renatoa, la 17 November 2016 - 12:23 PM, a spus:
In urma postarilor de mai sus, consider ca topicul si-a pierdut scopul, titlul sau nu mai reflecta zona de interes pentru a care a fost conceput modelul, devenind un planor oarecare.
Aceasta clasa reprezinta in lumea intreaga o revigorarea a interesului fata de zborul nemotorizat, si mai ales accesibil ca pret.
In conditiile in care la competitii nu mai aveai loc de compozite de peste 1000$/€, sa te plangi acum de sub 130 pentru un kit mi se pare ori lipsa de realism ori ipocrizie.
Cei care aveau pana acum drept referinte diverse kit-uri vandute de nume sonore, sau macar unul Graupner, pot uita linistiti de ele, kit-urile produse pentru noua clasa de planoare ating un nivel nemaintalinit pana azi de precizie si detaliu. Comparatia cu iau o mana de balsa cu 100 lei si o tai cu cutter-ul este pur si simplu rizibila.
Cand a postat Stefan prima oara asta, am zis ca exagereaza, dar acum sunt si eu de partea lui.
Nu este vorba de mult invocata balanta "bani/timp", ci pur si simplu de precizia realizarii, comparabila doar cu a modelelelor compozite in matrita. Merita sa economisesti un pic ca sa te bucuri de un asemenea model.
Acest grad de precizie si minutiozitate are ca revers timpul lung de asamblare, unele componente putand fi livrate cu intarziere, asa ca la unele modele sunt cozi cu timpi de asteptare si de 6 luni !
La cat de mare este cererea, cine zice ca ar face asa ceva cu 50 Euro, il invit sa iasa pe piata, aia adevarata, cu un kit si sa vada cum este primit... sau sa cumpere unul, sa il examineze si sa se gandeasca daca dupa ce ar produce asa ceva, i-ar mai conveni sa ceara doar 100 euro pe el la vanzare...
Lansarea la sandou, privita cu atata negativism, ar trebui sa devina preferata mai ales la cei in varsta, toti cei care am postat pana acum fiind peste 40 ani, unii peste 50.
Pentru ca inseamna miscare ! Nu stat intepenit, in picioare, uneori chiar pe un scaun, cu ochii la model... nici o diferenta fata de munca de birou !
Inseamna mers 2*150m pe camp pentru intins si strans sandoul, dupa fiecare lansare inca ceva plimbare ca sa gasesti capatul cu inelul prin iarba, aplecari/ridicari, flexiuni, intins elasticul pentru urmatoarea lansare... miscari care unii nu le mai facem in timpul săptămânii de loc! Nu doar dat lejer putin gaz cand a coborat prea jos ca sa urce la loc, si pozitia neschimbata deloc ... :(
Pacat ca primul build log care ar fi trebuit sa trezeasca pofta pentru a construi asa ceva si-a ratat tinta.
Intentionam sa postez si eu aici cand il voi primi pe al meu, dar voi deschide un build log pe rcgroups in noul forum dedicat F3-RES, unde Samba nu are inca un topic.
Corect 100% !
Imi asum vina plantarii marului discordiei , generat de " gandurile negre " , intre timp , noaptea fiind un sfetnic bun , am revenit asupra lor... Motivatia " profunda " a achizitiei a fost generata de nevoia unui " catar " care sa fie usor de pilotat , ca sa o fac ferice pe nepotica mea , varianta standard cu 2 comenzi o sa-mi faca viata mai usoara , mai iau o statie frsky entry level , le cuplez master/ slave ... si uite asa se mai extinde numarul " zburatorilor "..
Alergatul dupa fir o sa fie o activitate benefica ambelor generatii :pardon:
Te invit sa postezi aici build log- ul , mi-e teama ca daca imi dedic sfarsitul de saptamana ... o sa ramai usor in urma :yahoo: , ieri seara , dupa ce am terminat pregatirile pt noua aripa " Alpha " am reusit in 35 min sa fac cam atat :