S500 quadcopter-new project
#1
Postat 28 November 2016 - 09:39 AM
Pentru ca tot vine iarna m-am hotarat sa incerc sa fac o jucarie zburatoare(pana acum m-am jucat doar cu vapoare).
Configuratia ar fi urmatoarea:
Frame S500 =400gr
motoare 4 x Emax MT2213 935kv,(thrust 800g la 4S power), 55gr=220gr
elica carbon 11 x 50
ESC Cicada bLHeli_s(BB2) 4in1 20A =30gr
FC Pixhawk 2.4.8, GPS N8M =70gr
Alimentarea va fi pe 4S si intrebarea mea este daca pot utiliza 10C in conditiile in care motoarele sug 10A fiecare in sarcina max si daca radiocomanda Radiolink At9 este potrivita pentru barzaunele asta.
Multumesc.
#2
Postat 28 November 2016 - 10:29 AM
La medii de 5C se încinge la 50°C vara și 40°C iarna în 10min de zbor.
Succes!
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#3
Postat 28 November 2016 - 10:43 AM
Asta pentru ca acele pack-uri suporta o descarcare reala de maxim 4C daca vrei sa te duca rezonabil, adica macar 50 cicluri.
4C inseamna 15 minute de zbor, ceeace aceasta configuratie nu iti va da, daca te vei duce spre 1.5kg, as cum am eu un feeling :)
Ma bucur ca socotesti gramele din start ;) dar ai pornit cu un cadru mult prea greu, 400 grame cadru ar semna sa gandesti toata propulsia pentru 2kg in total, ori asta nu e propulsie de 2kg.
Pentru un setup "bine temperat", adica capabil de 20-30 minute, eu as imparti greutatile la modul: 1/5 motoare, 1/5 cadru cu tot tot tot pe el, inclusiv elici, si 3/5 impartite intre sarcina si baterii.
PS: pana la 12" elicea de plastic, mai ales cele de MR de la HQ prop sau APC, rade orice carbon ;)
Carbonul e prea rigid, daca nu este echilibrata impecabil, si ai ax subtire de 3mm, iti termina rulementii prematur.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 November 2016 - 10:46 AM
#4
Postat 28 November 2016 - 11:42 AM
1.La frame cred ca pot umbla doar la landing gear, banuiesc eu ca este destul de greu(inca nu-l detin fizic)si poate scap de vreo 100 gr,pleaca si carcasa de la radiocomunicatia pe 433,holder-ul de la GPS dispare,conectorii de la motoare la ESC.In rest nu ma duce capul unde as mai putea reduce.Eliciile spun ei ca sunt 3K carbon fiber dar tare imi e teama ca e plastic cu autocolant la pretul ala.
2.La calculul propulsiei am tinut cont de formula : RTF x 1.2=thrust, eu am 4 x 800 = 3200 gr deci TEORETIC ar trebui sa ma pot duce undeva la 1500 gr cu tot cu baterie. Sigur ca am toate sansele sa ma insel deoarece experienta mea vine doar din cat am tocit posturie voastre si cele de pe rcgroups unde opiniile sunt foarte diferite.
In consecinta ar trebui sa ma duc catre o baterie cu rata de 20-25C? si curent de max 4000mah? in zona asta greutatea este undeva la 450-480gr.As putea scoate un RTF la 1200-1300gr si ca destrabalarea sa fie maxima si un mic GoPro. :pardon:
La ce mai pot umbla, probabil, este eficienta propulsiei dar inca nu stiu daca frame-ul si/sau motorul permit o elica de 12".
