Modelism - RHC Forum: O problema a aparetelor de incarcat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

O problema a aparetelor de incarcat

#1 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 18 January 2006 - 10:21 PM

Inainte de toate doresc sa afirm ca ce spun mai jos este doar o banuiala a mea, daca e gresita astept sa fiu contrazis cu argumente.

Vreau sa tratez acest subiect ptr ca mi-am dat seama ca dupa parerea mea aparatele de incarcat nu opresc incarcarea cum trebuie.
De ex am un akku descarcat complet LiPo de 7,4 V, capacitate 1300 mAh. Sa spunem ca folosesc un Power Peak Ultimate ptr incarcarea lui deci un aparat profesionist.
Presupunem ca setez aparatul cum trebuie, 7,4 V tensiunea pachetului, Tipul akku sigur Litiu, capacitatea akku setez 1300 mAh (exact asa cum o are akku), la curent de incarcare sa spunem ca setez ori 1 C adica 1,3 A sau hai treaca mearga ii bagam 0,9 A ca sa fie mai lejera incarcarea.
Dupa aparat...daca ajunge pachetul la 8,4 V tensiune GATA e incarcat.
OARE ?! Pai ce legatura are ? Daca am tensiune 8,4 V nu inseamna ca are si destule sarcini electrice ca sa poata un consumator sa-si traga 8 minute de acolo ptr functionare ca la un akku full cu adevarat (presupunem ca acel consumator functioneaza 8 minute cu un akku full).
De unde nu stiu eu ca am 8,4 V de fatada si...cind pun in sarcina in 2 minute se consuma ? Deci....a avea voltaj NU inseamna si avea puterea full in akku. CE aparat de incarcat spune exact daca akku are intr-adevar si tensiunea optima DAR si puterea optima in el ptr a tine full time ?!!!

Astept o parere sau pareri.
0

#2 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 18 January 2006 - 10:30 PM

Subiectul asta nu-si are locul aici, ci la tehnice. De fapt nici macar acolo....

Pe de o parte. Pe de alta, se vede din ce ai scris tu acolo ca nu ai nici cele mai elementare cunostinte in acumulatori. Vezi putin pe la vademecum si dupa aia reformuleaza.
Luci
0

#3 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 18 January 2006 - 10:51 PM

Am si spus ca e doar o banuiala ce spun eu NU o certitudine deci n-am cum sa fiu acuzat. :)).
0

#4 Useril este offline   WOOFER 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 16-October 05

Postat 18 January 2006 - 11:07 PM

aaa decat sa contrazic un om prefer sa il ajut...regula de baza a acumulatorilor suna cam asa : Acumulatorul se incarca cu 10% din puterea sa (expr. in ah si submultipli) timp de 10 ore (asa se va realiza o incarcare completa si se va prelungi viata celulelor) evidenta ca multe firme sar din tipare chiar daca scurteaza radical viata pack-urilor marind puterea de incarcare cu pana la 20-30% din normal . O idee personala...eu incarc elementii mei cu o putere sub 10 % chiar daca sar de multe ori de 24 ore cu perioada de incarcare (deci sunt anti quickcharge) si nu am avut probleme niciodata atentie acc li-ion si li-pol se incarca in impulsuri deci mare grija si multa bafta
mereu tre sa schimb vre-o piesa...
0

#5 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 18 January 2006 - 11:27 PM

Ai dreptate, insa eu nu doresc sa stau zeci de ore dupa o incarcare ce naiba. Trebuie gasit un echilibru intre timp incarcare si sanatatea acumulatorilor cumva.
La un LiPo de 7,4 V si 1300 mAh capacitate am pus un curent de incarcare de 900 mAh, deci 0,7 C e bine cred si lejer.

Aceasta postare a fost editata de Dan2: 18 January 2006 - 11:28 PM

0

#6 Useril este offline   WOOFER 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 16-October 05

Postat 18 January 2006 - 11:47 PM

cum preferi , acc p pol sunt ceva mai robusti dar tu incarci cu peste 50% din puterea acc intr-un regim quick charge faci cum vrei in fod e pack-ul tau , io asa mai reduce din curentul de incarcare ca nu moare nimeni daca il lasi 5-6 ore in loc de 2...parerea mea bafta
mereu tre sa schimb vre-o piesa...
0

#7 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 18 January 2006 - 11:58 PM

Dane, nu te-am acuzat de nimic. Ti-am spus doar ca dupa ce o sa citesti putin despre acumulatori, o sa i-ti dai seama cum functioneaza acestia.

Acumulatorii (nu LiPo) se incarca lent cu 1/10C timp de 14 ore (nu 10). NiCd se pot incarca chiar si cu 2-5C fara probleme. Asta inseamna <500%, nu 20-30%. Dar aici era vorba de LiPo...

Poti sa ii pui la 1C fara probleme. Din cite am inteles eu, un pack care te tinea 8 minute acuma te tine doar 2?
Nu stiu ce intelegi tu prin "descarcat complet". LiPo nu se descarca complet doar pina la 2,5-3V in sarcina. Daca l-ai descarcat complet ---> l-ai f***t.

Citeaza

Pai ce legatura are ?

La 8,4V se intrerupe incarcarea pt simplul motiv ca o celula este complet incarcata la 4,2V.

Citeaza

Trebuie gasit un echilibru intre timp incarcare si sanatatea acumulatorilor cumva.

Echilibrul asta nu tine de timpul de incarcare, ci de doar doua lucruri f simple (elementare):
- un pack LiPo NU se descarca complet
- un pack LiPo NU se suprasolicita (descarcarea se face la curentul maxim indicat pe eticheta - ...-10-15-20C...)

PS
A, si era sa uit: mai sint si packuri LiPo proaste (de la producatori fara renume).
Luci
0

#8 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 19 January 2006 - 12:13 AM

Nu mi s-a intimplat, faza cu 2 minute era un exemplu doar.
Deocamdata am pus LiPo la 900 mAh curent incarcare la capacitatea akku de 1300.
Descarcat complet ma refeream ca pina nu mai pot ridica heli-ul, nu ma refer..pina ce nu mai are pic de tensiune in el.
Nu fortez deloc akku la descarcare, heli trage mi se pare 9 Amperi iar 13 este maxim permis (scrie pe akku).

Dar apare alta buba, uite situatie si sa-mi spui parere:
Akku 7,4 V Lipo, 1300 mAh descarcat adica pina ce nu mai mergea heli-ul, pus la incarcat la un aparat de incarcat Power Peak Ultimate Li cu parametrii setati asa:
Tip Acu: Litiu
Tensiune pachet: 7,4
Capacitate: 1250 (uitasem sa pun 1300 cum era akku)
Curent de incarcare 900 mAh

Am dat drumul si cind a ajus la 938 mAh bagati BUM s-a oprit incarcarea ! Nu mi se pare okay, la ceilalti de 1300 a bagat in ei 1458 mAh iar abia atunci s-a oprit. A contat ca am uitat eu la akku ala sa pun exact 1300 capacitatea si nu 1250 ? sau..e defect akku ?!
0

#9 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 19 January 2006 - 01:54 AM

Totul s-a clarificat, e ok acum.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro