vreau sa fac un cnc
#31
Postat 31 December 2016 - 03:06 PM
ca am sarit nitel ... mi s-a parut aiurea ... in sfarsit .
Vali , eu stiu cum lucrezi tu si ce faci ... stiu ce bani investesti , ca doar am vazut ce si cum ... masinile tale arata intr-un mare fel ,
ai un stil foarte " curat " si frumos ... doar ca mie mi se pare nitel fragil ... chestie de perspectiva , probabil ...Ai vazut ca masinile
mele arata ca niste tancuri ... asa-mi place mie , overkill ... dar castig la fiabilitate si la rigiditate ... chestie de optica . Fiecare are un
stil propriu de lucru si o viziune personala ...n-are sens sa incerci sa impui niste treburi , ca nu se poate . Parerea mea ...
Revenind ... omul a zis ca vrea un cnc ...ok . E foarte important sa stii ce vrei sa faci cu el , si ce pretentii ai de la masina ... asta
dicteaza bugetul in final . Vrei precizii de ordinul sutimilor ( 3-4-5 sau cate or fi ) ? Pai atunci tre' sa bagi bani ... Ti-ajung precizii
de ordinul zecimilor ? Pai atunci folosesti chinezarii si aia e ... nici nu se mai pune problema de structura .
Succese !!!
#32
Postat 31 December 2016 - 03:24 PM
Dar trebuia sa ma iau si eu de cineva ca sa pornesc un subiect, ca doar nu apaream ca fantoma in drum.
Si cunoscandu-te, am atacat. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dirol.gif
Masinile astea care le fac, sunt pentru anumite materiale, intr-adevar daca vreau sa fac o masinarie milling cum faci tu (ca tu nu faci router, ca nu frezezi lemn, fibra de sticla si carbon, si alte materiale), aprofundez altfel problema.
Dar nu am zis ca nu este in regula ce faci tu, am spus la un moment dat ca le supradimensionezi prea mult, aici intra sinele si patinele si unele placi de aluminiu.
Eu nu am vazut o freza pana acum (ca s-o numi Haas, sau altfel) cu sine peste 20mm - 25mm.
Si sunt scule care frezeaza cu freze de 15-20mm in metal.
In rest,
Spor la treaba, si La multi ani.
#33
Postat 31 December 2016 - 05:49 PM
#34
Postat 31 December 2016 - 06:12 PM
mincof, la 31 December 2016 - 03:24 PM, a spus:
Eu nu am vazut o freza pana acum (ca s-o numi Haas, sau altfel) cu sine peste 20mm - 25mm.
Si sunt scule care frezeaza cu freze de 15-20mm in metal.
Centrele de prelucrare au uzual intre 5 si 15 tone. Suportul pe care sunt prinse sinele nu se torsioneaza deloc. La hobby, sinele sunt mai dure decat suportul pe care se prind; la portal acesta (suportul) este uzual o tabla de aluminiu verticala care preia torsiune fix cu-cu indiferent de grosimea ei. Asta face ca torsiunea sa fie simtita de sine. Astfel se naste motivul pentru care eu de ex. prefer sine de 25 la portal in loc de 15, chiar daca sarcina dinamica imi permite sine de 15 fara probleme: precizia de gaurire. Repet, ma refer aici strict la axa X a portalului, unde planul celor 2 sine este perpendicular pe masa. Cand dam gauri pe cele 2 axe ale viitoarelor sine, apar abateri inevitabil in cele 4 directii ale fiecarei gauri (nord,sud,est,vest). Cauzele sunt multiple: neatentie, ne-folosirea centratorului, aplicarea excentrica a bataii in cherner, runout-ul bormasinii, runout-ul spiralului etc. Sina de 15 are gauri de 4,5 mm pt surub de M4, al carui cap inbus are 7 mm diametru iar acesta intra intr-un lamaj de 7,5 mm. Ca atare, capul de inbus va prinde sina pe o coroana circulara cu diferenta de diametre de 1,25 mm ( adica (7mm-4,5mm)/2 ). Aria de prindere este PIx(R^2-r^2)= 3,14 x (7^2-4,5^2)= 90,2 mm^2. La sina de 25 avem M6 si lamaj de 11 cu cap de inbus de 10, deci aria de prindere va fi: 3,14x(10^2-6^2)= 200,96 