Lasa ca nici pe mine nu ma sperie vremea rea de afara si o sa caut si eu ceva rece prin frigider.
Sa-mi zici unde gresesc, ca vreau sa vad daca am inteles bine.
Convertizoarele de puteri mici, cu intrare monofazata furnizeaza la iesire tensiunea de 220V intre borne, chiar daca acolo sunt 3 borne si iesirea e trifazata. E ca la reteaua trifazata de pe langa casa omului cu diferenta ca tensiunea intre acele borne e de 220V nu de 380V. Asta e la marea majoritate a convertizoarelor. Aici trebuia sa insisti ca cel putin eu intelegeam ca se masoara tensiunea in locuri diferite.
Celelalte convertizoare alimentate direct la reteaua trifazata cu 380 intre faze, ofera la iesire tot trifazat si tot 380 intre faze. Exista exceptia cand un convertizor cu intrare trifazata merge alimentat la monofazat adica la 220V dar scoate tot 380V. Cred ca astea sunt mai rare.
La toate convertizoarele legarea motorului se face in triunghi, la cele 3 borne disponibile.
Problema este la imperecherea motorului cu convertizorul. Toatea astea asincrone de uz general la legatura in triunghi ar trebui alimentate la 380V ca sa obtinem caracteristicile dorite. Daca sunt alimentate la un convertizor alimentat si el la 380 motorul primeste ce trebuie ca tensiune.
Daca acel motor este alimentat la un convertizor alimentat la 220V primeste 220V in loc de 380V si de aici s-ar intelege ca desi isi modifica viteza cu frecventa, puterea lui nu va fi cea asteptata. Cred ca e corect pana aici, daca nu am inteles gresit.
Cred ca problema incurcata este cand motoarele sunt cu caracteristici incerte si cand sunt alimentate la convertizoare la 220V. Ca exista sansa ca motorul sa necesite 380 si el sa primeasca 220V.
Cum ar trebui sa fie normal? Motor la 220V trifazat alimentat la un convertizor cu iesire 220V trifazat.
La motoarele legate la convertizoare trifazate poate aparea cealalta problema, ca motorul sa necesite 220V pe alimentare si el sa primeasca 380V. Intrebare: motorul se arde sau rezista?
Ce ar fi de facut? Vad doua rezolvari. De cumparat motor potrivit cu convertizorul la 220V sau de cumparat motor si convertizor la 380 (convertizorul sigur scoate 380) dar sa fie un tip de convertizor care poate fi alimentat si la 220V. Am vazut ca exista si pe net.
Si pentru uz casnic, mai e rezolvarea cu variator la 220v si motor supradimensionat ca putere, sa mai ramana ceva din ea daca motorul e alimentat pe iesirile de 220 ale convertizorului, in loc de 380 cat ar fi necesar.
Am zis bine?
Daca ceva n-am inteles, mai bine ma corectezi anul asta...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 10 March 2017 - 09:14 PM