Pitts Special S2-A 1/4 Scale
#61
Postat 05 August 2017 - 09:20 PM
IMG_1607.JPG (110.51K)
Number of downloads: 37
#62
Postat 05 August 2017 - 09:40 PM
#63
Postat 06 August 2017 - 03:23 PM
de la 26 cc , la 34 cc nu e mare diferenta, daca cu 26 nu ai putut decola , sigur cu 34 nu faci evoltii acrobatice.
Fara suparare
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 06 August 2017 - 03:24 PM
#64
Postat 06 August 2017 - 05:37 PM
OS 33 este un motor puternic comparativ cu ce am avut si folosit cu succes si in zborul 3D. Aici un test de tractiune (9Kg cu elice de 18x8 APC): https://www.youtube....h?v=_3NiC14QgEY
Gama de motorizare pentru model este limitata, MVVS-ul de 40 avea peste 2 Kg , mult prea greu de bot , cu OS-ul de 33 se centreaza perfect si gata de zbor are 6800g.
Bineinteles ca nu-mi fac iluzii mari sa execute figurile perfect , voi reveni cu un filmulet si primele impresii cand va fi gata tot.
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 06 August 2017 - 05:41 PM
#65
Postat 06 August 2017 - 06:02 PM
#66
Postat 06 August 2017 - 07:33 PM
DAC, la 06 August 2017 - 06:02 PM, a spus:
Scrie mai sus 6.8 kg iar motorul cica are 3.85 CP conf site producator..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#67
Postat 19 August 2017 - 08:11 PM
Pe scurt, motorul nou trage foarte bine insa decolarea s-a sfarsit cu un torrque roll in pamant... modelul iar a scapat ca prin minuni doar cu elicea si conul rupt si mici probleme la bechie.
Incep sa-mi pun intrebari daca va zbura vreodata cum trebuie....
Concluzia este ca e foarte greu, probabil trebuie viteza mult mai mare insa inclinarea brusca in stanga poate fi de la cuplul motor foarte mare si desprinderea mult prea devreme.
Am mai pilotat biplane si toate au tendinta de roll pe stanga la decolare insa acum m-a luat prin surprindere destul de rapid.
Next time sper sa fie mai bine, dar lectia e invatata ( la machete greutatea e totul, e foarte usor sa pici in extrema cealalta si sa te lasi furat de detalii)
#68
Postat 19 August 2017 - 09:19 PM
Zippo, la 19 August 2017 - 08:11 PM, a spus:
Pe scurt, motorul nou trage foarte bine insa decolarea s-a sfarsit cu un torrque roll in pamant... modelul iar a scapat ca prin minuni doar cu elicea si conul rupt si mici probleme la bechie.
Incep sa-mi pun intrebari daca va zbura vreodata cum trebuie....
Concluzia este ca e foarte greu, probabil trebuie viteza mult mai mare insa inclinarea brusca in stanga poate fi de la cuplul motor foarte mare si desprinderea mult prea devreme.
Am mai pilotat biplane si toate au tendinta de roll pe stanga la decolare insa acum m-a luat prin surprindere destul de rapid.
Next time sper sa fie mai bine, dar lectia e invatata ( la machete greutatea e totul, e foarte usor sa pici in extrema cealalta si sa te lasi furat de detalii)
nu te lasa ,sunt sigur ca vei reusi!!!👍👍😉
#69
Postat 26 August 2017 - 07:39 AM
Pare usor de bot insa CG-ul este exact la bordul de atac al aripei de jos + cantitatea de gaz la decolare de 350g.
Motorul de data aceasta trage foarte bine si inca nu este rodat.
Concluzia este ca mi-a iesit foarte greu (7Kg, anvergura 1,5m, coarda profilului 260mm), de aici rezulta o incarcare alara uriasa pentru un model asa mic.
O alta problema observata este intrarea in viraje instabil, eleroanele de sus sunt actionate de un levier ca la 1:1 de catre eleroanele de jos, ceea ce face sa intre in flutter.... aici va trebui sa rezolv cumva.
Alte reparatii, alte modificari si sper sa fie mult mai ok.
https://youtu.be/5VvuIlHTbPA
Lectia este invatata, la machete trebuie atentie deosebita la greutate, model la scara mai mare, zburat inainte de a adauga detalii si de a fi vopsit....
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 26 August 2017 - 07:44 AM
#70
Postat 26 August 2017 - 10:18 AM
din zbor se vede ca e usor de bot.
Motor are destul cat sa zboare normal, dar ii mai trebuie greutate in bot minim 200-300 gr . fiindca parghia e scurta.
Greu de bot, e stabil si nu ai probleme cu el.
Bafta
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 26 August 2017 - 10:18 AM
#71
Postat 29 August 2017 - 01:46 PM
Zippo, la 26 August 2017 - 07:39 AM, a spus:
Pare usor de bot insa CG-ul este exact la bordul de atac al aripei de jos + cantitatea de gaz la decolare de 350g.