mm^2, adica un pic peste dublu. Antraxul este acelasi (60 mm). Sina de 15 se strange la 4 Nm iar cea de 25 la 13 Nm, adica de 2 ori+ mai mult. Desigur, fiecare dintre cele 2 sine a fost gandita pentru sarcini dinamice diferite (cam 1400 daN sina de 15 si cam 3900 daN sina de 25), doar ca esecul de a da gaurile in suportul de aluminiu perfect concentric cu gaurile din sina face ca aria de prindere a capului de inbus sa nu fie o coroana circulara ci o alta sectiune. Teoretic, ceea ce se ''pierde'' intr-o parte a capului de inbus se ''castiga in partea opusa, insa din punct de vedere al distributiei unitare a presiunii lucrurile nu sunt la fel. Un centru de prelucrare va fi gaurit pt sine de catre un alt centru de prelucrare si nu cu vreo bormasina de 50 euro. La sfarsit cand aliniez sinele paralel, mai pierd ceva din concentricitatea gaurilor.Ca atare, aria dubla de prindere si cuplul mai mult decat triplu (4 vs 13 Nm) cu care pot strange inbusul, sunt singura sansa de a compensa eroarea de gaurire +torsiunea care nu este ''oprita'' de placa de aluminiu. In afara de epoxy sub sina. Cum zice si Gabi Katran, fiecare are preferinta lui. O comparatie cu autostrazile: autobahn-ul din Germania are fundatie de beton de 50 cm + 5 cm asfalt iar in Romanica avem tasare de sol multistrat + 20 cm asfalt. Diferentele de solutie in practica le-am constatat cu totii.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 31 December 2016 - 06:16 PM
#35
Postat 31 December 2016 - 06:19 PM
Danieltnokia2000, la 31 December 2016 - 05:49 PM, a spus:
In faur poti sa faci ce vrei cu ele. Du-te acolo si o rezolvi.
#36
Postat 31 December 2016 - 06:24 PM
Iar ca piulita daca folosesti pe canal profilul T special de canal gaurit de catre cei de la ITem (nu astia din crangasi, aia de la fabrica), ai rezolvat si a doua problema.
Si daca tot exista problema asta pe axa x, de ce nu folositi o monococa de thk, sau rexroth? Iesiti mai ieftin decat cea ce se vrea a construi.
Aceasta postare a fost editata de mincof: 31 December 2016 - 06:26 PM
#37
Postat 31 December 2016 - 06:24 PM
Danieltnokia2000, la 31 December 2016 - 05:49 PM, a spus:
Pai trebuie o masina de rectificat plan ...cu o suprafata de lucru cel putin egala cu dimensiunea structurii de otel . Sinele alea ar trebui sa stea paralel si in acelasi
plan ... asta inseamna rectificare intr-o singura prindere , fara deplasarea piesei de rectificat . Gasesti o masina de genul asta ?
Ghidajele de 16 au talpa suport cu gauri de prindere la 30mm x 150mm , asa-i ? Nu mai bine folosesti profil extrudat care sa se pupe cu gaurile alea ? ceva gen 30_60 sau 60_60 ...
plus ca pe profilele alea poti prinde si placile de la motoare , si blocurile de rulmenti ... sunt modulare , si , foarte important , ajustabile ... adica te poti juca nitel mai
liber la montaj , te iarta daca dai rasol la gauri , etc ...
De ce vrei neaparat structura din otel ? Ca e mai ieftina ? Sau ti se pare tie mai solida ? Ca de executat corect , e bataie mare de cap ...
Aceasta postare a fost editata de katran: 31 December 2016 - 06:26 PM
#39
Postat 01 January 2017 - 12:44 AM
katran, la 31 December 2016 - 06:24 PM, a spus:
De ce vrei neaparat structura din otel ? Ca e mai ieftina ? Sau ti se pare tie mai solida ? Ca de executat corect , e bataie mare de cap ...
Vreau din otel ca e si mai ieftina si mai solida. De rectificat e cam nasol ca la mine aici in Suceava s-a ca m inchis tot si nu prea am unde. Am mai vrut sa rectific un batiu la un strung mic de 1000mm si nu mi-a facut nimeni.