#5
Postat 28 November 2016 - 12:07 PM
Cu eficienţa... dacă vrei să creşti, trebuie să scazi şi la kv-ul motoarelor în timp ce ridici suprafaţa elicilor şi să creşti şi tensiunea de alimentare reducând curenul (păstrând oarecum puterea totală)
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#6
Postat 28 November 2016 - 12:34 PM
Săndel, la 28 November 2016 - 12:07 PM, a spus:
Cu eficienţa... dacă vrei să creşti, trebuie să scazi şi la kv-ul motoarelor în timp ce ridici suprafaţa elicilor şi să creşti şi tensiunea de alimentare reducând curenul (păstrând oarecum puterea totală)
Motoarele le am asa ca nu mai pot jongla acolo.ok.Deci raman la 4S 3000mah cu 20C.
Multumesc
P.S Pentru radiocomanda aveti vreun sfat?ceva midd level nu avioane dar care totusi sa fie compatibila si cu controller-ul.Eu m-am oprit la Radiolink dar sigur ca din review este una ,din practica alta.
#7
Postat 28 November 2016 - 12:43 PM
Strict aerodinamic/matematic eficienta nu are treaba cu kv-ul sau cu numarul de celule, ci cu rpm-ul si diametrul, pentru ca in formula diametrul este la puterea 3a si rpm-ul la a doua, deci intotdeauna va fi mai bine sa cresti diametrul ;)
Despre mitul tensiunii inalte si al curentului mic am mai povestit in vademecum, nu are rost sa ne mai repetam aici, este fals.
Despre propulsie, avem doua indicii care ne duc catre un maxim/optim de 1200 grame.
- eficienta unui motor incepe sa scada dramatic la o tractiune peste 5-6x greutatea proprie, deci 275-330 grame in cazul acestor emax-uri.
- formula cu 1.2x nu am intalnit-o pana acum, eu ma ghidez dupa alta, probabil la fel de empirica, dar care mie imi da mai bine :) tractiunea de hover = 1/3 din cea maxima, deci 800/3 = 267 grame.
Dintre cele doua, daca luam 275 grame, ca fiind cea mai apropiata de ambele estimari, ne duce la un total de 1100 grame.
Si tind ca cred ca este corecta estimarea, aceste motoare fiind un pic mai slabe decat cele de 300 grame de phantom, setul E300, care le-am luat ca referinta cand am zis 1200 grame.
Examinand mai atent formula cu 1.2, este gresita. Ar trebui sa iti dea RTF = 3200/1.2 = 2667 kg, la care nici nu se ridica, garantat !
Poti arunca linistit setul de 433, nu iti foloseste la nimic telemetria, decat sa bruieze gps-ul ;)
Daca nu ai cadrul deja reorienteaza-te catre altceva cat mai usor, deadcat, maxim 200 grame, fara tren de aterizare, sau unul minimal, de 10 grame de 5-10 cm.
Camera poate fi un Q6 mai bine decat un gopro, pusa in fata pe un gimbal frontal (care sa nu atarne), ca sa nu mai ai nevoie de tren de aterizare.
Am raspuns in ordine inversa, cititnd intai postul lui Sandel :)
Pentru statie as merge pe FS i6, este mai cunoscuta in materie de modari, fiind si in curs de adaptare un firmware open.
Receptoare mai usor de gasit, si ai si iesire PPM.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 November 2016 - 12:47 PM
#8
Postat 28 November 2016 - 12:51 PM
Ca mid, 9XR Pro + combo Frsky DJT/D8R, iesi sub AT9 la pret si ca posibilitati este deja la maxim, cam cat poate un Taranis.
#9
Postat 28 November 2016 - 01:09 PM
Uite-l aici, fara motoare si baterie, doar cu FC si ESC-urile care sunt in bratze. Iese la 800g cu 2200mAh. Mai ai 400g pentru camera si o baterie mai mare ;)
#10
Postat 28 November 2016 - 01:15 PM
Citeaza
Corect asa este.
Citeaza
Formula am gasit-o intr-un post pe rcgroups deci si aia este discutabila si cred si eu ca nu este corecta.
