Zippo, la 26 August 2017 - 07:39 AM, a spus:
A zburat dar mai mult ca o caramida, foarte chinuit si instabil, abia am venit cu el jos si destul de tare.
Pare usor de bot insa CG-ul este exact la bordul de atac al aripei de jos + cantitatea de gaz la decolare de 350g.
Motorul de data aceasta trage foarte bine si inca nu este rodat.
Concluzia este ca mi-a iesit foarte greu (7Kg, anvergura 1,5m, coarda profilului 260mm), de aici rezulta o incarcare alara uriasa pentru un model asa mic.
O alta problema observata este intrarea in viraje instabil, eleroanele de sus sunt actionate de un levier ca la 1:1 de catre eleroanele de jos, ceea ce face sa intre in flutter.... aici va trebui sa rezolv cumva.
Alte reparatii, alte modificari si sper sa fie mult mai ok.
https://youtu.be/5VvuIlHTbPA
Lectia este invatata, la machete trebuie atentie deosebita la greutate, model la scara mai mare, zburat inainte de a adauga detalii si de a fi vopsit....
Am avut două variante: unul construit de mine, cu anvergura de 850 mm (exact varianta construită de tine) și o variantă, construită de un prieten, cu anvergura de 1000 și fuselajul puțin mai lung (a fost și la vânzare o perioadă).
Este un model destul de dificil de zburat, dar după ce te obișnuiești cu el îți dă satisfacții mari.
Problemele de instabilitate pe care le are sunt aceleași ca și la avionul 1:1. Trebuie să iei în considerare că cel care a proiectat și construit avionul era tehnician la căile ferate și a dorit să-și facă un avion mic, ușor și ieftin. Ce a ieșit e altă poveste - un super acrobat.
I. Fuselajul este scurt, distanța dintre aripi și ampenajul orizontal este foarte mică și din această cauză este foarte instabil. Profundorul are suprafață foarte mare și prin urmare efect mare așa că pe comanda de profundor trebuie să setezi cursă mică. CG-ul din planuri nu se potrivește - iese ușor de bot dacă te iei după plan. Motorul trebuie pus la un unghi negativ de 4 grade.
II. Distanța dintre roțile trenului de aterizare este mică și din această cauză fuge rapid pe cuplu, dacă nu e vânt puternic. Din același motiv, plus faptul că este biplan ai nevoie de un motor de turație mare cu o elice de diametru mai mic. Regimul de turație ar trebui să fie pe la 10-11 mii pentru un model de anvergura asta. Modelul are tendința de a pune botul în vânt, deci cu cât discul elicei este mai mare, cu atât efectul e mai pronunțat. Ți-aș recomanda un OS metanol de cel puțin 25 CC (Un OS MAX de 20 CC, metanol, are 3,7 cai). Benzinarele sunt bune, dar la modele mai mari, cu anvergură de cel puțin 2000 mm (spun doar în cazul Pitts-ului). Tot din cauza trenului, decolările și aterizările sunt destul de dificile. Dacă iarba este mare întotdeauna se va opri în bot. :pardon:
III. Aripile nu au diedru deloc și asta îi dă oarece instabilitate în viraje. În zbor normal modelul evoluează frumos la viteză mică. Când intri pe viraj trebuie să-i mărești viteza (mai dai gaz) și să-l ții și cu comandă de direcție, nu numai de eleroane. La eleroane, la fel ca la profundor, curse mici.
După ce te obișnuiești cu el poți mări cursele, dar nu foarte mult.
Baftă. Modelul arată super de bine. :clapping:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 29 August 2017 - 01:47 PM