 May 2017 - 04:53 PM, a spus:
E un model antic cu historie, depasit de actualele planoare RES, care au performanta mai buna si sint o placere la pilotaj.
Am reusit sa fixez servo si tijele de comanda. Sunt destul de multumit, nu flambeaza (se vad punctele de ancorare), sunt drepte, cursa e cat trebuie. Am folosit niste tije cu camasa ce aveam prin casa, cred ca sunt de 0.8mm, ce vine in cutia lui e monstruos. Servo sunt niste achizitii mai vechi de la HK, ceva cu metal gear, nu am fost prea incantat de ele ca au ceva joc dar pentru autobuz merge. Sunt destul de in fata (atata au permis tijele).
Fisiere atasate
-
IMG_7384.JPG (158.34K)
Number of downloads: 19 -
IMG_7385.JPG (168.96K)
Number of downloads: 19 -
IMG_7388.JPG (210.08K)
Number of downloads: 17 -
IMG_7389.JPG (152.02K)
Number of downloads: 21
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#49
Postat 04 May 2017 - 06:52 PM
Fisiere atasate
-
IMG_7395.JPG (137.21K)
Number of downloads: 29 -
IMG_7393.JPG (183.6K)
Number of downloads: 31 -
IMG_7397.JPG (174.69K)
Number of downloads: 29
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#50
Postat 05 May 2017 - 03:37 PM
#51
Postat 05 May 2017 - 04:25 PM
F2B, la 05 May 2017 - 03:37 PM, a spus:
Aceasi dilema am avut-o si eu la Samba, nu imi suna bine ca toata tensiunea de lansare sa se duca doar in burta fuselajului, din balsa de 3...
Asa ca am fixat profilul de aluminiu pe care culiseaza carligul in deck-ul intern de placaj in care este infipta si piulitza de prindere a surubului aripa anterior, deci e la 1 cm de centrul de presiune ;)
Practic la lansare aripa trage in sus, prin cele doua suruburi tractiunea este transmisa acelei punti de placaj, si de acolo printr-un surub este transmisa piesei de aluminiu in care e infiletat carligul.
Asupra restului fuselajului nu mai am aplicate la lansare decat forte de inertie. Mai sunt fortele datorate cozii, dar asta e alta poveste...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 May 2017 - 04:27 PM
#52
Postat 05 May 2017 - 04:55 PM
F2B, la 05 May 2017 - 03:37 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#53
Postat 06 May 2017 - 10:55 PM
Nervi maximi. Luat toate cutiile la rand si minune, la ceva piese de trex 450 am gasit fix rulmentul care trebuia. Si fara joc. Montat totul inapoi, pus siguranta aproximativ (e foarte mica greu sa nu o deformezi fara scule) si testat pe scurt noaptea. Pare ca s-a calmat. Asadar maine ma apuc de infoliere. Cateva poze cu fuselajul. Canopia este inventata de mine, la fel si fustita motorului.
Fisiere atasate
-
IMG_7414.JPG (232.81K)
Number of downloads: 30 -
IMG_7412.JPG (185.8K)
Number of downloads: 35 -
IMG_7410.JPG (178.43K)
Number of downloads: 32 -
IMG_7407.JPG (165.13K)
Number of downloads: 36 -
IMG_7406.JPG (172.39K)
Number of downloads: 32 -
IMG_7403.JPG (232.26K)
Number of downloads: 30 -
IMG_7402.JPG (254.23K)
Number of downloads: 24 -
IMG_7400.JPG (230.63K)
Number of downloads: 39
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#54
Postat 07 May 2017 - 07:31 AM
https://www.rcgroups...576&postcount=5
Acum 7 ani nu era asa raspandit 3D printu si se chinuiau sa faca hub-ul din carbon mulat:
https://www.rcgroups...ner-folding-hub
#55
Postat 07 May 2017 - 07:56 AM
Este acolo exact pentru ce ii spune numele... "de siguranta" ;)
In real life un clopot nu va iesi niciodata in zbor din motor, forta de extractie este de 4-5 ori mai mare decat tractiunea in hover.
Sunt si modele comerciale la care solutia de miniaturizare elice demontabila a fost inlocuita cu elice + clopot demontabil ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 May 2017 - 07:56 AM
#56
Postat 08 May 2017 - 07:58 PM
Modelul e cam infoliat (tot cu folie de laminare preponderent), am pus si putina folie de la HK ca sa fie vizibil.. Aripile au 450g (impreuna) si fuselajul tot cam pe acolo fara baterie. Inca nu l-am asamblat centrat asa ca nu stiu cat o sa mai adaug, eu sper la max. 1000g, ar fi super.
Fisiere atasate
-
IMG_7421.JPG (227.3K)
Number of downloads: 28 -
IMG_7418.JPG (432.3K)
Number of downloads: 28 -
IMG_7416.JPG (417.11K)
Number of downloads: 29
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#57
Postat 08 May 2017 - 09:43 PM
renatoa, la 07 May 2017 - 07:56 AM, a spus:
Am facut si eu astfel de huburi din tabla de otel. La clipsurile de siguranta insa nu recomand sa se renunte. Ele reduc jocul rulmentilor. Fara ele motorul hodorogeste.
#58
Postat 08 May 2017 - 10:02 PM
Daca ai clips, va bate in rulmentul posterior la fiecare accelerare ;)
#59
Postat 09 May 2017 - 07:58 AM
Apoi, daca rotorul este tras putin in lungul axului, creste putin Kv-ul motorului.
#60
Postat 09 May 2017 - 09:27 AM
Am pus tot planorul la un loc cu tot cu un pak de 3s 1000mah si se echilibreaza in zona recomandata de CG. Momentan in planor se afla un ESC gigantic de vreo 100g ca asta l-am avut prin casa dar sunt pe drum niste ESC-uri ieftine de 30A, mult mai usoare. In configuratia actuala cu pakul de 1000mah are fix 1000g. Ar fi o incarcare de 15.5g/dm2 - nu e rau (Radian are app. 21g/m2)
Sunt nerabdator sa il testez dar cine stie cand voi avea ocazia, vremea nu ma ajuta deloc. Nu am mari pretentii, doar o zi fara vant.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/