CNC Construirea unui CNC cu cele mai modeste materiale
#31
Postat 06 April 2017 - 02:14 PM
#32
Postat 06 April 2017 - 07:24 PM
#33
Postat 06 April 2017 - 07:45 PM
#34
Postat 06 April 2017 - 08:05 PM
CNC_EVOLUTION, la 06 April 2017 - 02:14 PM, a spus:
Una dintre cerintele unui om care lucreaza cu un cnc este sa aiba CLARITATE in privinta a ceea ce urmeaza sa faca. Cand te exprimi, din nou trebuie sa ai claritate, daca vrei un raspuns clar. ''A cobori sub 150 mm'' trebuie sa mentionezi IN RAPORT CU CE/ FATA DE CE: de marginea de jos a portalului, de latura de sus a semifabricatului, de muchia de jos a caruciorului, de gulerul motorului, de nivelul mesei, de nivelul marii, de barilul de petrol, etc.
Un cap de frezare/bit de frezare, are o lungime totala si o lungime activa (taietoare). La metale in general (cu exceptii bineinteles), exista o ratie intre diametrul capului de frezare si lungime activa de 1:3; adica la o freza de 10 mm diametru, lungimea activa este cam de 30 mm. In cazuri mai rare se ajunge la 1:5 iar si mai rare se ajunge si la 1:10. Cu cat este lungimea mai mare de 1:3 creste sansa exponential de a se rupe freza. La lemn si plastic nu se aplica aceasta ratie, dar tu ai vorbit de prelucrare in aluminiu la inceputul postului. Asa ca o adancime de frezare de 150 mm si diametru de 30 mm cu cnc-ul pe care-l faci tu este cumva exclus DINTR-O SINGURA BUCATA. Dar poti ''felia'' pe adancime cavitatea matritei/sectiunea, de exemplu 5 felii de 30 mm adancime, le prevezi gauri de prindere si le suprapui, urmand ca rosturile de imbinare sa le iei la smirghel iar urma care va ramane totusi ca plan de separatie intre oricare 2 felii si care se va imprima pe obiectul de suflat, sa ti-o asumi ca nu te deranjeaza.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 06 April 2017 - 08:09 PM
#35
Postat 07 April 2017 - 07:38 AM
steelmind, la 06 April 2017 - 08:05 PM, a spus:
Un cap de frezare/bit de frezare, are o lungime totala si o lungime activa (taietoare). La metale in general (cu exceptii bineinteles), exista o ratie intre diametrul capului de frezare si lungime activa de 1:3; adica la o freza de 10 mm diametru, lungimea activa este cam de 30 mm. In cazuri mai rare se ajunge la 1:5 iar si mai rare se ajunge si la 1:10. Cu cat este lungimea mai mare de 1:3 creste sansa exponential de a se rupe freza. La lemn si plastic nu se aplica aceasta ratie, dar tu ai vorbit de prelucrare in aluminiu la inceputul postului. Asa ca o adancime de frezare de 150 mm si diametru de 30 mm cu cnc-ul pe care-l faci tu este cumva exclus DINTR-O SINGURA BUCATA. Dar poti ''felia'' pe adancime cavitatea matritei/sectiunea, de exemplu 5 felii de 30 mm adancime, le prevezi gauri de prindere si le suprapui, urmand ca rosturile de imbinare sa le iei la smirghel iar urma care va ramane totusi ca plan de separatie intre oricare 2 felii si care se va imprima pe obiectul de suflat, sa ti-o asumi ca nu te deranjeaza.
Ok am inteles ce vrei sa explici, vrei sa zici ca frezarea se face cu toata partea activa dar eu nu ma refeream la asta, de exemplu bitul de la minifreza mea are 40 mm lungime si 3 diametru, deci partea activa ar fi de 0,9 mm , la o gaura de diametru 30 si adancime 150 cu un DOC de 0,9 cand va ajunge bitul la 40 mm mandrina va lovi piesa, deci intrebarea mea este la ce inaltime luand ca reper punctul cel mai de jos adica masa cncului sa pozitionez motorul si caruciorul motorului pe portalul mobil.