Motorul de data aceasta trage foarte bine si inca nu este rodat.
Concluzia este ca mi-a iesit foarte greu (7Kg, anvergura 1,5m, coarda profilului 260mm), de aici rezulta o incarcare alara uriasa pentru un model asa mic.
O alta problema observata este intrarea in viraje instabil, eleroanele de sus sunt actionate de un levier ca la 1:1 de catre eleroanele de jos, ceea ce face sa intre in flutter.... aici va trebui sa rezolv cumva.
Alte reparatii, alte modificari si sper sa fie mult mai ok.
https://youtu.be/5VvuIlHTbPA
Lectia este invatata, la machete trebuie atentie deosebita la greutate, model la scara mai mare, zburat inainte de a adauga detalii si de a fi vopsit....
Am avut două variante: unul construit de mine, cu anvergura de 850 mm (exact varianta construită de tine) și o variantă, construită de un prieten, cu anvergura de 1000 și fuselajul puțin mai lung (a fost și la vânzare o perioadă).
Este un model destul de dificil de zburat, dar după ce te obișnuiești cu el îți dă satisfacții mari.
Problemele de instabilitate pe care le are sunt aceleași ca și la avionul 1:1. Trebuie să iei în considerare că cel care a proiectat și construit avionul era tehnician la căile ferate și a dorit să-și facă un avion mic, ușor și ieftin. Ce a ieșit e altă poveste - un super acrobat.
I. Fuselajul este scurt, distanța dintre aripi și ampenajul orizontal este foarte mică și din această cauză este foarte instabil. Profundorul are suprafață foarte mare și prin urmare efect mare așa că pe comanda de profundor trebuie să setezi cursă mică. CG-ul din planuri nu se potrivește - iese ușor de bot dacă te iei după plan. Motorul trebuie pus la un unghi negativ de 4 grade.
II. Distanța dintre roțile trenului de aterizare este mică și din această cauză fuge rapid pe cuplu, dacă nu e vânt puternic. Din același motiv, plus faptul că este biplan ai nevoie de un motor de turație mare cu o elice de diametru mai mic. Regimul de turație ar trebui să fie pe la 10-11 mii pentru un model de anvergura asta. Modelul are tendința de a pune botul în vânt, deci cu cât discul elicei este mai mare, cu atât efectul e mai pronunțat. Ți-aș recomanda un OS metanol de cel puțin 25 CC (Un OS MAX de 20 CC, metanol, are 3,7 cai). Benzinarele sunt bune, dar la modele mai mari, cu anvergură de cel puțin 2000 mm (spun doar în cazul Pitts-ului). Tot din cauza trenului, decolările și aterizările sunt destul de dificile. Dacă iarba este mare întotdeauna se va opri în bot. :pardon:
III. Aripile nu au diedru deloc și asta îi dă oarece instabilitate în viraje. În zbor normal modelul evoluează frumos la viteză mică. Când intri pe viraj trebuie să-i mărești viteza (mai dai gaz) și să-l ții și cu comandă de direcție, nu numai de eleroane. La eleroane, la fel ca la profundor, curse mici.
După ce te obișnuiești cu el poți mări cursele, dar nu foarte mult.
Baftă. Modelul arată super de bine. :clapping:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 29 August 2017 - 01:47 PM
#72
Postat 29 August 2017 - 03:20 PM
Modelul mai exista pe un dulap, dar l-am abandonat ca nu mi-a placut. Tot timpul m-a deranjat autoangajarea in manevre, instabilitatea in turbulente si aterizarea cu aripile asa de jos.
Am apreciat la el dimensiunile reduse.
#73
Postat 29 August 2017 - 07:40 PM
In primul rand am avut proasta inspiratie sa-l fac la 1/4, pentru un full scale trebuia 1/3 .... la o scara mica incarcarea e mare.
Dupa ce repar trenul voi vedea cum va fi, primul zbor a fost in viteza foarte mare si tot timpul am avut senzatia ca-l scap.
Mi-am demonstrat ca degeaba totul e frumos daca proba de zbor da gres... mai ales pentru F4C unde totul trebuie sa fie perfect si zborul impecabil.
Daca voi mai construi machete, din start voi pleca la o scara mare si in limita de 12-15 kg si bineinteles alegerea modelului e f importanta.
Pitts-ul e cam naravas pentru experienta mea ....
#74
Postat 30 August 2017 - 09:20 AM
Zippo, la 29 August 2017 - 07:40 PM, a spus:
In primul rand am avut proasta inspiratie sa-l fac la 1/4, pentru un full scale trebuia 1/3 .... la o scara mica incarcarea e mare.
