Un cnc router mic si robust
#1
Postat 04 July 2016 - 09:21 AM
#5
Postat 04 July 2016 - 01:39 PM
Elicopter, la 04 July 2016 - 01:16 PM, a spus:
Si ce turatie la spindle ?
Ce feedrate ?
Haideti ca nu am fost chiar "cinstit". Dimensiunile de gabarit ale pieselor le-am facut cu ajutorul.unei freze verticala din fonta , cu care lucrez de vreo 3 ani si mi-a venit mai la indemana , deoarece acolo imi permit sa ma infig cu freza de 12 mm . Asadar intai am confectionat , blocurile de metal si apoi detaliile le-am facut pe cnc
Nu am contabilizat timpul , cred ca au fost vreo 2 zile de lucru dar nu zile intregi , sunt un incepator , apoi au mai fost ai frezari de corectie. Am mers in general in plaja de deplasari cuprinsa intre 400 si 800 mm /min . Am.folosit freze din carbura cu 4 dinti de 2 si 4 mm iar turatia motorului a fost in jur de 4700 rot/min , cred ca ar merge un pic mai sus , iar lichid de racire am picurat cu o seringa . Va trebui sa repet de mai multe ori aceste piese dar de data asta vreau sa gandesc realizarea lor dintr-un singur semifabricat
#7
Postat 04 July 2016 - 04:32 PM
As dori sa pun si eu spindle la turatii mai mici .
#8
Postat 04 July 2016 - 07:35 PM
Elicopter, la 04 July 2016 - 04:32 PM, a spus:
As dori sa pun si eu spindle la turatii mai mici .
Spindle-ul l-am luat la pachet cu invertorul si amandoua sunt HY Initial optasem pentru 1.5 kw apa insa 2.2 ales are avantajul ca la turatii mai joase inca mai are putere , stiam de la inceput ca o sa abordez si "soft steel "Este stiut ca aceste tipuri de motoare nu au un cuplu liniar cu turatia ,e cam ca la auto ,,exista un punct sau o zona ingusta unde performeaza maxim .
#9
Postat 05 July 2016 - 01:11 PM
florianmro, la 04 July 2016 - 07:35 PM, a spus:
Spune-ne cum se comporta masina cand prelucrezi otel; la ce operatii se comporta mai bine/mai putin bine (facing/contouring/pocketing/drilling/boring). Cu ce DOC si WOC la diverse feed-uri ai gasit; care axa amortizeaza mai bine vibratiile (X/Y) ; in general, ce poti impartasi din experienta masinii, indiferent cat de incepator esti.....
#10
Postat 05 July 2016 - 03:11 PM
Nu stiu ce este WOC
#13
Postat 06 July 2016 - 08:14 AM
florianmro, la 06 July 2016 - 07:30 AM, a spus:
E de la masina la masina pentru ca se leaga de rigiditatea masinii; mai precis de forta de prelucrare cu care rigiditatea masinii te lasa sa raschetezi. Cu cat DOC-ul e mai mare cu atat WOC este mai mic si viceversa. Este doar prin incercari pana gasesti zona in care masina se simte bine. Desigur, si DOC-ul si WOC se coreleaza obligatoriu cu feeds & speeds. De fapt acesti 4 parametri sunt cele 4 instrumente care fac din tine un dirijor; armonia lor inseamna o melodie corecta.