#36
Postat 07 April 2017 - 08:36 AM
si ca sa dai asemenea gaura iti trebuie o freza cu expunere de minim 160mm
si care sa aibe si pe unde sa mearga pe deasupra materialului
adica iti trebuie o cursa pe Z de aproximativ 200mm (minim, in conditiile in care poti repozitiona pe Z motorul de frezare)
plus ca ai nevoie de loc sub portal, clearance adica
rezulta ca un router cnc nu prea are cum sa faca operatiunile astea sau ca ar trebui sa fie un monstru
o asemenea operatiune se face pe freza de scularie, cu Z mare, freze mari
Gone Sailing! S/Y Haimana
#37
Postat 07 April 2017 - 08:44 AM
mai poti forta putin procentul, in sus, daca motorul de frezare poate fi repozitionat, dar nu mult
si totul depinde de modelul/piesa ce trebuie sa iasa si de stocul/materialul din care se face
cel mai gros material care l-am frezat a fost de 100mm, cursa pe Z la routerul meu este de 240mm dar tot a trebuit sa repozitionez motorul deoarece aveam o freza de 12mm diametru cu parte expusa de 140mm. a fost cam la limita
ideea e ca toate necunoscutele tale se pot lamuri mai usor daca mergi la careva de pe aici si vezi live ce si cum
atat partea de operare a masinii (prindere material, prindere scule) cat si partea de programare (soft, simulari)
:drinks:
Gone Sailing! S/Y Haimana
#38
Postat 07 April 2017 - 09:45 AM
CNC_EVOLUTION, la 07 April 2017 - 07:38 AM, a spus:
Poti sa pozitionezi motorul si la 1 km deasupra mesei, adancimea maxima de prelucrare a unei cavitati este data de lungimea frezei. Cand ai un semifabricat "plin" si vrei sa-i frezezi o cavitatea ca sa rezulte un "gol", bitul tau va fi o freza cilindrico-frontala, adica cand frezezi golul cavitatii muchia taietoare a frezei este pe fundul bitului (partea frontala) iar cand bitul frezeaza peretii cavitatii bitul taie IN ACELASI TIMP si cu muchiile de pe fund si cu muchiile laterale -cilindrice (am presupus din start ca nu faci adaptive clearing/trochoidal milling). Acest "in acelasi timp" inseamna ca bitul de frezare este solicitat la maxim in acel moment si forta taietoare care se exercita pe fundul bitului este de dorit sa aiba o distanta cat mai MICA pana la mandrina/colet/penseta, pentru ca apare un moment de incovoiere al bitului pe principiul Momentul=Forta x bratul, moment care duce fie la ruperea frezei fie la vibratia frezei-daca bitul este subtire si lung. In cazul in care bitul este suficient de gros si lung, gen 10 mm diametru cu 100 mm lungime ( care este pentru lemn mai degraba decat pentru aluminiu) nu va duce structura routerului caci va tremura ca Dragnea la gandul de DNA. Daca tu vrei sa-ti faci routerul pentru aceste dimensiuni de matrite, dai banii degeaba. Ce vrei tu se face cu bare alezoare, fie pe freze babane de fabrica cum spunea si Seba, fie pe strung chiar si partial (tot prin feliere). Iar ca subiect separat, inaltimea caruciorului fata de masa o faci in raport de inaltimea pieselor de prelucrat. De obicei la routerele de prelucrat lemn inaltimea este 100-120 mm. La prelucrat aluminiu nu exista un standard , dar o practica buna este sa nu depasestu 180-200 mm SUB PORTAL . Chiar si la 180-200 mm, portalul trebuie sa fie tzapan ca sa duca o frezare in aluminiu care presupune coborarea caruciorului de 150 mm (fara sa si frezeze pe acesti 150 mm) dupa care sa inceapa sa mai frezeze o adancime de -spre exemplu-30 mm.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 07 April 2017 - 09:47 AM
#39
Postat 08 May 2017 - 05:00 PM
Am fost la acest magazin si le-am vazut live pe cele de 20x20 si mi sau parut extrem de mici, pe site pareau mai impozante, asa ca pentru a mi da seama cam cum ar veni 20x40 am inceput constructia unei machete la scara 1/1. Dupa realizarea machetei voi trece la constructia propiu zisa, daca nu merge in aluminiu am sa l fac imprimanta 3d si alte dracarii, nu mai vreau sa astept ca nu voi mai incepe sau termina niciodata, voi folosi ce gasesc la magazinul asta ca e la o strada distanta de mine si pe urma in timp daca o sa mai schimb cate ceva am sa iau de pe ebay etc. ma gandesc ca daca il incarc cu ceva greutati poate o fi mai stabil. daca aveti vreo idee mai buna de a combina , aseza profilele va rog sa mi spuneti.
#42
Postat 21 May 2017 - 08:34 AM
Prin constructiile pe care le-ai admirat pe net, cam cat parea distanta intre patine? Aproximativ, dupa cum ai putut aprecia din poze sau secvente video...
