Filip 400 Sport E, hotliner T-tail
#1
Postat 06 April 2009 - 06:14 PM
Tocmai doresc sa-mi trimit la pensie moto-planorul din dotare. L-am bușit destul de bine ca sa rup o aripa destul de bine :lol:.
Ii doresc pensionare plăcuta și pot zice ca nu o sa îl uit niciodată. A fost primul meu model :lol:.
Din fericire electronica/motorizarea a scăpat nevătămata și s-ar potrivi de minune la Filip 400. Mai mult, forma este foarte asemănătoare.
As dori sa aflu dacă sunt păreri despre acest model.
Mercic.
#2
Postat 07 April 2009 - 09:16 PM
Toate bune,
Adrian
Aceasta postare a fost editata de tetea: 07 April 2009 - 09:16 PM
#3
Postat 09 April 2009 - 10:40 AM
180 cm anvergura, lungime aprox 100 cm, greutate aprox. 700 grame complet echipat.
#4
Postat 09 April 2009 - 03:48 PM
tetea, la Apr 7 2009, 10:16 PM, a spus:
Toate bune,
Adrian
Salutare colega,
Te intereseaza un motoplanor?! Stiu eu unul de vanzare, ieftin si bun.
Ganduri bune,
mack_ro
Paul MacCready
#5
Postat 22 June 2009 - 11:58 AM
..
..
Fisiere atasate
-
IMG_8101.JPG (310.51K)
Number of downloads: 929 -
IMG_8099.JPG (483.47K)
Number of downloads: 927 -
IMG_8100.JPG (488.04K)
Number of downloads: 861
#6
Postat 22 June 2009 - 12:03 PM
Motor BL Outrunner ROXXY 2834/ 12
Specificatii:
Tensiune: 2-4 cell LiPo (7 - 15 Volti)
Curent: 13 A
Curent maxim: 16 A (max 60 sec)
Putere la ax: aprox.230 W
Turatie in gol: 750 rpm/V
Tractiune maxima: 1100 g
Masa recomandata model: max.1800 g
Dimensiuni: 28 x 34 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 67 g
Elice recomandata: 10x5, 12x6 inch
Rezultat masuratori si teste pentru aeromodele pe stand
APC 12 x 6 Elektro LiPo 11.1V/ 4000 mA 13 A 1000 g
APC 10 x 5 Elektro LiPo 14.8V/ 4000 mA 12.2 A 1150 g <- asta as alege
APC 12 x 6 Elektro LiPo 14.8V/ 4000 mA 18 A 1350 g Se incalzeste tare
si 4 X Servo Futaba S3114 Nano. ?? Sugestiile ar fi foarte binevenite
#7
Postat 22 June 2009 - 12:05 PM
Iti trebuie elice pliabila.
In plus, s-ar putea ca servourile alea nano sa fie cam slabe pentru un hotliner.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 22 June 2009 - 12:12 PM
#8
Postat 22 June 2009 - 12:07 PM
ps: ..facem o liniuta cu planoarele? :)
elice APC?.....ALOOOOOO. :)
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 22 June 2009 - 12:08 PM
#11
Postat 22 June 2009 - 12:11 PM
matei_silviu, la Jun 22 2009, 01:03 PM, a spus:
....... SI NEAPARAT PALE CARBON ! ...daca nu vrei sa patesti ca mine . :)
#12
Postat 22 June 2009 - 12:14 PM
matei_silviu, la Jun 22 2009, 01:10 PM, a spus:
ROBBE FS 75 MG.( DIGITAL ) ..SI LA PROFUNDOR RECOMANDA ACELASI TIP .( ASA AM EU )
#13
Postat 22 June 2009 - 12:23 PM
Aceasta postare a fost editata de matei_silviu: 22 June 2009 - 12:27 PM
#14
Postat 22 June 2009 - 12:29 PM
matei_silviu, la Jun 22 2009, 01:23 PM, a spus:
OK , eu doar te-am sfatuit !( gandeste-te ca e hotliner ) cand ai sa vi cu el in picaj si ai sa tragi de profundor sa nu ai surprize!...la ce viteza va prinde .
bafta!