Dupa ce repar trenul voi vedea cum va fi, primul zbor a fost in viteza foarte mare si tot timpul am avut senzatia ca-l scap.
Mi-am demonstrat ca degeaba totul e frumos daca proba de zbor da gres... mai ales pentru F4C unde totul trebuie sa fie perfect si zborul impecabil.
Daca voi mai construi machete, din start voi pleca la o scara mare si in limita de 12-15 kg si bineinteles alegerea modelului e f importanta.
Pitts-ul e cam naravas pentru experienta mea ....
Întotdeauna o machetă pentru F4C va ieși cu o încărcare alară mare, iar în condițiile în care respecți și profilul original al aripii modelul va fi destul de obraznic.
Eu zic să nu te descurajezi. Experiența vine din muncă și exercițiu. Modelul este lucrat foarte bine numai că ai optat pentru soluții care l-au cam îngreunat, dar nu e un dezastru. Am văzut filmarea și cu siguranță modelul poate fi zburat fain frumos. Nu trebuie să te sperie cele 7 kg, pentru că e biplan.
Cum spuneam (și nu numai eu), în configurația actuală, încearcă să mai muți câte ceva spre bot, în ultimă instanță mai pui plumb încât să-i muți CG cam cu 10 mm și mărește unghiul negativ al motorului la 4-5 grade. La ultimul Pitts am pus motorul la 7 grade de s-a cumințit.
Scazi cursele pe profundor și eleroane.
La decolare să ai grijă să fii cu botul perfect pe vânt și după desprindere reduci puțin motorul să-i scazi viteza. Se va cuminți. Dacă, totuși, ești obligat să decolezi cu vînt de travers ... pleci din start cu eleroanele să contracareze cuplul. Dacă apucă să intre pe cuplu îl contrezi mai greu, iar dacă vântul bate și el pe direcția cuplului nu mai ai nicio șansă să-l redresezi. Tot din start trebuie să pleci cu comandă de direcție contrară direcției vântului de travers pentru că efectul elicei este foarte mare și va pune imediat botul în vânt.
Tu ai decolat din prima fără prea mari probleme. Eu l-am rostogolit de 4 ori. :pardon: Până la urmă am trecut la simulator și acolo am pățit același lucru. Am citit câte ceva despre tehnica pilotajului la acest avion 1:1 și până la urmă am reușit. Pe urmă a fost o încântare zborul. Modelul ăsta a fost unul din preferatele mele și l-am zburat ani buni, ba chiar i-am legat un banner de coadă și mi-am făcut reclamă la firmă.
Aterizările nu mi-au ieșit decât în proporție de 10% pe iarbă mare deși am aplicat regulile de la cel 1:1 - în ultima parte a rulării cabrat maxim și un scurt ”șut” în motor.
Baftă.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 30 August 2017 - 09:21 AM
#75
Postat 02 September 2018 - 09:52 AM
Te-as ruga sa accepti, si din partea mea unele vorbe .Cu ceea ce ti-au spus antevorbitorii , referitor la tractiune , la stabilitate , sunt in totalitate de acord .
Eu as mai adauga un lucru , pe care poate nu-l sti si te sperie . Sa sti avioanele de vanatoare , cele de acrobatie , sunt concepute a fi instabile , iar cele de transport , sunt gandite a fi foarte stabile .Manevrabilitatea nu prea face casa buna cu stablitatea . In cazul de fata , acrobatul tau , asta este , un avion instabil, de ce ? ...tocmai pentru a raspunde rapid la comenzi. Sa nu-ti mai spun , despre un avion de transport...actionezi eleroanele , aprinzi o tigare , tragi doua fumuri, si el a ajuns la in clinarea dorita ; exagerez binenteles , dar vreau sa evidentiez un fapt . Si iarasi , un avion de transport , revine singur din inclinare la orizontala.
In concluzie , ceea ce ai realizat tu , este perfect, ramane sa te antrenezi , sa te obisnuiesti cu el. Bafta !
#76
Postat 02 September 2018 - 08:18 PM
Referitor la Pitts este tras pe dreapta dupa ce am distrus partial trenul si un capat de aripa la aterizare.... nu mi-a ajuns campul dupa un filaj foarte luuung si cu viteza. Terenul nu este drept in totalitate, doar o portiune mai buna... in rest santuri si gropi.
I-am scos toata electronica si motorul si urmeaza reparatiile pentru a deservi ca o frumoasa macheta statica.
Este mult prea mic si cu incarcare mare , aterizarea este o loterie cu el si nu merita sa tot repar la el.
Momentan lucrez la un model mai iertator (Albatros DVa) si sper eu cu lectia invatata. Aici mai postez poze cu etapele de lucru: https://photos.app.g...yneYrD5cKZ3CnZ7
#77
Postat 04 September 2018 - 07:43 AM
Spor la meștereală.