PS. In documentatiile tehnice ale produselor (la patine ma refer) gasesti niste calcule pentru jocuri, forte, momente in functie de dimensiunile structurii. Poti merge invers cu calculul. Stii ce trebuie sa obtii si determini distantele. Cu oarecare aproximatie, dar OK pentru o realizare buna.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 21 May 2017 - 08:40 AM
Telefon: 0721 385365
#43
Postat 23 May 2017 - 06:36 PM
http://www.ebay.com/...H0_fKZMC_c0L1-g
bineinteles ca la patina de 15 ma refer
Aceasta postare a fost editata de CNC_EVOLUTION: 23 May 2017 - 06:37 PM
#44
Postat 23 May 2017 - 10:23 PM
CNC_EVOLUTION, la 23 May 2017 - 06:36 PM, a spus:
http://www.ebay.com/...H0_fKZMC_c0L1-g
bineinteles ca la patina de 15 ma refer
patina de 15 teoretic, dar vezi ca alea nu sunt hiwin.
#45
Postat 24 May 2017 - 09:33 AM
#47
Postat 29 May 2017 - 09:18 AM
#48
Postat 29 May 2017 - 07:14 PM
CNC_EVOLUTION, la 29 May 2017 - 09:18 AM, a spus:
pare destul de scump si mai trebuie sa platesti si transportul.
https://reprapmania....0x120-slot-8mm/
asta e sub 50usd, nu m-am uitat insa la greutate, vezi tu daca esti interesat.
#49
Postat 29 May 2017 - 08:32 PM
Teleflyer, la 29 May 2017 - 07:14 PM, a spus:
https://reprapmania....0x120-slot-8mm/
asta e sub 50usd, nu m-am uitat insa la greutate, vezi tu daca esti interesat.
Greutatea este identica, 4kg si ceva pe metru, designul este un pic diferit, dar vad ca au stoc zero, vad ca mai au si de 160 , mersi de raspuns am sa analizez mai bine situatia, deja pare destul de interesant.
#50
Postat 03 June 2017 - 05:08 PM
#52
Postat 03 June 2017 - 08:13 PM
katran, la 03 June 2017 - 07:44 PM, a spus:
Nu-i asa de complicat , ce naiba ...
La TechCon am incercat sa-mi fac cont pe site si imi cere sa fiu firma. okay o sa incerc sa iau legatura si cu donpedro, vreau sa copiez ultimul cnc pe care lai facut (sper ca nu e cu suparare :) ), dar il voi mai rectifica mult la buget, totul va fi facut cu chinezarii:
-profile 40x160 x600 lungime pe laturi, 40x40 x360 pe traverse, 40x120 x600 masa, 40x160 pe gantry.
-ghidaj linear cu patine de 15 (chinezarii).
-suruburi cu bile 1605 bk/bf 12. china
-un chit cu 4 stepare nema 23 de 2 niutoni + bob + drivere si sursa (am vazut drivere integrate pe bob sau cam asa ceva). china
-un motor de 1.5 kw cu vdf cum a cumparat danieltnokia2000.
-placi de aluminiu de 20 mm grosime.
-asta e tot ce am putut taia, nu vad ce alta reducere as mai putea face si la o prima privire trec de 1000 de euro.
#53
Postat 04 June 2017 - 08:52 AM
Da' un desen / schita ceva ...ai facut ? N-am nici o problema sa copiezi , dimpotriva ... dar tot
ai nevoie de proiectul de executie ... daca tot spargi 1000 , macar sa faci o treaba buna ...
Ghidaje de 15 zici ? Model Hiwin presupun ... chinezii le-au copiat pe astea si pe alea de la THK , evident la o calitate slaba ...dar
tot sunt peste barele cilindrice , indiferent daca sunt sustinute sau nu ...
Casca ochii la suruburi ... sa le cumperi cu prelucrarea la capete facuta , si sa le spui sa le impacheteze cum trebuie , ca altfel
ajung strambe , si ai dat de belea . Le mai poti ajusta nitel , dar e un risc calculat . Oricum sunt niste gunoaie , dar macar ai
o oarecare repetabilitate / precizie , fata de suruburile trapez ...
Motorul ala de frezare mi se pare tare naspa ... Am desfacut cateva si stiu cum sunt facute ... nu merita . Mai bine te orientezi
la un motor ceva mai serios , chiar daca dai niste bani in plus ... parerea mea . Degeaba ai mecanica buna daca n-ai cu ce s-o
utilizezi corect .
Repet , fa-ti un proiect , si o lista de materiale ... e pasul cel mai importatnt din toata tarasenia asta .
cheers.
#54
Postat 04 June 2017 - 12:47 PM
katran, la 04 June 2017 - 08:52 AM, a spus:
Da' un desen / schita ceva ...ai facut ? N-am nici o problema sa copiezi , dimpotriva ... dar tot
ai nevoie de proiectul de executie ... daca tot spargi 1000 , macar sa faci o treaba buna ...