#15
Postat 22 June 2009 - 12:37 PM
#16
Postat 22 June 2009 - 12:43 PM
#17
Postat 22 June 2009 - 12:50 PM
Nu cred (sper) ca va trece de 1 Kg.
#19
Postat 22 June 2009 - 01:03 PM
Producatorul recomanda urmatoarea echipare (si iti recomand sa o iei in considerare pentru ca pare mai mult decat ok):
- motor axi gold 28018/24
- esc 25 A
- elice pliabila 9x5 graupner cam carbon
- servo: 2 x HS81 (profundor si directie) + 2 x HS65HB (eleroane)
- pack lipo 3S1P 11.1V 2100mA
La servo daca vrei sa ai siguranta deplina pui MG si nu o sa ai probleme. La plastic, daca ai lovit din greseala directia putin mai tare la transport, se duce imediat angrenajul.
Pentru pack probabil ca ti se va centra lejer si cu 2500 sau chiar 3000 mA. Pe acesta e bine sa il alegi ultimul, functie de ce greutate vei avea nevoie pentru centraj optim. Trebuie sa ai in vedere ca modelul a fost lansat cu mai multi ani in urma cand se foloseau preponderent packurile nicd cu mult mai grele decat lipo.
Pentru motor va trebui sa mergi clar pe ce iti recomanda producatorul sau pe un model similar (cu aceleasi performante, caracteristici etc) de la un alt producator.
Daca iti iese sub 1 kg mai ai si varianta axi 2212/20. Eu l-am folosit la filip 400 light, aveam cam 700 gr cu totul dar se ducea la 75 grade la decolare si era racheta. Trage lejer 900 gr dar peste greutatea asta nu prea mai e ok.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 22 June 2009 - 01:04 PM
#20
Postat 22 June 2009 - 01:59 PM
Deci m-ati facut sa ma hotarasc la urmatoarele:
- motor axi gold 2808/24 + esc 25 A
- servo: 4 x HS65 Mg (mici, usoare, angrenaj metalic si fortzoase)
- pack: de cumparat la final intre 2000 - 3500 mAh
- elice pliabila 9x5 sau 10x5 graupner cam carbon: are cineva idee unde gasesc asa ceva in tara?
O sa ies mai scump de cat ma asteptam :). Dar ce sa-i faci cu hobby-ul asta (Nu o sa zic acasa preturile).
#21
Postat 22 June 2009 - 02:27 PM
#23
Postat 30 June 2009 - 11:32 AM
Am comandat urmatoarele:
3 X servo HS65MG - profundor + eleroane
1 X servo HS65HG - directie
Motor axi gold line 2808/24 + HiModel Profesional 30A BLMC. O sa-i dublez panoul de foc cu o bucata de textolit pentru mai multa siguranta.
Doua elici pliabile cu con turbo de dural de 9x6 si 10x6. Voi incepe cu cea de 9x6 si daca nu ma satisface trec pe 10x6.
Ce ma mirat este ca aripa are un pic de diedru. Nu ma asteptam la un hotliner dar ajuta la termica <_<.
Ma sperie faptul ca trebuie sa tai fuselajul sub aripi(pentru ca nu are nici o deschidere). Are cineva idee care ar fi cea mai buna idee de taiat fuselajul?
Interiorul nu prea pare atat de spatios. Solutia cea mai buna de aranjat electronica este:
1. Servourile pentru directie si profundor puse chiar in spatele motorului cat mai aproape de motor:( trebuie sa construiesc un nou suport de balsa:(.
2. Regulatorul sub servourile descrise mai sus.
3. In locul ramas lilber bateria + receptor.
In felul asta as avea destul loc liber pentru baterie chiar daca as comanda una mai mare. Altfel spatiu nu este prea generos (baterie intre servouri si motor)
Ce parere aveti?
