Am primit motor, cuplaj, elice, elice și un arbore cu ax elice http://www.sierra.ro...0-mm-p418p.html . Scrie ca e cu etansare completa, din ce vad, se montaeaza si se strang la capete cele 2 o-ringuri de cauciuc. Aceste o-ringuri asigura etansarea?
Pagina 1 din 1
Etanșare ax elice cum se procedeaza?
#2
Postat 16 November 2016 - 09:42 PM
Paduroiu, la 16 November 2016 - 12:59 PM, a spus:
Am primit motor, cuplaj, elice, elice și un arbore cu ax elice http://www.sierra.ro...0-mm-p418p.html . Scrie ca e cu etansare completa, din ce vad, se montaeaza si se strang la capete cele 2 o-ringuri de cauciuc. Aceste o-ringuri asigura etansarea?
Nu,Ii bagi vaselina in tub si gata , acele oringuri nu au nici o legatura cu etansarea !
facebook
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#5
Postat 17 November 2016 - 07:48 PM
Axul este otel, tubul este alama deci rezulta dilatari termice diferite si este necesar un mic joc axial (in lungul axului). Teoretic atunci cand elicea este in tractiune va impinge piulita spre tub si va strange oringurile intre ele si vor etansa pe bucsa din tub. Teoretic totul bine si etans insa cu ce pret? Pierdere de energie mare prin frecare si uzura rapida a oringurilor. Corect poate fi daca intre oringuri si bucsa se pun 2 -3 saibe de alunecare din Teflon sau macar una intre bucsa din tub si oringuri iar acestea (oringurile) sa aiba doar rolul de arc ce preseaza saibele intre ele sau intre bucsa si piulita preluand elastic jocul axial si piulita sa fie stransa astfel incat sa existe o foarte mica dar suficienta comprimare axiala incat chiar la mers inapoi sa asigure etansare. Nu am vazut saibe de Teflon pe acolo. Vaselina este utila in tub dar mare atentie la vascozitate , cu cat tubul este mai lung si mai subtire ca diametru si turatia mai mare cu atat frecarea va papa mai multi amperi din baterie. Eu am obtinut rezultate maxime cu vaselina SKF low temp. (SKF LGLT 2 is a fully synthetic oil based grease using lithium soap. Its unique thickener technology and low viscosity oil (PAO) provide excellent lubrication performances at low temperatures –50 °C (–60 °F) and extremely high speeds)
cam scumpa dar merita si diferenta e vizibila pe ampermetru 1.2A in gol cu vaselina auto Castrol - 0,25 A cu SKF
cam scumpa dar merita si diferenta e vizibila pe ampermetru 1.2A in gol cu vaselina auto Castrol - 0,25 A cu SKF
In God we trust, all others must pay cash!
#7
Postat 18 November 2016 - 08:25 PM
Vaselina se gaseste la centre de vanzare rulmenti doar ca e cam 120 lei un tub cam de marimea celor de pasta de dinti. Saibele le fac singur din folie de 0.5 sau 1mm decupate cu preducea si apoi slefuite pe cant pe ax motor de 4mm ca sa iasa perfect centrate. Am incercat si etansarea cu semeringuri de masini industriale (razboaie de tesut) insa etansarea era putin cam stransa si crestea consumul ca la o vaselina vascoasa (se putea subtia putintel axul dar am preferat sa-l las la diametrul original).
In God we trust, all others must pay cash!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1