Citeaza
in cazul asta ce sa folosesc ca sa ma pot juca in Mission Planner?Pe 2,4 e radiocomanda,in 5 este FPV,915 e interzis. :unknw: altceva nu mai cunosc.Eu am telemetria asta pe o barcuta de nadit si nu am avut probleme deloc cu GPS-ul.Posibil ca la bondarii astia sa fie un pic diferit,habar n-am, de asta tot incerc sa ma luminez.
Citeaza
Camera poate fi un Q6 mai bine decat un gopro, pusa in fata pe un gimbal frontal (care sa nu atarne), ca sa nu mai ai nevoie de tren de aterizare.
Am raspuns in ordine inversa, cititnd intai postul lui Sandel :)
Pentru statie as merge pe FS i6, este mai cunoscuta in materie de modari, fiind si in curs de adaptare un firmware open.
Receptoare mai usor de gasit, si ai si iesire PPM.
Frame-ul deja e comandat asa ca .... :pardon: o sa-l modific pe asta cu care vine.
Ideea cu camera este ok asa o sa fac.
FS I6 nu o stiu ,eu am un I6S si imi pare greoaie partea de assign a modurilor de la Pixhawk si nici la mixarea switch-urilor si a canalelor nu sta prea bine.O sa studiez I6 si daca nu, o sa ma orientez putin mai sus ca target de pret,poate chiar un second bun daca are cineva,astept oferte. :friends:
Despre ESC inca nu m-a tras nimeni de urechi deci inteleg ca acolo n-am facut o prostie prea mare.Nu prea am eu mare incredere in 4in 1 dar nu aveau pe stoc pe cele unitare.
Multumesc inca odata pentru sfaturi :hi:
#11
Postat 28 November 2016 - 01:21 PM
renatoa, la 28 November 2016 - 12:51 PM, a spus:
Ca mid, 9XR Pro + combo Frsky DJT/D8R, iesi sub AT9 la pret si ca posibilitati este deja la maxim, cam cat poate un Taranis.
Da ok, 9XR pro cred ca va ramane si eu oscilam intre ea si AT9.
#12
Postat 28 November 2016 - 04:48 PM
#13
Postat 28 November 2016 - 10:11 PM
Incepe sa se lase ceata cu atatea informatii si e destul de greu sa filtrez tot,nefiind nici macar tangential cu domeniul asta.Asta e mai ne si intepam.
Am reusit sa aflu ca gear ul are 165 gr.asa ca jos cu el si o sa-l inlocuiesc cu unul de 57 gr.
Ca si baterie cred ca raman pe 4S si anume, Gens ace 4000mAh 25C 4S1P are 430 gr.daca nu gasesc ceva mai light.Ii trantesc un senzor de temperatura pe motor si daca se opareste schimb eliciile cu unele de 9'(mai jos nu ma duc nici mort).
In cazul asta toata jucaria ar trebui sa cantareasca la final 650+430=1100 gr.deci ma apropii de optimul lui Renatoa cu ceva lumini de Craciun,un BEC si o minicamera ca sa nu zboare degeaba.
#14
Postat 28 November 2016 - 10:33 PM
Acest 5800mAh 3s are 411 grame:
https://hobbyking.co...-lipo-pack.html
Daca reusesti cura de slabire, si vei avea peste 15 minute, deci sub 4C descarcare, poti incerca si 6000mAh 10C , care are sub 400g.
#15
Postat 28 November 2016 - 10:57 PM
Multumesc pt sfaturi.
#16
Postat 28 November 2016 - 11:10 PM
Pe elicile cunoscutei firme Moldavian Propellers scrie: Ferește ca pălește la dește ! :D
#17
Postat 02 December 2016 - 05:15 PM
Multumesc.
#18
Postat 07 December 2016 - 07:49 AM
Number of downloads: 40
Faza 1 montarea motoarelor(cu Loctite),ESC si stabilirea sensului motoarelor.