#14
Postat 06 July 2016 - 09:10 AM
florianmro, la 05 July 2016 - 03:11 PM, a spus:
Poti sa faci lucrurile astea, dar vei bastardiza masina. Sunt sigur ca domn profesor Katran ti-a spus asta dintr-un inceput si anume ca un router care sa prelucreze otel chiar si in varianta light, este alt animal. Nu este o problema daca incerci ''sa stergi praful'' cu un facing pe un otel la un DOC de , sa zicem, 0.1 (care este varianta super-light) dar cand vrei DOC ceva mai mare (adica timp de prelucrare mai mic !) SI ceva precizie ,lucrurile se complica putin. Daca vrei o comparatie mai plastica, este ca un sportiv la sala de forta: nu doar marimea muschilor ii permite sa ridice greutati mai mari, ci articulatiile si grosimea/densitatea osoasa. La un router densitatea osoasa insamna ca aluminiul are o densitate aproape de 3 ori mai mica decat materialul target de prelucrat (otelul atunci cand este cazul) iar articulatiile inseamna ca prinderea in suruburi face ca portalul sa se miste precum stergatoarele de parbriz la masina (in caz de suprasolicitare). Daca as fi tu, inainte de a ma gandi cum sa ingros masina, m-as gandi la articulatii, adica cum ''leg'' mai bine un element de altul, cu referire la elementele care schimba directia solicitarilor (mai concret jonctiunea intre portal si picioarele lui). Sudura ar fi cea mai buna, presupunand ca ai acces la ea (cordoane foarte mici si DISCONTINUE, caci altfel stramba placa) . Epoxy a doua optiune. Coltare din material solid + multe suruburi a treia optiune. Referitor la cum ingrosi portalul, aici este bine sa ne amintim ca avem o solicitare compusa de incovoiere si torsiune. Este greu de estimat o pondere , dar la DOC mic si foarte mic, solicitarea pe care o simte portalul este probabil 20 % incovoiere si restul de 80% torsiune. Cand DOC-ul se mareste, scade ponderea incovoierii si creste cea a torsiunii, probabil spre 1-5% incovoiere si 95-99% torsiune. NU am date stiintifice, ci este doar un ''guestimate''. Un lucru este sigur: torsiunea este covarsitor mai mare decat incovoierea. Solutia la incovoiere vine din ce-ai mentionat tu ( dublarea la distanta), confirmat de momentul de inertie axial (AREA moment of inertia sau second moment of area, a nu se confunda cu momentul de inertie al masei in miscare-adica MASS moment of inertia). Doar ca ce te intereseaza cel mai mult este sa previi torsiunea, adica momentul polar de inertie, iar lucrul asta se rezolva prin inserarea intre placa actuala a portalului si viitoarea ''dublura la distanta'' a acestei placi, a unei tevi. Cu cat mai groasa cu atat mai bine. Teava poate fi din otel, caci poti prelucra pe routerul tau niste ''calareti'' de forma dreptunghiulara la exterior si cu o gaura in centru avand diametrul tevii, prinsi calaretii pe teava cu suruburi si pe urma facut sandwich-ul cu placile.
#15
Postat 06 July 2016 - 09:26 AM
#16
Postat 06 July 2016 - 10:39 AM
florianmro, la 06 July 2016 - 09:26 AM, a spus:
Ce bine ar fi daca , chiar nelucrand zilnic, am putea freza otel cu o masina avand rigiditate mai mica. Din pacate, masinii ii pasa de primele secunde cand e bagata in otel, chiar daca asta se intampla la 3 luni. Si atunci, se stramba si vibreaza ca naiba. Este cam alb sau negru, indiferent de cat de des. Sunt convins ca masina isi face treaba foarte bine pe neferoase, caci e Gabi Katran la mijloc si el e Shogun.
#17
Postat 06 July 2016 - 11:15 AM
#18
Postat 06 July 2016 - 11:41 AM
florianmro, la 06 July 2016 - 11:15 AM, a spus:
Apoi o a 4 axa isi poate gasi loc acolo oricand
...
Astept momentul cand o sa treci la urmatorul model, mai micut si mai rigid, cu 5 axe. Presupun ca din cauza meseriei o sa fii direct interesat de aspect si banuiesti la ce ma gandesc. Cred ca o sa stau pe aproape... De multi ani am in gand sa incerc una dar nici n-am inceput, asa ca doar invat din ce fac ceilalti. Trebuiesc niste reductoare bune pe acolo, dar e alt subiect si n-o sa le amestecam. Spor la treaba si felicitari pentru tot ce faci.