Ca si greutate (aprox):
aero model: 500 gr.
motor + elice 100 gr.
regulator 25 gr.
4xservo 50 gr.
receiver 10gr.
total cu lipici ~ 700 gr.
Baterie ?? vom vedea. Sper ca pana la urma sa nu depaseasca 850 gr.
P.S. Mi-este cam frica sa ma apuc la taiat/gaurit din el sa nu-l stric.
Fisiere atasate
-
IMG_8104.JPG (206.06K)
Number of downloads: 611 -
IMG_8103.JPG (84.88K)
Number of downloads: 549 -
IMG_8102.JPG (82.99K)
Number of downloads: 153
#24
Postat 30 June 2009 - 06:13 PM
vezi exemplu la TUROK ...la X-TREM .
#26
Postat 01 July 2009 - 11:55 AM
Nu stiu daca mai gasesti textolit. Poate te-ai gandit la sticlo-textolit, care este acelasi lucru cu suportul cablajelor.
Pentru a taia fuselajul poti folosi o minimasina de gaurit - frezat. Daca nu ai cap de freza, merge perfect si cu burghia.
Eu as aranja altfel electronica in fuselaj: receptorul cat mai in spate, dupa aripa. Servourile sub aripa, vei avea acces la ele prin gaura pe care o faci. Restul: ESC in fata dupa motor, bateria dupa ESC. De fapt asa le-am aranjat in Filip 600.
Succes!
#27
Postat 01 July 2009 - 12:25 PM
matei_silviu, la Jun 30 2009, 12:32 PM, a spus:
...
Baterie ?? vom vedea.
...
Asa cum am povestit aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...&pid=312417
poate ca un pack lifepo4 tip baston se preteaza la spatiul care il ai acolo.
Asta daca greutatea de 120 grame nu e prohibitiva, desi, e numai cu 25 gr mai mare ca a unui lipo ray 3s de 1100 mah de 95 grame.
#28
Postat 01 July 2009 - 12:42 PM
VasiM, la Jul 1 2009, 12:55 PM, a spus:
Nu stiu daca mai gasesti textolit. Poate te-ai gandit la sticlo-textolit, care este acelasi lucru cu suportul cablajelor.
Pentru a taia fuselajul poti folosi o minimasina de gaurit - frezat. Daca nu ai cap de freza, merge perfect si cu burghia.
Eu as aranja altfel electronica in fuselaj: receptorul cat mai in spate, dupa aripa. Servourile sub aripa, vei avea acces la ele prin gaura pe care o faci. Restul: ESC in fata dupa motor, bateria dupa ESC. De fapt asa le-am aranjat in Filip 600.
Succes!
Asa are aranjarea si planorul pe care-l am deja. Dar Filip 400 are fuselajul mult mai mic. Daca pun asa nu-mi mai ramane destul de mult spatiu pentru baterie. Am vazut ca la FILIP 600 e mult mai mult spatiu.
Pe deasupra trebui sa tai destul de mult din fuselaj (ceea ce nu vreau; vreau sa tai doar spatiu ptr. receptor).
Am sa caut un cap de bormasina care sa frezeze daca nu burghiu sa fie.
P.S. pusul servourilor in fata m-ar ajuta si la C.G.
Multumesc
Aceasta postare a fost editata de matei_silviu: 01 July 2009 - 12:45 PM
#29
Postat 01 July 2009 - 12:44 PM
renatoa, la Jul 1 2009, 01:25 PM, a spus:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...&pid=312417
poate ca un pack lifepo4 tip baston se preteaza la spatiul care il ai acolo.
Asta daca greutatea de 120 grame nu e prohibitiva, desi, e numai cu 25 gr mai mare ca a unui lipo ray 3s de 1100 mah de 95 grame.
M-am gandit si eu la asta citind topicul asta. Inca mai considr optiunea dar nu am egalizor pentru LiFe si ar trebui sa folosesc cele de 1.1 Ah ceea ce nu ma face foarte fericit.
#30
Postat 01 July 2009 - 01:02 PM