teodorb, la 06 September 2016 - 07:39 AM, a spus:
Salutari tuturor
fiind incepator va rog sa ma ajutati cu cateva probleme. am o barcuta de viteza (cea din foto). am instalat mare parte din echipament in ea dar acum intampin cateva probleme asa ca vin sa cer cateva sfaturi.
1. am instalat in barca motorul, esc-ul, receiver-ul, servo pentru carma dar nu mai am loc sau nu stiu eu unde sa pun acumulatorul (cel din foto). puteti sa imi dati cateva solutii?
2. in documentatia esc-ului scrie ca functioneaza cu 5-10 celule/6-12 V ni-cd sau ni-mh. acumulatorul meu este li-po 2C/7.4V. este vreo problema? s-ar putea sa nu functioneze?
3. daca esc-ului are bec de 5V inteleg ca nu mai este nevoie de alimentare separata pentru receiver, acesta se alimenteaza prin conectorul de la esc. este corect?
4. receive-ul are 3 pini pentru conectare device-uri. servo are mufa cu 2 pini. conteaza pozitia de mufare? servo se conecteaza la pinii 1 si 2 sau la 2 si 3? dar pozitia mufei de la esc care are 3 pini?
multumesc mult pentru ajutor
p.s. imi cer scuze daca exprimarea mea de mai sus nu este foarte explicita.....
Salut
Exista doua situatii de aranjare a echipamentului in barca:
1. Coca are canal de inundare ce face ca barca sa revina singura precum Hopa Mitica in cazul rasturnarii - canalul se afla pe partea stanga si se umple cu apa cand barca este rasturnata iar centrul de greutate se muta in stanga barcii. Pentru a ajuta la revenirea barcii, cele mai grele piese din barca se pun tot pe partea stanga, adica bateria si esc-ul.
Servo trebuie sa ramana pe aceeasi parte cu carma adica pe dreapta. Receptorul trebuie instalat cat mai departe de esc si motor deci tot pe dreapta.
2. Coca nu are canal de inundare, odata rasturnata, rasturnata ramane. In situatia asta greutatea trebuie sa fie cat mai spre mijlocul barcii pentru a o echilibra in mers.
Deci poti pune bateria pe stanga dar langa tubul axului iar esc-ul, servo si receptorul cat mai aproape de marginea din dreapta.
Dar tot ce ti-am povestit sunt lucruri simple si clare. Mai dificil este sa realizezi centrul de greutate al barcii complet echipata la aprox. 30% din lungimea barcii masurata de la spate spre in fata. Mai mult, centrul de greutate trebuie sa poata fi ajustat in functie de atitudinea barcii pe apa la viteza maxima. Ajustarea se face prin mutarea bateriei mai in fata sau in spate, deci trebuie sa lasi un loc mai mare pentru baterie.
In mod normal, inainte de a instala vreo piesa in barca, se aseaza temporar piesele in barca (motor, baterie etc), eventual fixate cu banda adeziva, pana cand obtii centrul de greutate dorit adica la 30% de spatele barcii. Abia apoi fixezi motorul si toate celelalte piese.
Din cate vad eu in poze e posibil sa te incurce suportul de motor. Vezi care este situatia si revino cu detalii.