Pe parcursul minivacantei am continuat lucrul la coaja.
1. Pentru ca am constatat ca spre bot materialul este subtire si gelcoatul poate crapa la deformatii moderate am decis sa realizez o structura de rowing de carbon fara a ingreuna modelul. In acelasi timp am adaugat fibra de carbon de 180g/m2 in zonele in care se vor adauga wingletururile care de fapt nu se gasesc.
GAP ADJUSTMENTS.jpg (24.65K)
Number of downloads: 34
Voi reveni cu mai multe detalii. Din poza se vede cum nu se potriveste placa pentru componente din cauza intariturilor de la tubul port lagar.
Pentru canarduri m-am decis sa utilizez un servo SAVOX 1283, digital pe metal cu cuplu de 30Kgxcm.In poza se vede cum ar trebui asamblat dar nu-mi place solutia de transmitere a miscarii asa ca il voi monta intr-o pozitie la 90 deg cu ambele echii in acelasi plan.
CANARD SERVO.jpg (27.31K)
Number of downloads: 29
Cu aceeasi ocazie am constatat ca sper deosebire de restul suruburilor care sunt metrice de 3 si 4 mm suruburile de la echia canardului sunt de 1/8 cu pas tot in inch. Dupa multe injuraturi pentru ca nu aveam la indemana cheie imbus in inchi am constatat ca in punga de hardware exista si cheia potrivita asa ca a fost perfect.
Voi pune maine si poze cu solutia aleasa si pentru echia de servo (in hardware-ul original nu am gasit o echie care sa ma satisfaca si am confectionat una)
Cu aceeasi ocazie am smuls toate urechile de prindere de la placa pentru electronica pentru ca placajul nu este capabil sa sufere demontari repetate de autofiletatante. Am confectionat altele din hard playwood de 8mm.
20161130_171346.jpg (38.17K)
Number of downloads: 29
Am machetat si jamba de fata :
- placajul pe post de suport este firav chiar daca este tras in fibra de 18g/m2
- partea inferioara a fuselajului este foarte fragila pentru a suporta solicitarile transmise de cadrele F4 si F5 , la aterizare.
- placa port jamba este taiata pentru cilindrul pneumatic C 50 de la Behotec iar eu am decis sa folosesc Electron-ul EV 40 din dotare cu deschidere de 26mm
In urma unei analize sumare am decis intarirea , in trepte a zonei dintre cadre cu doua straturi suprapuse de 180 si respectiv 200g/m2 de fibra de carbon. Am acoperit cu un singur strat de 180g/m2 si suprafata pana la la cadrul F6 are sustine lonjeronul de aripa.
BOTTOM REINFORCEMENT.jpg (45.67K)
Number of downloads: 18
BOTTOM REINFORCEMENT.jpg (45.67K)
Number of downloads: 18
Am decis sa inlocuiesc placa de placaj cu una de 7.5mm de stratificat de fibra de sticla de inalta densitate. Pentru repartizarea efortului am inceput sa tai si cadrele laterale care vor uni placa placa port jamba cu fuselajul.
Este interesant ca unghiul de 105Deg intre axa fuselajului si jamba de fata este dat din inclinarea placii port jamba intre cadrele F4 si F5.
FRT LEG PLATE MOKE UP.jpg (38.46K)
Number of downloads: 20
FRT PLATE REINFORCEMENT.jpg (31.62K)
Number of downloads: 17
SIDE REINFORCEMENT WALLS.jpg (31.96K)
Number of downloads: 23
Si finalul pentru placa port jamba:
FINAL POS FRT LEG.jpg (19.86K)
Number of downloads: 32
Voi adauga si cateva cadre suplimentare in 2 sectiuni pentru o distributie cat mai eficienta a solicitarilor catre fuselaj.
In treacat fie spus , pe teren prost la cel de la CARF am avut probleme nenumarate cu acea placa port jamba care era firava .