#40
Postat 01 January 2017 - 01:37 PM
Danieltnokia2000, la 01 January 2017 - 12:44 AM, a spus:
Faci o "rama" din profile de otel (sugerez teava rotunda nu rectangular pentru ca teava preia torsiunea mult mai bine decat rectangularul+ usurinta de a aplica epoxy-vezi mai jos;grosime perete MACAR 4 mm-ideal de la 5 mm in sus). Le sudezi cat poti tu de coplanar (prinzi laturile ramei cu cati mai multi clesti de masa); la final rama va fi solida dar stramba. Cumperi o placa de aluminiu deja rectificata la 0,02 mm de la Color Metal pe care sa pui sinele, prinzi placa in suruburi si le strangi CAT MAI PUTIN cu putinta (altfel placa de aluminiu va copia strambaciunea ramei de otel) si aplici Epoxy intre placa de aluminiu si rama de otel (injectezi epoxy cu seringa). Nu este scump: aluminiul costa pe la 5-6 euro/kg +transport; epoxy cam 25-30 euro/ 1 kg si ajunge 1 kg.Daca faci asa, mare atentie la pregatirea suprafetei de aluminiu-curatata bine-bine; de asemenea, cumparat epoxy heavy-duty
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 01 January 2017 - 01:42 PM
#41
Postat 03 January 2017 - 11:19 PM
steelmind, la 01 January 2017 - 01:37 PM, a spus:
nu prea imi place asta cu epoxy si nici bara rotunda ca o sa arate cam nasol. prefer bara rectangulara si le sudez cat de coplanar pot si apoi pe o latura mai prind o teava reglabila ca sa o pot aduce in acelasi plan cu cea paralela. poate o sa pun cate o placa cu epozy pe fiecare bara unde vine ghidajul. asta ca sa nu rectific profilul ca nu am unde.
#42
Postat 04 January 2017 - 09:58 AM
Danieltnokia2000, la 03 January 2017 - 11:19 PM, a spus:
Pai io cred ca daca pui CATE o placa pe fiecare bara n-ai mai rezolvat problema coplanaritatii si atunci n-are rost... :|.
... niste lucrari :)
#43
Postat 04 January 2017 - 08:09 PM
#44
Postat 04 January 2017 - 09:51 PM
când incepi sa lucrezi la el?
am un prieten care ma roaga sa ii fac un cnc din teava patrata(60x60x4) si de ceva timp studiez tehnici de sudura ca sa obtin deformari minime.
desi multi ma sfatuiesc sa nu ma bag la cadru din otel sudat, eu sunt increzator ca se poate obtine un rezultat bun.
ca si dimensiuni ar fi 1000mm lungime cu 720mm latime.
astept cu interes evolutia lucrarii tale.
#45
Postat 05 January 2017 - 12:10 AM
florinhome, la 04 January 2017 - 09:51 PM, a spus:
am un prieten care ma roaga sa ii fac un cnc din teava patrata(60x60x4) si de ceva timp studiez tehnici de sudura ca sa obtin deformari minime.
desi multi ma sfatuiesc sa nu ma bag la cadru din otel sudat, eu sunt increzator ca se poate obtine un rezultat bun.
...
Sper sa nu te supar cu mesajul asta, dar analizeaza putin ideea de a folosi teava mai groasa in carne si cu sectiune mai mare. Macar 100x60x6 si o pui pe verticala. Este dubla ca pret si ca masa fata de cea in discutie, dar te ajuta macar la montajul ghidajelor. Poti fie asamblare prin suruburi (cu placi gaurite groase de 8 sau 10 mm, sudate pe tevile scurte si gauri corespunzatoare in celelalte dar e multa manopera pana le vezi pe toate facute), fie prin sudare. Prin sudare poti sa faci portiuni scurte de cordon (cica nu-s recomandate chiar peste tot dar nu se moare din asta), si nu se torsioneaza structura. E nevoie de o masa buna de montaj, de gasit ordinea cordoanelor, dar nu poti gresi. Parca suna altfel un filet facut in teava groasa...
Eu am in lucru doua structuri din teava si am ales varianta mai mare si mai groasa, poate si din cauza curselor ceva mai lungi (gabaritul cadrului este1750x750 si am pus si o traversa la mijloc), dar mi-am dat seama ca nu era OK sa folosesc teava subtire. Desi m-as fi descurcat sa o sudez bine, am preferat o varianta demontabila. Chiar si sudata bine, tot nu aveam incredere ca nu se torsiona daca o ridicam de un colt. Cel putin asa cred.
Si eu urmaresc cu interes si placere subiectul.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 January 2017 - 12:21 AM
Telefon: 0721 385365
#46
Postat 05 January 2017 - 12:55 AM
florinhome, la 04 January 2017 - 09:51 PM, a spus:
...... de ceva timp studiez tehnici de sudura ca sa obtin deformari minime.
desi multi ma sfatuiesc sa nu ma bag la cadru din otel sudat, eu sunt increzator ca se poate obtine un rezultat bun.