Telefon: 0721 385365
#19
Postat 06 July 2016 - 12:01 PM
bitex, la 06 July 2016 - 11:41 AM, a spus:
Ehe , vise frumosase La 5 axe cu miscare continua trebuie reductoare (harmonic drive )si sunt al naibii de scumpe , tot caut sa iau sh .
Ok ,eu am mai construit un cnc dentar dar l-am prezentat pe alt forum si vreau sa imi continui munca pe aceasta directie , asta e si motivul pentru care am nevoie de acest cnc . Cam de vreo 3 ani ma "roade problema". 5 axe inseamna precizie in prelucrari de maxim 0.01mm apoi cel mai greu e cu soft-ul .
#21
Postat 06 July 2016 - 12:17 PM
Am incercat sa folosesc fisiere de tip STL cu softurile noastre si totul e OK. Cine nu cunoaste domeniul nu stie ce sa faca cu ele si cine-l cunoaste, trebuie sa le invete si pe astea. E cam pe ocolite, dar cineva priceput se descurca.
Cum ziceam, o sa urmaresc subiectul... Spor la treaba!
PS. Nu te mai deranjez cu discutii offtopic. Scuze.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 July 2016 - 12:18 PM
Telefon: 0721 385365
#22
Postat 06 July 2016 - 12:44 PM
bitex, la 06 July 2016 - 12:17 PM, a spus:
Am incercat sa folosesc fisiere de tip STL cu softurile noastre si totul e OK. Cine nu cunoaste domeniul nu stie ce sa faca cu ele si cine-l cunoaste, trebuie sa le invete si pe astea. E cam pe ocolite, dar cineva priceput se descurca.
Cum ziceam, o sa urmaresc subiectul... Spor la treaba!
PS. Nu te mai deranjez cu discutii offtopic. Scuze.
Incerc sa trimit link-ul pe privat dar imi spune ca nu poti primi .
#23
Postat 12 July 2016 - 07:07 PM
https://youtu.be/EflGGAG1epw
#30
Postat 24 August 2016 - 12:31 PM
florianmro, la 22 August 2016 - 04:50 PM, a spus:
Trebuie sa ma duc cu el la metrologie sa verific unghiul coloanei cu suprafata de asezare
Salut. Ma intrebam ce poti obtine de la o verificare metrologica in acest caz. De obicei un producator iti spune abaterea instrumentului (nu stiu daca si-n cazul asta de pe Alliexpres). Abaterea totala este compusa din abaterea de unghi + abaterea de inregistrare a lungimii pe coloana. Spre exemplu, un producator vinde un subler de inaltime de 150 mm astfel; 29,9 euro pt abatere de +/- 0,4 mm (deci o incertitudine de 0,8 mm), sau 72 euro cu abatere de +/- 0,03 mm. Nu prea ai ce sa faci la aceste abateri, in sensul de a reduce incertitudinea masurarii, decat sa stii de la inceput aceste abateri si sa vezi care nu te deranjeaza. Odata ce l-ai cumparat, cam aia este. O varianta poate fi sa cumperi doua, sa le asezi pe o placa de granit si sa masori abaterile de perpendicularitate ale unuia cu celalalt si invers. Nu vei sti niciodata care este abaterea unuia sau a celuilalt, ci doar suma lor, pe care on mod rezonabil o poti imparti la 2 ca sa afli o medie (presupunerea aici este ca sublerele au fost facute de acelasi producator si ca este producator de instrumente de precizie si nu de doape sau carlige de rufe, cum este deseori cazul in China). Precum vedem, prea multe presupuneri ca sa putem disjunge intre cauze. Regula pe care o aplic este regula durerii o singura data: mai bine plang o singura data cand dau o caruta de bani pe un instrument de calitate decat sa plang de fiecare data cand il folosesc.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 24 August 2016 - 12:36 PM