Ghidaje de 15 zici ? Model Hiwin presupun ... chinezii le-au copiat pe astea si pe alea de la THK , evident la o calitate slaba ...dar
tot sunt peste barele cilindrice , indiferent daca sunt sustinute sau nu ...
Casca ochii la suruburi ... sa le cumperi cu prelucrarea la capete facuta , si sa le spui sa le impacheteze cum trebuie , ca altfel
ajung strambe , si ai dat de belea . Le mai poti ajusta nitel , dar e un risc calculat . Oricum sunt niste gunoaie , dar macar ai
o oarecare repetabilitate / precizie , fata de suruburile trapez ...
Motorul ala de frezare mi se pare tare naspa ... Am desfacut cateva si stiu cum sunt facute ... nu merita . Mai bine te orientezi
la un motor ceva mai serios , chiar daca dai niste bani in plus ... parerea mea . Degeaba ai mecanica buna daca n-ai cu ce s-o
utilizezi corect .
Repet , fa-ti un proiect , si o lista de materiale ... e pasul cel mai importatnt din toata tarasenia asta .
cheers.
dupa multe cautari pe ebay am ajuns la concluzia ca trebuie sa le cumpar la set, adica:
-surub cu bile gata prelucrat + piulita + rulmenti + carcase + eventual cupla ( este mai ieftin decat luate separat) face cam 60 USD http://www.ebay.com/...ar=571400403641
-ghidaju linear se vinde cate o sina + patina dar la cerere da si a doua patina (pun cate 2 patine pe sina) face cam 30 usd http://www.ebay.com/...ar=571400100625
-stepare de 2 niutoni + bob + drivere + sursa 200 usd http://www.ebay.com/itm/282043228870
#55
Postat 04 June 2017 - 01:17 PM
CNC_EVOLUTION, la 04 June 2017 - 12:47 PM, a spus:
Este total neimportant ce urmeaza sa spun acum, dar pentru "estetica scriptica" ar fi ideal daca "niutoni" ar fi scris fie Newton, fie simplu N. Toata lumea care are de-a face cu motoare stie ce semnifica N -in cazul in care scrierea "newtoni" este o povara. Iar "stepare" poate fi scris fie steppers-adica cum este corect in engleza- fie MPP, adica motor pas cu pas. Oricare dintre cele doua este bun, dar nu "stepare". Desigur, sugestia mea este facultativa.
#57
Postat 04 June 2017 - 07:14 PM
CNC_EVOLUTION, la 04 June 2017 - 12:47 PM, a spus:
-surub cu bile gata prelucrat + piulita + rulmenti + carcase + eventual cupla ( este mai ieftin decat luate separat) face cam 60 USD http://www.ebay.com/...ar=571400403641
-ghidaju linear se vinde cate o sina + patina dar la cerere da si a doua patina (pun cate 2 patine pe sina) face cam 30 usd http://www.ebay.com/...ar=571400100625
-stepare de 2N + bob + drivere + sursa 200 usd http://www.ebay.com/itm/282043228870
#58
Postat 04 June 2017 - 07:25 PM
CNC_EVOLUTION, la 04 June 2017 - 12:47 PM, a spus:
-surub cu bile gata prelucrat + piulita + rulmenti + carcase + eventual cupla ( este mai ieftin decat luate separat) face cam 60 USD http://www.ebay.com/...ar=571400403641
-ghidaju liniar se vinde cate o sina + patina dar la cerere da si a doua patina (pun cate 2 patine pe sina) face cam 30 usd http://www.ebay.com/...ar=571400100625
-MPP-uri de 2N + bob + drivere + sursa 200 usd http://www.ebay.com/itm/282043228870
am scris pe fuga :) de asta mainile nu s-au corelat cu creieru :good:
nu am permisiunea de a edita postul :D
#59
Postat 04 June 2017 - 08:07 PM
katran, la 04 June 2017 - 07:00 PM, a spus:
Este un punct de vedere. Este vorba de jargonul specific unei ocupatii, fie ea si hobby. Daca mergi la un spital si auzi o asistenta ca zice "taietorie" in loc de "chirurgie", parca iti vine sa te gandesti de 2 ori ce cauti pe acolo. Daca contabilul tau zice + si - in loc de credit si debit, parca nu-ti vine sa-i lasi firma pe mana, nu ? In plus, am spus ca este facultativ si ca este neimportant. Deci nu, nu sunt carcotas. Dar tu esti liber sa crezi ce vrei.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 04 June 2017 - 08:07 PM
#60
Postat 24 June 2017 - 06:37 PM