Cred ca trebuie niste km de sudura la activ ca sa INCEPI sa obtii ceva rezultate. Am sudat platbanda 25/70 mm si doar din afturi mi-au plecat 2 zecimi.Trebuie ceva logistica (prinderea reperului) + timpi de sudare + ordinea sudarii. Se poate aft dupa aft in zigzag si cu preincalzire, dar trebuie sa ai muuuuuulta rabdare ca sa progresezi putin + multe probe stricate.
.
#47
Postat 05 January 2017 - 10:46 AM
#48
Postat 05 January 2017 - 11:11 AM
florinhome, la 04 January 2017 - 09:51 PM, a spus:
când incepi sa lucrezi la el?
am un prieten care ma roaga sa ii fac un cnc din teava patrata(60x60x4) si de ceva timp studiez tehnici de sudura ca sa obtin deformari minime.
desi multi ma sfatuiesc sa nu ma bag la cadru din otel sudat, eu sunt increzator ca se poate obtine un rezultat bun.
ca si dimensiuni ar fi 1000mm lungime cu 720mm latime.
astept cu interes evolutia lucrarii tale.
cred ca mai peste vreo 2 luni ca acum stidiez si imi fac o schema buna si comand componente. sa am cam ce imi trebuie. sudura la activ am multa dar in locuri unde nu conteaza torsiunea. o sa fac niste teste sa vad cum merge o sa pun si poze atunci.
florinhome, la 04 January 2017 - 09:51 PM, a spus:
când incepi sa lucrezi la el?
am un prieten care ma roaga sa ii fac un cnc din teava patrata(60x60x4) si de ceva timp studiez tehnici de sudura ca sa obtin deformari minime.
desi multi ma sfatuiesc sa nu ma bag la cadru din otel sudat, eu sunt increzator ca se poate obtine un rezultat bun.
ca si dimensiuni ar fi 1000mm lungime cu 720mm latime.
astept cu interes evolutia lucrarii tale.
cred ca mai peste vreo 2 luni ca acum stidiez si imi fac o schema buna si comand componente. sa am cam ce imi trebuie. sudura la activ am multa dar in locuri unde nu conteaza torsiunea. o sa fac niste teste sa vad cum merge o sa pun si poze atunci.
#49
Postat 05 January 2017 - 07:48 PM
https://www.youtube....h?v=9ntW0aTW92w
#50
Postat 05 January 2017 - 09:26 PM
Danieltnokia2000, la 05 January 2017 - 07:48 PM, a spus:
https://www.youtube....h?v=9ntW0aTW92w
This OldTony este un meserias. Insa omul are scule de care se ajuta (knee-mill, strung, masina de rectificat, TIG, etc). Si spune in clip ca foloseste bailagare.
#51
Postat 06 January 2017 - 08:33 PM
steelmind, la 05 January 2017 - 09:26 PM, a spus:
pai na nu toti avem toate sculele, dar strung, mig, o bormasina verticala mai am si eu. fiecare se descurca cu ce poate :rolleyes:
#57
Postat 15 January 2017 - 04:11 PM
- clasele de precizie C0 C5 sunt definite în liniaritatea și proprietatea direcțional;
- C7 la C10 defineste eroarea de distanța de deplasare în raport cu 300 mm.
Deci clasele c0-c5 sunt cele mai precise, restul alta clasa.
Accuracy grades C0 - 3,5; C1 - 5; C2- 7; C3-10, C5-18; C7-50; C-100 ; C10-200
Fluctuation/300
Cotele sunt in ym (micrometri).
Deci C7 care este uzual folosit pe aici de majoritatea, este de o precizie mica.
Deci sa nu mai zica cineva ca scoate cnc-ul cu suruburi c7 la precizii de 2 zerouri. Chiar daca ai structura buna, tot nu iese.
Aceasta postare a fost editata de mincof: 15 January 2017 - 04:15 PM
#58
Postat 18 January 2017 - 08:22 PM
#59
Postat 18 January 2017 - 09:11 PM
Danieltnokia2000, la 18 January 2017 - 08:22 PM, a spus:
Asta pt. ca ai optat sa plateasca ei (DHL-ul) datoriile vamale.
Puteai sa platesti tu si atunci aveai de achitat doar TVA-ul... dezavantajul era ca dura mai mult cu vreo 3 zile (cica atat ii nevoie sa le intre banii prin trezorerie... :angry: )
... niste lucrari :)
#60
Postat 18 January 2017 - 09:30 PM