Tipul asta de ESC nu are BEC asa ca trebuie gasit/ montat unul separat care sa alimenteze si rampa de iesiri de la Pixhawk.
Pentru protectie si stabilizare la autopiot am gasit un Zenner 1N5339 de 1,5W.Este suficient sau credeti ca trebuie sa sap dupa una de 5W?
Multumesc
#19
Postat 07 December 2016 - 09:49 AM
#20
Postat 07 December 2016 - 10:10 AM
#21
Postat 07 December 2016 - 10:11 AM
renatoa, la 07 December 2016 - 09:49 AM, a spus:
Nu, sigur ca nu :). Cei de la 3DR sugereaza montarea unui zenner pentru protectie la tensiune inversa si stabilizare,pentru ca linia de iesiri poate fi folosita si ca o alimentare de backup.In cazul asta au intalnit situatii in care sub o anumita tensiune autopilotul se reseteaza.Ori in aer nu prea ai vrea sa vezi asta :lol: .
"can also be used as backup power for Pixhawk when using a power module. If the voltage provided by the power module falls too low (4V?), Pixhawk will take power from the output rail."
"It is dangerous to power the Pixhawk only from the servo rail, especially with digital servos. Servos may cause voltage spikes (as shown on illustration below that shows the servo rail voltage on an oscilloscope when a single digital servo attached to a Pixhawk is moved rapidly ). The key thing is that the digital servo causes the voltage on the rail to rise above the critical 5.7V level. Above that level the Pixhawk power management will cut power to the FMU and the Pixhawk will reboot. If that happens when flying you will lose your aircraft."
#22
Postat 07 December 2016 - 10:32 AM
Ce servo-uri ai intr-un multicopter ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 December 2016 - 10:32 AM
#23
Postat 07 December 2016 - 10:55 AM
renatoa, la 07 December 2016 - 10:32 AM, a spus:
Ce servo-uri ai intr-un multicopter ?
Corect!! in afara de cele 2 de la landing gear ,in cazul in care optezi pentru el, nu prea vad unde ar fi.
#24
Postat 07 December 2016 - 10:58 AM
andrewbt, la 07 December 2016 - 10:10 AM, a spus:
Nu asa se utilizeaza un zenner... si chiar daca ar face asa, nu ar mai avea sens notiunea de putere, daca zenner-ul intra in conductie va da in scurt tot curentul de care e capabil BEC-ul, deci vorbim de 5Vx3A=15W, nici 5W nu mai ajuta...
Este mai logica explicatia cu linia servo-urilor, ca sa filtreze eventuale spike-uri de microsecunde care pot apare din motoarele servo, majoritatea cu perii.
Dar daca nu are servo-uri... il pui doar ca sa dormi bine :)
#25
Postat 07 December 2016 - 11:07 AM
Citeaza
Dar daca nu are servo-uri... il pui doar ca sa dormi bine :)
Nu numai ca e logica dar e si adevarata;mi-au raspuns cei de la 3DR si chiar asta au explicat.In plus au zis ca recomanda, "filtrul",zic ei in orice proiect este folosit controller-ul.Oricum pentru o dioda de 20 de bani si un condensator prea multa tevatura,o sa-l pun si gata.
#27
Postat 10 December 2016 - 09:38 PM
#28
Postat 10 December 2016 - 09:45 PM
#29
Postat 11 December 2016 - 08:42 PM
20161211_185600_resized_2.jpg (56.63K)
Number of downloads: 31
20161211_185539_resized1.jpg (66.49K)
Number of downloads: 30
Sper ca si radiocomanda sa vina saptamana viitoare si sa i fac proba si reglajul PID.
Fara ghimbal se duce spre 1287 gr. cu o baterie 3S 5000(s-a adeverit feeling-ul lui renatoa privind greutatea :D ) .O sa vad diferenta de autonomie cu si fara el.
Fisiere atasate
-
20161211_185908_resized_1.jpg (75.64K)
Number of downloads: 32